• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen en Porsche gaan integreren (lees: overname)

Auteur: Dennis, gepost 23 juli 2009 om 18:25 – 26 Reacties

Volkswagen eats Porsche

Heet van de pers: een berichtje van Volkswagen. Volkswagen en Porsche zijn eruit. Zo snel kan het ineens gaan wanneer je belangrijke struikelblokken uit de weg ruimt. Het bestuur van Volkswagen heeft vandaag formeel groen licht gegeven en de weg voor vrij gemaakt voor de formatie van een “integrated automotive group” met Porsche, in de volksmond: de overname van Porsche.

Volgens VW topman Ferdinand Piëch heeft zo’n combinatie alles dat nodig is om internationaal een leidende rol te vervullen in autoland. Dr. Wolfgang van Porsche noemt het vandaag behaalde resultaat een belangrijke mijlpaal voor de toekomst. Volgens Uwe Hück van Porsche zal Porsche binnen de nieuwe groep onafhankelijk blijven opereren. “Porsche moet gewoon Porsche blijven”. Verder werd vandaag ook nog bekend dat Qatar een belang van 17 procent in Volkswagen neemt. Daarmee wordt de rijke golfstaat (hoe toepasselijk) de op twee na grootste aandeelhouder van VW. Details over de precieze uitwerking zijn er nog niet, dus to be continued…

Ook interessant!

  • Porsche straks mogelijk te scoren voor een habbekrats
  • Volkswagen wil parel Porsche niet uit handen geven
  • Porsche weigert elektrisch VW-platform vanwege hoge kosten
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Porsche, Volkswagen

Vorig bericht: « Klassieke Lamborghini Miura uitgebrand
Volgend bericht: Gespot: Carver One »

Lees Interacties

Reacties

  1. Polygoon zegt

    23 juli 2009 om 18:27

    Zat er aan te komen he

    Login om te reageren
  2. Kareltje zegt

    23 juli 2009 om 18:30

    Ik ben blij dat het niet Qatar is geworden.
    Porsche moet gewoon Duits blijven.

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    23 juli 2009 om 18:35

    een dinosaurus is geboren .. GM 2 ..

    Login om te reageren
  4. Dennis zegt

    23 juli 2009 om 18:39

    @Kareltje: Qatar heeft wel een belang van 17% procent in Volkswagen genomen en als Volkswagen Porsche overneemt en Qatar een dikke vinger in de pap heeft bij Volkswagen, dan hebben ze dus ook een dikke vinger in de pap bij Porsche. De constructie wordt steeds overzichtelijker, NOT!

    Login om te reageren
  5. Susp1cious zegt

    23 juli 2009 om 18:43

    Het zal erop uitdraaien dat dit concern op het eerste oog weer gigantische winsten zal gaan halen en mee zal gaan liften op de stijgende trend van de economie de komende jaren.
    Daarna zullen alle problemen weer boven tafel komen en zullen weer mensen met gouden handdrukken weg gaan. Deze mensen zullen een concern achterlaten dat ongezonder is dan de Mexicaanse griep.

    Login om te reageren
  6. thijmen zegt

    23 juli 2009 om 18:46

    Golfstaat :D

    Login om te reageren
  7. Relief zegt

    23 juli 2009 om 19:03

    Oeh de terroristen van Qatar mogen Porsche niet overnemen! Wat anders ja…. anders…. ja niks he !! Pfff get a life people. Of het VW of Qatar was maakt geen zak uit. Porsche heeft geld nodig en dat kan Qatar leveren. Meer doet Qatar dan ook niet. Investeren om een lekker rendement uit te kunnen slepen en niet om invloed te kunnen uitoefenen.

    Login om te reageren
  8. BananaFlip zegt

    23 juli 2009 om 19:56

    Hmmm…
    Wie had dat ooit gedacht.
    Een Volkswagen die een Porsche inhaalt :P .

    Login om te reageren
  9. Tommy zegt

    23 juli 2009 om 20:13

    Zoo, na jaren gehakketak is het dan in één dag geregeld nu de topman van Porsche eruit geschopt is. Maar dan van Qatar begrijp ik nog niet helemaal, is dat zo nodig dan?

    Login om te reageren
  10. ziggy zegt

    23 juli 2009 om 20:59

    Porsche had toch 49% aandlen Volkswagen in bezit.
    Waarom verkocht Porsche niet gewoon die k*t volkswagen aandelen?
    Zal waarschijnlijk niemand interesse in hebben gehad !

    Login om te reageren
  11. Edge zegt

    23 juli 2009 om 21:07

    @ Tommy: Qatar investeert in bedrijven zoals Volkswagen om reserves op te bouwen. Er kan niet voor eeuwig olie uit Qatar gepompt worden ;)

    En wacht eens even….Wordt VAG nu de grootste autoproducent, of is Toyota na de overname nog steeds de grootste? :shock:

    Login om te reageren
  12. gogogomagazine.com zegt

    23 juli 2009 om 21:38

    @lincoln: GM 2? Gelukkig maakt VAG geen belachelijk slechte, nutteloze modellen. Ik ben er ook zeker van dat het uiteindelijk de goede kant op gaat. Zolang Porsche maar Porsche blijft.

    Login om te reageren
  13. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    23 juli 2009 om 21:38

    Die Anschluss???

    ;)

    Login om te reageren
  14. Alain zegt

    23 juli 2009 om 22:11

    Porsche en Volkswagen zijn sinds meer dan 70 jaar min of meer aan elkaar verbonden geweest. And it goes on and on and on … .

    Login om te reageren
  15. BMWMserie zegt

    23 juli 2009 om 22:51

    ZO anders wordt volkswagen even een heel groot bedrijf !! Nu hebben ze Audi, SEAT, Škoda, Lamborghini, Bentley, and Bugatti en porsche wie volgt ?

    Login om te reageren
  16. Susp1cious zegt

    23 juli 2009 om 23:07

    Om even op de GM 2 discussie in te haken.

    Op dit moment heeft GM al zijn slechte bedrijfsdelen ondergebracht in ‘Motors Liquidation company’. Dit is een aandeel dat nog publiekelijk verhandeld wordt.
    Het deel van GM dat verder gaat met het produceren van auto’s is in handen van de Amerikaanse en Canadese overheid plus de vakbonden en wordt dus niet meer vrij verhandeld als aandeel.

    Dit is in de Europese bestel toch allemaal wat lastiger. Hetgeen niet wil zeggen dat je een bedrijf niet op andere manier flink de nesten in kan werken. Maar dat is een iets te lang verhaal voor op een forum.

    Login om te reageren
  17. porsche_fan zegt

    23 juli 2009 om 23:07

    dus porsche is niet meer zelfstandig? ;o

    Login om te reageren
  18. JPM zegt

    24 juli 2009 om 00:08

    @ Dennis

    Heb je al een antwoord op mn vorige vraag? ;) Want volgens mij is het dan weldegelijk meer een echte fusie dan een overname. Als Porsche Holding gewoon nog 50% van VW heeft maar VW Porsche auto’s overneemt dan zou je dat wel degelijk een echte fusie mogen noemen en niet een verkapte fusie die eigenlijk een overname is.

    Login om te reageren
  19. markieanta zegt

    24 juli 2009 om 08:44

    @Edge, die paar Porsches die verkocht worden zullen echt het verschil maken, NOT…

    @gogogogomagazine, dat is natuurlijk grote onzin wat je nou noemt, want ook VAG heeft er wel eens een slechte wagen tussen en VAG zal uiteindelijk waarschijnlijk met gigantische pensioenslasten zitten als ze dit niet goed bijhouden. Dus de kans dat er een GM2 is geboren, eigenlijk al was geboren, jaren geleden, is best aanwezig.
    Bedenk wel dat GM het ook jaren op hun manier heeft volgehouden tot ze ploften.

    Login om te reageren
  20. de sjonnies zegt

    24 juli 2009 om 10:37

    Ach ja, Ferdinand Piëch heeft altijd gelijk, krijgt altijd zijn gelijk en is zo ongeveer de verpersoonlijking van het gelijk in de autowereld.
    Linksom of rechtsom, hij zal zijn idealen verwezelijken en iedereen die hij op zijn pad vind wordt gewoon weggevaagd, vraag maar aan de Heren Wiedeking en Härter, eens zijn oogappels nu het bos in gestuurd !

    Login om te reageren
  21. tibor zegt

    24 juli 2009 om 15:08

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  22. tibor zegt

    24 juli 2009 om 15:09

    dan krijgen we straks de porsche polo 1.4 en de porschaat 2.0 tdi

    Login om te reageren
  23. Witte Sprinter zegt

    24 juli 2009 om 17:24

    Ik wil ook wel met 50 miljoen het bos in worden gestuurd.

    Login om te reageren
  24. porsche_fan zegt

    24 juli 2009 om 23:21

    Porsche blijft lekker zelfstandig ! :D

    Login om te reageren
  25. cheeco zegt

    26 juli 2009 om 09:27

    zal hij echt de helft van die 50mil afstaan

    Login om te reageren
  26. Jopie zegt

    31 juli 2009 om 20:16

    Niemand schrijft het maar dit is toch wel de ultieme afgang voor Porsche!
    Een half jaar geleden waren ze nog zo grootmoedig om te denken Volkswagen over te kunnen nemen en nu neemt VW de ultieme revanche.

    Mismanagement van de hoogste plank. Het lijkt een beetje op een Rijkman Groenink show met als topstuk dat de topman met de miljoenen gaat lopen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North