• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat kunnen we verwachten van de Porsche Cayman T?

Auteur: RubenPriest, gepost 19 oktober 2018 om 12:58 – 26 Reacties

Wat kunnen we verwachten van de Porsche Cayman T?


De T van tremendously lekkere uitvoering.

Het idee om de 911 T nieuw leven in te blazen was niet onaardig van Porsche. De 911 Carrera T (991.2) kreeg de Autoblog duim omhoog in onze rijtest. We waren niet de enigen die enthousiast waren. Niet heel gek dat Porsche dit trucje wil herhalen met de 718 Cayman.

Deze zomer dook de typebenaming voor het eerst op. Bij de Amerikaanse National Highway Traffic Safety Administration werd de Cayman T-naam geregistreerd. Over het model is nog maar weinig bekend, maar Auto Express denkt al het één en ander te weten. Zo melden de Britten dat de 718 Cayman T ongeveer 20 kg lichter is in vergelijking met de 718 Cayman S. Daarnaast komt de T met een sportuitlaat, 20-inch wielen, het Sport Chrono pack en een handgeschakelde versnellingsbak.

De positionering zal iets anders zijn. Zo gaat de 718 Cayman T vermoedelijk opereren tussen de 718 Cayman S en de duurdere 718 Cayman GTS. Dit, terwijl de Carrera T zich tussen de reguliere Carrera en de Carrera S begeeft. Met deze informatie in het achterhoofd komt het vermogen uit op zo’n 365 pk uit de geblazen 2.5 liter viercilinder. Dat is 10 pk meer in vergelijking met de S en vijf pk minder in vergelijking met de GTS. De Porsche Cayman T komt in 2019 op de markt.

Ook interessant!

  • toekomst Porsche 718
    Toekomst Porsche 718 bekendgemaakt
  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje
  • Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
    Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
  • Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]
    Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

718, cayman, Porsche

Vorig bericht: « Duizenden Nederlanders rijden zonder rijbewijs
Volgend bericht: Ferrari past auto aan, als laatste poging voor Vettel »

Lees Interacties

Reacties

  1. rvdw zegt

    19 oktober 2018 om 13:11

    Denk dat het een erg leuke auto gaat zijn voor het geld

    Login om te reageren
  2. fapfap zegt

    19 oktober 2018 om 13:20

    Ah eindelijk een sportuitlaat op je Cayman, dat miste hij namelijk al als sportwagen.

    Login om te reageren
    • michaelb zegt

      19 oktober 2018 om 20:02

      @fapfap: Doe maar niet, resoneert als een malle op de 4 cilinder is gebleken.

      Login om te reageren
  3. ericc zegt

    19 oktober 2018 om 13:21

    Was de 911T niet gebaseerd op de basis 911 en niet op de 911S? Lijkt me logischer dat de CaymanT op basis is van de 2 liter met 20pk extra.

    Login om te reageren
    • porschepdk zegt

      19 oktober 2018 om 13:30

      @ericc: nee

      Login om te reageren
      • antoonniels zegt

        19 oktober 2018 om 13:47

        @porschepdk: Waarop is de 911T dan wel gebaseerd? Want ik zie hetzelfde blok als in de basis Carrera….

        Login om te reageren
        • porschepdk zegt

          19 oktober 2018 om 14:20

          @antoonniels: op die manier wel ja, de Carrera S levert namelijk 420pk. Maar dat over de Boxster klopt niet.

          Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        19 oktober 2018 om 14:46

        @porschepdk: zulke antwoorden he, met alleen “nee”, wat een dooddoeners.

        Login om te reageren
        • porschepdk zegt

          19 oktober 2018 om 14:59

          @2wheeler: leek mij duidelikk

          Login om te reageren
      • ericc zegt

        22 oktober 2018 om 09:42

        @porschepdk: Op welk deel zeg je nu nee? Op de 911 of op het feit dat je niet goed vind dat de basis CaymanT een 2liter moet zijn?

        Login om te reageren
  4. vroaaar zegt

    19 oktober 2018 om 13:25

    Tremendously

    Login om te reageren
  5. drf76 zegt

    19 oktober 2018 om 13:41

    Dan heb je voor net onder de 100k toch een prachtig karretje. 911T is dan met een vanafprijs van 143k echt wel een serieuze stap verder.

    Login om te reageren
    • tvklarenbosch zegt

      19 oktober 2018 om 13:51

      @drf76: de vanafprijs bij Porsche is onzin. De meest basale uitvoering is kaler dan een Russische gevangenis. Reken er maar minimaal 20k bij voor je een auto hebt die je daadwerkelijk wilt hebben.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        19 oktober 2018 om 14:00

        @tvklarenbosch: Eens. Een 718S heeft bijvoorbeeld een vanafprijs van 87k. Ik ga in de configurator ruim over de 100k heen, als ik niet oppas zelfs over de 110k.

        Login om te reageren
        • tvklarenbosch zegt

          19 oktober 2018 om 14:03

          @berlinetta: een kennis van me heeft een paar jaar terug een Macan nieuw gekocht. Vanafprijs (nu) is €85.600,-. Hij heeft niet eens een achteruitrijcamera en zat al over de ton!

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            19 oktober 2018 om 14:22

            @tvklarenbosch: Kan het me goed voorstellen. Als ik met de 718 zit te spelen in de configurator vink ik niet eens alle of de duurste opties aan. Niet de duurste lak, niet de duurste velgen, geen keramische remmen, geen veiligheidssystemen, stoelverwarming of -ventilatie etc. Enkel de opties waardoor het een sportievere auto wordt. Voor je het weet ben je 20k lichter, laat staan als je ook nog alle luxe opties wil.

            Login om te reageren
            • Joerek zegt

              20 oktober 2018 om 07:48

              @berlinetta: ook die 20k aan opties is een keuze. Je kan hem ook standaard houden. Bij die 20k zitten vast opties die niet nodig zijn

              Login om te reageren
  6. drf76 zegt

    19 oktober 2018 om 13:55

    Dat is nou toch juist de bedoeling van een T? Dat je een metallic lakje er op smeert en dan lekker spartaans met je handgeschakelde bakkie kan scheuren? Maar bij de 911 kost het handgeschakelde, dus de essentie van dit model, al 6k extra. Uiteindelijk blijft de 911 dan ca 50k duurder dan de Cayman, met of zonder opties. Blijft een grote stap.

    Login om te reageren
  7. ghost zegt

    19 oktober 2018 om 14:28

    Ik denk dat deze Cayman T alsnog te duur is om leuk te zijn. De Cayman 718 2.0 kost toch al snel 75-85k. Een Cayman 718 S al snel nog meer en een 718 GTS 100k+.

    Geen idee waar dit dan uitkomt maar ik vind het absurd veel voor een 2.0 turbo sportwagen.

    Login om te reageren
  8. hotze zegt

    19 oktober 2018 om 15:03

    Het mag wat kosten een sportwagentje rijden. Een Audi TTS met handbak begint ook bij 70 mille.
    Dat kun je wel lekker doortunen naar + 400 pk, weet niet of dat met de Cayman ook makkelijk kan.
    Als de keuze daar was zou’k zelf voor een porker gaan…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      19 oktober 2018 om 15:34

      @hotze: Een TT of een 718 vind ik wel heel wat anders. Die 718 is vanaf de basis ontworpen als sportwagen. De TT is vanaf de basis ontworpen als een neutraal rijdende personenauto.

      Login om te reageren
  9. KEV9 zegt

    19 oktober 2018 om 15:37

    De porsche zoals de 911 had moeten zijn..

    Login om te reageren
  10. tim_jacobs zegt

    19 oktober 2018 om 15:52

    Grootste voordeel van deze blokken is dat ze door middel van ECU tuning ook wel al wat beter te tunen zijn dan standaard NA blokken van Porsche. Ook ander turbo’tje installeren ed en je zal wel wat knappe resultaten kunnen verkrijgen!

    Login om te reageren
  11. bmw2coupeeigenaar zegt

    19 oktober 2018 om 17:12

    Ik zou graag een vergelijkingstest willen zien. Cayman vs M240i coupe.

    Login om te reageren
  12. intimrasiert zegt

    19 oktober 2018 om 19:21

    Lichter? Oh gaaf Sneller? Super 4-cilinder met dreungeluid? Oh, lamazitte

    Login om te reageren
  13. ericc zegt

    6 december 2018 om 11:02

    Volgens Autozeitung komt de Cayman T met een 2.0 liter en 300pk. En niet met de 2.5!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North