Vader en zoon opgepakt voor bouwen fake Ferrari’s

Auteur: , 38 Reacties

Dat is nog eens waanzinnige huisvlijt! Gezellig ook.

Fake supercars

De puristen begrijpen er helemaal niets van: replica’s. Waarom zou je in een auto rijden die nep is? Dat is toch eigenlijk heel vreemd? Wellicht om de vrouwen ervan te overtuigen dat het echt wel goed met je gaat? Dat zou eveneens heel raar zijn. Alsof vrouwen dingen verspijkeren aan hunzelf om beter voor de dag te komen.

De imitatie-Ferrari is het automobiele equivalent van liposuctie, borstvergroting en een complete facelift. Maar, zoals wij jullie geregeld laten zien: er zijn best veel replica’s, imitaties en nepperds op deze aardkloot. Er is dus handel in.

Fake supercars

Dat ondervonden een vader en zoon in Brazilië. Die gingen niet zozeer samen een sportauto samen bouwen, welnee, die starten een complete fabriek. De twee heren bouwden in Brazlië imitatiesportwagens aan die moeten lijken op een Ferrari of Lamborghini. Deze auto’s werden dan tussen de 40 en 55 mille te koop aangeboden op social media-kanalen.

Fake supercars

De Braziliaanse hermandad werd door de fabrikanten Lamborghini en Ferrari zélf geattendeerd op deze criminele nepperij. Wat er gaat gebeuren met de vader en zoon is nog niet duidelijk. De politie heeft een een inval gedaan en probeert nu te achterhalen hoeveel auto’s zijn nagebouwd en verkocht.

Fotocredit: Polícia Brasil / AP

Met dank aan iedereen voor de tip!



38 reacties

-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
In Brazilië zijn er dan ook veeeeeel meer cosmetisch chirurgen dan levensreddende ..
@lincoln:

ja, die implanteren cement in je reet om die groter te maken, die zie ik liever niet een leven proberen te redden…
Die lambo met huracan kont en gallardo voorkant is wel goed gelukt.
@mab: dat zijn twee verschillende auto’s toevallig dezelfde kleur
@mab:
Dus jij zou anders best wel een halve ton willen spenderen voor zo’n gedrocht?
@mab: dat verbaast mij juist aan zulke gevallen. Het is duidelijk te zien dat de vader en zoon auto’s kunnen bouwen/goed namaken. Waarom zou je dan niet een eigen design verzinnen en iets unieks maken en verkopen.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@willeme Bedankt voor de tip :)
Toch gaaf Bolex om de pols Ray Berry voor de ogen,

Dan kun je echt wel de bink uithangen.
@dirkiii:

Met een “echte” Rolex (productie kosten 400 euro) en een “echte” Ray Ban (productiekosten 7 euro) kom je tenminste over als een “echte” hoog opgeleide kenniseconoom ..
@lincoln: maar met een rendement van gemiddeld 15% toch een van de betere kopen heden ten dage.
@lincoln: …en daar gaat hij weer…
@momo: mooi toch
@momo: zelfs een kapotte klok loopt 2x per dag goed..
@lincoln: RayBan is merk voor iedereen, slecht voorbeeld dus.
@potjak: iedereen die minimaal 80 euro wil uitgeven aan een matige zonnebril.
Toch vermoed ik dat dit realistischere replica’s waren dan ik gewend ben. Ze liepen namelijk tegen de lamp toen eigenaren van replica’s naar de officiële dealers gingen, zouden die eigenaren niet geweten hebben van hun nep product?
@pindakoning: nee die heben es nicht gewusst
Het verhaal heeft inderdaad een groter staartje, zoals onze enige echte pindakoning al denkt, dan in het artikel wordt benoemd. Er zijn namelijk een aantal eigenaren van Verrarrie’z erachter gekomen dat ze geen échte Ferrari hadden gekocht, maar een neppert.
@JaxDryke: wat voor motor lag erin dan?
lijkt me toch geen probleem, als het product maar genoeg afwijkt van het origineel
Het ziet er nog best professioneel uit ook! Is er ook bekend wat er als basis en aandrijflijn gebruikt wordt?
@dutchdriftking: Toyota MR2, Pontiac Fiero, Peugeot 406 coupe, Jaguar XK

Waarschijnlijk één van die, anders een buizenframe
Iemand een linkje met meer informatie en/of foto’s?
Er zitten daar idd een aantal goede replica bouwers, had er ook altijd 1 in mn favorieten die er erg goed uitzagen op de fotos, zag nog wel dat ze niet echt waren maar toch by far the beste die ik gezien had tot toen dr tijd… geen idee meer hoe die heten, maar kwam ook uit brazil geloof ik…
Ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat het een lucratieve handel is. Je hebt onderdelen nodig, al dan niet zelf gemaakt, het kost je veel tijd en arbeidsloon. Spul op de foto ziet er nogal professioneel uit, zodat ik me afvraag of het niet gewoon gejatte exemplaren zijn.
@joosstra: wanner er een een complete fabriek wordt gebouwd is er handel in.
4 grindtegels erin voor de namaak verlaging…
Wat ik me dan afvraag: ik kijk wel eens wat Youtube video’s van rebuilt van Ferrari’s etc. Als je ziet hoe die Italianen echt in elk gaatje weer een ander stukkie computer hebben gestopt; dan zou ik me bijna gaan afvragen: deden deze gasten dat ook; of hebben ze die auto ook gelijk beter ontworpen?
Replica’s is toch van alle dag ?
Voor 50 mille neem ik aan dat je wel snapt dat het geen echte is?
Het is toch wel bewonderenswaardig dat ze überhaupt voor dat geld een replica weten te bouwen, want de echte fabrikanten hebben efficient ingerichte productieprocessen en bouwen op veel grotere schaal. Ik snap dat een fabrikant ook meer ontwikkelingskosten maakt en moet testen en type goedkeuring en alles moet regelen, maar het is toch knap dat ze dit in een loods in elkaar weten te zetten. Al helemaal als de motor een kopie is. Maar sowieso alle onderdelen namaken is niet niks.
Lag er voor dat geld ook een echt blok in?
hunzelf ?? (…vierde regel)
Wat een heisa om wat kitcars.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).