• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

We hebben weer een grote terugroepactie.

Auteur: nicolasr, gepost 22 april 2016 om 22:48 – 42 Reacties

Deze moet dus ook terug


Deze keer niet van Bugatti, Volkswagen of Ferrari, maar van Fiat Chrysler.

Jazeker, ook de Italiaans-Amerikaanse combinatie ontkomt niet aan de wereldwijde trend van terugroepacties, meldt de Telegraaf. Deze keer gaat het om een probleem met de versnellingsbakken. Die kun je in sommige gevallen namelijk niet goed vastzetten en dan blijft de auto rollen, ook als je bent uitgestapt. En dat is gevaarlijk hè? Als je niet uitkijkt rijdt je eigen auto zo pardoes over je heen. Gelukkig voor ons is het merendeel van de 1,1 miljoen auto’s die even langs de garage moeten verkocht in de VS en niet hier. Wij kunnen dus gewoon uitstappen zonder dat we voor ons sokken worden gereden door onze eigen heilige koe.

De auto’s die voorzien moeten worden van een update zijn van de merken Dodge, Chrysler en Jeep. Doden zijn er nog niet gevallen door het defect, maar wel gewonden. In totaal konden 41 Amerikanen niet op tijd wegkomen toen ze waren uitgestapt en werden ze, gelijk een scene uit een horrorfilm, door hun eigen auto in de kreukels gelegd. Au.

Met dank aan Dennis voor de tip!

Ook interessant!

  • Duitse autoriteiten eisen terugroepactie Tesla Model X
  • terugroepactie Tesla
    Tesla moet wéér terugroepactie houden
  • Ferrari terugroepactie in Nederland
    Ferrari terugroepactie in Nederland op touw gezet
  • Nep-Jeep
    Nep-Jeep is meer Jeep dan echte Jeep

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep, terugroepactie

Vorig bericht: « Te koop: Elektrieke Cayenne, de eRuf Stormster
Volgend bericht: Hier, de nieuwe Escalade van Dr. Dre »

Lees Interacties

Reacties

  1. GerbenN zegt

    22 april 2016 om 22:50

    Ik dacht eerst op de afbeelding boven dit artikel een Audi A8 te zien!

    Login om te reageren
    • darrock zegt

      23 april 2016 om 01:18

      @breitling1993: was nu maar maar hans anders gegaan…

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        23 april 2016 om 01:35

        @darrock: Ga maar mee zou ik zeggen…maar maar?

        Login om te reageren
    • vondick zegt

      23 april 2016 om 09:48

      @breitling1993: dacht ook… So das een dikke A8.. totdat ik die lelijke gril en hoekige achterkant zag.

      Login om te reageren
    • maho90 zegt

      23 april 2016 om 11:45

      @breitling1993: ben ik dus niet de enige met dat idee!

      Login om te reageren
  2. martinus zegt

    22 april 2016 om 22:56

    Verstandige timing. 41 slachtoffers door een niet functionerende handrem is nogal veel. Maar in de hitte van de strijd van Dieselgate (ook in de VS) zal iedereen dit nieuws over Chrysler overmorgen wel weer vergeten zijn.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      22 april 2016 om 23:09

      @martinus: er staat niet bij wat die mensen hadden qua verwondingen.. Kan een wondje of een geschuurde Nagel zijn hè?

      Login om te reageren
    • thefmanl zegt

      23 april 2016 om 00:08

      @martinus: handrem? Gaat toch echt over de versnellingsbak

      Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      23 april 2016 om 08:43

      @martinus: je weet dat een schram op de knie of handpalm al een verwonding is, en dat als je iets breekt, je in kritieke toestand bent

      Login om te reageren
  3. dutchcorvette zegt

    22 april 2016 om 22:57

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    22 april 2016 om 23:00

    Tja, maar een beetje meer roet uitstoten is veel erger natuurlijk….

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      22 april 2016 om 23:08

      @dutchdriftking: hoeveel mensen sterven dankzij de extra uitstoot van die VAG producten met software die Willems en wetenschap de wetgeving omzeilt?
      Deze issue met een automatische bak is een design of productieFOUT. Heel iets anders dan opzet dus.

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        23 april 2016 om 00:17

        @w0o0dy: Denk je nog steeds dat het NOx schandaal een VW-exclusive is?

        Volgens de Duitse overheid lijkt bijna elke moderne turbo-diesel betrokken.
        Volgens de Franse overheid ook trouwens:
        http://www.leblogauto.com/wp-content/uploads/2016/02/Tests_UTAC_Nox.jpg
        Ook volgens het [url=http://nos.nl/artikel/2081649-meer-vervuilende-dieselauto-s-bekend.html]Nederlandse TNO[/url]
        De Belgische overheid onderzoekt nog alles, maar de [url=http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/2.42592?eid=1.2634691]Belgische staatsTV licht in het bijzonder de Zafira uit. [url]Die schijnt zowel de norm 10x te overschrijden, net als dat Opel met stiekeme software-updates bewijs probeert te verdoezelen.

        Login om te reageren
      • willempjuh zegt

        23 april 2016 om 00:35

        @w0o0dy: Extra uitstoot is er niet, het leek minder…

        Login om te reageren
        • dracae zegt

          23 april 2016 om 00:43

          @willempjuh: LOL, dat is een manier van ernaar kijken die de meeste hier niet zullen snappen, maar technisch wel waar.

          Login om te reageren
      • shalomleon zegt

        23 april 2016 om 05:43

        @w0o0dy: hahah die auto correct ?

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      23 april 2016 om 09:25

      @dutchdriftking: ze komen in ieder geval met een recall, hoeveel gezeik was er niet met de distributiekettingen, het moest eerst in het nieuws voordat er iets gebeurde.
      Eerste reactie van Pon was: klaag de fabrikant van de ketting maar aan.

      Login om te reageren
  5. dieselaer zegt

    22 april 2016 om 23:02

    Mooi, toch wat afwisseling. Eens een keer geen gesjoemel maar een ouderwets technisch mankement!

    Login om te reageren
    • 123bat zegt

      22 april 2016 om 23:36

      @dieselaer: Ahh, de goede oude tijd met bijvoorbeeld de exploderende brandstoftank van Ford Pinto’s als je er achterop reed. Ik word er helemaal nostalgisch van! :’)

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        23 april 2016 om 09:14

        @123bat: vergeet die Firestone banden op die jaren ’90 Explorers niet die konden barsten bij hoge snelheden en zodoende de wagen over de kop lieten gaat. DAT waren nog eens tijden :)

        Login om te reageren
        • dieselaer zegt

          23 april 2016 om 09:54

          @mopar: @123bat grappenmakers ;) ik bedoel dat dit tenminste iets tastbaars is ipv software die onzichtbaar de omgeving vergiftigd. En er zijn gelukkig geen doden hierbij gevallen.

          Login om te reageren
          • mopar zegt

            23 april 2016 om 14:28

            @dieselaer: snap het heel goed hoor, en aangezien ik zelf een 300C heb ben ik waarschijnlijk ook een van de gelukkigen die terug mag naar de dealer voor een recall

            Login om te reageren
  6. licht zegt

    22 april 2016 om 23:10

    De vooruitgang. In de toekomst zit je auto de helft van de tijd in de garage: Dan is ie ineens duurzaam.

    Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    22 april 2016 om 23:19

    Menig fabrikant kan een voorbeeld nemen aan Fiat-Chrysler…

    Onverstoorbaar en onvermoeibaar blijven hun auto’s doorrijden, gewoon niet te stoppen!

    Login om te reageren
  8. reggie-boy_rood zegt

    22 april 2016 om 23:32

    Terugroepactie is ook een goeie reclame voor de consument. Hierdoor laten ze zien dat je een nog betere auto ervoor terug krijgt

    Login om te reageren
    • maho90 zegt

      23 april 2016 om 11:48

      @reggie-boy_rood: jammer dat het begin product alleen niet aan de verwachtingen voldeed.

      Login om te reageren
  9. csx3000 zegt

    23 april 2016 om 00:05

    Het blijft toch een dikke kar zoals op de foto.

    Maar helaas het is niet Premium, dus mag ik deze niet leasen.

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    23 april 2016 om 00:14

    Moeilijk he ? Zo,n handrem gebruiken..

    Login om te reageren
  11. csx3000 zegt

    23 april 2016 om 00:44

    http://money.cnn.com/2016/04/22/autos/chrysler-gearshift-recall/

    Iets met een automaat en deze niet in de Pstand zetten.

    Hmm, hoe moeilijk kan het zijn.

    Login om te reageren
  12. ronaldddvos zegt

    23 april 2016 om 01:07

    Vanmiddag nog een clip uit de sloot moeten trekken, meneer was handrem vergeten.

    Login om te reageren
    • phdg zegt

      23 april 2016 om 07:09

      @ronaldddvos: geweldig hé, die autocorrect

      Login om te reageren
  13. erwh zegt

    23 april 2016 om 05:10

    Dus eigenlijk is dit een terugroepactie die ingegeven is door mensen die volledig vertrouwen op de P stand van een automaat, de handrem niet gebruiken en vervolgens potentieel de fabrikant gaan aanklagen. Misschien moet het eens klaar zijn met mensen tegen zichzelf in bescherming nemen en maar één waarschuwingssticker in de auto plakken: “gebruik je verstand”.

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      23 april 2016 om 08:24

      @erwh: p zou gewoon moeten werken. In een automaat de handrem aantrekken is gay

      Login om te reageren
      • bierbuik zegt

        23 april 2016 om 17:28

        @jmeverts: ik rij al 3 jaar langs automaat, gebruik de handrem alleen als ik ooit eens op een stevige helling sta.
        Verders altijd in ze P, zou voldoende moeten zijn, net als de handbak in z’n versnelling

        Login om te reageren
  14. thesis zegt

    23 april 2016 om 06:30

    Vraag me altijd af of de leverancier van de onderdelen waar een terugroepactie voor komt, meelapt

    Login om te reageren
    • phdg zegt

      23 april 2016 om 07:07

      @thesis: jawel de rekening wordt meestal gewoon doorgestuurd naar de leverancier van de slechte onderdelen. De imagoschade dat is iets anders…

      Login om te reageren
    • phdg zegt

      23 april 2016 om 07:12

      @thesis: trouwens de leverancier lijkt hier het Duitse ZF te zijn!

      Login om te reageren
  15. talladega zegt

    23 april 2016 om 07:28

    Storm in een glaswater en toch netjes een terugroepactie doen, precies zoals ik FCA ken.
    Een keurig bedrijf dat nog respect heeft voor zijn klanten.

    Login om te reageren
  16. mopar zegt

    23 april 2016 om 09:17

    Als het gaat om de generatie 300C als op de foto dan zijn deze voorzien van die ZF 8bak automaat. Bij deze automaat heb je geen fysieke standen meer voor de automaat, tis gewoon een knop zoals de Jaguar en Audi A8 hebben. Dus hoogstwaarschijnlijk zal het een elektrische storing betreffen.

    Login om te reageren
  17. Rick-dos zegt

    23 april 2016 om 09:26

    Pffff rijdt een product van FCA eindelijk eens een keer is het weer niet goed…

    Login om te reageren
  18. martijn11 zegt

    23 april 2016 om 09:34

    Waarom zou je ook zo’n auto kopen

    Login om te reageren
  19. galverink zegt

    23 april 2016 om 12:39

    Erfgenamen van Christine de Plymouth Fury. Heel voorzichtig mee zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North