• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vernieuwde Santa Fe wordt verrassend relevant

Auteur: willeme, gepost 26 mei 2020 om 12:02 – 14 Reacties

Met de vernieuwde Santa Fe kunnen de Zuid-Koreanen wellicht wat marktaandeel terug snoepen.

Elk merk heeft zo zijn succesnummers. Van die auto’s die een grote verandering teweeg brengen of hebben gebracht. Alshet gaat om triviale zaken als merkattitude van de consument en daadwerkelijke omzet, bijvoorbeeld.

Santa Fe

De Hyundai Santa Fe was zo’n auto. In een showroom vol betrouwbaar doch treurig blik zoals de Accent, Elantra en Sonata stond ineens de Santa Fe. Een dikke crossover met puike uitrusting voor een zeer scherpe prijs. Voor het geld van een Golf Variant met een paar opties had je ook een Santa Fe. Was je helemaal het mannetje (M/V) op de camping in Bruinisse.

Oud model

Vierde generatie

Inmiddels zijn we aanbeland bij de vierde generatie Santa Fe. Wellicht is het je opgevallen, maar die zie je in Nederland veel minder dan de eerste generatie. Of het komt door het uiterlijk weten we niet, maar het lijkt ons onwaarschijnlijk. Het is namelijk best een kek ding om te zien. Toch staat er een facelift op de proppen.

Vernieuwde Hyundai Santa Fe

Teaser

Dat kondigt Hyundai zelf aan middels de marketing-fähige teaser. We hebben boven even het huidige model recht van voren, en hieronder zie je de teaser van de vernieuwde Santa Fe. Kun je meteen aanschouwen wat er allemaal anders is. Het geheel is niet compleet anders, maar de grille toont aanzienlijk agressiever/actiever/assertiever* (afhankelijk van wat de folder ons gaat vertellen).

Vernieuwde Hyundai Santa Fe

Geen eenvoudige facelift

Nu kun je denken dat dit een eenvoudige facelift is, maar niets is minder waar. Het gaat een grondige facelift worden. Hyundai gaat met de vernieuwde Santa Fe ein-de-lijk de aandrijflijnen onder handen nemen, namelijk. In Nederland konden we alleen de 2.2 CRDI krijgen. Met 200 pk is dat een prima motor, zij het wat ouderwets, dus duur in de aanschaf. De Santa Fe is dermate ouderwets qua motoren dat in andere delen van de wereld nog een atmosferische 2.4 viercilinder en 3.5 zescilinder leverbaar zijn!

Vernieuwde Hyundai Santa Fe

Modern platform

De motoren mogen dan inmiddels hoogbejaard zijn, het platform zelf is dat absoluut niet. Dan hebben we het niet alleen over comfort, veiligheid en rijeigenschappen. Het platform is namelijk ook voorbereid op alternatieve aandrijflijnen. In dit geval zullen een hybride en plug-in hybride volgen.

Vernieuwde Hyundai Santa Fe

Hybrides

Hyundai bevestigt wél dat er er nieuwe hybrides komen voor de vernieuwde Santa Fe, maar laat zich niet over details. Ons zou het niet verbazen als we de motoren uit de Kia Sorento terug zullen gaan zien, daar die twee nauw aan elkaar verwant zijn. Dat zou betekenen: een PHEV met 265 pk en 16,6 kWh accupakket en een gewone hybride met 230 pk.

Ook interessant!

  • Prijzen gefacelifte Sante Fe
    Prijzen gefacelifte Santa Fe bekend, 230 pk voor weinig?
  • Hyundai Santa Cruz is een Tucson als pickup
  • Apple auto niet langer via Hyundai of Kia
  • Kia Sorento PHEV rijtest
    Kia Sorento PHEV rijtest

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, Hybride, Hyundai, plug-in, santa-fe

Vorig bericht: « Plofjes uit de Porsche 992 GT3 te horen!
Volgend bericht: Ford Edge ST-Line EcoBoost komt te laat voor ons »

Lees Interacties

Reacties

  1. bernoulli zegt

    26 mei 2020 om 12:14

    Dat je de huidige Fan Saté veel minder ziet dan de eerste generatie destijds, is niet zo heel ingewikkeld.

    Toen hij op de markt kwam, was er veel minder concurrentie in dit segment. De Europeanen waren vooral druk met het bouwen van MPV’s. En ineens kon je bij Hyundai voor een kleine 25K instappen in een dikke SUV.

    Tegenwoordig moet je minimaal 65K(!) achterlaten bij Hyundai voor generatie 4. En kun je bij elke willekeurige concurrent kiezen uit een groot aantal concurrerende SUV’s.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      26 mei 2020 om 12:36

      @bernoulli: precies. Het moment dat een Hyundai prijstechnisch concurreert met middenklasse SUV’s van Audi en Mercedes dan ben je klaar. Niks ten nadele van Hyundai maar dat is hoe het hier altijd al heeft gewerkt.

      Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        26 mei 2020 om 12:48

        En dat er alleen nog maar diesels zijn helpt ook al niet mee.

        Login om te reageren
      • pyrat zegt

        26 mei 2020 om 13:06

        @720s: dat komt in NL puur door de belastingen (of hyundai’s ouderwetse motoren die niet goed scoren in de Europese emissietests).
        In de VS bijvoorbeeld concurreert dit qua prijs met een Tiguan. Zelfs wat goedkoper dan een Tiguan gok ik.
        Nu met hybride aandrijflijnen zal de prijs hier ook een stuk vriendelijker zijn lijkt me.
        De nieuwe neus is ook een stuk mooier dan het wanstaltige exemplaar dat op de huidige zit.
        Dus misschien wordt dit wel wat in NL..

        Login om te reageren
  2. XiPHiAS zegt

    26 mei 2020 om 13:01

    7 jaar geleden toen we een nieuwe gezinswagen uitzochten trok de Hyundai ix35 ook onze aandacht. Toen ik merkte dat deze even veel zou kosten als een Mercedes-Benz B-klasse (W246), ben ik heel hard gaan lopen. Ok, het segment is niet 100% gelijk, maar ik betaal geen premium prijs voor een Hyundai, hoe mooi ik ze ook vind.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      26 mei 2020 om 23:23

      Heel hard gaan lopen terwijl je in dat segment shopt?… hmmm.. ik geloof er niets van. Met rollator gaat dat lopen nooit zo snel ;)

      Login om te reageren
  3. baklava zegt

    26 mei 2020 om 13:05

    Mooie wagens, maar echt veel te duur.

    Login om te reageren
  4. eklasse zegt

    26 mei 2020 om 13:26

    Ik zou een andere glazen bol overwegen @willeme

    Login om te reageren
  5. pursuit zegt

    26 mei 2020 om 13:27

    Alles leuk en wel, maar dit soort auto’s zijn toch niet meer relevant – zeker niet post-corona.

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    26 mei 2020 om 13:55

    Wacht even, de huidige auto is toch nog niet eens twee jaar op de markt? Verkoopt ‘ie (buiten Nederland, want dat verhaal is inmiddels bekend) dan zo slecht dat men nu al een facelift door denkt te moeten voeren?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      26 mei 2020 om 22:00

      @edge: Wss niet, eerder dat ze het in lijn trekken met de nieuwe huisstijl. Wel een behoorlijk groot verschil plots…

      Login om te reageren
  7. jeppie zegt

    26 mei 2020 om 14:08

    Die grill lijkt wel op die ze gebruiken in de EV’s

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    26 mei 2020 om 15:15

    Tja, men least liever een Model 3….

    Login om te reageren
  9. Martin zegt

    26 mei 2020 om 20:25

    Ik rij nu 1 jaar met deze nieuwe Santa fe full options met 7 PL. Hij is niet goedkoop meer, maar als je alle opties die erop zitten, met de Duitse vergelijkt, ben je nogsteeds goedkoop uit. Ben uitermate tevreden. Ook de ouderwetse diesel gaat met de 100km/u super zuinig, 1 op 17.8. Sta er zelf versteld van.
    Prima wagen kan ik zeker na 45.000 km aanraden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North