• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wordt het nieuwe topmodel van Audi half Chinees?!

Auteur: machielvdd, gepost 10 juli 2023 om 18:58 – 13 Reacties

Het lijkt erop dat Audi gefaald heeft en daarom haar toevlucht moet zoeken tot China.

Iedereen heeft wel een mening over auto’s uit bepaalde landen. De een vindt Franse auto’s bijvoorbeeld geweldig, de ander peinst er niet over om iets Frans te kopen. Maar het autoland waar mensen misschien wel de sterkste mening over hebben is China.

Als je nu iemand bent die Chinese auto’s wil boycotten, kan het zijn dat je binnenkort ook Audi’s moet boycotten. Waarom? Naar verluidt zoekt Audi een Chinese partner om een platform te delen. Dat meldt Automobilwoche, die meestal geen onzin verkondigt.

Je vraagt je natuurlijk af: waarom zou Audi dat in vredesnaam willen? Ze zijn immers onderdeel van Volkswagen, waar er naar hartenlust onderling gedeeld kan worden. Het antwoord is mogelijk te vinden in ‘Project Artemis’.

Project Artemis was de codenaam voor de ontwikkeling van een ‘revolutionair’ nieuw vlaggenschip, wat verregaand autonoom zou moeten rijden. Dit project liep echter niet van een leien dakje. Zo werd begin vorig jaar bekend dat Porsche – die er ook aan meewerkte – zich teruggetrokken had.

In december kwam zelfs het gerucht dat Audi het project helemaal geschrapt zou hebben. Het lijkt er dus sterk op dat Project Artemis iets te ambitieus was, mede omdat het allemaal in een recordtempo moest gebeuren. Dit zou dus de reden kunnen zijn dat de Duitsers hun heil zoeken bij China.

Volgens Automobilwoche is Audi op dit moment in gesprek met potentiële Chinese partners. Er zou ook al goedkeuring zijn van Volkswagen-baas Oliver Blume. Met welk Chinees merk Audi in zee wil gaan is nog onduidelijk. Maar het moet er dus wel eentje zijn die hoogstaande technologie in huis heeft, waardig voor een topmodel van Audi.

Ook interessant!

  • Audi RS3 roadtrip: ode aan de vijfcilinder
    Eerste hete info over nieuwe Audi RS3 bekend
  • Nieuwe Audi A8 zal héél veel op de Grandsphere lijken
    Nieuwe Audi A8 gaat verdraaid veel hier op lijken
  • Bam! De nieuwe Audi RS6 en RS7 Performance
  • Nieuwe Audi R8 wordt een volledig elektrische supercar!
    Nieuwe Audi R8 wordt een volledig elektrische supercar!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Elektrisch

Vorig bericht: « Kijk, de MG Cyberster is ook fraai vanbinnen
Volgend bericht: Fabrieksnieuwe 599 op Marktplaats is om te smullen »

Lees Interacties

Reacties

  1. faalhaas zegt

    10 juli 2023 om 19:48

    Duitse afwerking en Chinese kwaliteit. Eigenlijk niks nieuws! Betere samenwerking is altijd prima, kom maar op met die AudiExpress.

    Login om te reageren
  2. rogerzz zegt

    10 juli 2023 om 21:11

    Samenwerken met Chinezen, ik heb toch het idee dat je veel kennis deelt en de rekening uiteindelijk niet kan splitten. Ik zal wel een zure oude man zijn maar ik zie China niet betalen voor R&D van Audi, Chinezen kopiëren wel vaker iets zonder daarvoor te betalen. ASML was vrij recent nog slachtoffer.

    Login om te reageren
    • geelbarrel zegt

      11 juli 2023 om 00:36

      Zakelijk heb je gelijk, ik ervaar het al vanaf 2014

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 juli 2023 om 09:01

      ASML is nog veel meer slachtoffer van de Amerikanen. Die Amerikanen (uit het “land of the free” ahum) hebben afgedwongen dat ASML geen moderne machines naar China mag exporteren. In plaats van dat Rutte en Hoekstra zeiden “No, no, shaky Joe, we believe in free markets” zeiden “Yes, mister President, sure, minster president, we are your loyal servants”. Dat de Chinezen op andere manieren proberen de techniek in handen te krijgen kun je ze eigenlijk niet eens kwalijk nemen.

      Login om te reageren
      • faalhaas zegt

        11 juli 2023 om 13:55

        Mensen verwarren vaak “free speech” met “free to do”.

        Login om te reageren
  3. banderas zegt

    10 juli 2023 om 21:58

    VW bouwt immers ook de ID6 (geloof ik) gewoon bij SAIC/MG.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 juli 2023 om 09:16

      Saic en FAW bouwen beide de ID.4 en ID.6.

      Login om te reageren
  4. Joris24 zegt

    10 juli 2023 om 22:13

    – Edit: dank u, is inmiddels gefixt –

    Login om te reageren
  5. Autokenner zegt

    10 juli 2023 om 23:34

    Dom dommer dit idee

    Login om te reageren
  6. Wolflow zegt

    11 juli 2023 om 08:39

    neem aan dat Audi dan binnenkort als merk ook onder Skoda wordt geplaatst

    Login om te reageren
  7. vondick zegt

    11 juli 2023 om 09:32

    Hoe kunnen ze het bedenken? 10 jaar geleden waren we nog dom en naief. Maar de laatste 2 jaar heb ik toch de indruk dat mensen nu wel wakker zijn. “Strategische autonomie” is het buzzword in Europa nu. Ik mag hopen dat het niet waar is. VAG is een hele stevige steunpilaar waarop we zouden kunnen bouwen. Die wil je niet vullen met externe betonrot.

    Login om te reageren
  8. Roskampies zegt

    11 juli 2023 om 11:44

    Forsorung durch Chinezen…

    Login om te reageren
  9. flyerbunch zegt

    11 juli 2023 om 15:37

    Men heeft toch juist info gedeeld bij VW over het SSP platform (Artemis) waar AUDI ook gebruik van gaat maken? Dit is gewoon een partner voor de Chinese markt, niks wereldwijd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North