• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo gaat Porsche voor 4.000 euro wrapboer spelen

Auteur: RubenPriest, gepost 12 juni 2019 om 12:00 – 27 Reacties

Zo gaat Porsche voor 4.000 euro wrapboer spelen


De Duitse autofabrikant heeft ook door dat wraps op auto’s in opmars zijn. Nu gaat Porsche zelf een dergelijke service aanbieden.

Een wrap is ideaal. Het kost in sommige gevallen enkele duizenden euro’s, maar het is niet zo ingrijpend als een lakwijziging. Je kunt de nieuwe kleur (of een compleet kunstwerk) weer verwijderen als je het zat bent. Bovendien is de lak van je auto veilig onder de stickerlaag verborgen. Daarnaast blijft de originele lak behouden en dat is weer gunstig bij het doorverkopen van een auto. Zeker bij duurdere sportauto’s kunnen kopers waarde hechten aan een originele lak.

Zo gaat Porsche voor 4.000 euro wrapboer spelen

Het aantal ‘wrapboeren’ zijn niet meer op één hand te tellen. In Nederland kennen we inmiddels diverse grote partijen die een een internationale klandizie hebben. Waar autofabrikanten nu al werk van tuners uit handen nemen door exterieur- en interieur onderdelen aan te bieden, gaat Porsche Digital nog een stapje verder. De digitale tak van de Duitse autobouwer gaat klanten de mogelijkheid geven om een wrap te bestellen.

Zo gaat Porsche voor 4.000 euro wrapboer spelen

Het samenstellen van zo’n livery gaat middels een online configurator genaamd Second Skin. Alles is mogelijk. Van een paar simpele stickers tot een complete skin die de auto transformeert. De prijzen beginnen bij 4.000 euro en lopen op tot 6.000 euro.

Porsche Digital lanceert Second Skin voorlopig alleen in Duitsland. Het merk zegt op verzoek ook auto’s van andere merken te wrappen. Daarnaast maken de Duitsers duidelijk dat het hier niet gaat om een uitbesteding aan een derde partij. Het complete wrap-proces is in handen van Porsche Digital GmbH in Ludwigsburg. Zelf spelen met de (nu nog vrij karige) configurator kan hier.

Ook interessant!

  • Nederlandse Porsche rijdt tegen slagboom, gaat ervandoor
  • Porsche gaat je helpen in de configurator
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Porsche gaat accu's maken: opladen in 15 minuten

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

911, configurator, Porsche, stickers, wrap

Vorig bericht: « Imitatie Defender is aërodynamischer dan een echte
Volgend bericht: Musk: 640+km range voor Tesla en ze worden goedkoper »

Lees Interacties

Reacties

  1. gove zegt

    12 juni 2019 om 12:06

    das lekker marge maken voor die paar stickers

    Login om te reageren
  2. deeberton zegt

    12 juni 2019 om 12:08

    wraptastic!

    Da’s goeien handel

    Login om te reageren
    • keeper1 zegt

      12 juni 2019 om 14:10

      @deeberton: lekker wrap, lekker tastic

      Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        12 juni 2019 om 14:24

        @keeper1: pats boem luchtdicht

        Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    12 juni 2019 om 12:15

    Een kleine kanttekening… Als je lak een heel klein beetje beschadigd is door steenslag, een barstje in een bumper, of zelfs de lak op de kant van een motorkap die niet goed vernist is,… kan je lak al loskomen als je de wrap eraf trekt. En die hoeft er echt nog geen maanden of jaren op te hangen!

    Daarmee dat de wrapboeren je ook garantie geven op je wrap, maar niet op je lak.

    Login om te reageren
    • poppetje zegt

      12 juni 2019 om 20:11

      @cossiekiller: Daarom is het ook heel belangrijk de wrap goed te verwarmen voor het verwijderen. Heb eerder een auto laten wrappen en deze na anderhalf jaar zelf verwijderd. Met een beetje geduld en een goede verfbrander stelt het niks voor

      Login om te reageren
  4. ghost zegt

    12 juni 2019 om 12:26

    4000-6000 euro is keurig als je je bedankt dat een grote naam in Nederland al gemiddeld 5000,- vraagt. Na alle accessoires die je na aflevering nog kan krijgen, denk aan M-performance parts bij BMW, vind ik dit soort livery/wrap dingen ook een logische stap.

    Login om te reageren
    • raceface zegt

      12 juni 2019 om 13:08

      @ghost: maar die wrapboer in NL moet eerst de onderdelen weer demonteren etc (afhankelijk van het niveau van detail). Maar bij Porsche kunnen ze dit doen op het moment dat de auto nog niet geassembleerd is. Wat aardig wat uren scheelt en dus ook de kosten omlaag brengt. Denk dat Porsche er in verhouding meer aan verdient dat de wrapboer in NL.

      Login om te reageren
      • Stefje zegt

        12 juni 2019 om 13:46

        @raceface: alleen dat doen ze niet. De auto komt altijd ‘vies’ de fabriek uit. Alle monteurs moeten dat ding nog in elkaar zetten, te vrel kans op schade aan je wrap. Bij lak polijst je de krasjes er wel uit, bij folie moet je opnieuw stickeren.

        Dat is waarom het hier ook zo duur is.

        Login om te reageren
    • rovadepo zegt

      12 juni 2019 om 17:14

      @ghost: is dat al €5000??? Ik dacht 2000 joh.. jij bedoelt JD en Absolute motors? Dat zijn toch de grootste in NL?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        12 juni 2019 om 17:33

        @rovadepo: you’re absolutely right sir! Sad but true..er zijn overigens prima alternatieven, die betaalbaar zijn en niet onderdoen voor kwaliteit van de grote namen. Custom Graphical in Nieuwegein bijv. Werken wij als bedrijf mee en wrappen een klasse golf voor €1495,- ex btw. Bedoel maar..

        Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    12 juni 2019 om 12:29

    Knal gewoon een kleur op je auto. Al dat trendy en hippe wrappen. Overdreven gedoe.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      12 juni 2019 om 13:32

      @viezefreddyw: Maakt het nou uit op welke manier ze de auto die kleur geven? Als het goed is gedaan zie je toch niet of het gespoten is of gewrapt.

      Login om te reageren
    • AstonMartinDriver zegt

      12 juni 2019 om 13:33

      @viezefreddyw: eens ?

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      12 juni 2019 om 14:05

      @viezefreddyw: juist, neem een voorbeeld aan mij, uw dagelijkse reageerder; Ghost ?

      Login om te reageren
    • kminne zegt

      12 juni 2019 om 16:12

      @viezefreddyw: Eens, maar laat die fabrikanten dan eindelijk eens (en zonder absurde meerprijs) met een fatsoenlijk aanbod van verschillende kleuren komen ipv standaard zwart, blauw, grijs en wit.

      Login om te reageren
      • HzR zegt

        12 juni 2019 om 16:25

        @kminne: dat is omdat niemand die kleuren besteld. Zo is het makkelijker die paar klanten die een leuk kleurtje willen toch te bedienen.

        Login om te reageren
        • kminne zegt

          13 juni 2019 om 18:05

          @hzr: Jij haalt oorzaak en gevolg door elkaar.

          Login om te reageren
      • ghost zegt

        12 juni 2019 om 17:36

        @kminne: dat ligt bij de importeurs, niet bij de fabrikanten. Neem Pon en VW, in Duitsland kan je de Golf krijgen van knalgroen tot Kanariegeel, pimpelpaars of knalroze. Pon biedt ons slechts 2 tinten wit, 2 tinten grijs, 2 tinten zwart, donkerblauw en rood aan. Ohja en Urinegeel, soort goud.

        Login om te reageren
        • kminne zegt

          13 juni 2019 om 18:08

          @ghost: In het gaval van VW ben ik het met je eens, maar in de meeste gevallen is het gewoon de fabrikant die het aantal kleuren sterk beperkt.

          Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      12 juni 2019 om 19:41

      @viezefreddyw: Liveries/wraps ala Martini en Marlboro zijn eerder old school dan hip en trendy.

      https://rmsothebys.com/en/auctions/pa17/paris/lots/r162-2014-porsche-911-carrera-s-martini-racing-edition/412144

      Login om te reageren
  6. scrmeagle zegt

    12 juni 2019 om 13:36

    Bij het afhalen van een wrap, zal als de auto hier en daar was overgespoten, de kans heel groot zijn dat je de verf er aftrekt. Als je de auto echt goed wil wrappen ben je minimaal €4000 excl. kwijt.

    Login om te reageren
  7. pielemuis zegt

    12 juni 2019 om 14:45

    Da’s genne Porsche. Da’s enne Mclaren.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    12 juni 2019 om 16:11

    Best geinig toch? En je kan de auto dankzij de Porsche wrap met een sticker als 100% origineel verkopen. Ook fijn.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      12 juni 2019 om 17:37

      @dutchdriftking: niemand die twijfelt of er evt. krassen onder de wrap worden verborgen ook.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        12 juni 2019 om 17:59

        @ghost: Haha, ik neem aan dat deze wrap er af fabriek al op zit? Anders is het geen ‘originele optie’ meer. :P

        Login om te reageren
  9. jdpetrolhead zegt

    12 juni 2019 om 22:53

    Echte autoliefhebbers laten hun auto in een toffe kleur spuiten met échte verf. Of ze doen het zelf, helemaal mooi! :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North