Zo gaat Porsche voor 4.000 euro wrapboer spelen

Auteur: , 27 Reacties

De Duitse autofabrikant heeft ook door dat wraps op auto’s in opmars zijn. Nu gaat Porsche zelf een dergelijke service aanbieden.

Zo gaat Porsche voor 4.000 euro wrapboer spelen

Een wrap is ideaal. Het kost in sommige gevallen enkele duizenden euro’s, maar het is niet zo ingrijpend als een lakwijziging. Je kunt de nieuwe kleur (of een compleet kunstwerk) weer verwijderen als je het zat bent. Bovendien is de lak van je auto veilig onder de stickerlaag verborgen. Daarnaast blijft de originele lak behouden en dat is weer gunstig bij het doorverkopen van een auto. Zeker bij duurdere sportauto’s kunnen kopers waarde hechten aan een originele lak.

Zo gaat Porsche voor 4.000 euro wrapboer spelen

Het aantal ‘wrapboeren’ zijn niet meer op één hand te tellen. In Nederland kennen we inmiddels diverse grote partijen die een een internationale klandizie hebben. Waar autofabrikanten nu al werk van tuners uit handen nemen door exterieur- en interieur onderdelen aan te bieden, gaat Porsche Digital nog een stapje verder. De digitale tak van de Duitse autobouwer gaat klanten de mogelijkheid geven om een wrap te bestellen.

Zo gaat Porsche voor 4.000 euro wrapboer spelen

Het samenstellen van zo’n livery gaat middels een online configurator genaamd Second Skin. Alles is mogelijk. Van een paar simpele stickers tot een complete skin die de auto transformeert. De prijzen beginnen bij 4.000 euro en lopen op tot 6.000 euro.

Porsche Digital lanceert Second Skin voorlopig alleen in Duitsland. Het merk zegt op verzoek ook auto’s van andere merken te wrappen. Daarnaast maken de Duitsers duidelijk dat het hier niet gaat om een uitbesteding aan een derde partij. Het complete wrap-proces is in handen van Porsche Digital GmbH in Ludwigsburg. Zelf spelen met de (nu nog vrij karige) configurator kan hier.



27 reacties

das lekker marge maken voor die paar stickers
wraptastic!

Da’s goeien handel
@deeberton: lekker wrap, lekker tastic
@keeper1: pats boem luchtdicht
Een kleine kanttekening… Als je lak een heel klein beetje beschadigd is door steenslag, een barstje in een bumper, of zelfs de lak op de kant van een motorkap die niet goed vernist is,… kan je lak al loskomen als je de wrap eraf trekt. En die hoeft er echt nog geen maanden of jaren op te hangen!

Daarmee dat de wrapboeren je ook garantie geven op je wrap, maar niet op je lak.
@cossiekiller: Daarom is het ook heel belangrijk de wrap goed te verwarmen voor het verwijderen. Heb eerder een auto laten wrappen en deze na anderhalf jaar zelf verwijderd. Met een beetje geduld en een goede verfbrander stelt het niks voor
4000-6000 euro is keurig als je je bedankt dat een grote naam in Nederland al gemiddeld 5000,- vraagt. Na alle accessoires die je na aflevering nog kan krijgen, denk aan M-performance parts bij BMW, vind ik dit soort livery/wrap dingen ook een logische stap.
@ghost: maar die wrapboer in NL moet eerst de onderdelen weer demonteren etc (afhankelijk van het niveau van detail). Maar bij Porsche kunnen ze dit doen op het moment dat de auto nog niet geassembleerd is. Wat aardig wat uren scheelt en dus ook de kosten omlaag brengt. Denk dat Porsche er in verhouding meer aan verdient dat de wrapboer in NL.
@raceface: alleen dat doen ze niet. De auto komt altijd ‘vies’ de fabriek uit. Alle monteurs moeten dat ding nog in elkaar zetten, te vrel kans op schade aan je wrap. Bij lak polijst je de krasjes er wel uit, bij folie moet je opnieuw stickeren.

Dat is waarom het hier ook zo duur is.
@ghost: is dat al €5000??? Ik dacht 2000 joh.. jij bedoelt JD en Absolute motors? Dat zijn toch de grootste in NL?
@rovadepo: you’re absolutely right sir! Sad but true..er zijn overigens prima alternatieven, die betaalbaar zijn en niet onderdoen voor kwaliteit van de grote namen. Custom Graphical in Nieuwegein bijv. Werken wij als bedrijf mee en wrappen een klasse golf voor €1495,- ex btw. Bedoel maar..
Knal gewoon een kleur op je auto. Al dat trendy en hippe wrappen. Overdreven gedoe.
@viezefreddyw: Maakt het nou uit op welke manier ze de auto die kleur geven? Als het goed is gedaan zie je toch niet of het gespoten is of gewrapt.
@viezefreddyw: eens 😒
@viezefreddyw: juist, neem een voorbeeld aan mij, uw dagelijkse reageerder; Ghost 👻
@viezefreddyw: Eens, maar laat die fabrikanten dan eindelijk eens (en zonder absurde meerprijs) met een fatsoenlijk aanbod van verschillende kleuren komen ipv standaard zwart, blauw, grijs en wit.
@kminne: dat is omdat niemand die kleuren besteld. Zo is het makkelijker die paar klanten die een leuk kleurtje willen toch te bedienen.
@hzr: Jij haalt oorzaak en gevolg door elkaar.
@kminne: dat ligt bij de importeurs, niet bij de fabrikanten. Neem Pon en VW, in Duitsland kan je de Golf krijgen van knalgroen tot Kanariegeel, pimpelpaars of knalroze. Pon biedt ons slechts 2 tinten wit, 2 tinten grijs, 2 tinten zwart, donkerblauw en rood aan. Ohja en Urinegeel, soort goud.
@ghost: In het gaval van VW ben ik het met je eens, maar in de meeste gevallen is het gewoon de fabrikant die het aantal kleuren sterk beperkt.
Bij het afhalen van een wrap, zal als de auto hier en daar was overgespoten, de kans heel groot zijn dat je de verf er aftrekt. Als je de auto echt goed wil wrappen ben je minimaal €4000 excl. kwijt.
Da’s genne Porsche. Da’s enne Mclaren.
Best geinig toch? En je kan de auto dankzij de Porsche wrap met een sticker als 100% origineel verkopen. Ook fijn.
@dutchdriftking: niemand die twijfelt of er evt. krassen onder de wrap worden verborgen ook.
@ghost: Haha, ik neem aan dat deze wrap er af fabriek al op zit? Anders is het geen ‘originele optie’ meer. :P
Echte autoliefhebbers laten hun auto in een toffe kleur spuiten met échte verf. Of ze doen het zelf, helemaal mooi! :-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).