• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wees een baas, pik dit beest op voor 50k

Auteur: Author, gepost 9 juni 2017 om 20:05 – 28 Reacties

Afbeelding Wees een baas, pik dit beest op voor 50kAfbeelding Wees een baas, pik dit beest op voor 50kAfbeelding Wees een baas, pik dit beest op voor 50kAfbeelding Wees een baas, pik dit beest op voor 50kAfbeelding Wees een baas, pik dit beest op voor 50kAfbeelding Wees een baas, pik dit beest op voor 50kAfbeelding Wees een baas, pik dit beest op voor 50kAfbeelding Wees een baas, pik dit beest op voor 50k

Wees een baas, pik dit beest op voor 50k
Rustig zoemende V8, geweldig interieur, onpraktisch, gargantuesk verbruik, prachtige klassieke koets; wat wil je nog meer?

Wellicht zie ik het helemaal verkeerd, maar bij sommige merken lijkt het erop dat ze leuker waren toen de huisaccountant zich nog de haren uit het hoofd trok. Kijk naar Lamborghini. Knotsgekke auto’s, verkochten voor geen meter. VAG neemt de boel over, de modellen werden meer allemansvrienden en de winst vliegt om hoog. Porsche idem. Juist de modellen uit de tijd dat het bar en boos ging gaan nu voor enorme bedragen over van eigenaar.

Bentley gaat ook lekker sinds de introductie van de Continental GT en de Bentayga werd daar onlangs als ultieme cashcow aan toegevoegd. Daarvoor maakte het merk furore met de Arnage en de Continental R en T en natuurlijk de Azure.

De Conti R was een exorbitant dure auto waar je exorbitant weinig mee kon. Het reed niet geweldig, het zoop, het was enorm, het was eigenlijk gewoon vies. Maar wel vies lekker! Volgens de adverteerder kostte dit exemplaar in 1994 omgerekend maar liefst 344.000 euro. Inmiddels staat ruim 150.000 km op de teller en hij mag mee voor 49.950 euro.

Nog een paar nutteloze stats, voor de kroegpraat. De 6¾ liter V8 onder de kap levert 362 pk en de Conti R weegt maar liefst 2.440 kg. Toch sprint deze geweldenaar in ongeveer 6,5 tellen naar 100 km/u, maar waarom zou je dat doen? Wie hierin rijdt heeft niks meer te bewijzen.

Ook interessant!

  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • De Bentley Continental GT Speed is terug

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, continental, continental-r, marktplaats, occasion, zwart

Vorig bericht: « Waarom deze revolutionaire racer mislukte
Volgend bericht: Bewijs: Jamie Foxx heeft wel/geen smaak »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    9 juni 2017 om 20:20

    Wat een prachtige wagen blijft t toch!

    Login om te reageren
  2. MaartenD zegt

    9 juni 2017 om 20:23

    Amen…vroeger was alles beter!

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    9 juni 2017 om 20:25

    Mooie bak, maar niet in black on black. Beetje te donker allemaal zo.

    Login om te reageren
  4. granlusso zegt

    9 juni 2017 om 20:30

    Schitterende auto, heerlijk om mee rond te toeren. Zo’n auto die je af en toe rijdt doordeweeks, omdat je even geen zin hebt in je dagelijks vervoer. Heerlijk zoeven over de weg, om op een dag als vandaag te eindigen op een terras met je dame en een stel vrienden. Wijntje erbij, aansluitend dineren en daarna in alle rust naar huis tuffen, om al in volledige relaxmodus aan het weekend te beginnen.

    Ik zie het al helemaal voor me, deze graag!
    (Wel meteen die schermpjes in de hoofdsteunen eruit trekken, bah).

    Login om te reageren
    • ometom zegt

      9 juni 2017 om 21:17

      @granlusso: De schermpjes maken het juist af. De meest nutteloze optie op een auto waarvoor het woord nut helemaal niet relevant is.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        9 juni 2017 om 21:57

        @ometom: Daar heb je gelijk in haha

        Login om te reageren
  5. erwh zegt

    9 juni 2017 om 21:03

    Mooie wagen, alleen ontzettend zonde van dat zwarte interieur dat enorm afbreuk doet aan de luxe uitstraling van deze Bentley.

    Login om te reageren
  6. danmar zegt

    9 juni 2017 om 21:17

    Jammer van ons wegenbelastingstelsel wat het nog eens extra onaantrekkelijk maakt om dit soort auto’s te kopen. Niet dat ik in de markt ben ervoor, met zo’n auto moet je vind ik toch echt een (grote) garage hebben.
    Maar áls ik in de markt zou zijn, zou ik me afvragen of je bij Bentley dat lelijke airbagstuur niet kunt laten updaten.

    Login om te reageren
  7. boxer74 zegt

    9 juni 2017 om 21:28

    6.5l V8, en slechts één pijpje op de achterkant. Zalig understatement, zeker in de huidige tijd van al die onnozele dubbele trapezjemmm uitlaat eindstukken op 520d’s en consoorten. Zucht…

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      9 juni 2017 om 22:38

      @boxer74: ach, bij de meeste is het optisch een 2e pijp. Kijk maar eens goed bij Audi, vaak zit de ene einddemper gewoon dicht.

      Login om te reageren
      • danmar zegt

        9 juni 2017 om 23:48

        @rufctr01: gast, word je niet eens moe van jezelf om in elke reactie Audi of VAG in het algemeen te bashen?

        Dat 1 eindpijp “dicht” lijkt te zitten zie je echt niet alleen bij Audi, maar bij vrijwel elke auto die meerdere eindpijpen heeft, maar die niet direct bij het motorblok gesplitst worden.
        En nee, niet piepen, ik ben geen Audi/VAG fanboy. Je kan ook gewoon een mening hebben zonder dat. Grow up, man.

        Login om te reageren
        • p993 zegt

          10 juni 2017 om 13:43

          @danmar: ai, toch werd hier een zenuw geraakt!

          Login om te reageren
    • tenaci zegt

      9 juni 2017 om 22:54

      @boxer74: hoho! 6 en driekwart liter hè? Dat is heel wat anders. Niet 6,5 niet 6,75 neen, 6 en driekwart, of 6 3/4 mag ook.

      Login om te reageren
      • edjehaze zegt

        10 juni 2017 om 11:45

        @tenaci: 6.75 mag wel. Staat geloof ik ook op het motorblok zelf.

        Login om te reageren
  8. baklava zegt

    9 juni 2017 om 21:37

    Dang…..wat een juweeltje is dit.

    Login om te reageren
  9. amersfoorter zegt

    9 juni 2017 om 21:59

    Dat ene pijpje had elke auto in die tijd. Zeker auto’s met de Buick motor die deze Bentley heeft

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      10 juni 2017 om 01:29

      @amersfoorter: Neen. Deze Bentley heeft de L410 V8 onder de kap. De Rover V8 was in basis een ontwerp voor een Buick V8 (die Buick zelf niet wilde gebruiken). Maar dit is een raszuivere, karaktervolle en hopeloze Bentley motor.

      Login om te reageren
  10. gerjan zegt

    9 juni 2017 om 23:29

    Dat moet toch pijn doen om van zoiets afstand te doen. Dat moet geweldig zijn om hier in rond te toeren

    Login om te reageren
  11. schuiftrompet zegt

    10 juni 2017 om 00:14

    Clue van het verhaal: vag vervangt uitbundig, creatief en bizar met safe, fantasieloos en gewoon

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      10 juni 2017 om 00:54

      @schuiftrompet: en winstgevend!

      Login om te reageren
  12. sabrerator zegt

    10 juni 2017 om 01:48

    Black on black vind ik niks voor zo’n wagen. Maar doe hem in British Racing Green met van dat mooie bruine leer en ik ben verkocht. Dan eerst even een nier verkopen.

    God, wat zijn de Bentleys uit die tijd toch gaaf.
    Een gewone vierdeurs Turbo R mag ook.

    Voorlopig behelp ik me maar met mijn Jag.

    Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      10 juni 2017 om 10:31

      @sabrerator: Ik deel jouw gevoelens. Maarrrrr, wel twee pijpen en twee nieren.

      Login om te reageren
  13. sabrerator zegt

    10 juni 2017 om 01:54

    Er staat een veel mooiere op Marktplaats, British Racing Green met donkergroen leer met rode piping en een wortelnoten dashboard. Heeft iets minder gelopen en kost nog iets minder. Dus doe me die maar.

    Login om te reageren
  14. premium01 zegt

    10 juni 2017 om 06:40

    Wel leuk maar voor 50k koop ik wel wat leukers zodra ik 18 ben

    Login om te reageren
    • schreute01 zegt

      10 juni 2017 om 08:34

      @premium01: tuurlijk. Maar als je 58 bent wil je dit, maar kan je m niet meer betalen!

      Login om te reageren
  15. Alfarobert zegt

    10 juni 2017 om 08:50

    Afschrijving is dus rond de 17,50 euro per kilometer. Voor bijna 50.000 denkt iedereen dat je rijk bent. Veel auto’s kosten meer dan jouw Bentkey.Voor de funfactor zou je hem kunnen kopen.

    Login om te reageren
  16. Volvo_440_turbo zegt

    10 juni 2017 om 08:54

    Ben ik nu de enige die die auto cheap ogend vindt? Moest dit een chinees zijn zouden de reacties hier anders zijn volgens mij. De neus trekt op niets en die velgen, kom jongens, dat lijken goedkope aftermarket exemplaren… Het interieur, niets op aan te merken. Voor mij zijn de Bentley modellen uit die tijd een schande voor het merk, in vroegere tijden en nu zijn ze veel stijlvoller…

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    10 juni 2017 om 10:07

    Deze stinkt me teveel naar oud geld.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North