• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voor de snelle beslisser: Audi Quattro A1 Group B Rally Car

Auteur: JordyS, gepost 21 maart 2015 om 13:15 – 52 Reacties

Afbeelding Voor de snelle beslisser: Audi Quattro A1 Group B Rally CarAfbeelding Voor de snelle beslisser: Audi Quattro A1 Group B Rally CarAfbeelding Voor de snelle beslisser: Audi Quattro A1 Group B Rally CarAfbeelding Voor de snelle beslisser: Audi Quattro A1 Group B Rally CarAfbeelding Voor de snelle beslisser: Audi Quattro A1 Group B Rally CarAfbeelding Voor de snelle beslisser: Audi Quattro A1 Group B Rally CarAfbeelding Voor de snelle beslisser: Audi Quattro A1 Group B Rally CarAfbeelding Voor de snelle beslisser: Audi Quattro A1 Group B Rally Car

Audi Quattro A1 in Groep B-specificaties te koop
We zijn wat aan de late kant, maar je hebt nog twee uur de tijd om een besluit te nemen. Word jij de nieuwe eigenaar van deze Audi Quattro A1 Group B-rallywagen?

Er wordt vandaag volop geracet op het circuit van Goodwood, maar de 73rd Members Meeting staat niet alleen in het teken van actie op de baan. Om 15.00u begint namelijk de veiling van een aantal fraaie klassiekers, waaronder de Audi Quattro A1 van niemand minder dan Hannu Mikkola en Arne Hertz. Voor de duidelijkheid: Mikkola werd in 1983 wereldkampioen rally met Audi.

Deze Audi Quattro A1 werd echter in Groep 4-specificaties ingezet in 1982, met een tweede plaats tijdens de Monte Carlo Rally als beste resultaat. Het fabrieksteam gebruikte de auto in 1983 nog voor tests, maar besloot uiteindelijk om de bolide om te bouwen naar Groep B-specificaties en ‘m vervolgens te verkopen. Hij bleef in goede handen, want in de jaren daarna kroop Antero Laine (voormalig fabrieksrijder van Saab) achter het stuur.

De Audi verruilde in de jaren daarna nog verschillende keren van eigenaar, maar is de afgelopen decennia netjes onderhouden door een verzamelaar. Mocht je deze Audi Quattro A1 aan jouw collectie willen toevoegen, dan zul je vermoedelijk tussen de 330.000 en 390.000 euro moeten meenemen. Bieden kan vanaf 15.00u vanmiddag op deze pagina.

Ook interessant!

  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • De Audi Sport Quattro is terug (en elektrisch)
  • Übergeil: Audi bouwt moderne Sport Quattro voor Ken Block

Nieuwste artikelen

  • Video: Een bizarre verkeersruzie
  • Bied mee op een fabrieksnieuwe BMW M4 CS
  • Oscar Gräper vs. politie: de camerabeelden
  • Max Verstappen haalt op X uit naar Mercedes-coureur
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1, goodwood, group-b, Klassiekers, occasion, quattro, rally, veiling

Vorig bericht: « Televisiemaker speelt verkoper in willekeurige showroom
Volgend bericht: Ontslag Jeremy Clarkson kan BBC 92 miljoen euro kosten »

Lees Interacties

Reacties

  1. power369 zegt

    21 maart 2015 om 13:17

    Een woord: slijm!

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      21 maart 2015 om 13:26

      @power369: Slijm? Bedoel je niet kwijl?

      Login om te reageren
    • steiger zegt

      21 maart 2015 om 13:28

      @power369: kwijl?

      Login om te reageren
      • power369 zegt

        21 maart 2015 om 13:32

        @steiger: mag ook

        Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      21 maart 2015 om 13:52

      @power369: vind je hem zo lelijk dat je hem vergelijkt met slijm?

      Login om te reageren
      • power369 zegt

        21 maart 2015 om 13:59

        @mrrallycross: nope, other way arround.

        Login om te reageren
        • power369 zegt

          21 maart 2015 om 14:00

          @power369: rrr… around sorry

          Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    21 maart 2015 om 13:19

    Uit de tijd van de echte Audi`s!

    Login om te reageren
    • norge zegt

      21 maart 2015 om 13:49

      @dutchdriftking: Echte Volkswagens bedoel je,..

      Login om te reageren
      • rossi46audi zegt

        21 maart 2015 om 13:55

        @norge: toen nog niet. Tot 1985 was het officieel auto union audi.

        Login om te reageren
        • norge zegt

          21 maart 2015 om 13:59

          @rossi46audi: 1965…

          Login om te reageren
          • rossi46audi zegt

            21 maart 2015 om 14:31

            @norge: mijn orgineel Nederlandse coupe uit 1983 staat op kenteken nog als merk:auto union type: audi coupe gt 5e. Na 1985 werd het officieel audi

            Login om te reageren
            • stephane8200 zegt

              21 maart 2015 om 15:26

              @rossi46audi: dat kan ik bevestigen. Ik heb er ook eentje gehad.

              Login om te reageren
            • norge zegt

              21 maart 2015 om 17:08

              @rossi46audi: Ze kunnen alles in zo’n auto stempelen….

              Login om te reageren
              • carmasterr zegt

                21 maart 2015 om 17:34

                @norge:

                Eigenlijk is dat altijd andersom geweest.
                De Passat was een hatchback Audi 80.
                En de Polo was een rebadge van de Audi 50.

                Vergeet niet dat Volkswagen alleen maar Kever afgeleiden met luchtgekoelde boxers maakte voordat ze Audi (En NSU) overnamen.

              • norge zegt

                21 maart 2015 om 17:36

                @carmasterr: Klopt, dus wat ik zeg is waar…..Audi en Volkswagen zijn 1 pot nat….Doet niks af aan dat ik dit ook een prachtige wagen vind

            • passie zegt

              21 maart 2015 om 21:40

              @rossi46audi: Ik heb ook een gt5e uit 1983, erg fijne auto.

              Login om te reageren
              • rossi46audi zegt

                21 maart 2015 om 21:53

                @passie: heerlijk spul. Schakeld messcherp en meer dan voldoende kracht uit die 5 cilinder

              • passie zegt

                21 maart 2015 om 23:37

                @rossi46audi: Schakeld i.d.d. snaar strak, vijf cilinder hangt goed aan het gas. Ik heb hem nu net een jaar geschorst, ik ben op zoek naar plaatwerk, achterschermen zijn slecht. Komt door slecht schade herstel.

              • rossi46audi zegt

                22 maart 2015 om 08:34

                @passie: moet je kijken op audi tradition, google dat maar even, of bij jan los uit dedemsvaart die heeft ze liggen. Die van mij kom net bij de spuiter weg. Nieuwe wielkast randen achter. En hier en daar een plaatje.

              • passie zegt

                22 maart 2015 om 09:32

                @rossi46audi: IK ben pas bij Jan los geweest (woon er vlak bij)toen had hij niet wat. Ik zal kijken op audi tradition. bedankt voor de tip.

              • rossi46audi zegt

                22 maart 2015 om 10:21

                @passie: is wel een duitse site. Maar je kan ongeveer alles bestellen. Van compleet nieuwe motoren tot een klein rubbertje. Alleen zijn de prijzen niet mals. Maar beter duur dan niet te krijgen zeg ik altijd

              • passie zegt

                22 maart 2015 om 11:22

                @rossi46audi: Het wordt toch een meer jaren plan. Alle centjes gaan momenteel op aan de kids.Ik probeer eerst een beetje bij beetje alles bij elkaar te krijgen, en dan pak ik hem aan.

      • 87sandyd zegt

        22 maart 2015 om 11:16

        @norge: seriously? Dat dit constant weer herhaalt moet worden…

        Login om te reageren
  3. ramonbosje zegt

    21 maart 2015 om 13:20

    Geilheid!

    Login om te reageren
  4. rob5nismo zegt

    21 maart 2015 om 13:22

    Bruut stukje geschiedenis

    Login om te reageren
  5. oktaan zegt

    21 maart 2015 om 13:23

    Ik kan mij over een jaar of 20, als ik 40 ben, eigenaar noemen van deze auto.

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      21 maart 2015 om 13:27

      @oktaan: Dat kan ik nu al. Zo weliswaar een leugen zijn, maar da’s bij jou over 20 jaar ook zo.

      Login om te reageren
  6. snelweg zegt

    21 maart 2015 om 13:30

    Jizz in my pants…
    Grappig om te zien dat stukje plakband bij de pook

    Login om te reageren
  7. toniominestrone zegt

    21 maart 2015 om 13:32

    Wat kan een merk zijn eigen roots verloochenen!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      21 maart 2015 om 14:43

      @toniominestrone: verklaar hje nader.

      Want dit moment kun je nog steeds Audi coupe’e kopen met vierwielaandrijving. En zelfs de vijfcilinder is weer teruggekeerd! Daarnaast waren de rally Audi’s van weleer ook al best onderstuurd, maar heel stabiel. Mijn inziens is er vrij weinig gebeurd.

      BMW komt van DTM monsters naar voorwielaangedreven MPV’s met driecilinder turbodiesels…

      Login om te reageren
  8. stephane8200 zegt

    21 maart 2015 om 13:32

    Ik heb vroeger een Audi Coupe GT met de atmosferische 5 cilinder zonder quattro gehad alleen al voor het geluid van deze auto tijdens de Groep B periode.

    Login om te reageren
    • rossi46audi zegt

      21 maart 2015 om 18:45

      @stephane8200: ik heb hem nog steeds. Heerlijk

      Login om te reageren
  9. sydney zegt

    21 maart 2015 om 13:36

    Ik kan heel snel beslissen in deze.Het betaalgedeelte zal echter even op zich moeten wachten.

    Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    21 maart 2015 om 13:41

    Tsja, het begin van een nieuw tijdperk in de rally sport.
    En eigenlijk is deze één van de stamvaders van Groep B en daarom alleen al bijzonder interessant.

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    21 maart 2015 om 13:42

    Moet je r mee…

    Login om te reageren
    • circlestorm69 zegt

      21 maart 2015 om 14:51

      @norge: moet je er mee? Jij woont toch in één van de landen waar het het gaafst is om zo’n auto te hebben…

      Login om te reageren
      • stamp zegt

        21 maart 2015 om 15:53

        @circlestorm69: hij bedoelt: op bezoek bij de buurtjes. Als er 50 cm sneeuw ligt :-)

        Login om te reageren
      • norge zegt

        21 maart 2015 om 16:56

        @circlestorm69: geen kenteken?

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          21 maart 2015 om 17:40

          @norge:

          Rallywagens hebben gewoon kentekens.
          De verbindingsroutes tussen de stages gaan namelijk over de openbare weg.

          Login om te reageren
          • norge zegt

            21 maart 2015 om 17:43

            @carmasterr: Weet ik, maar hier zit geen kenteken op..Wanneer hier een kenteken op zou zitten zou ik hem graag over de haarspeld bochten hier in de buurt willen jagen..

            Login om te reageren
            • carmasterr zegt

              21 maart 2015 om 18:37

              @norge:

              Een ritje naar de lokale variant van de RDW doet vast wonderen.

              Login om te reageren
              • norge zegt

                21 maart 2015 om 18:41

                @carmasterr: Ze zijn nogal lastig hier met auto’s die nooit officieel verkocht zijn…

  12. mrrallycross zegt

    21 maart 2015 om 13:52

    Kan ik contant betalen?

    Login om te reageren
  13. scottishcarspotter2000 zegt

    21 maart 2015 om 14:07

    Vet!

    Login om te reageren
  14. philipf zegt

    21 maart 2015 om 14:25

    Prachtbak!

    Login om te reageren
  15. turbotoll zegt

    21 maart 2015 om 15:05

    A real piece of history.

    Login om te reageren
  16. 560pkferrari zegt

    21 maart 2015 om 16:01

    Had ik dat eerder geweten, net een rondje rond Goodwood gereden. Helaas niets van het circuit te zien. Schijnt een mooi event te zijn, er rijden Cobra’s, E-types, oude Porsches, F1 wagens. Ik zit er 1mijl vanaf en hoor het geluid nog prima.

    Live stream: https://grrc.goodwood.com/members-meeting-73/live-social-stream-2#MMREEGVHW3x34R7e.97

    Login om te reageren
  17. HZW zegt

    21 maart 2015 om 17:33

    Mooi om te zien dat deze quattro al een geautomatiseerde koppeling had.
    In plaats van de koppelingspedaal intrappen (bij op schakelen) knopje drukken op de versnellingspook.
    Bij terug schakelen werd gewoon het koppelingspedaal gebruikt.

    Login om te reageren
  18. pindakoning zegt

    21 maart 2015 om 17:50

    Weet iemand met wat voor soort lens je zulke mooie foto’s kan maken? Dan bedoel ik de foto’s dat het lijkt alsof miniatuur is

    Login om te reageren
  19. mercedesbenz63 zegt

    21 maart 2015 om 18:08

    Geef mij maar liever een Lancia

    Login om te reageren
  20. rufctr01 zegt

    21 maart 2015 om 18:42

    De laatste mooie Audi, nu is het niks meer. Nu zijn het kille auto’s zonder emotie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North