• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zlatan Ibrahimovic: “Volvo is niet Zweeds meer, maar Chinees”

Auteur: jaapiyo, gepost 6 oktober 2024 om 15:02 – 21 Reacties

Zlatan Ferrari

De Zweedse onderkoning Zlatan Ibrahimovich doet een schokkende onthulling. Volvo is volgens hem niet Zweeds meer, doch Chinees.

Soms komt heet nieuws uit onverwachte hoek. Voetballers worden vaak een beetje getypeerd als een beetje dommige rijkelui die allemaal in een grote SUV met Mansory tuning rijden. Maar de moderne voebeler is natuurlijk een homo universalis. Nee, wees gerust voetballende lezers; dit is geen aantijging die lijkt op de spreekkoren in het stadion. We doelen op een Latijnse (dat is een uitgestorven taal) term die zoveel wil zeggen als de man die alles kan. Wat we bedoelen is dat je tegenwoordig, tenzij je echt uitzonderlijk goed bent, liefst ook een beetje moet kunnen nadenken als je prof wil worden. De stereotypes gaan zelden meer op.

Een man die sowieso alles kan is Zlatan Ibrahimovich. Nu is Zlatan daar, zoals Wim Kieft zou zeggen, ook zelf wel een beetje ‘in gaan geloven’. Wat natuurlijk een valkuil is. Maar goed, je sleept er geen carrière van 20+ jaar uit puur op talent. De Zweed weet wat hij doet. Hij rolt dan ook liever in zijn Ferrari’s dan in een foute SUV. Zo heeft de voormalig Ajacied bijvoorbeeld een Ferrari Monza SP2 en een SF90. Afgelopen week deed hij zichzelf ook nog een SF90 XX cadeau, voor zijn 43ste verjaardag. Het is inmiddels een soort traditie geworden. Jarig? Dan een nieuwe Fezza. Heerlijk.

Dat de voetballer iets van auto’s weet, is dus helder. Zodoende was het geen verrassing dat hij ‘Ferrari’ antwoordde op een vraag wat de beste auto is om elke dag in rond te tuffen. De onderzoekende reporter was echter wel verrast. Zij had namelijk het antwoord ‘Volvo’ verwacht, omdat dat Zweeds is. Hierop geeft de man die vaak naar zichzelf verwijst in de derde persoon enkelvoud, een vernietigend antwoord:

The Chinese bought it, so it’s made in Sweden but it’s a Chinese company. Back in the days they were Swedish.

Zlatan Ibrahimovich, trotse Zweed

Maar ja, BREEK dus, Volvo is niet meer Zweeds, doch Chinees. Het was ooit Zweeds, in die goede oude tijd. Toen mannen (m/v/i) nog mannen (m/v/i) waren, CO2 nog voedsel voor planten was en Zweedse sporthelden nog blond haar, blauwe ogen en een achternaam eindigend op ‘son’ hadden, in plaats van luisterden naar de naam Ibrahimovic of Duplantis. Wacht…huh?

Enfin, Ibra’s ietwat bijzondere blindheid voor zijn eigen roots in deze even daargelaten; koop jij net als deze held ook een Ferrari in plaats van een Volvo omdat Volvo nu Chinees is? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • gouden velgen dikke Volvo
    Gouden velgen op een dikke Volvo V60: mag dat?
  • blauwe V40 vijfcilinder
    Koop deze blauwe Volvo V40 T5 met vijfcilinder
  • GELEKT: "nieuwe" Volvo XC90
  • Duurste Volvo V70 van Nederland heeft een schitterend interieur

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Volvo, zlatan-ibrahimovic

Vorig bericht: « McLaren W1 met 1.275 pk is officieel!
Volgend bericht: Michael Schumacher aanwezig bij bruiloft dochter »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    6 oktober 2024 om 15:47

    Breaking news

    Login om te reageren
  2. cdlop01 zegt

    6 oktober 2024 om 16:25

    Daar heeft hij 100% gelijk in.
    Waardeloze Chinese troep, alleen interessant voor de leaserijder door EV optie, verder snel vergeten.

    Login om te reageren
  3. mjpamsterdam zegt

    6 oktober 2024 om 16:32

    En ik kan niet helemaal ongelijk geven ( zegt een absolute Volvo-Diehard ).

    Login om te reageren
  4. utregcity zegt

    6 oktober 2024 om 16:42

    Gelukkig maar, anders bestond Volvo niet meer, net als Saab. En dan was het ook allemaal janken.

    Login om te reageren
    • mjpamsterdam zegt

      6 oktober 2024 om 16:54

      Jou kan ik ook niet helemaal ongelijk geven. Maar wat zou er gebeurd zijn als ze vriendjes waren gebleven met Ford ?

      Login om te reageren
    • cdlop01 zegt

      6 oktober 2024 om 17:21

      Volvo werd onder Ford regiem al opgeleukte Mondeo’s en Focus aftreksels maar onder Geely ging de kwaliteit pas echt zwaar onderuit.

      Als ook diehard Volvo rijder, 300, 200, 760 gle, 850, 900 serie en laatste een V70, al jaren afgehaakt.

      Nu Lexus en bevalt prima.

      Login om te reageren
      • marcus zegt

        6 oktober 2024 om 20:14

        Ford heeft het chassis inderdaad gebruikt. Mazda ook. Landrover nog steeds in doorontwikkelde vorm voor de Evoque en Disco Sport.

        Maar Volvo is volgens mij dus wel met de ontwikkeling begonnen en was het eerste merk dat het chassis heeft gebruikt. Zodoende is het een echt Volvo chassis. Qua motoren mocht Volvo ook gewoon de eigen blokken blijven gebruiken van Ford en ook die zijn ergens anders gebruikt (Hallo Focus RS). Alleen de 1.6 & 2L 4 cylinder Diesel was via Ford bij Peugeot gehaald. Multimedia was ook van Volvo en werdt door Ford in de rest van de groep bij Aston gebruikt. Net als de sleutels.

        Dus waar Jaguar bij Lincoln in de schappen duiken moest voor de XF heeft Volvo volgens mij altijd hun eigen chassis en andere techniek kunnen ontwikkelen onder Ford…

        Login om te reageren
        • cdlop01 zegt

          7 oktober 2024 om 05:47

          Volvo was redelijk autonoom maar moest wel degelijk shoppen bij Ford. Wij hadden in die periode nog een 940 gle, echt Zweedse tank. Ford gooide de productiemethoden volledig ‘ om’ , de 900 werd nog deels met de hand gebouwd en de opvolgers volledig geautomatiseerd, dat moest ook wel uiteraard. Echter de laatste jaren bij Ford betekende bezuinigingen en onder Geely zeker, bijvoorbeeld op roestbescherming en lakafwerking. Vlgs onze oude dealer, Volvo specialist, met name veel minder goede lak en mindere materialen onderzijde. Roest is dan ook wel een issue bij Geely Volvo’s, onderzijde.

          Login om te reageren
  5. MarcoM zegt

    6 oktober 2024 om 17:07

    Trek de motorkap eens open van de gemiddelde Duitse auto, kijk eens waar de meeste onderdelen vandaan komen, en van je TV, telefoon etc. Juist!

    Login om te reageren
  6. str8six zegt

    6 oktober 2024 om 17:21

    Tja, daar is geen woord aan gelogen toch?

    Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      6 oktober 2024 om 20:51

      Nee het is geen “Chinese company”, het is een Zweeds bedrijf met een Chinese eigenaar.

      Login om te reageren
  7. tortuga zegt

    6 oktober 2024 om 17:48

    Geely, Polestar en Volvo 1 pot nat

    Login om te reageren
  8. audirs3 zegt

    6 oktober 2024 om 20:50

    Dat de eigenaar Chinees is wil toch niet zeggen dat het een Chinees bedrijf is? Moet je eens kijken wie de grootste aandeelhouders van ASML zijn, veelal Amerikaanse pensioenfondsen of grote beleggers buiten Nederland.

    Login om te reageren
  9. lpgbarrel zegt

    6 oktober 2024 om 21:18

    Vulva, of het Chinees of Zweeds is? Maakt het uit, het blijft Vulva

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    7 oktober 2024 om 00:02

    Hij heeft een bal teveel tegen zijn hoofd gehad… Met deze redenatie is Dodge niet Amerikaans, Fiat niet Italiaans en Mercedes niet Duits.
    Het maakt niet uit waar de aandeelhouders wonen of waar de productie gedaan wordt, het gaat er om waar de R&D gedaan wordt. Verstuurd vanaf mijn iPhone, designed in California…

    Login om te reageren
  11. verdebosco zegt

    7 oktober 2024 om 05:16

    Yanky Joe heeft weer vreselijke teksten eruit geperst over achternamen en nationaliteit. Maar goed, sowieso heeft Zlatan gelijk. Heb je wel eens in een hotel in Duitsland gezeten gerund door Chinezen? Ik wel. Da’s geen Duits hotel meer. Ook al staat er Schweinhaxe op de menukaart. Het lijkt erop, maar is het niet. Net als bij de (nieuwe) Volvo’s. De V60 is nog een echte Volvo, ook al is Geely eigenaar sinds 2010 en daarvoor Ford vanaf 1998. De EX30 niet meer, de EX90 zeker niet meer. Een Geely-product dat langzaam wordt afgeknepen door Chinese wurgslangen die liever Zeekr of Lynk & Co. vooraan zien staan. Of Smart. Van Polestar worden ze schizo. Uiteindelijk willen de Chinezen geen Zweden. En andersom ook niet. Chinezen brengen geen identiteit mee, hebben historie verpatst aan de Communistische Partij en ome Xi. Dus.
    En Zlatan? Die mag ook zeggen dat Ferrari 100% Italiaans is. Al weet ik de achtergrond van de aandeelhouders op de beurs niet volledig (naast Exor en Piero Ferrari).

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 oktober 2024 om 09:53

      Xi Jinping heeft zojuist per decreet bepaald dat jij de de hele maand bami moet eten maar geen toiletpapier mag gebruiken, dat zal je Chinese identiteit leren!

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        7 oktober 2024 om 11:32

        😂

        Login om te reageren
  12. Motomoto zegt

    7 oktober 2024 om 07:12

    Zlatan heeft dus ook lang in de Chinese competitie gespeeld alvorens hij naar de Amerikaanse competitie ging. Is daar met voetbalpensioen gegaan.
    Zweedse pannenkoek

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      7 oktober 2024 om 08:59

      Precies dat. Maar laten we hier een blog gaan maken over de 10 manieren hoe je z’n statement kan interpreteren. Interessant. 💤

      Login om te reageren
  13. mmax zegt

    7 oktober 2024 om 10:35

    Prima, wat hij wil.

    Is hij dan ook ineens italiaans omdat hij voor geld zich inzet voor een italiaans bedrijf? Of is hij uberhaupt wel een zweed? Ik vind het ongepast dat dit soort polariserende dingen over herkomst gesproken kan worden in tijden waarin dat over mensen nooit gezegd kan worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North