• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zie jij welke Maserati schuil gaat onder deze bizarre one-off?

Auteur: Bas Leesberg, gepost 29 maart 2025 om 07:55 – 12 Reacties

Of eigenlijk, welke Maserati’s.

Je weet dat je het over een bijzondere auto hebt als het model niet is vernoemd naar een oppergod, de maker of een natuurfenomeen in een vloeiende taal, maar naar de klant zelf. Autoverzamelaar Carlos Peralta verzocht GFG Style om eens een one-off voor hem te bouwen. Het resultaat is deze Peralta S.

GFG Style hoor je trouwens te kennen. Het ontwerpbureau wordt aangevoerd door Fabrizio Giugiaro, de zoon van de legendarische Giorgetto Giugiaro. Het is de eerste keer dat Fabrizio een uniek model bouwt en we moeten zeggen; dat mag ie wat ons betreft gerust vaker doen.

Ontwerp van papa geleend

Maserati-nerds hebben allang gezien welke conceptauto ten grondslag ligt aan de Peralta S van GFG Style. Fabrizio liet zich inspireren door de Maserati Boomerang van vader Giugiaro. Ook dat is heel goed gelukt. De Boomerang was volgens Giugiaro senior bijna volledig met de liniaal getekend. Bij zijn presentatie op de autoshow van Turijn in 1971 had de Boomerang een 306 pk sterke 4,7 liter V8 uit de Bora.

Maserati-roots blijven

Ook zoonlief gebruikt een Maserati als basis. Die sportauto is zo goed als onherkenbaar geworden dankzij de spiegelende aluminium carrosseriedelen. Zie jij het alsnog?

Wie aan de Maserati MC20 dacht, heeft gewonnen. GFG Style gebruikt het chassis en de mechanica van de Maserati sportauto voor de Peralta S. Daarmee ligt er een V6-middenmotor onder de weerkaatsende koets die 630 pk produceert. Dat vermogen gaat enkel naar de achterwielen.

Bij het instappen zal meneer Peralta een behoorlijk showtje opvoeren. Zijn one-off heeft een gigantische canopy die GFG Style ”de dome” noemt. De deurpanelen en de voorruit komen samen omhoog om ruimte te maken voor een persoon om plaats te nemen in de auto. Hij moet dit echter niet in een te lage parkeergarage doen lijkt me.

Natuurlijk mogen wij arme sloebers niet weten wat Peralta kwijt is voor zijn op maat gemaakte, moderne interpretatie van de Maserati Boomerang. We houden het op heel veel. Welk Maserati-concept moet GFG Style de volgende keer moderniseren? De Birdcage? Of misschien de Auge?

Ook interessant!

  • Kleinkinderen Maserati bestellen Maserati
    Kleinkinderen Maserati bestellen Maserati
  • Maserati rijdt 318 km/u zónder bestuurder
  • Snik: dit is de állerlaatste Maserati met V8
  • Oei... Stellantis schrapt investeringen in Maserati

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

coachbuilding, gfg, giugiaro, Maserati, mc20

Vorig bericht: « Deze Nissan Nismo op Marktplaats kende jij nog niet
Volgend bericht: BMW is wanhopig en geeft fikse korting op XM »

Lees Interacties

Reacties

  1. drdre1 zegt

    29 maart 2025 om 08:19

    In ander nieuws: Apple schept verwarring met marketingcampagne voor nieuwe muis.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 maart 2025 om 09:30

      Zou deze de tankdop aan de onderkant hebben?

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        29 maart 2025 om 22:21

        Lekker eigenwijs! 😁

        Login om te reageren
  2. Robert zegt

    29 maart 2025 om 08:32

    Hij is inderdaad bizar, maar ook prachtig. Vorm boven functie, dat wel, maar who cares?

    Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    29 maart 2025 om 08:57

    Maar goed dat het een fraaie kar is. Anders had-ie waarschijnlijk de bijnaam ‘Anti-peristalta S’ gekregen.

    Login om te reageren
  4. flatoutmarten zegt

    29 maart 2025 om 09:25

    Heel fraai. Parkeren onder een boom is ook een no-go bij deze auto.
    Ik hoop trouwens dat de MC20 cabrio als basis is gebruikt, anders heeft hij de stijfheid van een gebakje.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    29 maart 2025 om 09:30

    Wel lullige spiegels voor een spiegelende auto.

    Login om te reageren
  6. flatoutmarten zegt

    29 maart 2025 om 09:33

    Leuk voor een feestje! 🪩🕺💃🪩
    On topic: Gelukkig heeft ‘ie een flinke achterspoiler, anders zou hij op hoge snelheid een Audi TT (v1) imiteren. “Nu linksaf slaan” 🌳🌳🌳🌳

    Login om te reageren
  7. flatoutmarten zegt

    29 maart 2025 om 09:40

    Inderdaad bizar, maar ook bizar mooi ontworpen en gebouwd. Je kan zien dat Fabrizio goede genen heeft meegekregen!

    Login om te reageren
  8. Exit Luminar zegt

    29 maart 2025 om 09:44

    Wat een onzinnige auto weer. Je kunt goed zien dat ze er zo maar iets opgeplakt hebben. Waren de cybertrucks op ofzo?

    Login om te reageren
  9. MaartenD zegt

    29 maart 2025 om 17:39

    Gaaf!

    Login om te reageren
  10. citroen55 zegt

    29 maart 2025 om 18:33

    Z’n ouwe heer was de tijd ver vooruit. En zoonlief zet het voort.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North