Wat er nieuw is aan deze Citroen Mehari

Auteur: , 21 Reacties

Het snoepje is terug met meer.

De mislukte reïncarnatie van de Citroën Mehari uit ’68 is terug. De auto volgt de in eind november onthulde gelimiteerde uitvoering op en brengt wat vernieuwingen met zich mee. Verschillende aspecten van de auto zijn aantrekkelijker gemaakt om hem in beter daglicht te zetten. Of het mag baten, dat moet nog maar blijken.

De belangrijkste toevoeging aan de vierzits cabriolet is de komst van een hard-top uitvoering, die de auto volgens Citroën nog veelzijdiger moet maken. Je kunt hem nu immers ook gebruiken als de hemel zich opent en de regen neerdaalt op je flitsende golfkarretje.

Daarnaast wordt het interieur ook aangepakt. De auto krijgt een geheel nieuw karakter, die toch in zekere mate zelfreflectie weet toe te passen. Waar het vorige exemplaar nog geïntroduceerd werd met een kleurrijk interieur waarvan de oogspieren kramp kregen, houden ze het ditmaal wat minder uitbundig. Dat het daarnaast allemaal net even wat strakker oogt, is een fijne bijkomst. De E-Mehari is overigens uitgerust met allerlei nieuw spul om je veilig, warm en comfortabel te houden.

De topsnelheid blijft met 110 km/u hetzelfde, terwijl ook de actieradius onveranderd lijkt. Op een volle lading kom je 195 kilometer ver.

Zij die in ons land staan te springen om, voor wat voor reden dan ook, ook een E-Mehari op de kop te tikken, worden wederom teleurgesteld. De auto is vooralsnog alleen te bestellen in Frankrijk. Voor wat betreft de prijzen zetten ze ons enigszins op het verkeerde been. Prijzen van de E-Mehari beginnen bij 19.500 euro voor de soft-top en 20.700 euro voor de hard-top, maar dit is inclusief de ecologische bonus van 6.000 euro. Ach, wie houd ik voor de grap, zelfs met bonus is het nog een bijzonder prijzig autootje.



21 reacties

Toch wel opmerkelijk dat men er dan een Alfa Romeo 159 stuurtje in monteert in plaats van een van de vele Citroën stuurtjes die toch al in de schappen liggen.
@Edge: Als je een dom karretje voor 20k gaat verkopen, dan maar met het beste stuur ooit.
@edge: En vergeet de Panda spiegels, Seicento kachelbediening, Punto stuurkolomschakelaar en, aan de hoogteverstelling en vergrendelhendel te zien, 500 stoelframe niet.
@edge:
Er moest iets van kwaliteit in dachten ze.
Doet u mij maar een Riversimple Rasa, als het dan toch ecologisch moet. Geniaal autootje, geniaal concept. Verdient veel meer aandacht op AB/Groen7..
Aan de achterlichten te zien mocht het niet te veel kosten
@phrank: da’s nou juist de essentie van de oorspronkelijke Méhari geweest -en ook nu weer het geval.

In alle eerlijkheid vind ik dit autootje beter te pruimen dan bijvoorbeeld de Renault Twizzy, Zoë of de Nissan Leaf (mk.1).
@RRRobert: en nu ook weer het geval? Het kreng kost 20K…
@2wheeler: waarom is dat veel geld? Gaat 200km ver op een lading. Concurrenten die dat kunnen zijn minimaal de helft duurder.
Ik ben niet zo negatief als de schrijver van het stuk. Vind het wel een tof ding. Mooie velgen eronder, surfplanken op het dak…

En die prijs: welk ander merk kan mij voor €25.000 een elektro auto bieden met 200km actieradius?
@janjansen: Ja een surfplank op het dak maakt het af. Zorg ook voor een paar lekkere vrouwtjes in jurkjes die op Dinsdagochtend half uit de auto hangen en naar iedereen lachen.
@janjansen: Nissan Leaf, Renault Zoe ?
@fanboy: voor zover ik weet zijn die €10.000 duurder. Daar komt bij de Zoe ook nog de accuhuur bovenop. Lijkt me een fors verschil.
De Mehari is nog niet zo’n slecht concept als hier wordt geschetst.
Kan een leuk autootje zijn, maar het probleem blijft de prijs, voor 25.000 euro kan je nog leuke auto’s vinden voor ‘er bij’. Bij deze heb je 80 euro per maand vaste kosten, ook wanneer je niet rijdt!
zo jammer dit :( hele mehari verknald.. ik blijf wel doortuffen in mijn onverwoestbare oranje monster als ik in frankrijk ben.

https://image.prntscr.com/image/4aoA9p1WSGeiTsAZyd8UMw.jpeg
Hartstikke leuk karretje! Zeker voor zuid Europa waar het klimaat wat milder is dan bij ons.
Het was niks eind jaren 60 al niks en zo te zien wordt het ook niks
Leuk ding voor op de kade. Naast je jacht van 60miljoen en zo. Beetje mee spelen in St Tropez of Monaco, om je 500 Jolly wat te sparen.
Ik dacht dat dit soort domme modelletjes alleen uit Japan kwamen :(
Je moet het maar durven als autofabrikant
in Hoogeveen al reeds gespot! staat al een mooi poosje in de oude showroom van Benjamins en Derks te verstoffen. vind t een onwijs leuke en speelse auto! alleen jammer dat het hier meer regent dan de zonne schijnt.
leuke auto voor Florida of Callifornia.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).