Voilà, live pics van de nieuwe Porsche 911 cabrio

Auteur: , 40 Reacties

@casperh stak zijn camera in de bultrug booty.

Aan het einde van vorig jaar trok Porsche het doek af van de achtste generatie 911. De opvolger van de 991 wordt intern 992 genoemd en dat zegt wel wat over de auto: de 992 is echt een evolutie van de 991, in plaats van een revolutie. Oké, dat geldt natuurlijk altijd voor neun-elfers, maar in dit geval gevoelsmatig nóg een beetje meer dan anders. Er zijn (voorlopig) geen ‘schokkende’ wijzigingen, zoals met name van 993 naar 996 en in mindere mate van 997 naar 991 het geval was. In de wandelgangen zwelt zelfs het gerucht aan dat de nieuwe GT3 (rijtest) ‘gewoon’ weer atmosferisch zal worden, wat natuurlijk geweldig nieuws zou zijn. In dat geval kunnen we wel door de vingers zien dat Porsche waarschijnlijk ook met een hybride 992 op de proppen gaat komen.

Enfin, als je nú al je handtekening onder een koopcontract voor de 992 wil zetten, heb je keuze uit de Carrera S en de Carrera 4S. Technisch gezien lijken die zoals gezegd sterk op de gelijknamige gefacelifte versies van de 991, met een geblazen 3.0 zespits boxer onder de kap. Optisch zijn er wel verschillen, waarvan -letterlijk- de grootste is dat de slanke 911 koets het veld heeft moeten ruimen. Voorheen (bij de 997 en 991) hadden de puur achterwielaangedreven versies iets kleinere lovehandles dan de vierwielaandrijvers, maar Porsche heeft besloten het productieproces wat te versimpelen en alle versies een dikke kont te geven.

Zoals we eerder schreven wordt deze laatste beslissing nog eens geaccentueerd door (met name) de beslissing om het monteerpunt van de kentekenplaat te verplaatsen. Een unfassbare dwaling die alleen gemitigeerd kan worden door het Sport Design pakket aan te vinken. Toen Porsche de eerste plaatjes van de cabrio de wereld inslingerde, werd duidelijk dat de kwestie voor cabrio-kopers nog pregnanter is. Want man man man, wat een enorme bultrug hebben de Stuttgarters toch gemaakt van de open 992. Het lijkt wel een ouderwetse Speedster (rijtest).

Om te kijken of het in het echt ook zo erg is, toog onze Porsche-man @casperh naar het Spaanse Valencia om de cabrio eens in het echt te bekijken. Je weet maar nooit, soms ‘valt het allemaal mee’ in het eggie. Dit is echter niet per se een van die gevallen. Ondanks dat Kasparow toch wel weer heftig begon te saliveren toen hij vlak naast de cabrio stond, blijkt de bultrug des doods ook live ‘een dingetje’ te zijn. Dat weet je nu dus ook weer. Oh ja, daar onze vliegende reporter trouwens toch al in Valencia was, is hij ook nog even op pad gegaan met de nieuwe 992 in gesloten vorm. Maandag zie je de rijtest.



40 reacties

Deze auto is mede mogelijk gemaakt door Camel…
@nicolasr: Gelukkig kan ik ‘m niet zien als ‘ie helemaal dromedaris.
@Jochempie: Zeg net nog tegen mijn moeder dat je deze veel aan de West kust van Amerika gaat zien. Waar dan vraagt ze. L.A ma.
@fmgarcia: daar heb je ff over nagedacht ?
Lekker. Goeie wielen ook.
Een cabrio waar het dak van open kan. Lekker origineel Porsche!
@rijnounsdoor: porsche en originaliteit gaan ook nie echt samen e
@trolle: jij en originele reacties over Porsche ook niet hè!!
@rhellema: ik claim dan ook niet van origineel en vernieuwend te zijn.
@trolle: Porsche ook niet!
Ze zijn zeker geïnspireerd door die chesterfields op de achtergrond🤪
Worden auto’s tegenwoordig gepresenteerd in opgeruimde schuren?
@mashell: nu al een barnfind en daarom al meteen meer waard
Die “bultrug” is dat misschien omdat het motorblok 20cm naar voren is verplaatst ten opzichte van de vorige 911?
@pjansen: geen idee, maar vind ’t niet mooi. De achterlampen zitten inmiddels ook op hoofdsteunhoogte, dus om de oude lijn er toch maar in te houden kan je niet anders eindigen dan, idd, een bultrug.
Ik ben benieuwd of die achteruitkijkspiegel niet gewoon zinloos is. Tenzij je de achterbank graag wil zien natuurlijk.
De nieuwe oogt wel strak vind ik, maar de auto in zijn geheel is eigenlijk 10% te groot geworden.
Zet maar eens een 993 naast een 991. Je zou denken dat die nieuwe groeihormonen genomen heeft.
@cossiekiller:
Als je hierin over de boulevard cruised denkt iedereen dat je een heel klein mannetje bent.
Hoe sexy zijn de heupen van deze auto en hoe teleurgesteld de kont
Weet iemand welke wielen dit zijn? Erg lekker!
A beauty with a booty…
Prachtige evolutie van de vorige editie.
Ik kan maar niet wennen aan de achterkant kentekenplaat zit veel te laag
Geweldig mooie samenstelling van het interieur. Vond de auto waar Wouter in zat toen hij met de designer sprak ook zo mooi
De achterkant komt veel te pompeus over, kan er niet aan wennen. Voor de rest, ik ben de draad van de 911 reeks allang kwijt, ze lijken ook zo op elkaar.
Ik vind de panamera spannender dan de 1000 types 911. Vroeger wist ik nog wat voor 911 ik zag, nu zie ik t niet meer.
Doe toch maar een coupé. Net Chris Harris gekeken. Zo’n gele vind ik wel gaaf.
@maarten020: *Gaaf
Bultrug is het altijd geweest, beetje inherent aan de plaatsing van de motor. Ik vind het zelf wel wat hebben, lekker herkenbaar. Past wel bij de auto.
@willeme: ondertussen is er een prototype van de nieuwe Jaguar XJ die ook volelectrisch komt. Wanneer lezen we daar iets over?
Casparov was is de schaak grootmeester, Pavlov had het over saliveren. Beide Russen dat dan weer wel
@pist1: Kasparov
@pist1: true maar er was dit keer ook geen link tussen die twee dingen geïmpliceerd. Hoewel ik het normaal idd wel geinig vind om dat soort ‘easter eggs’ in de tekst te verwerken 😋.
@jaapiyo: ahh haha het was natuurlijk ook Casperh die bij de 11 aan het kijken was. Ik snap het nu ook pas. Beetje azijn van mijn kant dus
Hij doet me denken aan VW Beetle weet niet hoe dat komt.
Ik wil niet discrimineren maar bruin is niet mijn kleur.
@mwti: Als je nu wat positiefs over zwart zegt, neemt niemand je iets kwalijk.
@gandini: ik hou van hele zwarte banden die ook nog een beetje glimmen! Zo goed? 😂
Toch maar wachten op de targa versie.
@marcus1963: ik hoor veel klachten over het open rijden in een Targa. Boven de 80km/u slaat de wind naar binnen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).