• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Vrouwen hebben niets te zoeken in de Formule 1’

Auteur: RubenPriest, gepost 24 april 2019 om 12:18 – 76 Reacties

W Series


Een oude man laat van zich horen.

Vrouwen in de Formule 1 is een zeldzaamheid. In het verleden kwam het nog wel eens voor, maar tegenwoordig zijn het louter mannen die een zitje hebben. Wat Red Bull Racing topman Helmut Marko betreft blijft dat zo. Hij is op z’n zachtst gezegd geen fan van vrouwen in de Formule 1.

Mede door de W Series laait de discussie weer op. De vrouwelijke racecompetitie is in het leven geroepen om dames te helpen bij het najagen van een professionele racecarrière. De uitspraken van Marko werden gedaan tegenover Kleine Zeitung.

De woorden van de Red Bull-man zullen in deze huidige tijdsgeest niet bij iedereen goed vallen. Vandaag de dag hangt er juist een meer-vrouwen-aan-de-top klimaat op vele beroepsgebieden. Marko denkt dat vrouwen fysiek niet sterk genoeg zijn voor een avontuur in de F1. Als voorbeeld noemt hij de Red Bull Ring, een baan waar heftige krachten om de hoek komen kijken. Volgens Marko is dit te stressvol en moeilijk voor vrouwen.

Daarnaast vergelijkt Marko de Formule 1 met andere sporten. Zo noemt hij tennis, waar ook mannen van de vrouwen gescheiden worden in competitieverband. De kans dat dit ook met F1 gaat gebeuren is overigens zeer klein. Of zie jij wel een F1-veld met vrouwelijke topcoureurs zitten?

Ook interessant!

  • Beitske Visser: ook vrouwen kunnen in de Formule 1 rijden
  • Dit kun je verwachten van de sprintraces in de Formule 1
  • Formule 1 vindt straaljagers écht niet meer kunnen
  • "Alfa Romeo Racing krijgt nieuwe (bekende) investeerder"

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Helmut Marko, Racing, vrouwen, w-series

Vorig bericht: « Zo is angst voor bezette laadpalen verleden tijd
Volgend bericht: Max Verstappen krijgt verbeterde motor in Baku »

Lees Interacties

Reacties

  1. 900t zegt

    24 april 2019 om 12:22

    Zodra er een vrouwelijk talent is dat kan meekomen op het niveau, zie ik niet in waarom dit niet zou kunnen…

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      24 april 2019 om 12:32

      @900t: Eens. Denk eerder dat vrouwen minder interesse hebben in racen en dat er daarom minder talent is.

      Met fysieke verschillen heeft het denk ik minder te maken.

      Login om te reageren
      • haaren zegt

        24 april 2019 om 12:57

        @okdoei: daarom zijn er zoveel sporten waarbij vrouwen en mannen gescheiden zijn. wat ook in de resultaten te zien is, direct vergelijk met bv schaatsen, mannen zijn een stuk sneller

        Login om te reageren
        • Stefje zegt

          24 april 2019 om 13:24

          @haaren: tsja, met schaatsen, tennis en atletiek bijvoorbeeld kan je het nog wel op fysiek gooien. Maar F1 is niet alléén maar fysiek.

          Als er een vrouw is die de capaciteiten heeft om met een auto te doen als wat de meeste huidige F1 coureurs kunnen dan moet er vanzelf wel weer eentje doorstromen naar de top.

          Login om te reageren
          • Tonnie zegt

            24 april 2019 om 13:48

            @stefje: mee eens. Er is toch wel een vrouw die in de f1 een (half) punt heeft gescoord ooit? Zal wel iets kunnen dan. En indy en dtm heb je ook voldoende voorbeelden. Zijn niet allemaal koekebakkers die vrouwen.

            Login om te reageren
            • gasskaas zegt

              24 april 2019 om 14:04

              @thijsj: Lella Lombardi, en die heeft inderdaad exact 0,5 punt gescoord!

              Login om te reageren
              • Tonnie zegt

                25 april 2019 om 11:55

                @gasskaas: kiek, ik ben wel op de hoogte!

          • okdoei zegt

            24 april 2019 om 14:14

            @stefje: juist! Precies dat. Worden constant dezelfde argumenten aangehaald en appels met peren vergeleken.

            F1/racen is fysiek zwaar maar niet zo zwaar dat een vrouw dit niet zou kunnen trainen lijkt me.

            Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 april 2019 om 14:10

        @okdoei: klopt. Er zijn tenslotte zat vrouwelijke topsporters met veel meer kracht dan de gemiddelde man.

        Login om te reageren
        • laptom zegt

          24 april 2019 om 16:13

          @dutchdriftking: Welke dan?

          Login om te reageren
          • sirprize zegt

            24 april 2019 om 17:23

            @laptom: Dafne Schippers, tenniszusjes Williams, Ronda Rousy, om er maar een paar te noemen.

            Login om te reageren
            • cortinaracing zegt

              24 april 2019 om 17:57

              @sirprize: ja die hebben allemaal duidelijk meer testosteron dan de gemiddelde vrouw ergo, mannelijke kenmerken zoals verhoogde spierkracht

              Login om te reageren
              • sirprize zegt

                24 april 2019 om 18:00

                @cortinaracing: ja, dus? Er bestaan dus topsportvrouwen die het fysiek best zouden aankunnen. En dat was de vraag.

              • rhellema zegt

                25 april 2019 om 00:57

                @sirprize: laat deze dames dan eerst eens tegen hun mannelijke opponent binnen hun sport presteren en kijken wie er dan wint. Pas dan kun je eigenlijk zeggen of ze kwa kracht mee kunnen komen in de F1

        • lekbak zegt

          24 april 2019 om 19:06

          @dutchdriftking: maar welke vrouwelijke topsporter heeft meer kracht dan een mannelijke topsporter die dezelfde sport beoefent?

          Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      24 april 2019 om 14:00

      @900t: heb altijd gezegd, als vrouwen snel genoeg zouden zijn hadden ze echt wel een stoeltje gehad bij een F1 team. Draait teams namelijk enkel om rondetijden, en als je dan een vrouw bent maakt ze dat geen fuck uit gaat enkel en alleen om snelheid. Maar jah, ronde tijden liegen ee niet om…

      Login om te reageren
    • gallardogt zegt

      24 april 2019 om 16:00

      @900t: Waarom niet een F1 Ladies klasse met 5 of desnoods 3 teams die bijvoorbeeld een één uurs race hebben om 12:00 voor de heren. De huidige F1 teams die het willen kunnen zich daarvoor aanmelden en het reglement is met de auto’s van vorig jaar. Het lijkt mij dat wel een aantal F1 teams zullen toehappen.

      Login om te reageren
    • woudloper zegt

      25 april 2019 om 06:57

      @900t: idd. Zou ook goede marketing zijn.
      En als kubica met zijn 1,3 armen wel kan rijden, moet een meisjeu dat toch ook kunnen?

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    24 april 2019 om 12:27

    Wat mij betreft gewoon groot gelijk. Niet dat ik het de dames niet gun om in de autosport te fungeren, maar bij zowat elke sport zijn er aparte competities voor de dames en de heren. De dames van het vrouwenvoetbal hoor je ook niet dat ze mee willen met de heren.

    Login om te reageren
    • miata93 zegt

      24 april 2019 om 12:39

      @viezefreddyw: Je hoort ze er niet over omdat ze niet gek zijn, en wel enige zelfreflectie hebben…

      Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      24 april 2019 om 12:47

      @viezefreddyw: gemengd douchen zou dan wel weer een voordeel kunnen zijn

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      24 april 2019 om 15:03

      @viezefreddyw: er zijn ook vrouwelijke f16 vliegers en die kunnen prima meedoen!
      Ook zij kunnen prima de 9G aan!

      Login om te reageren
      • enjoypunani zegt

        24 april 2019 om 19:02

        @rufctr01: met een g-suit.. Anders gaat iedereen nokkie uit.

        Login om te reageren
      • racerx zegt

        24 april 2019 om 19:59

        @rufctr01: In België is er volgens mij 1, NL heeft er geen. Desalniettemin zijn ze er her en der wel, ook F1 coureur zou bij voldoende talent moeten lukken.

        Login om te reageren
    • Stefje zegt

      24 april 2019 om 15:06

      @viezefreddyw: als vrouw met mannen mee voetballen die even veel talent hebben heeft weinig zin door het fysieke aspect.

      Als er een vrouw is met hetzelfde talent als een man wil ik dat wel zien in een F1 auto. Denk dat die fysieke kracht dan niet meer zo spannend is.

      Voor de ene coureur is een race fysiek zwaarder dan voor de ander, Schumacher maakte per bocht gemiddeld 2x zoveel stuurbewegingen en correcties ten opzichte van zijn 2e rijders bij Ferrari. Dat is veel intensiever. Er moet dus vanzelf een vrouw komen die het fysieke onbelangrijk maakt.

      En dat krijg je er bij voetbal echt niet in.

      Login om te reageren
  3. pomoek zegt

    24 april 2019 om 12:28

    Waarom niet? Wat de fysieke problemen betreft heeft hij wel een punt, maar ik denk dat er wel vrouwen te vinden zijn die sterk genoeg zijn om een formule q race te rijden. Het zijn er alleen niet zo veel. Dat gelvl over “dat het niet in de natuur van vrouwen zit” is echt onzin. Vrouwen laten al lang zien dat ze kl00tzakken kunnen zijn.

    Login om te reageren
    • jules713 zegt

      24 april 2019 om 12:52

      @pomoek: dus jij vindt een kleautzak zijn een typische manneneigenschap? ^^

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        24 april 2019 om 13:40

        @jules713: die biologie zegt dat het inderdaad zo is.

        Login om te reageren
        • jules713 zegt

          24 april 2019 om 14:20

          @mashell: dit zal eerder uitmonden in een discussie over de definitie van een ‘kl00tzak’. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. ;)

          Login om te reageren
  4. cloverleaf zegt

    24 april 2019 om 12:36

    Als ze meekunnen komen waarom niet? En anders kunnen ze toch prima de paddock zuigen..

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      24 april 2019 om 17:25

      @cloverleaf: hahahaha ?

      Login om te reageren
  5. healey zegt

    24 april 2019 om 12:42

    De auto’s worden door de engineers achteruit in de pit-box geparkeerd, dus ik zie het probleem niet.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 april 2019 om 12:46

      @healey: en kaartlezen is op het circuit ook al niet nodig.

      Login om te reageren
  6. karhengst zegt

    24 april 2019 om 12:42

    Vrouwen in de F1 moet gewoon kunnen. Achteruit inparkeren wordt sowieso al met hulp van anderen gedaan.

    Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    24 april 2019 om 12:46

    Ben helemaal voor gelijkheid maar soms moet je ook realistisch blijven en de tekortkomingen of beperkingen toegeven.

    Een vrouw zou heus wel mee kunnen doen maar is het realistisch dat zij ooit wereldkampioen zal worden? Denk het niet. Een vrouw zou hooguit de onderkant van het middenveld halen. Er zal heus wel een uitzondering te vinden te zijn maar dat is dan weer de regel bevestigende uitzondering.

    Zou je bijvoorbeeld ooit een vrouwelijke zwaargewicht in de ring zetten met Tyson of Joshua? Damesvoetbal is leuk om naar te kijken maar het herenvoetbal is gewoon van een ander niveau.

    Dit is geen seksisme of iets maar gewoon feit. Nogmaals ik sta niet negatief tegenover deelname van dames maar het deelnemen van dames moet geen doel op zich zijn.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      24 april 2019 om 12:50

      @Rick-dos: Stroll zal ook nooit wereldkampioen worden en toch heeft hij een plaats op de grid. Er zijn meer mensen niet dan wel kampioen geworden dus dat argument is niet zo relevant.

      Van mij mogen ze meedoen, zolang ze onder dezelfde regels en voorwaarden geselecteerd worden en geen uitzonderingen worden gemaakt. Kubica heeft ook moeten trainen en bewijzen dat hij weer sterk genoeg is om mee te doen.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        24 april 2019 om 12:59

        @gulli: Je mist het punt en eigenlijk maak je gelijk ook mijn punt. Voor elke Stroll of vrouwelijke coureur staan er 100 mannelijke coureurs klaar die het beter kunnen, maar die niet een kans krijgen omdat de één een rijke vader heeft en de ander gedreven wordt vanuit een pc cultuur waarbij we vooral gelijkheid willen promoten.
        Dat kan niet de enige criteria zijn. De criteria moet zijn dat je een coureur bent dat bij de top 20 hoort en mocht je dan ook een vrouwelijke coureur zijn dan is dat mooi meegenomen.

        Login om te reageren
    • Forza zegt

      24 april 2019 om 12:58

      @Rick-dos: Zou toch voorzichtig zijn met het benoemen van die zogenaamde ‘feiten’. Het is natuurlijk gewoon hartstikke seksistisch dat je vrouwen mindere kwaliteiten toedicht dan mannen.

      Persoonlijk denk ik dat het vooral een gebrek aan interesse in autosport is en wellicht een angst om in de cultuur te overleven. Racen is toch een ‘mannensport’ en je moet van goede huize komen om je in dergelijke omgevingen überhaupt al staande te houden. Vrouwelijk talent is er genoeg dus waarom zouden ze zich in een F1-auto niet met de top kunnen meten?

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        24 april 2019 om 13:04

        @forza: Volgens mij heb ik dat hierboven al uitgelegd.

        Nogmaals het valt niet te ontkennen dat mannen op bepaalde vlakken beter zijn net zo het niet te ontkennen valt dat vrouwen op bepaalde vlakken beter zijn. Fysiek zijn er gewoon verschillen. En dat is helemaal niet erg. Tegenwoordig moeten we het erg vinden dat er verschillen zijn of zo. Waarom?

        Login om te reageren
      • ff40 zegt

        24 april 2019 om 13:04

        @forza: je zegt eigenlijk niets heb je dat wel door?

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        24 april 2019 om 13:54

        @forza: Waarom is het seksistisch? Vrouwen en mannen zijn nou eenmaal anders, zowel lichamelijk als geestelijk. Ik neem aan dat we het er allemaal over eens zijn dat mannen over het algemeen beter zijn in sporten dan vrouwen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        24 april 2019 om 19:33

        @forza: weet je wat pas erg is? Ontkennen dat mannen en vrouwen verschillend zijn. Het is namelijk daadwerkelijk een feit dat er grote verschillen zijn.

        Het is dat de maatschappij tegenwoordig daadwerkelijk last heeft van lui zoals jij die deze verschillen ontkennen, maar eigenlijk is het lachwekkend zo zielig is het.

        Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      24 april 2019 om 16:20

      @rick-dos: Wat mij betreft hoef je je niet zo politiek correct op te stellen. Mannen zijn immers superieur op vele vlakken.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        24 april 2019 om 16:27

        @bmw2coupeeigenaar: yep, wij mannen kunnen staande plassen! De biologie is ons gunstig gezind.

        Login om te reageren
        • fedal zegt

          19 augustus 2019 om 03:37

          @mashell: Vrouwen kunnen ook staand pissen. De mijne tenminste wel, haga.

          Login om te reageren
  8. amersfoorter zegt

    24 april 2019 om 12:50

    Precies, zoals hierboven. Dat geforceerde eisen van gelijkheid is zum kotzen. Vrouwen hebben gezien het verleden een gebrek aan talent/interesse/invloed binnen de F1.

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      24 april 2019 om 17:27

      @amersfoorter: dat hadden vrouwen vroeger ook in politiek, management, wetenschap, politiek en andere sporten. Dus “gezien het verleden” is geen argument.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        24 april 2019 om 19:39

        @sirprize: al die dingen die jij nu opnoemt zijn nog steeds mannen dingen. En dat heeft ook een aantal hele goede redenen, allemaal hebben ze te maken met de biologische verschillen tussen mannen en vrouwen. Verdiep je er maar eens in, de natuur is echt schitterend. Vrouwen zijn op een hele mooie en nuttige manier anders dan mannen.

        Login om te reageren
        • sirprize zegt

          24 april 2019 om 19:51

          @lekbak: volgens mij hebben politiek, management en wetenschap helemaal niks met biologische verschillen tussen mannen en vrouwen te maken. Sport wel, met name fysieke sporten. Maar dat ontken ik ook niet. Het gaat er wat mij betreft alleen om dat iedereen een eerlijke kans verdient en dat je mensen niet op voorhand op basis van piemel of poes mag uitsluiten. In de meeste sporten is er, terecht, onderscheid tussen de seksen. F1 bestaat niet voor vrouwen, dus hebben ze wat mij betreft even veel “recht” op deelname. Mits ze dat zelf willen en mits ze goed genoeg zijn (zowel fysiek, mentaal als talent).

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            24 april 2019 om 20:27

            @sirprize: het laatste stukje ben ik helemaal met je eens. Vrouwen die goed genoeg zijn verdienen het om in de F1 te kunnen komen.

            Maar over de verschillen: om te beginnen excelleren mannen vaker ergens in. Vrouwen kunnen gemiddeld best beter zijn maar bijna altijd is het een man die ergens het beste in is. Ook nemen mannen makkelijker harde beslissingen (politiek, management), zijn ze betere leiders (politiek, management), zijn ze ambitieuzer, meer doelgericht en zijn ze beter in exacte vakken. Al deze eigenschappen samen zorgen ervoor dat er (veel) meer mannen op hoge plekken zitten dan vrouwen. Mannen zijn extremer. Dat is zowel een voordeel als een nadeel. Natuurlijk zijn er ook vrouwen met die eigenschappen maar veel minder, net zoals er natuurlijk wel hoog geplaatste vrouwen zijn.

            Dit klinkt heel erg denigrerend tegenover vrouwen, maar dat is het niet. Dit is slechts een oorzaak waarom je minder vrouwen ziet op bepaalde plekken. Vrouwen hebben zeker hun plek (ook op die hoge functies!) maar ze zitten er domweg minder.

            Login om te reageren
            • sirprize zegt

              24 april 2019 om 20:43

              @lekbak: ik heb wat moeite met de stelligheid waarmee je een causaal verband probeert aan te tonen tussen geslacht en succes. Dat komt op mij over als coherentietheorie. In beleving zitten de verschillen vooral in onze cultuur en niet in onze biologie (fysieke eigenschappen buiten beschouwing gelaten). Maar, als je dan toch de statistieken als bewijzen wil aanvoeren: wat zeg je dan bijvoorbeeld over het statistisch bewezen feit dat meer meisjes exacte vakken volgen en er ook beter in worden of zelfs zijn dan de jongens? (https://www.trouw.nl/home/meisjes-zijn-nu-beter-in-exacte-vakken-dan-jongens~a3b94606/). Is dat toeval of zit er iets in het water?

              Login om te reageren
              • lekkaah zegt

                24 april 2019 om 22:42

                @sirprize: trouw? Bestaat dat blad nog?

            • mashell zegt

              25 april 2019 om 07:44

              @lekbak: juist doordat mannen gemakkelijker harde beslissingen nemen zijn ze slechtere leiders. Als er een harde beslissing genomen moet worden, denk aan een reorganisatie, dan is er meestal vooraf een tekort aan beslissingen geweest. Ook is mijn eigen ervaring in R&D teams dat als de bezetting gemixt is dat de teams succesvoller zijn. Ik denk dat zoiets voor de hele maatschappij geldt, van politiek, tot directie, tot operatietafel, tot verpleging. Als de verhouding 50:50 is zijn de totale resultaten het beste.

              Login om te reageren
              • arkenbout zegt

                25 april 2019 om 23:52

                @mashell: precies. De wereld heeft feminien leiderschap (m/v) nodig

  9. zwepp zegt

    24 april 2019 om 13:00

    Gemiddeld genomen zijn vrouwen fysiek minder sterk en hebben mentaal een kleinere strijdlust in vergelijk met mannen. Het woord ‘gemiddeld’ is hierin heel belangrijk, want er zijn wel degelijk hele sterke en strijdlustige vrouwen. De gemiddelde man rijdt ook niet in de Formule 1, dus er zullen zeker wel vrouwen zijn die competitief kunnen zijn. Maar je hebt ook geluk, geld en sponsoren nodig. Er zijn héél veel factoren die precies op de juiste plek moeten vallen om in een F1 stoeltje te belanden. Ik denk dat Helmut een goed punt belicht, maar dat de media er weer een vrouw onterende draai aangeeft.

    Login om te reageren
    • arkenbout zegt

      24 april 2019 om 18:42

      @zwepp: fysiek minder sterk ja, maar onzin natuurlijk om mentale strijdlust minder te noemen.

      Login om te reageren
      • arkenbout zegt

        24 april 2019 om 18:45

        @arkenbout: https://youtu.be/rK_W5wCZw9E en toen waren er natuurlijk nog veel meer met vooroordelen zoals jij

        Login om te reageren
      • zwepp zegt

        24 april 2019 om 21:35

        @arkenbout: Lees het nog eens. Iets met ‘gemiddeld’.

        Login om te reageren
        • arkenbout zegt

          25 april 2019 om 23:50

          @zwepp: ja, dus?

          Login om te reageren
          • arkenbout zegt

            26 april 2019 om 00:01

            @arkenbout: het woord gemiddeld maakt je vooroordeel betreffende strijdlust niet minder, het bevestigt juist dat je generaliseert.

            Login om te reageren
  10. ff40 zegt

    24 april 2019 om 13:03

    Ben het met Rick dos eens!

    Laat ze gerust meedoen. Ik denk ook dat ze niet verder komen dan het middenveld maar who knows

    Er wordt overigens toch ook geen vrouw tegengehouden?

    Laat ze het tegendeel zelf bewijzen.

    Login om te reageren
  11. kniesoor zegt

    24 april 2019 om 13:09

    Zou het geweldig vinden als er dames zouden zijn, die de heren het snot voor de ogen zouden kunnen rijden. Maar vrees, dat het een utopie is. Anders zouden die er vast al geweest zijn. Michelle Mouton kon het indertijd in de rallysport, een glazen plafond in de autosport lijkt me niet perse een issue.

    Login om te reageren
  12. koffiekopje zegt

    24 april 2019 om 13:39

    Ik vermoed dat het grootste probleem van vrouwen is dat ze niet eens serieus genomen worden wanneer ze een F1 carriere ambieren.

    Max Verstappen is behoorlijk fit, maar ik geloof niet dat hij conditioneel kan concurreren met een marathonloper of kickbokser, of dat hij qua explosieve kracht mee kan met een sprinter of TdF-fietser. Als dat wél zo zou zijn, dan zouden coureurs veel eerder afgeschreven zijn. Hamilton is alweer 35, toch?

    Er zijn in de F1 veel teveel andere factoren die ook invloed hebben op de resultaten. Ik geloof niet in de fysieke achterstand van de vrouw voor een sport als F1. Vrouwen zijn zéker ook niet minder slim dan mannen, al werkt hun brein wel anders.

    Het brein van de man heeft in veel gevallen een ego dat gekrenkt wordt wanneer er een concurrerend vrouwtje in de buurt komt, en mannen hebben er veel voor over om dat te voorkomen. Ik lach me kapot als er een F1 vrouwenteam ontstaat dat in ieder geval dicht bij de podia komt.

    Login om te reageren
    • koffiekopje zegt

      24 april 2019 om 13:40

      @koffiekopje: Die TdF-fietser, dat had een baanwielrenner moeten zijn.

      Login om te reageren
  13. mashell zegt

    24 april 2019 om 13:41

    Of die Marko heeft liever jongetjes om zich heen.

    Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    24 april 2019 om 13:42

    Ik denk ook wel dat het in de F1 best mogelijk zou moeten zijn. De voornaamste reden dat sporten gescheiden zijn, is vanwege het fysieke onderscheid tussen mannen en vrouwen. Fysieke gesteldheid speelt bij de F1 ook een rol, maar volgens mij moeten vrouwen dat ook wel aankunnen. Bij andere sporten komt het juist veel meer aan op fysieke gesteldheid en daar komen vrouwen gewoonweg tekort.

    Login om te reageren
  15. gregorius zegt

    24 april 2019 om 15:04

    De vraag is hier: wat moet je willen.
    Iedereen zal het er over eens zijn dat er genoeg vrouwen zijn die in principe net zo sterk zouden kunnen zijn, op vrijwel alle vlakken, als de beste F1 rijders. Echter, een veel groter gedeelte van de jongens die in op talent (& geld) in de F1 kunnen komen, kunnen zo fit gemaakt worden dat ze 100% mee kunnen doen.
    En juist daar kom je in het ‘wat moet je willen’ gedeelte. Als je een vrouwen-only klasse maakt, zal die van zn leven nooit in de buurt komen van F1. Maar aan de andere kant: er zijn veel minder vrouwen (meisjes) die ambiëren om te gaan racen. Daar heeft maar klein gedeelte genoeg talent voor. Als het talent daar is, is de funding misschien een fractie makkelijker dan bij een jongen. Maar daartegen staat dat er dan een grotere mogelijkheid is dat de fysieke bouw dit meisje/vrouw haar zal belemmeren om top te worden. Kortom: het zal uniek zijn om haar te vinden. En schokers: als we haar vinden heb je vervolgens de kans dat ze er eerder als een Navratilova uit gaat zien en niet als Kournikova. En links of rechts: dat zal belangrijk zijn voor haar sponsoring.
    Dus wat moet je willen? Ik hoop van harte dat we haar vinden en dat iedereen zoek rijdt: dat lijkt me zo heerlijk. Maar op het moment gok ik niet dat we haar al kennen.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      24 april 2019 om 16:28

      @gregorius: als antwoord op je eerste zin: “je moet helemaal niks!”.

      Login om te reageren
  16. schuimbekje3 zegt

    24 april 2019 om 16:06

    Vrouwen en mannen zouden niet hetzelfde zijn maar gelijkwaardig.
    Echter, we leven in een kapitalistische door competitie gedreven maatschappij.
    Iemand die 30 kratten bier verplaatst en iemand die in dezelfde tijd 20 kratten doet, dan is de 30 meer waard. Man, vrouw, groen, geel, lmbdgmo, maakt niet uit.
    nummer 2 is de eerste verliezer enzo.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      24 april 2019 om 22:48

      @schuimbekje3: klinkt bijna onterecht als je het zo brengt.. bijna..

      Login om te reageren
  17. Hubert zegt

    24 april 2019 om 16:30

    Sinds de F1 klinkt als opgevoerde stofzuigers, zullen vrouwen best een kans hebben.

    Login om te reageren
  18. O plaat zegt

    24 april 2019 om 17:07

    Vrouwen en auto rijden altijd een succes denk maar aan Danica Patrick in Nascar. Altijd een voorkeursbehandeling en media aandacht want ze is een vrouw. Ze won geen enkele Nascar race in een carriere van 10 jaar. Op één race in japan na haalde ze zelf nooit een podium. Ik ben het eens met Saudi-Arabië op het gebied van vrouwen in voertuigen.

    Login om te reageren
  19. phr34k zegt

    24 april 2019 om 17:16

    Ik gun het vrouwen best maar het blijft natuurlijk net zoals het vrouwenvoetbal of de paralympics, leuk dat ze mee mogen doen maar echt entertainment value zal het nooit hebben. Daar hoeven we niet omheen te draaien.

    Login om te reageren
  20. arkenbout zegt

    24 april 2019 om 18:43

    Wacht maar op mijn dochter, ze begint binnenkort met karten

    Login om te reageren
    • arkenbout zegt

      24 april 2019 om 18:44

      @arkenbout: https://youtu.be/rK_W5wCZw9E

      Login om te reageren
  21. roadster1976 zegt

    24 april 2019 om 20:00

    Red Bull sponsorde wel een jaar Beitske Visser :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North