
Of eigenlijk, welke Maserati’s.
Je weet dat je het over een bijzondere auto hebt als het model niet is vernoemd naar een oppergod, de maker of een natuurfenomeen in een vloeiende taal, maar naar de klant zelf. Autoverzamelaar Carlos Peralta verzocht GFG Style om eens een one-off voor hem te bouwen. Het resultaat is deze Peralta S.
GFG Style hoor je trouwens te kennen. Het ontwerpbureau wordt aangevoerd door Fabrizio Giugiaro, de zoon van de legendarische Giorgetto Giugiaro. Het is de eerste keer dat Fabrizio een uniek model bouwt en we moeten zeggen; dat mag ie wat ons betreft gerust vaker doen.
Ontwerp van papa geleend
Maserati-nerds hebben allang gezien welke conceptauto ten grondslag ligt aan de Peralta S van GFG Style. Fabrizio liet zich inspireren door de Maserati Boomerang van vader Giugiaro. Ook dat is heel goed gelukt. De Boomerang was volgens Giugiaro senior bijna volledig met de liniaal getekend. Bij zijn presentatie op de autoshow van Turijn in 1971 had de Boomerang een 306 pk sterke 4,7 liter V8 uit de Bora.




Maserati-roots blijven
Ook zoonlief gebruikt een Maserati als basis. Die sportauto is zo goed als onherkenbaar geworden dankzij de spiegelende aluminium carrosseriedelen. Zie jij het alsnog?

Wie aan de Maserati MC20 dacht, heeft gewonnen. GFG Style gebruikt het chassis en de mechanica van de Maserati sportauto voor de Peralta S. Daarmee ligt er een V6-middenmotor onder de weerkaatsende koets die 630 pk produceert. Dat vermogen gaat enkel naar de achterwielen.
Bij het instappen zal meneer Peralta een behoorlijk showtje opvoeren. Zijn one-off heeft een gigantische canopy die GFG Style ”de dome” noemt. De deurpanelen en de voorruit komen samen omhoog om ruimte te maken voor een persoon om plaats te nemen in de auto. Hij moet dit echter niet in een te lage parkeergarage doen lijkt me.

Natuurlijk mogen wij arme sloebers niet weten wat Peralta kwijt is voor zijn op maat gemaakte, moderne interpretatie van de Maserati Boomerang. We houden het op heel veel. Welk Maserati-concept moet GFG Style de volgende keer moderniseren? De Birdcage? Of misschien de Auge?




In ander nieuws: Apple schept verwarring met marketingcampagne voor nieuwe muis.
Zou deze de tankdop aan de onderkant hebben?
Lekker eigenwijs! 😁
Hij is inderdaad bizar, maar ook prachtig. Vorm boven functie, dat wel, maar who cares?
Maar goed dat het een fraaie kar is. Anders had-ie waarschijnlijk de bijnaam ‘Anti-peristalta S’ gekregen.
Heel fraai. Parkeren onder een boom is ook een no-go bij deze auto.
Ik hoop trouwens dat de MC20 cabrio als basis is gebruikt, anders heeft hij de stijfheid van een gebakje.
Wel lullige spiegels voor een spiegelende auto.
Leuk voor een feestje! 🪩🕺💃🪩
On topic: Gelukkig heeft ‘ie een flinke achterspoiler, anders zou hij op hoge snelheid een Audi TT (v1) imiteren. “Nu linksaf slaan” 🌳🌳🌳🌳
Inderdaad bizar, maar ook bizar mooi ontworpen en gebouwd. Je kan zien dat Fabrizio goede genen heeft meegekregen!
Wat een onzinnige auto weer. Je kunt goed zien dat ze er zo maar iets opgeplakt hebben. Waren de cybertrucks op ofzo?
Gaaf!
Z’n ouwe heer was de tijd ver vooruit. En zoonlief zet het voort.