• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom oogt deze Ferrari van 325.000 euro vreemd?

Auteur: Author, gepost 18 april 2016 om 08:28 – 31 Reacties

Afbeelding Waarom oogt deze Ferrari van 325.000 euro vreemd?Afbeelding Waarom oogt deze Ferrari van 325.000 euro vreemd?Afbeelding Waarom oogt deze Ferrari van 325.000 euro vreemd?Afbeelding Waarom oogt deze Ferrari van 325.000 euro vreemd?Afbeelding Waarom oogt deze Ferrari van 325.000 euro vreemd?Afbeelding Waarom oogt deze Ferrari van 325.000 euro vreemd?Afbeelding Waarom oogt deze Ferrari van 325.000 euro vreemd?Afbeelding Waarom oogt deze Ferrari van 325.000 euro vreemd?

512 BB
Iets klopt er niet. Of is het opzet?

Over de Ferrari 512 BB hoeven we je niks meer te vertellen. Collega @larssb praatte je onlangs uitgebreid bij, rustig nalezen kan HIER. De 512 BB in kwestie komt uit het jaar 1981 en is destijds nieuw geleverd door Auto König, te München. Volgens de adverteerder had deze dealer wel vaker de neiging om andere velgen en banden onder hun Ferrari’s te leggen, en dat zou ook met deze Berlinetta Boxer gebeurd zijn.

Niks zo subjectief als een mening, maar wat ons betreft oogt de 512 BB met deze velgen en banden een beetje als een sportwagen die niet goed kan kiezen tussen asfalt en onverhard. Niet per se lelijk, al kun je ‘m moeilijk mooier vinden dan de af fabriek- versie. Alhoewel, die ouwe Lancia Stratos heeft een beetje hetzelfde en da’s toch regelrechte klassieker.

Kopen kan zoals gezegd voor 325.000 euro. Daarvoor krijg je een V12 met 358 pk. De teller wijst 83.626 km aan en de Boxer heeft onlangs nog een fikse beurt voor z’n kiezen gehad. Of de 512 BB gezien z’n stevige vraagprijs ook een goeie investering is met het oog op de toekomst, is helaas een beetje lastig te zeggen. In het ergste geval koop je gewoon een gave Ferrari en schrijf je een paar euro’s af.

Ook interessant!

  • 82-jarige ramt winkelpui met zeldzame Ferrari 512 TR
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

512, 512-bb, Ferrari, Klassiekers, marktplaats, occasion, zwart

Vorig bericht: « Dit is Volkswagens “high tech” SUV conceptcar
Volgend bericht: Roept u maar! De Bugatti Chiron als Grand Sport »

Lees Interacties

Reacties

  1. meridian zegt

    18 april 2016 om 08:34

    ‘Iets klopt er niet. Of is het opzet?’ Die zin begrijp ik niet helemaal

    Login om te reageren
  2. jobberns zegt

    18 april 2016 om 08:34

    Vind m wel dik zo eigenlijk, doet inderdaad een beetje denken aan een Stratos!

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      18 april 2016 om 09:20

      @jobberns: alleen is een Stratos een rallywagen en dit niet. Voor dit geld zou ik er iig originele wielen en dito onderstel bij willen. En een ander kleurtje. Weet je wat, ik kijk even verder :))

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        18 april 2016 om 23:13

        @dizono: en een cm of 10 lager.

        Login om te reageren
  3. ferrariman zegt

    18 april 2016 om 08:40

    Hebben!!!!! Alleen ander kleurtje gewoon rosa red

    Login om te reageren
  4. Phoenix zegt

    18 april 2016 om 08:45

    Jullie hebben het in de laatste alinea over een V12.
    Maar het is toch een Boxer 12-cilinder

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      18 april 2016 om 08:49

      @Phoenix: @mauritsh beeft wel gelijk, het is een V12. Echter, in plaats van een blokboek van 60 of 90 graden heeft deze V12 een blokboek van 120 graden.

      Login om te reageren
      • Author zegt

        18 april 2016 om 08:51

        @willeme: 180 graden zelfs :)

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          18 april 2016 om 08:57

          @MauritsH: dat bedoel ik… (Koffie moet nog inwerken :-)).

          Login om te reageren
      • bmwtouring zegt

        18 april 2016 om 08:53

        @willeme: blokHoek bedoel je.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          18 april 2016 om 09:50

          @bmwtouring: iPhone. Autocorrect. Vroege morgen ;-).

          Login om te reageren
      • bmwtouring zegt

        18 april 2016 om 08:53

        @willeme: normaal is 60 graden gebruikelijk voor een V12, vergeet die 90 graden maar…

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          18 april 2016 om 09:59

          @bmwtouring: 90 kwam/komt ook voor. Dus die vergeet ik liever niet ;-).

          Login om te reageren
      • Phoenix zegt

        18 april 2016 om 09:53

        @willeme: Thanks voor de uitleg.
        Ik ben zelf niet zo techneut dus ik dacht dat de termen ten onrechte door elkaar gebruikt werden.
        Alleen met zo veel graden blijft er weinig van de ‘V-vorm’ over.

        Login om te reageren
        • b00m3rang zegt

          18 april 2016 om 11:28

          @Phoenix: Het verschil tussen een boxer en een V motor is dat de cilinders in een boxer recht tegenover elkaar liggen en daardoor dezelfde plek op de krukas hebben. Bij een V motor staan de cilinders schuin tegenover elkaar en zitten de zuigers naast elkaar vast aan de krukas.

          hier wat meer info

          http://forums.vwvortex.com/showthread.php?6903518-Boxer-vs-Flat-engine-the-difference

          Login om te reageren
      • marc94 zegt

        18 april 2016 om 13:18

        @willeme: mag ik wel onderstrepen dat een 18O graden V Niet hetzelfde is als een boxer. Bij een boxer trekken 2 tegenovergestelde zuigers altijd van elkaar af waardoor de ene de beweging van de ander opheft. Bij een platte V delen ze een krukaspin waardoor 2 tegenovergestelde zuigers altijd dezelfde kant op gaan.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          18 april 2016 om 13:38

          @marc94: I know ;-). Daarom gaf ik @Mauritsh groot gelijk dat deze Ferrari een V12 heeft, en geen boxer 12 ?

          Login om te reageren
    • gregorius zegt

      18 april 2016 om 10:13

      @Phoenix: http://www.autoblog.nl/nieuws/het-verschil-tussen-een-boxermotor-en-een-platte-v12-68180

      Login om te reageren
  5. harrie zegt

    18 april 2016 om 08:50

    ‘…een beetje als een sportwagen die niet goed kan kiezen tussen asfalt en onverhard.’
    Dat lijkt me een pre, dat soort schizofrobielen gaan tegenwoordig als warme broodjes over de toonbank.

    Login om te reageren
  6. kaymommer zegt

    18 april 2016 om 08:50

    Doe maar, hoef er zelfs geen lintje omheen.

    Gewoon lekker fout…

    Hebben (punt) ?

    Login om te reageren
  7. giulio zegt

    18 april 2016 om 09:11

    Dilemma.. Men wil de brede campagnolo’s van de raceversies eronder maar weet niet zo goed welke band. Dit zijn dus de verkeerde banden. Hier zou ik geen pirelli pzero’s onder doen want die waren gemaakt voor de F40 maar iets met een wat hoger bandwang.

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    18 april 2016 om 09:17

    Ik vind het juist wel cool: een sportwagen die toch net wat hoger op z’n pootjes staat. Dat is ook de charme van een Stratos. Een loeisnelle sportwagen waarmee je nog eens een een drempel kan nemen. Je kan er zelfs een rally mee rijden. Deze Ferrari heeft hetzelfde. Geeft hem ook een stoere look.

    Login om te reageren
  9. Shenkie zegt

    18 april 2016 om 09:33

    10 cm lager leggen, de velgen goud spuiten en hij is af!

    Login om te reageren
  10. geelbarrel zegt

    18 april 2016 om 09:48

    wielkast is redelijk ruim bij de BB, maar deze bandjes zijn gewoon te laag. Redelijk goedkope ingreep om goed te krijgen dus: rondom juist rubber. 225/70 VR15 was origineel achter.

    Login om te reageren
    • giulio zegt

      18 april 2016 om 09:54

      @geelbarrel: 225 gaat natuurlijk niet passen op een 12×15 velg.
      Dit zijn aftermarket velgen naar het model van de 512 racer. De auto is tevens subtiel verbreed om deze velgen passend te krijgen. Hier zou ik opteren voor 345 banden van avon cr6 zz.

      Login om te reageren
  11. ericc zegt

    18 april 2016 om 10:04

    Verlagen en originele velgen erop!
    De 512BB was de eerste Ferrari waarin ik mocht meerijden begin jaren ’80. Mooie ervaring.
    Een witte met donkerrood leder.

    Login om te reageren
  12. cpp1 zegt

    18 april 2016 om 10:09

    Ze hebben er ook een paar “fraaie” wielkastverbreders opgeplakt zie ik…

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    18 april 2016 om 10:10

    Phoe, hij lijkt wel verhoogd….

    Login om te reageren
  14. gregorius zegt

    18 april 2016 om 10:12

    Hmm. Eerste artikeltje gemist, want die werd in het weekend geplaatst…

    2 interessante dingetjes over de 512BB.

    Er zijn er dus in totaal 1936 van gemaakt (inclusief the i).
    Kijk voor de grap eens top mobile.de: er staat er gewoon 49 te koop op het moment.
    Dat lijkt mij een teken dat de 512 nu ook op het punt is gekomen dat ie ‘te veel’ kost en dat de eigenaren dat door hebben: verkopen die handel!
    Ruim 300k vind ik toch erg aan de prijs.

    En onder het motto: je weet af en toe niet wat je ziet.
    Ik dacht eigenlijk dat dit gewoon een voorloper van de Testarossa was. Misschien 100k of zo. Niet dus.
    Eigenlijk vond ik m een beetje in de weg staan op mijn spot in mijn garage thuis, voor de Jensen 541R:
    http://www.autojunk.nl/2015/07/wie-herkent-deze

    Login om te reageren
    • giulio zegt

      18 april 2016 om 10:22

      @gregorius: een nette originele ‘ready to drive’ gaat ruim over 300k. Deze heeft extra’s die hem niet echt goed doen. Al vind ik de motorbay wel weer netjes uit zien.
      Dit model gaat de komende jaren nog veel populairder worden, verwacht zeker dat ze significant in waarde gaan stijgen. Kijk maar eens waar een 308 naar toe gaat.. Van +/-35k voor een naar naar 120k of zelfs 200k voor een vetroresina

      Login om te reageren
  15. madmarky zegt

    18 april 2016 om 10:21

    Lijkt wel een Ferrari kitcar op basis van een 70’s Corvette Stingray. Niks geen strakke Italiaanse lijnen maar welvingen als een coca-colafles, lelijke uitgeklopte wielkasten en een wheelgap waar een klein kind in past.
    Het zal best een echte Ferrari zijn maar ik vind het helemaal niks.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North