
Klanten kunnen halsreikend uitkijken naar de leveringen van de BMW Skytop.
Gelukkig is het alleen maar volumespul dat er van de band rolt bij BMW. Af en toe willen de Duitsers een bijzonder project oppakken. Denk aan de 3.0 CSL en meer recent: de Skytop. Hoewel het nog steeds wachten is op de onthulling van het productiemodel is er nu wel meer bekend over leveringen van de BMW Skytop.
Leveringen BMW Skytop
Zo bericht BMW Blog dat de Duitse autobouwer het stijlvolle model begin 2026 gaat leveren aan klanten. Dat is nog even geduld hebben voor de vijftig gelukkige kopers die diep in de buidel tastten voor de Skytop. Officiële prijsinformatie ontbreekt, maar volgens insiders moeten we mikken op minimaal een half miljoen euro.

BMW onthulde de Skytop op Villa d’Este in mei vorig jaar. De reacties waren zo enthousiast dat het merk besloot dit model in productie te nemen. In een uiterst beperkte oplage van 50 stuks voor een klein stel lucky bastards. Waarschijnlijk moet je minimaal een Z8, een Isetta en een 3.0 CSL in je parkeerkelder hebben staan om tot de klandizie te behoren. Althans, dat stel ik me zo voor.

De Skytop is gebouwd op het platform van de 8 Serie. Het is feitelijk een 8 Serie met een mooie, unieke koets. Net als dat de 3.0 CSL een prachtig verbouwde M4 is. Bij BMW vinden ze dat nooit leuk als je het zo stelt, maar het is in de basis natuurlijk wel zo.
Het is afwachten hoe de leveringen van de BMW Skytop eruit komen te zien. Als het productiemodel te veel afwijkt van het concept heb je 50 teleurgestelde kopers. BMW kennende zullen ze het heel trouw blijven aan het concept. Misschien wel zo getrouw als ze deden met de M5 E60 Concept. Die leek bijna één op één met het uiteindelijke productiemodel.





Smaken verschillen, maar ik vind het maar een lelijkerd. En profil zou het zomaar de moderne interpretatie van een of ander wanstaltig USA-Brougham-landjacht kunnen zijn.
Smaken verschillen, ik vind hem gewoon top en zou niet bang zijn hem te kopen als dat mogelijk was..
Heel fraai, maar vraagprijs is wel bizar. Dan moet je inderdaad 25-50 stuks max bouwen zodat het investeringswaarde heeft. Dan zul je ze natuurlijk nooit in het wild zien (helaas), maar wie telt hier anders 5 ton voor neer? Daar is dan wel wat beters voor te krijgen.
Waarschijnlijk wordt dit in aangepaste vorm de nieuwe 4-serie met EV aandrijving.
Prachtig alleen het achtersteven is een slag te groot en profil.
Tja, ik ben 100% BMW adept, koop al 35 jaar niets anders, maar vind dit echt niet zo mooi. Voorgaande showmodellen zaten pareltjes tussen, maar van deze klopt alles achter de A-stijl niet imho. De neus is prachtig, voor de rest vind ik (dus puur persoonlijk) de 8 mooier.
Mbt de E60 concept: die was getekend door Davide Archangeli, in een, zoals bij BMW gebruikelijke, interne competitie. Zijn ontwerp won, maar zou normaliter aan alle kanten afgezwakt en aangepast zijn geworden. Doordat hij op dat moment door/aan leukemie overleed, stemden zijn concurrerende ontwerpers er unaniem voor zijn initiële ontwerp, als eerbetoon, zo goed als ongewijzigd uit te voeren.
Verguisd bij introductie, blijkt het één van de meest houdbare recente ontwerpen.
Heel mooi, en gelukkig dat smaken verschillen. Want anders was het waarschijnlijk alleen maar eventjes mooi. Een beetje contradictie in zo’n strak of glad ontwerp is knap. BMW is hopelijk op de weg terug.
NB Gezien de sideskirts past een accupakket best onder de auto. Met een aandrijving a la i8 (hybride) zou dat best een mooi alternatief kunnen worden.
Geen mooie wagen !
Hierin zou ik niet gezien willen worden. Nog erger dan Tesla, je zegt eigenlijk dat je schijt hebt aan alles en iedereen. Na jou zoeken ze het maar uit.