• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zien we hier de Porsche Boxster 4-cilinder turbo?

Auteur: ricardo, gepost 30 december 2009 om 20:57 – 40 Reacties

Afbeelding Zien we hier de Porsche Boxster 4-cilinder turbo?Afbeelding Zien we hier de Porsche Boxster 4-cilinder turbo?Afbeelding Zien we hier de Porsche Boxster 4-cilinder turbo?Afbeelding Zien we hier de Porsche Boxster 4-cilinder turbo?Afbeelding Zien we hier de Porsche Boxster 4-cilinder turbo?Afbeelding Zien we hier de Porsche Boxster 4-cilinder turbo?Afbeelding Zien we hier de Porsche Boxster 4-cilinder turbo?

Porsche Boxster Spyder Spyvideo

Ja. Dat leest u goed. Er is namelijk een Porsche met vier (4) cilinders op komst. Een heerlijk groene milieubewuste instap-Porsche voor de zelfbenoemde klimaatridder? Of gaat Porsche ons verrassen met een pittig viercilindertje die de boxermotor doet vergeten?

Op de Nurburgring dook laatst dit testexemplaar op waarmee driftig de grenzen van zijn kunnen werd opgezocht. En dit zou wel eens heel goed de terugkerende viercilinder kunnen zijn. In 2011 wil Porsche namelijk de nieuwe Boxster gaan onthullen. Het instapmodel krijgt een 2.0 turbomotor, waarschijnlijk een exemplaar uit het Volkswagen magazijn. Daarnaast kan er tegen die tijd ook een huis-tuin-en-keuken-diesel worden aangekruist op het bestelformulier. Maar hoeveel pk’s gaat dit gespotte beestje eigenlijk meekrijgen? En hoeveel moet er gelapt worden voor zo’n instap-Boxster? De prijs is nog onduidelijk, het vermogen van de 2.0 turbo zal zeker dicht bij de 300 pk liggen. In ieder geval zijn ze er nog steeds volop mee aan het testen. Zo ook in onderstaande video.

Ook interessant!

  • Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
    Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
  • Porsche Boxster 25 Years rijtest
    Porsche Boxster 25 Years rijtest
  • toekomst Porsche 718
    Toekomst Porsche 718 bekendgemaakt
  • Wat is Porsche van plan met deze compacte sportwagen?

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

boxster, nurburgring, Porsche, speedster, Video

Vorig bericht: « De eerste Ferrari 458 Italia op Hollandse bodem
Volgend bericht: WheelSTO maakt de BMW 135i nog cooler »

Lees Interacties

Reacties

  1. bt zegt

    30 december 2009 om 21:00

    geen porsche meer. doe mij maar zo’n heerlijke boxermotor. : )

    Login om te reageren
  2. EJS zegt

    30 december 2009 om 21:03

    Ik zou het erg zonde vinden als het geen viercilinder boxer is maar een vier-in-lijn van Audi/volkswagen.. Toch een beetje een afknapper, gaat nooit zo klinken als die heerlijke boxermotoren van porsche!

    Login om te reageren
  3. Timmie zegt

    30 december 2009 om 21:07

    Haha, alweer een voorbeeld dat zelfs de merken met hoge eigendunk het plebs, genaamd het koperspubliek, slaafs volgt!!!

    Login om te reageren
  4. Gamekiller zegt

    30 december 2009 om 21:07

    hoe noemen we dat ook alweer??

    owja….een schaap in wolfskleren ;)

    Login om te reageren
    • M5Power zegt

      30 december 2009 om 21:45

      @Gamekiller: is een schaap in wolfskleren niet iets helemaal anders? de boxer ziet er nu niet bepaald traag uit

      Login om te reageren
  5. bpc zegt

    30 december 2009 om 21:11

    waarom de boxermoter doet vergeten het kan toch een 4 cyl boxer zijn?@gamekiller wolf in schaapskleren :roll: hij ziet er nu niet zo onopvallend uit hoor

    Login om te reageren
  6. RaKiM zegt

    30 december 2009 om 21:17

    2.0 motor met een turbo met ongeveer 300 pk, wrx sti mss

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      30 december 2009 om 21:19

      @RaKiM:

      Die heeft geen 2.0 liter in Nederland;) Volgens mij zelfs alleen in Azië, in Europa hebben we iig een 2,5 liter;)

      Login om te reageren
      • RaKiM zegt

        31 december 2009 om 00:33

        @EJS: dat is helemaal waar maar ik had het eigelijk gewoon over de sti in het algemeen niet percie die van europa, maargoed ik had duidelijker moeten zijn

        Login om te reageren
        • EJS zegt

          31 december 2009 om 00:36

          @RaKiM:

          Zonder overigens, zo’n klein turbogeblazen blokje voelt vaak juist er explosief, en dat past wel goed bij de auto;)

          Dit wordt sws geen wrx sti motor denk ik; VAG heeft al zat motoren in huis en gaat ze heus niet inkopen.. ’t Enige waar je op kan hopen is dat ze van de 6-cilinder boxer 2 cilinders afhalen, meen ooit ergens een uitspraak van één van de hoge piefen van Porsche gelezen te hebben dat de momentele blokken zo gemaakt zijn dat dat relatief makkelijk & goedkoop kon..

          Login om te reageren
  7. kaaskabouter zegt

    30 december 2009 om 21:18

    @ bpc, het spijt me dit te moeten zeggen, maar je begrijpt er niet veel van.

    OT: Imho is het niet zo heel erg dat er een straight 4 in komt. Lekker licht, en als de TTS al 260pk heeft zal de unit (als het die motor wordt) in de Porsche zeker geen armzalige prestaties leveren. Voor iedereen die graag een 6 potter wil, koop hem! Dit is een toevoeging, geen vervanging. sommigen lijken dat te vergeten.

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      30 december 2009 om 22:05

      @kaaskabouter: wat begrijp ik er dan niet van waarom zou het geen 4 cyl boxer kunnen hijj is ontwikkeld met een boxer dus is het veel eenvoudiger om terug een boxer te plaatsen

      Login om te reageren
  8. autogier zegt

    30 december 2009 om 21:36

    waarom niet een 5 cilinder van audi als het kleiner moet dat klinkt veel beter

    Login om te reageren
  9. integralechubasco zegt

    30 december 2009 om 21:37

    als ze een beetje ballen hebben bij VAG plempen ze ook een 3.6 boxer in de golf GTI… :)

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      30 december 2009 om 21:38

      @integralechubasco:

      Haha, lijkt me ook wel vet, als R+:P wel met turbo’s hea?

      Login om te reageren
  10. integralechubasco zegt

    30 december 2009 om 21:43

    @EJS
    tuurlijk, gooi die turbo’s er ook op :) maar wel achterin inbouwen, he…

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      30 december 2009 om 21:50

      @integralechubasco:

      haha, ja, op de plek waar de W12 ook lag:) Met achterwielaandrijving en de Boxer uit de 997 GT2..

      Login om te reageren
  11. SLR zegt

    30 december 2009 om 21:53

    ik denk dat dit het laatste keer zal zijn in 2009 dat ik een reactie geef want ik ben en morgen de hele dag weg
    een fijne jaarwisseling iedereen

    Login om te reageren
  12. karel zegt

    30 december 2009 om 22:00

    Geef mij maar een 4 cylinder boxer. De revival van de good-old 912!

    Login om te reageren
  13. tt zegt

    30 december 2009 om 22:06

    ik denk inderdaad ook dat het de motor van de S3/TTS zal worden. Kan met wat kleine aanpassingen naar 310 pk.
    En ik blijf dat een ongelooflijke prestatie voor zo een klein blok…

    Login om te reageren
  14. Audiracer zegt

    30 december 2009 om 22:06

    @autogier

    Het gaat erom dat de uitstoot naar beneden gaat en dat geld ook voor het verbruik. Een 5-cilinder is dus geen optie, die verbruikt in sommige gevallen zelf meer dan een 6-cilinder, dus daar schiet je niks mee op;)

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    30 december 2009 om 22:07

    Als je een 4 cilinder boxer motor wilt moet je een Subaru kopen. Porsche moet met de 911 al zo erg aan het verleden vast blijven houden, het is juist leuk dat ze met de Boxter/Cayman wel met de stand van de techniek mee kunnen gaan. Dus doe maar gewoon een verbeterde versie van de VW/Audi 2 liter.

    Login om te reageren
  16. Duidelijk zegt

    30 december 2009 om 22:58

    Ik denk dat porsche eerder een 4-boxer zou ontwikkelen dan dat ze een 4 in lijn zouden gebruiken. Natuurlijk is een bestaand exemplaar gebruiken vele goedkoper maar dat zou de reputatie op lange termijn enorm hard schaden.
    Natuurlijk is dat laatste, in deze periode waarbij men op korte termijn zoveel mogelijk winst wil maken, iets wat geen waarde meer heeft voor CEO’s.

    We zullen wel zien wat komt. Ik zou het spijtig vinden als men favoriet merk zich zo zou verlagen naar een geblazen 4 in lijn.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      31 december 2009 om 11:15

      @Duidelijk: de Cayenne met z’n 6 cilinder VW benzine en TDI van Audi heeft het imago ook niet geschaad.

      Login om te reageren
  17. reggiane zegt

    30 december 2009 om 23:03

    Blijft leuk werk test rijder. Een hele dag lekker stoeien met een leuke sportwagen op de ring en na afloop nog kunnen zeggen dat je hard gewerkt heb die dag.
    Ik weet zeker dat er testrijders van Volkswagen om overplaatsing gevraagd zullen hebben.

    Login om te reageren
  18. Cantago zegt

    30 december 2009 om 23:07

    Toch kan dit best een leuk autootje worden! Als hij maar licht is en genoeg vermogen heeft;)

    Login om te reageren
  19. autogier zegt

    30 december 2009 om 23:15

    @ audiracer
    ach het gaat er om bij
    het downsizen dat 5 minder dan 6 is ;)

    Login om te reageren
  20. Gamekiller zegt

    30 december 2009 om 23:19

    @ BPC

    Precies, drm zeg ik ook een schaap in wolfskleren.

    Jij leest precies andersom ;)

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      30 december 2009 om 23:55

      @Gamekiller: ow sorry :oops: niet goed gelezen (genant :()

      Login om te reageren
  21. bram zegt

    31 december 2009 om 00:22

    wendelin wiedeking heeft het gewoon allemaal verpest met dat volkswagen gedoe…

    Login om te reageren
  22. meeeee zegt

    31 december 2009 om 08:42

    tja, eigenlijk willen ze het niet, maar moeten ze het..
    volgens regels moet elk auto merk een deel schone auto’s verkopen,
    zo kan je voorstellen dat Ferrari zich geheel kan compenseren door Fiatjes en dat zo de meeste merken de dans ontspringen.

    helaas kon Porsche VW niet overnemen, dus moeten ze nu een andere set bedenken.

    Login om te reageren
  23. wout1235 zegt

    31 december 2009 om 10:46

    ziet er waarschijnlijk mooi uit, maar ik heb het zo niet met 4 cilinders liever een echte boxermotor

    Login om te reageren
  24. BananaFlip zegt

    31 december 2009 om 12:53

    Redelijk alternatief voor een leuke RWD, maar niet iets voor Porsche.

    Login om te reageren
  25. kaaskabouter zegt

    31 december 2009 om 14:46

    @BPC:

    Theoretisch kan Porsche er natuurlijk een 4 cylinder boxer in leggen. Maar zoals het filmpje al zegt is het veel waarschijnlijker dat ze de 4-in-lijn uit de volkswagen schappen gaan gebruiken nu porsche onder VW’s vleugels is gekomen. Dat is stukken goedkoper dan 2 cylinders van het bestaande porsche blok af-engineeren. Daarbij vind ik de auto in het filmpje niet echt als een 4-boxer klinken. Gamekiller zei “Schaap in wolfskleren” als ironische verwijzing naar het gezegde “Wolf in schaapskleren”. Daarmee bedoelt hij dat hij te langzaam zal zijn voor z’n porsche uiterlijk. Maar dat had je vast al door.

    Login om te reageren
  26. PCCB zegt

    31 december 2009 om 14:52

    Laat maar komen. Een pittige viercilinder in de boxer moet kunnen, al hoop ik dat er dan bij de nieuwe Boxster ook voldoende werk gemaakt wordt van gewichtsbesparing.

    Login om te reageren
  27. Ruof A Idua zegt

    31 december 2009 om 18:53

    Natuurlijk Gamekiller…..een relatief lichte sportauto met ‘slechts’ 300pk is een ‘schaap in wolfskleren’.
    En waar rij je dan zelf in? (op de playstation dan…bedoel niet je fiets naar school)

    De 2.O turbo uit de VAG schappen is er in vele varianten maar is zeker geen doetje. Heel veel auto’s gaan hier tegen in het dagelijks verkeer gewoon het onderspit delven. Al dat gelul over geen echte Porsche. Maar wat zouden ‘we’ blij zijn als we er een konden rijden/betalen.

    Login om te reageren
  28. Trevor zegt

    31 december 2009 om 19:03

    bij http://www.skn-tuning.de/ gaat de 2.0 tfsi al door wat tuning naar 345 pk… Daar schiet een boxter echt wel mee op.. Wel begrijp ik niet dat ze niet gelijk het TT-RS blok pakken.. die 5 cilinder moet toch ook wel passen en lijkt mij een veel leuker compromis… Die heeft standaard al 340 pk en 45o nm.. dus met klein beetje fijntuning is daar nog een hoop winst te behalen…

    Login om te reageren
  29. Tostitje zegt

    31 december 2009 om 20:35

    nee ik ben niet zo fan van de porsche boxter…..vind het n beetje een vrouwlijke kant hebben

    Login om te reageren
  30. bram zegt

    1 januari 2010 om 21:40

    maar was nu het nut van een 2.0 benzine met 300 pk?
    als de 2.9 al in een 211pk versie is, en de 3.4S maar 310 pk heeft? alleen voor het verbruik?

    Login om te reageren
  31. carpicture555 zegt

    2 januari 2010 om 00:37

    mwa als die boxermotoren gwn blijven bestaan en steeds weer een beetje opgevoerd en uitgeboord worden, (3,6 – 3,8)
    vind ik een viercillinder eigenlijk geen probleem.
    een leuk nieuw instapmodel.
    en met 300 pk kom je op geluid na ook helemaal niks tekort!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North