• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Werkt Bugatti aan een cabrio Chiron?

Auteur: hayte, gepost 26 juni 2020 om 18:01 – 13 Reacties

Achterzijde van de Bugatti Barchetta

Over een cabrio Bugatti Chiron hebben we nog niets officieels gehoord, al horen we nu wel een eerste gerucht.

Ergens klinkt het wel een beetje tegenstrijdig. Het maken van een Bugatti Chiron met open dak. Het hele idee van de Chiron is immers dat je belachelijk snel kan gaan. Een dakdeel dat ontbreekt is aerodynamisch gezien dan niet wat je wil hebben. Toch is de kans vrij klein dat de gemiddelde koper zo’n Bugatti Chiron koopt om er op de Autobahn mee te knallen. De Franse bolide komt eerder in een garage te staan, om daar pas bij de volgende verkoop uit te rollen. Of om er langzaamaan mee langs de betere boulevards te rijden.

Neus van de Bugatti Barchetta

En als je dan langs zo’n zonnig boulevard rijdt, is zo’n open dak weer wél fijn. Kan iedereen zien dat jij een Chiron kan kopen. Daarom bouwde Bugatti eerder ook al een cabrio-versie van voorganger Veyron. Een Bugatti Veyron Cabriolet klinkt echter wel een beetje… pauperig. Dus noem je het de Grand Sport.

En als je van de Veyron een Grand Sport maakt, ligt het ergens voor de hand dat je ook een Chiron Grand Sport maakt. Bugatti heeft daar echter nog niks over laten horen. Althans, niks officieels. Toch werken de Fransen daar volgens TheSupercarBlog wel aan.

Zijkant van de Bugatti Barchetta

Al gaat het hier niet om een bolide als de Pur Sport. Dit model kunnen normale mensen namelijk gewoon kopen. Althans, normale mensen die ruim 3 miljoen euro op de bank hebben staan. Deze Chiron Cabrio is vooralsnog echter gelimiteerd tot één stuks. Bugatti schijnt nu te vragen welke klant deze cabrio wil kopen. Deze klant moet wel écht rijk zijn, Bugatti zou namelijk 9 miljoen euro willen hebben. Oh, en dat is voor de Belastingdienst zijn zegje heeft kunnen doen.

Wat voor cabrio het wordt? Dat is vooralsnog onduidelijk. Het zou een Grand Sport-achtig iets met een targa-dak kunnen zijn. Een dakloos ontwerp als de McLaren Elva of de Ferrari Monza SP2 lijkt echter logischer. Dit lichtelijk vreemd segment is de laatste jaren weer populair, het zou ons niks verbazen als Bugatti hier ook in zou willen stappen. Hoe die eruit zou kunnen zien? Nou, de foto’s in dit artikel zijn van een roadster-conceptmodel dat Bugatti de Barchetta noemt. Misschien dat dit concept toch het daglicht gaat zien?

Ook interessant!

  • Bugatti Chiron Pur Sport aangekomen in Nederland
  • Nieuwste Bugatti Chiron Sport is perfect voor Alice Cooper
  • Bugatti Chiron Pur Sport speelt buiten in Nederland
  • Video - kleine crash met Bugatti Chiron Pur Sport

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Cabrio, Cabriolet, grand-sport

Vorig bericht: « Dit is wat de BPM per 1 juli gaat doen
Volgend bericht: ANWB waarschuwt: Vanaf september wordt het extreem druk »

Lees Interacties

Reacties

  1. kle500 zegt

    26 juni 2020 om 18:12

    Vind dat barchetta concept best vet! Volkomen zinloos en overbodig, maar hij ziet er lekker uit.

    Login om te reageren
  2. Berend zegt

    26 juni 2020 om 18:33

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 juni 2020 om 18:51

      Het antwoord zou ik ook niet weten maar als de prijs zelfs hoger is dan de jackpot van de Staatsloterij dan kan het me ook helemaal niks schelen.

      Login om te reageren
  3. pietertjep85d zegt

    26 juni 2020 om 18:35

    Heeft wat weg van een Alfa Romeo 4c

    Login om te reageren
    • denniss00 zegt

      26 juni 2020 om 18:48

      @pietertjep85d: Heeft eerder wat weg van een trapauto.

      Login om te reageren
    • lotuselises2 zegt

      27 juni 2020 om 16:31

      @pietertjep85d: wat dan? De kleur?

      Login om te reageren
  4. caprio zegt

    26 juni 2020 om 18:47

    Waar de 911 zijn elegante maar krachtige lijn verliest in de cabrio versie met een soort rugzak achterop, is deze juist eleganter dan de coupé, ik zeg, maken!

    Login om te reageren
  5. jorden zegt

    26 juni 2020 om 19:03

    Kom maar door!! Leuk extra hoofdstuk voor in het boek; “Benzine slurpers van weleer” dat boek komt dan uit ergens in 2045.

    Login om te reageren
  6. VeniVidiVici zegt

    26 juni 2020 om 19:12

    Handig die luchtaanzuiging boven je hoofd. Moet je geen pruik/haarstukje ophebben.

    Login om te reageren
  7. autogeak zegt

    26 juni 2020 om 19:45

    Eerst motoren en nu ook al porno. Ik ben fan

    Login om te reageren
  8. louise zegt

    27 juni 2020 om 00:47

    “Ergens klinkt het wel een beetje tegenstrijdig. Het maken van een Bugatti Chiron met open dak. Het hele idee van de Chiron is immers dat je belachelijk snel kan gaan. Een dakdeel dat ontbreekt is aerodynamisch gezien dan niet wat je wil hebben.” En de Bugatti Veyron Grand Sport en Grand Sport Vitesse dan.?

    Login om te reageren
  9. ericd zegt

    27 juni 2020 om 07:20

    Vroegah moest je een motor op toeren jagen om een beetje vooruit te komen. Daar is met turbomotoren een eind aangekomen. En zo’n Bugatti zal meestal op slechts 5% van z’n vermogen worden benut. In wezen een crime een dergelijke onbenutting. Maar ja dat geldt voor veel sportauto’s met zeg meer dan 300 pk. Het laatste was lang een soort grens. De Ferrari 308 of een gewone 911 van 40 jaar geleden zaten daar bijv. niet aan. Nu is het voor hen een soort ‘vanaf vermogen’.

    Login om te reageren
  10. pascalio92 zegt

    30 juni 2020 om 13:07

    Voorkant lijkt op die supercar van jaguar vooral met die koplampen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North