• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voilà, live pics van de nieuwe Porsche 911 cabrio

Auteur: jaapiyo, gepost 19 januari 2019 om 09:03 – 40 Reacties

Afbeelding Voilà, live pics van de nieuwe Porsche 911 cabrioAfbeelding Voilà, live pics van de nieuwe Porsche 911 cabrioAfbeelding Voilà, live pics van de nieuwe Porsche 911 cabrioAfbeelding Voilà, live pics van de nieuwe Porsche 911 cabrioAfbeelding Voilà, live pics van de nieuwe Porsche 911 cabrio

992-cab
@casperh stak zijn camera in de bultrug booty.

Aan het einde van vorig jaar trok Porsche het doek af van de achtste generatie 911. De opvolger van de 991 wordt intern 992 genoemd en dat zegt wel wat over de auto: de 992 is echt een evolutie van de 991, in plaats van een revolutie. Oké, dat geldt natuurlijk altijd voor neun-elfers, maar in dit geval gevoelsmatig nóg een beetje meer dan anders. Er zijn (voorlopig) geen ‘schokkende’ wijzigingen, zoals met name van 993 naar 996 en in mindere mate van 997 naar 991 het geval was. In de wandelgangen zwelt zelfs het gerucht aan dat de nieuwe GT3 (rijtest) ‘gewoon’ weer atmosferisch zal worden, wat natuurlijk geweldig nieuws zou zijn. In dat geval kunnen we wel door de vingers zien dat Porsche waarschijnlijk ook met een hybride 992 op de proppen gaat komen.

Enfin, als je nú al je handtekening onder een koopcontract voor de 992 wil zetten, heb je keuze uit de Carrera S en de Carrera 4S. Technisch gezien lijken die zoals gezegd sterk op de gelijknamige gefacelifte versies van de 991, met een geblazen 3.0 zespits boxer onder de kap. Optisch zijn er wel verschillen, waarvan -letterlijk- de grootste is dat de slanke 911 koets het veld heeft moeten ruimen. Voorheen (bij de 997 en 991) hadden de puur achterwielaangedreven versies iets kleinere lovehandles dan de vierwielaandrijvers, maar Porsche heeft besloten het productieproces wat te versimpelen en alle versies een dikke kont te geven.

Zoals we eerder schreven wordt deze laatste beslissing nog eens geaccentueerd door (met name) de beslissing om het monteerpunt van de kentekenplaat te verplaatsen. Een unfassbare dwaling die alleen gemitigeerd kan worden door het Sport Design pakket aan te vinken. Toen Porsche de eerste plaatjes van de cabrio de wereld inslingerde, werd duidelijk dat de kwestie voor cabrio-kopers nog pregnanter is. Want man man man, wat een enorme bultrug hebben de Stuttgarters toch gemaakt van de open 992. Het lijkt wel een ouderwetse Speedster (rijtest).

Om te kijken of het in het echt ook zo erg is, toog onze Porsche-man @casperh naar het Spaanse Valencia om de cabrio eens in het echt te bekijken. Je weet maar nooit, soms ‘valt het allemaal mee’ in het eggie. Dit is echter niet per se een van die gevallen. Ondanks dat Kasparow toch wel weer heftig begon te saliveren toen hij vlak naast de cabrio stond, blijkt de bultrug des doods ook live ‘een dingetje’ te zijn. Dat weet je nu dus ook weer. Oh ja, daar onze vliegende reporter trouwens toch al in Valencia was, is hij ook nog even op pad gegaan met de nieuwe 992 in gesloten vorm. Maandag zie je de rijtest.

Ook interessant!

  • Porsche 992 GT3 rijtest video
    Porsche 992 GT3 rijtest video
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • 911 GT3 (992)
    Officieel: de compleet nieuwe Porsche 911 GT3 (992)
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, Cabrio, Porsche

Vorig bericht: « 10 year challenge: de automotive manier
Volgend bericht: Tesla maakt superchargen stervensduur »

Lees Interacties

Reacties

  1. nicolasr zegt

    19 januari 2019 om 09:12

    Deze auto is mede mogelijk gemaakt door Camel…

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      19 januari 2019 om 09:40

      @nicolasr: Gelukkig kan ik ‘m niet zien als ‘ie helemaal dromedaris.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        19 januari 2019 om 11:31

        @Jochempie: Zeg net nog tegen mijn moeder dat je deze veel aan de West kust van Amerika gaat zien. Waar dan vraagt ze. L.A ma.

        Login om te reageren
        • dsdh zegt

          19 januari 2019 om 18:38

          @fmgarcia: daar heb je ff over nagedacht ?

          Login om te reageren
  2. str8six zegt

    19 januari 2019 om 09:14

    Lekker. Goeie wielen ook.

    Login om te reageren
  3. rijnounsdoor zegt

    19 januari 2019 om 09:22

    Een cabrio waar het dak van open kan. Lekker origineel Porsche!

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      19 januari 2019 om 09:24

      @rijnounsdoor: porsche en originaliteit gaan ook nie echt samen e

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        19 januari 2019 om 17:31

        @trolle: jij en originele reacties over Porsche ook niet hè!!

        Login om te reageren
        • trolle zegt

          19 januari 2019 om 17:58

          @rhellema: ik claim dan ook niet van origineel en vernieuwend te zijn.

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            19 januari 2019 om 19:49

            @trolle: Porsche ook niet!

            Login om te reageren
  4. appiejappie zegt

    19 januari 2019 om 09:34

    Ze zijn zeker geïnspireerd door die chesterfields op de achtergrond?

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    19 januari 2019 om 09:36

    Worden auto’s tegenwoordig gepresenteerd in opgeruimde schuren?

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      19 januari 2019 om 17:25

      @mashell: nu al een barnfind en daarom al meteen meer waard

      Login om te reageren
  6. pjansen zegt

    19 januari 2019 om 09:41

    Die “bultrug” is dat misschien omdat het motorblok 20cm naar voren is verplaatst ten opzichte van de vorige 911?

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      19 januari 2019 om 11:18

      @pjansen: geen idee, maar vind ’t niet mooi. De achterlampen zitten inmiddels ook op hoofdsteunhoogte, dus om de oude lijn er toch maar in te houden kan je niet anders eindigen dan, idd, een bultrug.

      Login om te reageren
  7. evdw zegt

    19 januari 2019 om 09:43

    Ik ben benieuwd of die achteruitkijkspiegel niet gewoon zinloos is. Tenzij je de achterbank graag wil zien natuurlijk.

    Login om te reageren
  8. cossiekiller zegt

    19 januari 2019 om 09:43

    De nieuwe oogt wel strak vind ik, maar de auto in zijn geheel is eigenlijk 10% te groot geworden.
    Zet maar eens een 993 naast een 991. Je zou denken dat die nieuwe groeihormonen genomen heeft.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      19 januari 2019 om 10:15

      @cossiekiller:
      Als je hierin over de boulevard cruised denkt iedereen dat je een heel klein mannetje bent.

      Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    19 januari 2019 om 09:52

    Hoe sexy zijn de heupen van deze auto en hoe teleurgesteld de kont

    Login om te reageren
  10. evdw zegt

    19 januari 2019 om 09:56

    Weet iemand welke wielen dit zijn? Erg lekker!

    Login om te reageren
  11. Rick-dos zegt

    19 januari 2019 om 09:58

    A beauty with a booty…

    Login om te reageren
  12. niezel zegt

    19 januari 2019 om 10:08

    Prachtige evolutie van de vorige editie.

    Login om te reageren
  13. x1f48 zegt

    19 januari 2019 om 10:12

    Ik kan maar niet wennen aan de achterkant kentekenplaat zit veel te laag

    Login om te reageren
  14. wjeurs zegt

    19 januari 2019 om 10:33

    Geweldig mooie samenstelling van het interieur. Vond de auto waar Wouter in zat toen hij met de designer sprak ook zo mooi

    Login om te reageren
  15. sleepyj zegt

    19 januari 2019 om 10:37

    De achterkant komt veel te pompeus over, kan er niet aan wennen. Voor de rest, ik ben de draad van de 911 reeks allang kwijt, ze lijken ook zo op elkaar.

    Login om te reageren
  16. niex zegt

    19 januari 2019 om 10:38

    Ik vind de panamera spannender dan de 1000 types 911. Vroeger wist ik nog wat voor 911 ik zag, nu zie ik t niet meer.

    Login om te reageren
  17. enricoleerdam zegt

    19 januari 2019 om 10:43

    Doe toch maar een coupé. Net Chris Harris gekeken. Zo’n gele vind ik wel gaaf.

    Login om te reageren
  18. henk_he zegt

    19 januari 2019 om 10:55

    @maarten020: *Gaaf

    Login om te reageren
  19. willeme zegt

    19 januari 2019 om 11:05

    Bultrug is het altijd geweest, beetje inherent aan de plaatsing van de motor. Ik vind het zelf wel wat hebben, lekker herkenbaar. Past wel bij de auto.

    Login om te reageren
    • piedlourd zegt

      19 januari 2019 om 13:25

      @willeme: ondertussen is er een prototype van de nieuwe Jaguar XJ die ook volelectrisch komt. Wanneer lezen we daar iets over?

      Login om te reageren
  20. pist1 zegt

    19 januari 2019 om 11:16

    Casparov was is de schaak grootmeester, Pavlov had het over saliveren. Beide Russen dat dan weer wel

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      19 januari 2019 om 11:46

      @pist1: Kasparov

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      19 januari 2019 om 12:39

      @pist1: true maar er was dit keer ook geen link tussen die twee dingen geïmpliceerd. Hoewel ik het normaal idd wel geinig vind om dat soort ‘easter eggs’ in de tekst te verwerken ?.

      Login om te reageren
      • pist1 zegt

        19 januari 2019 om 13:10

        @jaapiyo: ahh haha het was natuurlijk ook Casperh die bij de 11 aan het kijken was. Ik snap het nu ook pas. Beetje azijn van mijn kant dus

        Login om te reageren
  21. thomasthomas zegt

    19 januari 2019 om 11:27

    Hij doet me denken aan VW Beetle weet niet hoe dat komt.

    Login om te reageren
  22. mwti zegt

    19 januari 2019 om 11:31

    Ik wil niet discrimineren maar bruin is niet mijn kleur.

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      19 januari 2019 om 11:48

      @mwti: Als je nu wat positiefs over zwart zegt, neemt niemand je iets kwalijk.

      Login om te reageren
      • mwti zegt

        19 januari 2019 om 12:56

        @gandini: ik hou van hele zwarte banden die ook nog een beetje glimmen! Zo goed? ?

        Login om te reageren
  23. marcus1963 zegt

    19 januari 2019 om 17:44

    Toch maar wachten op de targa versie.

    Login om te reageren
    • mwti zegt

      20 januari 2019 om 08:36

      @marcus1963: ik hoor veel klachten over het open rijden in een Targa. Boven de 80km/u slaat de wind naar binnen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North