• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zó crashtest Rimac de 1.900 pk sterke C_TWO

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 26 september 2019 om 13:06 – 13 Reacties

Zó crashtest Rimac de 1.900 pk sterke C_TWO


Kijk weg als je maag het niet aankan.

Het is een bijzonder pijnlijk proces voor supercarfabrikanten om hun razendsnelle, miljoenen euro’s kostende voertuigen gereed te maken voor productie. Om de veiligheid te garanderen moeten ze op allerlei manieren worden getest, wat niets meer inhoudt dan dat ze met een noodgang tegen de muur worden gereden of op andere wijzen worden gesloopt.

Het Kroatische Rimac laat de wereld deze week kennismaken met het ontwikkelingsproces van de C_Two. In de video hieronder is te zien hoe het merk de volledig elektrische hypercar zo veilig mogelijk probeert te maken.

Het lastige voor een fabrikant als Rimac, dat niet zoveel voertuigen produceert als een grote fabrikant, is dat het auto’s op eenzelfde manier moet homologeren. Rimac begint het proces op de computer, waar het een virtuele versie van de C_Two ontwikkelt en daar verschillende simulaties mee doet. Vervolgens worden de materialen en componenten apart getest, om daarna op prototypes, pre-productieauto’s en tenslotte de “echte” versie aan de tand te worden gevoeld.

Wanneer Rimac de crashtests heeft afgerond en alles in orde lijkt te zijn met de basisversie van de C_Two, kan het de auto verder ontwikkelen en de puntjes op de ‘i’ zetten. In totaal zal Rimac 150 stuks van zijn nieuwe auto produceren, die ieder al zijn verkocht.

Ook interessant!

  • Dit is de Rimac C_Two in het echt (video)
  • Rimac Nevera
    Video: Rimac Nevera doet burnout met 1.914 pk
  • Nevara schuin
    Dit is de nieuwe Rimac Nevera met 1914 pk
  • Rimac maakt de Nevera lekker smerig

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

C-Two, crash, crashtest, Elektrisch, rimac

Vorig bericht: « Gridstraffen voor Verstappen en Honda-coureurs in Rusland
Volgend bericht: Maserati Ghibli nu pas 100.000 keer gebouwd »

Lees Interacties

Reacties

  1. lljw zegt

    26 september 2019 om 13:25

    kunnen ook de auto 1 week uitlenen aan Richard Hammond. Weten ze direct of hij veilig is ;)

    Login om te reageren
    • vroaaaaaaaaaar zegt

      26 september 2019 om 13:28

      @lljw: zou eerder uitwijzen of Richard Hammond wel een rijbewijs zo mogen hebben…

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      26 september 2019 om 15:34

      @lljw: hij is door zijn lengte (of het gebrek daar aan) geen geschikte test dummie.

      Login om te reageren
  2. lljw zegt

    26 september 2019 om 13:26

    On Topic, prachtig dat zo’n jong bedrijf al zulke indrukwekkende auto’s en technologie maakt

    Login om te reageren
  3. ericc zegt

    26 september 2019 om 13:28

    Een stofzuiger die crasht! Kan ik meermaals naar kijken!!!!! Wordt enkel beter moest het een Tesla zijn….

    Login om te reageren
    • jerudo zegt

      26 september 2019 om 13:46

      @ericc: want alles wat anders is is natuurlijk niet goed.

      Login om te reageren
      • ericc zegt

        26 september 2019 om 15:40

        @jerudo: Hoe kun je dat besluiten uit mijn reactie? Ik vind amerikaanse V8 leuk, europese sportwagens, AMG’s, M en RS-en, Dakar-voertuigen…… Maar van elektrische voertuigen wordt ik niet vrolijk. Zelfs niet met +1000pk en een reikwijdte van hier tot de Spanje en terug op 1 laadbeurt. (bij wijze van spreken) Niet alles wat anders is breek ik af, maar mobiele stofzuigers interesseren me totaal niet!
        Ieder zijn mening toch?

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          26 september 2019 om 18:13

          @ericc: sport en racewagens zijn leuk, maar ermee naar het werk? Nee doe mij maar een stekker voor dagelijkse comfort en performance voor een betaalbare prijs (onderhoud en verbruik).

          Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          26 september 2019 om 19:58

          @ericc: van “wordt ik”, word ik nou niet vrolijk…

          Login om te reageren
    • antoombom2000 zegt

      26 september 2019 om 14:06

      @ericc: wij zouden het misschien ook leuk vinden als jij als crash dummy zou functioneren.

      Login om te reageren
      • ericc zegt

        26 september 2019 om 15:41

        @antoombom2000: Kun je echt niets originelers bedenken????

        Login om te reageren
  4. waterisnat zegt

    26 september 2019 om 13:43

    verdient onze nationale kampioen oneerlijke concurrentie TNO nog steeds zo veel aan de software om de crashes te modeleren? Of zijn ze geprivatiseerd door een ambtenaar toen het product uitontwikkeld was?

    Login om te reageren
    • waterisnat zegt

      26 september 2019 om 13:46

      @waterisnat: ps, ja er zit een splinter op mijn schouder ;-)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North