• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volgende Tesla Model Y is een driftende mini-Cybertruck!

Auteur: Bas Leesberg, gepost 9 januari 2025 om 12:03 – 29 Reacties

Zijwaarts laat de volgende verkooptopper van Musk zijn snoetje voor het eerst echt goed zien.

Met ruim 19.000 registraties mag de Tesla Model Y zich de bestverkochte auto van in Nederland van 2024 noemen. Net als in 2023. En dat terwijl de Model Y toe is aan wat plastische chirurgie. Tenminste, als het aan Tesla ligt. Al enige tijd wordt er gesproken over een Tesla Model Y facelift met de naam ‘Juniper’. Vandaag laat een prototype van de vernieuwde EV zich eindelijk zien.

Er gingen al eens wat foto’s rond van rondrijdende testauto’s, maar die waren allemaal aangekleed met flink wat camouflagemateriaal. Deze keer is de vernieuwde Model Y bijna helemaal bloot te zien. Wat sneeuw en de korrelige kwaliteit van het beeld verhullen nog het een en ander. Toch kunnen we wel al wat opmaken uit deze spyshots.

Model Y is een mini-Cybertruck

Helaas zijn de onderstaande drie foto’s, de enige van de blote Model Y die momenteel op het wereldwijdeweb circuleren. Kijk eens naar dat front en zeg me dat je hier niet Kosso’s EV in herkent. Daar zorgt voornamelijk de doorlopende verlichtingsstrip voor. Vanachter is er ook een lichtstrip. Daardoor doet de Juniper me denken aan de Polestar 4. En eigenlijk elke andere EV met een achterlicht over de gehele breedte.

Eerder deden geruchten de ronde dat de vernieuwde Model Y qua ontwerp dichter bij de gefacelifte Model 3 zou komen. Maar dat lijkt niet het geval. Die conclusie trek ik ook aan de hand van de verlichting.

Wanneer komt de facelift van de Tesla Model Y?

Zoals gebruikelijk bij Tesla is er weinig officiële informatie over de lancering. Ook hier moeten we het dus doen met geruchten. Volgens CarNewsChina maakt de Tesla-fabriek in Shanghai zich klaar om deze maand, januari 2025, te beginnen met de productie van de vernieuwde Model Y. In dat geval kan een presentatie niet lang meer duren. Of zijn deze foto’s ‘toevallig’ gelekt als opwarmertje?

Bekijk hieronder wat we van de huidige generatie Model Y vinden of lees er hier over.

Met dank aan Miguel voor de tip!

Ook interessant!

  • Tesla strooit met korting op Model Y in Nederland!
    Tesla strooit met korting op Model Y in Nederland!
  • Is Tesla zijn ambitie kwijt?
  • Enorme terugroepactie Tesla heeft lullige reden
    Enorme terugroepactie Tesla heeft lullige reden
  • Hier kun je de Tesla Cybertruck bekijken in Nederland

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

driften, Elektrisch, model-y, spyshot, Tesla

Vorig bericht: « Nederlandse prijs van Dacia Bigster is lekker laag
Volgend bericht: Gespot – R8 pakt een prent met deze lompe parkeeractie »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    9 januari 2025 om 12:18

    Is denk ik wel een verbetering. Overigens vind ik de huidige niet eens bijzonder lelijk vergeleken met de concurrentie alhoewel de model y in het wit niet fraai is. Zegt ook een boel over de concurrentie denk ik. Model 3 ook nooit lelijk gevonden, gewoon een gestroomlijnde prima uitziende sedan. Liever zo dan een nep grille en nep uitlaten.

    Login om te reageren
  2. ghost zegt

    9 januari 2025 om 12:27

    Hopelijk is er gekeken naar het onderstel van de Y. Wat een drama is dat in de huidige. De model 3 heeft dat beter voor elkaar.

    Login om te reageren
    • TheMaster zegt

      9 januari 2025 om 12:32

      De (in China gemaakte) standard range mee eens (de goedkoopste)! Er klopt iets in de afstelling aan de achterkant van de auto. De long range / performance of alle modellen die uit Berlijn komen, die zijn allemaal wel veel beter.

      Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        9 januari 2025 om 13:20

        Wat merk je hier aan dan? Nooit in een model y gezeten, enkel de 3, ook nog niemand over gehoord. Al zijn de meeste model Y rijders nou niet echt autokenners.

        Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      9 januari 2025 om 14:11

      De Y deelt toch het onderstel met de 3? Bij de facelift van de 3 is deze een stuk comfortabeler geworden verwacht dit ook voor Y. Dit zou ook veel beter passen bij een crossover tov een hard/dynamisch onderstel.

      Zelf kijk ik nu naar een tweedehands Kodiaq of straks de nieuwe Y. Die nieuwe Y zal met name op comfort en stilte de doorslag kunnen maken, vond die bij de Kodiaq toch tegenvallen.

      Login om te reageren
  3. geelbarrel zegt

    9 januari 2025 om 12:31

    Duckface wordt zetpil

    Login om te reageren
  4. jaso013 zegt

    9 januari 2025 om 12:44

    Mooi! Dan gaat de prijs van de huidige Y weer omlaag.

    Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      9 januari 2025 om 14:13

      Nog meer? Eind vorig jaar waren de aanbiedingen al ontzettend scherp.

      Login om te reageren
  5. mashell zegt

    9 januari 2025 om 12:47

    Haha. Hoe maak je een spuuglelijk model nog lelijker? Combineer de rare ronde te hoge dakvorm met scherpe hoeken. Franz von Holzhausen is echt /de meest incompetente ontwerper in de automobiel industrie,

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      9 januari 2025 om 12:49

      @mashell: ik ben bang dat Von Holzhausen enkel op mag volgen wat ome Elon zegt.
      Ik zou namelijk iemand die auto’s als de Mazda Furai en eerste Tesla Model S heeft getekend niet incompetent noemen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        9 januari 2025 om 13:15

        Psst. De eerste Model S is eigenlijk door Henrik Fisker getekend, daarom is die ook zoveel mooier dan wat er na kwam. Maar goed, zolang Elon en Franz bij Tesla blijven hebben de Europese, Koreaanse en Chinese fabrikanten een kans markaandeel terug te winnen.

        Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      9 januari 2025 om 14:14

      Functie over vorm. Wat mij betreft de kern van elk sterk ontwerp voor massaproductie.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        9 januari 2025 om 15:32

        Wat is dan de functie van doorlopende lichtbalken? Of van die bolle vorm? Ook qua luchtweerstand is dit niet de beste vorm, door de bolle cabine is het frontaal oppervlakte groter dan strikt noodzakelijk, en voor een lage(re) cw-waarde kun je beter een stationcar-achtige vorm hebben.

        Login om te reageren
        • Flutterbear zegt

          9 januari 2025 om 18:19

          Hogere frontaal oppervlakte in ruil voor beter CW waarde. De Model 3 heeft een vergelijkbare daklijn alleen de Y is hoger omdat het een ander segment is. Een station is killing voor CW waarde of je moet richting een piepkleine achterruit gaan.

          Die lichtbalk is een design element die functie niet in de weg zit. Het oog wil ook wat..

          Login om te reageren
        • twijn zegt

          9 januari 2025 om 21:04

          Niet opgelet bij natuurkunde. Een druppelvorm is de meest aerodynamische vorm. Druppel 💧 nou zeg nou zelf sprekend een model Y!

          Login om te reageren
    • hotze zegt

      9 januari 2025 om 18:38

      Op Foto2 oogt het nog redelijk normaal; voor 1 en 3 is het toch de lelijke Y zoals die al was.
      De voorzijde ziet er nu meer als een Chinese EV uit; nog lelijker dan die al was.

      Login om te reageren
  6. ty5550 zegt

    9 januari 2025 om 12:48

    Yikes, mooi is hij er toch niet op geworden. En de Juniper lijkt al net zo als Lord Elon enkel nog extreem rechts te gaan.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      9 januari 2025 om 13:44

      Alles is relatief. Als Lord Elon gewoon rechtdoor rijdt maar de rest hard naar links is afgeslagen, zit je toch opeens helemaal rechts.

      Login om te reageren
      • ty5550 zegt

        9 januari 2025 om 14:06

        Integendeel. Als je figuren steunt (Tommy Robinson) die zelfs voor velen binnen extreem rechts te radicaal worden bevonden, als je partijen zoals het AFD met connecties met neonazi groeperingen die zelfs door de veiligsheidsdiensten als extremistisch worden bevonden aan de macht probeert te krijgen , als je als toekomstig lid van de Amerikaanse regering probeert de regering van een bevriend land omver te werpen (GB) dan ben je niet centrum maar erg radicaal..

        Login om te reageren
        • harrie zegt

          9 januari 2025 om 14:32

          Een radicaal vind een gematigd iemand altijd diametraal radicaal.

          Login om te reageren
      • Flutterbear zegt

        9 januari 2025 om 14:17

        De grap is dat de meeste mensen in het midden begeven alleen vergeten wordt dat journalisten en media met name links georiënteerd zijn.

        Natuurlijk is er ook rechtse media maar meestal een heel ander kaliber. Het is gewoon het aard van het beestje wat zich erin interesseert. Net als de in de IT hoofdzakelijk mannen zitten en in de (kinder)zorg vrouwen.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          9 januari 2025 om 14:40

          Op zich is het logisch dat de media links is. Immers in beroepen waar het om menselijk contact gericht is gaat, journalistiek, onderwijs, zorg vind je socialer en dus linkser ingestelde mensen. In beroepen waar het om geld en objecten (financiele sector, ondernemers, IT) gaat zie je meer rechtsgeorienteerdheid.
          Echter vind ik de linksheid van de media vooral terug in de columns en de enorme overbelichting van wat rechtsen doen, elke tweet van Wilders, Musk of Trump is nieuws zelfs als die totaal irrelevant zijn.

          Login om te reageren
  7. hardleersbv zegt

    9 januari 2025 om 13:22

    God, dit lijkt wel zo’n nep variant uit GTA.

    Login om te reageren
  8. pyrat zegt

    9 januari 2025 om 13:26

    Die platte lage licht balk voor maakt alles erboven nog hoger/meer uit proportie. Vind de huidige al niet mooi, maar dit is echt verschrikkelijk.

    Login om te reageren
  9. Jozo zegt

    9 januari 2025 om 14:39

    Eerst maar eens in het echt zien.
    Vind de refresh van de model 3 een flinke verbetering, heb dan ook goede hoop voor de Y

    Login om te reageren
  10. tenaci zegt

    9 januari 2025 om 17:22

    Lijkt op een verbetering, maar nu Elon Musk de marionet (of is het andersom) lijkt te zijn van engnek Trump die nog voor hij is geinaugureerd al mede NAVO landen (Canada en Denemarken) dreigt (desnoods met militair ingrijpen) grondgebied toe te eigenen hoef ik even geen Tesla meer.

    Login om te reageren
  11. ty5550 zegt

    9 januari 2025 om 19:28

    Denk niet dat je alleen bent. Denemarken was qua adoptie van elektrische auto’s heel erg goed bezig. Meer dan 50% van de nieuwe wagens zijn elektrisch. Tesla is het best verkopende merk. Ben benieuwd hoe de Denen dit jaar Tesla nog gaan lusten met de uitspraken van buddy Trump over Groenland annexeren.

    Login om te reageren
  12. Fruitcake zegt

    10 januari 2025 om 03:32

    Je moet wel behoorlijk simpel zijn als je nu nog een Tesla koopt.

    Login om te reageren
    • vbarchetta zegt

      10 januari 2025 om 21:31

      Waarom?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North