• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo doet de Ferrari Portofino het in Nederland

Auteur: RubenPriest, gepost 6 november 2018 om 21:00 – 27 Reacties

Zo doet de Ferrari Portofino het in Nederland


Wil de nieuwe instapper van Ferrari een beetje aanslaan?

Eerder deze week presenteerde Ferrari de cijfers over het derde kwartaal. Niet heel spannend allemaal, al viel op dat de nieuwe instapper het volgens Ferrari ontzettend goed doet. De Portofino lijkt aan te slaan onder de klantenkring van de Italiaanse autofabrikant en daarmee doet het merk goede zaken.

Zo doet de Ferrari Portofino het in Nederland

Veel Portofino-rijders hebben niet eerder een auto van het merk gekocht, liet Louis Camilleri tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers weten. De Italianen verkochten 10 procent meer auto’s in vergelijking met dezelfde periode, een jaar eerder.

Kijkende naar de specificaties én het prijskaartje is het bijna oneerbiedig om over een instapper te spreken. De cabriolet levert maar liefst 600 pk uit de welbekende geblazen achtcilinder. Wie losgaat met de optielijst kan de prijs van de Portofino over de 300.000 euro tillen. Wat nou instapper?

Zo doet de Ferrari Portofino het in Nederland

In Nederland levert Ferrari de Portofino sinds het tweede kwartaal. Tot nu toe zijn er 10 stuks van het goedkoopste model verkocht, aldus VWE Automotive. Ter vergelijking, van de 812 Superfast verkocht Ferrari dit jaar tot nu toe 12 exemplaren, van de 488 Coupé/Spider zijn er 16 stuks verkocht en de GTC4Lusso(T) ging negen keer ‘over de toonbank’. Als je beseft dat de Portofino één kwartaal achterloopt op de rest van het gamma, dan kun je concluderen dat de cabrio het helemaal niet verkeerd doet.

Bron: VWE Automotive. Foto: een Portofino van 307.690 euro in Amsterdam. Via @thomcarspotter op Autojunk

Ook interessant!

  • Ferrari Portofino M rijtest video
    Ferrari Portofino M rijtest video
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Ferrari Portofino Mansory
    Mansory pakt de Ferrari Portofino aan
  • Ferrari terugroepactie in Nederland
    Ferrari terugroepactie in Nederland op touw gezet

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

488, 812, autoverkoop, Ferrari, GTC4Lusso, GTC4Lusso-T, portofino, superfast, vwe

Vorig bericht: « Koop deze S550 AMG en ontdek je innerlijke pauper
Volgend bericht: Deze Porsche werd dit weekend verkocht voor 6 miljoen »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    6 november 2018 om 21:10

    Ik vind de portofino ook wat minder mooi dan een california, die volgens mij wel goed werd verkocht. Een 812 SF is gewoon heel dik dus ik snap dat er daar meer van worden verkocht. Genoeg rijke gekkies die er 1tje willen hebben.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      6 november 2018 om 21:42

      @ghost: ik vond juist de California een beetje een dikke lelijke auto, vooral de op vrij veel plekken (vooral de VS) geldende wet dat je geen lampen op bewegende onderdelen mocht hebben, vernachelde de achterkant nogal. De Portofino vind ik één van de mooiste Ferrari’s van recente jaren. Zelfs met het dak dicht is het een super gaaf uitziende auto.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        6 november 2018 om 22:00

        @720s: Je klinkt als Doug Demuro.

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          6 november 2018 om 22:04

          @viezefreddyw: shit, cover blown. Abort mission!

          Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      7 november 2018 om 01:09

      @ghost: iemand die een dergelijke bedrag kan ophoesten kan waarschijnlijk de meedte ferraris betalen. En dan ga je eerder een duurder/exclusiever model kopen. Als de instapper goed verkoopt is dat in dit geval gevoelsmatig(mooier, sterker) of dergelijke reden.

      Login om te reageren
      • maotje zegt

        7 november 2018 om 07:35

        @acizane80: nou het houd natuurlijk wel een keer op.

        Login om te reageren
    • sjeemsbond zegt

      7 november 2018 om 09:05

      @ghost: het arikel stelt dat portofino goed verkoopt, net als die california. Waar lees jij dat de verkopen niet lekker loopt?

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    6 november 2018 om 21:11

    Lang niet gek. Ik vind het ook een hele mooie auto geworden. Schijnt ook een erg goed ding te wezen.

    Login om te reageren
    • leendertjeanpaulgodfried zegt

      6 november 2018 om 21:14

      @viezefreddyw: rijdt geweldig.

      Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      6 november 2018 om 22:09

      @viezefreddyw: ik vind t dan weer niks. Doe mij dan maar een dikke nieuwe 5 serie bijvoorbeeld ;)

      Login om te reageren
  3. str8six zegt

    6 november 2018 om 21:14

    Ik word er niet warm van. Maar de Ferrari’s van tegenwoordig kunnen me sowieso niet echt bekoren design-wise.

    Login om te reageren
    • chriscross zegt

      6 november 2018 om 21:43

      @str8six: mijn smaak is het ook niet helemaal. Lelijk kan ik het niet noemen maar ik mis gewoon de vloeiende elegante lijnen. Smaak is gelukkig erg persoonlijk

      Login om te reageren
  4. MaartenD zegt

    6 november 2018 om 21:32

    Nee dankje..ze zullen vast als warme broodjes verkopen, maar ik kan maar niet wennen aan het design van Ferrari de laatste jaren…

    Login om te reageren
  5. lekkerlinksrijden zegt

    6 november 2018 om 21:38

    Hele mooie auto, zowel open als dicht

    Login om te reageren
  6. tvklarenbosch zegt

    6 november 2018 om 21:43

    Zal ook wel helpen dat de wachtlijst voor een Portofino korter is dan voor een 812 Superfast. Ik begreep van iemand die er een heeft besteld dat de wachtlijst voor een Superfast ruim 2 jaar was bij de introductie. Dat zal voor die Portofino wel minder zijn.

    Login om te reageren
  7. Breinstein zegt

    6 november 2018 om 21:44

    De Portofino is gewoon alles wat de SL niet meer is, een rete sexy CC. Wat een mooi apparaat.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      7 november 2018 om 09:13

      @breinstein: De SL en de Portofino zijn onderhuids toch wel wezenlijk anders. De SL is een GT met een klapdak. De Portofino is een volbloed sportauto.

      Login om te reageren
  8. banaan7 zegt

    6 november 2018 om 21:50

    Heb hem in Frankfurt op de IAA gezien. Prachtig ding in het rood. Mogen er nog veel verkocht worden!

    Login om te reageren
  9. lijpelijpe zegt

    6 november 2018 om 21:53

    Ik vind de achterkant een beetje Zagato achtig ?

    Login om te reageren
  10. granlusso zegt

    6 november 2018 om 22:07

    De Portofino is een auto die weer een beetje de sierlijke lijnen uit begin jaren ‘90 en ‘00 van Ferrari heeft.
    Die ingetogenheid kan ik waarderen. Hopelijk krijgt de facelift nog iets rustigere lijnen, dan verdient ie misschien een plaatsje in mijn denkbeeldige garage.

    Login om te reageren
  11. schreute01 zegt

    6 november 2018 om 23:39

    “Veel Portofino-rijders hebben niet eerder een auto van het merk gekocht”. Ik neem aan dat deze opmerking een grap is?!

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      6 november 2018 om 23:57

      @schreute01: waarom? Hoop nieuw geld in deze hoog conjunctuur. Kan best zijn dat mensen die normaal voor een dikke 911 kiezen nu een Portofino kiezen toch?

      Login om te reageren
      • schreute01 zegt

        7 november 2018 om 00:09

        @2wheeler: je snapt m niet. Veel? We hebben het over 10 verkochte exemplaren in NL.

        Login om te reageren
        • jpoers zegt

          7 november 2018 om 06:46

          @schreute01: 10 stuks gaat over Nederland. Bericht verteld niet hoeveel Portofinos wereldwijd verkocht zijn. Dat kan het misschien wel een aanzienlijke club mensen zijn die nog niet eerder een Ferrari hadden.

          Login om te reageren
    • sjeemsbond zegt

      7 november 2018 om 09:08

      @schreute01: geen grap. Ferrari had precies dezelfde stelling voor de California. Uitleg was dat die dingen massaal als auto voor de vrouw werden gekocht (in de VS), daar het een eenvoudig te rijden auto was.

      Login om te reageren
  12. pindakoning zegt

    7 november 2018 om 12:44

    Vind het grappig om te zien dat de reacties op de Portofino zo positief zijn, kan mij daar eigenlijk niet in vinden. Ik vind California T beter geslaagd

    Login om te reageren
  13. m5rijder zegt

    10 november 2018 om 18:08

    Portofinio is een fraai model vind ik. Aandrijflijn vind ik minder, maar goed dat vind ik van alle auto’s na 2010 zo’n beetje. Alsnog een flinke vooruitgang ten opzichte van de California – dat was toch wel een vrouwen auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North