
Deze keer niet van Bugatti, Volkswagen of Ferrari, maar van Fiat Chrysler.
Jazeker, ook de Italiaans-Amerikaanse combinatie ontkomt niet aan de wereldwijde trend van terugroepacties, meldt de Telegraaf. Deze keer gaat het om een probleem met de versnellingsbakken. Die kun je in sommige gevallen namelijk niet goed vastzetten en dan blijft de auto rollen, ook als je bent uitgestapt. En dat is gevaarlijk hè? Als je niet uitkijkt rijdt je eigen auto zo pardoes over je heen. Gelukkig voor ons is het merendeel van de 1,1 miljoen auto’s die even langs de garage moeten verkocht in de VS en niet hier. Wij kunnen dus gewoon uitstappen zonder dat we voor ons sokken worden gereden door onze eigen heilige koe.
De auto’s die voorzien moeten worden van een update zijn van de merken Dodge, Chrysler en Jeep. Doden zijn er nog niet gevallen door het defect, maar wel gewonden. In totaal konden 41 Amerikanen niet op tijd wegkomen toen ze waren uitgestapt en werden ze, gelijk een scene uit een horrorfilm, door hun eigen auto in de kreukels gelegd. Au.
Met dank aan Dennis voor de tip!





Ik dacht eerst op de afbeelding boven dit artikel een Audi A8 te zien!
@breitling1993: was nu maar maar hans anders gegaan…
@darrock: Ga maar mee zou ik zeggen…maar maar?
@breitling1993: dacht ook… So das een dikke A8.. totdat ik die lelijke gril en hoekige achterkant zag.
@breitling1993: ben ik dus niet de enige met dat idee!
Verstandige timing. 41 slachtoffers door een niet functionerende handrem is nogal veel. Maar in de hitte van de strijd van Dieselgate (ook in de VS) zal iedereen dit nieuws over Chrysler overmorgen wel weer vergeten zijn.
@martinus: er staat niet bij wat die mensen hadden qua verwondingen.. Kan een wondje of een geschuurde Nagel zijn hè?
@martinus: handrem? Gaat toch echt over de versnellingsbak
@martinus: je weet dat een schram op de knie of handpalm al een verwonding is, en dat als je iets breekt, je in kritieke toestand bent
-edit: nutteloze bijdrage-
Tja, maar een beetje meer roet uitstoten is veel erger natuurlijk….
@dutchdriftking: hoeveel mensen sterven dankzij de extra uitstoot van die VAG producten met software die Willems en wetenschap de wetgeving omzeilt?
Deze issue met een automatische bak is een design of productieFOUT. Heel iets anders dan opzet dus.
@w0o0dy: Denk je nog steeds dat het NOx schandaal een VW-exclusive is?
Volgens de Duitse overheid lijkt bijna elke moderne turbo-diesel betrokken.
Volgens de Franse overheid ook trouwens:
http://www.leblogauto.com/wp-content/uploads/2016/02/Tests_UTAC_Nox.jpg
Ook volgens het [url=http://nos.nl/artikel/2081649-meer-vervuilende-dieselauto-s-bekend.html]Nederlandse TNO[/url]
De Belgische overheid onderzoekt nog alles, maar de [url=http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/2.42592?eid=1.2634691]Belgische staatsTV licht in het bijzonder de Zafira uit. [url]Die schijnt zowel de norm 10x te overschrijden, net als dat Opel met stiekeme software-updates bewijs probeert te verdoezelen.
@w0o0dy: Extra uitstoot is er niet, het leek minder…
@willempjuh: LOL, dat is een manier van ernaar kijken die de meeste hier niet zullen snappen, maar technisch wel waar.
@w0o0dy: hahah die auto correct ?
@dutchdriftking: ze komen in ieder geval met een recall, hoeveel gezeik was er niet met de distributiekettingen, het moest eerst in het nieuws voordat er iets gebeurde.
Eerste reactie van Pon was: klaag de fabrikant van de ketting maar aan.
Mooi, toch wat afwisseling. Eens een keer geen gesjoemel maar een ouderwets technisch mankement!
@dieselaer: Ahh, de goede oude tijd met bijvoorbeeld de exploderende brandstoftank van Ford Pinto’s als je er achterop reed. Ik word er helemaal nostalgisch van! :’)
@123bat: vergeet die Firestone banden op die jaren ’90 Explorers niet die konden barsten bij hoge snelheden en zodoende de wagen over de kop lieten gaat. DAT waren nog eens tijden :)
@mopar: @123bat grappenmakers ;) ik bedoel dat dit tenminste iets tastbaars is ipv software die onzichtbaar de omgeving vergiftigd. En er zijn gelukkig geen doden hierbij gevallen.
@dieselaer: snap het heel goed hoor, en aangezien ik zelf een 300C heb ben ik waarschijnlijk ook een van de gelukkigen die terug mag naar de dealer voor een recall
De vooruitgang. In de toekomst zit je auto de helft van de tijd in de garage: Dan is ie ineens duurzaam.
Menig fabrikant kan een voorbeeld nemen aan Fiat-Chrysler…
Onverstoorbaar en onvermoeibaar blijven hun auto’s doorrijden, gewoon niet te stoppen!
Terugroepactie is ook een goeie reclame voor de consument. Hierdoor laten ze zien dat je een nog betere auto ervoor terug krijgt
@reggie-boy_rood: jammer dat het begin product alleen niet aan de verwachtingen voldeed.
Het blijft toch een dikke kar zoals op de foto.
Maar helaas het is niet Premium, dus mag ik deze niet leasen.
Moeilijk he ? Zo,n handrem gebruiken..
http://money.cnn.com/2016/04/22/autos/chrysler-gearshift-recall/
Iets met een automaat en deze niet in de Pstand zetten.
Hmm, hoe moeilijk kan het zijn.
Vanmiddag nog een clip uit de sloot moeten trekken, meneer was handrem vergeten.
@ronaldddvos: geweldig hé, die autocorrect
Dus eigenlijk is dit een terugroepactie die ingegeven is door mensen die volledig vertrouwen op de P stand van een automaat, de handrem niet gebruiken en vervolgens potentieel de fabrikant gaan aanklagen. Misschien moet het eens klaar zijn met mensen tegen zichzelf in bescherming nemen en maar één waarschuwingssticker in de auto plakken: “gebruik je verstand”.
@erwh: p zou gewoon moeten werken. In een automaat de handrem aantrekken is gay
@jmeverts: ik rij al 3 jaar langs automaat, gebruik de handrem alleen als ik ooit eens op een stevige helling sta.
Verders altijd in ze P, zou voldoende moeten zijn, net als de handbak in z’n versnelling
Vraag me altijd af of de leverancier van de onderdelen waar een terugroepactie voor komt, meelapt
@thesis: jawel de rekening wordt meestal gewoon doorgestuurd naar de leverancier van de slechte onderdelen. De imagoschade dat is iets anders…
@thesis: trouwens de leverancier lijkt hier het Duitse ZF te zijn!
Storm in een glaswater en toch netjes een terugroepactie doen, precies zoals ik FCA ken.
Een keurig bedrijf dat nog respect heeft voor zijn klanten.
Als het gaat om de generatie 300C als op de foto dan zijn deze voorzien van die ZF 8bak automaat. Bij deze automaat heb je geen fysieke standen meer voor de automaat, tis gewoon een knop zoals de Jaguar en Audi A8 hebben. Dus hoogstwaarschijnlijk zal het een elektrische storing betreffen.
Pffff rijdt een product van FCA eindelijk eens een keer is het weer niet goed…
Waarom zou je ook zo’n auto kopen
Erfgenamen van Christine de Plymouth Fury. Heel voorzichtig mee zijn.