• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een Koenigsegg Regera crashtesten, dat doe je zo!

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 26 april 2019 om 22:03 – 16 Reacties

Een Koenigsegg Regera crashtesten, dat doe je zo!


Wanneer een auto enkele miljoenen euro’s kost, dan moet er een andere manier worden bedacht.

Voor de gemiddelde autofabrikant is het afhandelen van crashtests een peulenschil. Merken als Volkswagen, Renault en Toyota verkopen en produceren jaarlijks miljoenen auto’s, dus kunnen ze het zich veroorloven tientallen, honderden of zelfs duizenden auto’s in te zetten om uit te vinden of deze wel veilig genoeg zijn voor het publiek. Bij Koenigsegg zit de vork net even anders in de steel.

Aangezien de Zweedse hypercarfabrikant ieder jaar slechts een aantal handenvol auto’s in elkaar zet, is het praktisch onmogelijk om net zoveel auto’s als andere merken over te leveren aan instanties als Euro NCAP. Niet alleen zou Koenigsegg op deze manier miljoenen euro’s verliezen, de wachtlijsten voor klanten zouden als gevolg nog langer worden dan ze momenteel al zijn. In feite zou het in een dergelijke situatie een geheel productiejaar aan auto’s kwijtraken, enkel aan crashtests.

Dit kan nooit de bedoeling zijn, zo begrijpen ook de veiligheidsinstituten. Hierom laten ze Koenigsegg de zaken afhandelen op een alternatieve wijze. In een nieuwe video leggen Christian von Koenigsegg en David Tugas, de homologatiemanager van het bedrijf, uit hoe zij dit precies oplossen.

Met de Regera als voorbeeld wordt toegelicht hoe Koenigsegg zijn auto’s alsnog door de verschillende internationale tests weet te helpen. Het merk vertelt dat het alle proeven afwerkt met één chassis. Door het desbetreffende chassis (wanneer nodig) nieuwe koolstofvezel onderdelen te geven, kan het de procedures doorstaan. Overigens gaat het om een exemplaar dat niet volledig is voltooid, maar enkel de benodigde stukken draagt die voor de tests van belang zijn. Deze krijgen er vervolgens flink van langs, zoals in onderstaande video is te zien.

Ook interessant!

  • Koenigsegg Regera
    Kijk nou, een Koenigsegg Regera die echt gebruikt wordt
  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

christian-von-koenigsegg, crash, crashtest, koenigsegg, regera

Vorig bericht: « Nieuw in het Skoda-museum: de “Superb Coupe” die ooit gestolen werd
Volgend bericht: Elon Musk gaat aan de riem, mag niet meer zelf tweeten »

Lees Interacties

Reacties

  1. kaeser zegt

    26 april 2019 om 22:56

    Dan nog, ouch!!!

    Login om te reageren
  2. SimonMc zegt

    26 april 2019 om 23:01

    Dat laatste stuk is bij ons in België op de autostrade.

    Login om te reageren
  3. clk63bs zegt

    26 april 2019 om 23:06

    https://m.youtube.com/watch?v=Ukq-UUQAcZs

    Login om te reageren
    • blackmilo zegt

      27 april 2019 om 05:44

      @clk63bs: toch maar even gelezen wat er onde de video staat en de echte crashtest bekeken

      Login om te reageren
  4. koekwaus zegt

    26 april 2019 om 23:20

    Bizar dat je zo met diemoker los kunt gaan zonder dat er iets barst of indeukt.

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      27 april 2019 om 13:09

      @koekwaus: Zeker bizar. Het is wel een rubber hamer, maar toch…

      Login om te reageren
      • koekwaus zegt

        27 april 2019 om 14:13

        @dirkv: doe dat bij mijn auto met die hamer en de deuken staan erin / plastic vliegt om je oren.

        Login om te reageren
  5. gandini zegt

    26 april 2019 om 23:31

    Relevante vraag na vandaag: Zou die ook een losgekomen putdeksel overleven?

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      27 april 2019 om 09:05

      @gandini: zo, dat was een potje lullig. Je gunt het geen een team, maar zeker niet Williams.

      Login om te reageren
  6. ghost zegt

    27 april 2019 om 00:25

    Neem die koenigsegg gewoon dagje mee door België en je hebt dezelfde proef!

    Login om te reageren
    • tanzanitef30n zegt

      27 april 2019 om 10:28

      @ghost: ik moet morgen naar Brussel, pray for me!

      Login om te reageren
      • peugpower1000cc zegt

        27 april 2019 om 14:32

        @tanzanitef30n: haha klote wegen daaro

        Login om te reageren
      • 917 Porsche + Audi zegt

        27 april 2019 om 18:47

        @tanzanitef30n: De wegen daar zijn nog het minst van mijn zorgen.Het tuig dat daar rondhangt daarentegen.

        Login om te reageren
  7. ozzytrk zegt

    27 april 2019 om 08:18

    Moest lachen toen hij dat moterkap dicht flikkerde, en trouwens dat laatste stukje hard remmen op dat groffe stenen… pure horror vreselijk voor de auto..

    Login om te reageren
  8. T5Power zegt

    27 april 2019 om 09:04

    Pure horror, dat is ook wat ik dacht na het lezen van het vorige commentaar.

    Login om te reageren
  9. boss1 zegt

    27 april 2019 om 18:10

    zo hard gooien ze met.die portieren en motorkap niet normaal

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North