• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo ziet de Formule 1 eruit in 2050

Auteur: willeme, gepost 29 januari 2019 om 14:56 – 27 Reacties

Afbeelding Zo ziet de Formule 1 eruit in 2050Afbeelding Zo ziet de Formule 1 eruit in 2050Afbeelding Zo ziet de Formule 1 eruit in 2050Afbeelding Zo ziet de Formule 1 eruit in 2050Afbeelding Zo ziet de Formule 1 eruit in 2050Afbeelding Zo ziet de Formule 1 eruit in 2050Afbeelding Zo ziet de Formule 1 eruit in 2050Afbeelding Zo ziet de Formule 1 eruit in 2050

McLaren MCLExtreme '50
Althans, als het McLaren ligt.

De Formule 1 zit nooit stil. De evolutie en revolutie in de sport zijn altijd zichtbaar. En hoorbaar trouwens, zeker toen de sport in 2014 overging op kleine V6 turbotorretjes. Supergoed om een ecologisch punt mee te maken, maar het vermaak in de sport was minder. Formule 1 is altijd een spectaculaire sport geweest en het geluid is daar een onderdeel van. Voor McLaren pakte dat helemaal niet goed uit. Het merk ging samenwerken met Honda, dat bizar slechte motoren bouwde. In korte tijd gleed het eens zo prestigieuze McLaren af van topper naar tobber achteraan het veld.

McLaren kijkt lever naar voren, zeker nu de Renault motoren niet zo veel verbetering op lijken te leveren als eerst werd ingeschat. Wellicht dat McLaren Applied Technologies zijn vizier zet op iets dat wat verder gaat in de toekomst, 2050 om precies te zijn. Dat is namelijk het jaar dat McLaren 100 jaar in de autosport actief is. Dat Max Verstappen in 2050 precies 53 jaar oud is, wordt overigens met geen woord over gerept. Raar.

McLaren MCLExtreme '50

McLaren noemt het project de MCLExtreme en zoals we kunnen zien wordt de auto nog steeds bestuurd door een persoon (een vrouw zelfs!) en is het een open wheeler. De MCLExtreme wordt aangedreven door elektromotoren. Deze kunnen zoveel vermogen opwekken dat een snelheid van 480 km/u tot de mogelijkheden behoort. Om niet flauw te vallen door de g-krachten, moetende coureurs een G-suit, net zoals gevechtspiloten dragen.

Verdere gadgets zijn de zichzelf reparerende banden (zoals James Bond ook had op zijn BMW 750i in Tomorrow Never Dies) en een A.I. Co-piloot die iedereen die nu nog aan aan de pitmuur staan vervangt. Verder heeft de MCLExtreme Active aeropdynamica (zoals de Mitsubishi 3000 GT in 1995). Naar het schijnt willen de fans meer interactie met hun idolen. Mede daarom verkleurt de auto al naar gelang de emoties van de bestuurder. Volgens Mclaren zijn er langere circuits nodig voor deze generatie F1-auto’s.

Ook interessant!

  • Audi heeft McLaren gekocht
    BREEK: Audi heeft McLaren gekocht? *UPDATE*
  • 'Audi heeft tóch interesse in McLaren'
  • Dit kun je verwachten van de sprintraces in de Formule 1
  • Formule 1 vindt straaljagers écht niet meer kunnen

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, Formule 1, McLaren, Racing

Vorig bericht: « Loodzware zeecontainer krijgt carbon dieet
Volgend bericht: Oplichter koopt 2 ton aan luxe bakken voor vijf euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    29 januari 2019 om 15:01

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. scooper zegt

    29 januari 2019 om 15:01

    Ech nie!

    Login om te reageren
    • bmwe46m3balling zegt

      29 januari 2019 om 16:51

      @scooper: denk dat het tegen die tijd het vliegende formule 1 auto’s zijn geworden.

      Login om te reageren
  3. autospotterkerkrade zegt

    29 januari 2019 om 15:02

    Zelfs formule 1 banden kunnen geen 480kmh aan.

    Login om te reageren
    • jasperh zegt

      29 januari 2019 om 21:35

      @autospotterkerkrade: wat de banden betreft nóg niet. Ik denk dat de coureur de beperkende factor is.

      Login om te reageren
  4. dieselkameel zegt

    29 januari 2019 om 15:03

    De F1 zal toch een keer uitontwikkeld zijn, er komt een punt dat de auto’s sneller kunnen dan een menselijk lichaam/geest aan kan. Vooral op het gebied van bochtsnelheden, remvermogen en de bijbehorende g-krachten. Misschien dat de machine dan virtueel best bestuurd wordt, net zoals een drone nu. Wat zullen we dan met weemoed terug denken aan 2004… Meer dan 900 pk uit een hoogtoerige jankende V10..

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      29 januari 2019 om 18:27

      @dieselkameel: zonder reglementen was dan 10 jaar geleden al. Echt, als je helemaal los kon gaan met de aero, actieve ophanging etc, dan was zo’n drukpak zeker al nodig.

      Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    29 januari 2019 om 15:04

    “Mede daarom verkleurt de auto al naar gelang de emoties van de bestuurder.”

    Mocht Vettel in die tijd nog rondrijden, dan zal zijn auto wel een rijdende kameleon zijn.

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      29 januari 2019 om 15:22

      @berlinetta: Ik gok dat het er ongeveer uit zal zien als in Mario Kart, wanneer je net zo’n ster (nee… niet de Mercedes van Hamilton…) hebt geramd.

      Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    29 januari 2019 om 15:05

    Wanneer Master Chief in de Formule 1 stapt. Moet er zo ongeveer uit zien denk ik.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      29 januari 2019 om 15:20

      @viezefreddyw: warthog

      Login om te reageren
  7. LMV zegt

    29 januari 2019 om 15:15

    Lijkt wel op een goedkoop playstationspel van de jaren 90

    Login om te reageren
  8. b2014209 zegt

    29 januari 2019 om 15:16

    Ik denk dat ze bijMcLaren iets te veel Trackmania Nations gespeeld hebben

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      29 januari 2019 om 15:49

      @b2014209: jahaha, daar dacht ik ook gelijk aan! Zit te wachten op de looping! ??

      Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      29 januari 2019 om 15:51

      @b2014209: Haha daar moest ik bij het zien van circuit ook aan denken.

      Login om te reageren
  9. maartenbroembroem zegt

    29 januari 2019 om 15:16

    Zoals Wipeout op de playstayion

    Login om te reageren
  10. lacker zegt

    29 januari 2019 om 15:20

    Wat zitten er gekke bobbels in het pak van de F1 coureur

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      29 januari 2019 om 23:15

      @lacker: daar zitten een paar knoppen in om de smering te regelen…

      Login om te reageren
  11. gandini zegt

    29 januari 2019 om 15:28

    On a more serious note: (ik weet het, erg lastig met dit soort toekomstvoorspellingen) ik zie die van vorm veranderende panelen nog wel eens echt naar de F1 of zelfs naar straatauto’s komen. In eco-stand kan de vorm naar optimale Cw-waarden aanpassen, in bochtenridder-stand wordt er gezorgd voor optimaal downforce en mocht de elektronica het warm krijgen, dan worden de luchtopeningen gewoon iets groter. Lijkt mij persoonlijk wel een erg gave innovatie.

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      29 januari 2019 om 15:55

      @gandini: zoals tegenwoordig de meeste sportauto’s hebben? Overigens zijn er ook al verschillende auto’s waarbij de grille open en dicht gaat. Zo gaan de lamellen in de nieren van veel nieuwe bmw’s ook open en dicht om de cw-waarde te verbeteren als de koeling door wind niet nodig is.

      Login om te reageren
      • gandini zegt

        29 januari 2019 om 16:52

        @bartteeuwen: Ongeveer, maar vervormende panelen zie ik meer als de 2.0 versie daarvan. Ze zijn wel op de goede weg, dat zeker.

        Login om te reageren
  12. snuif zegt

    29 januari 2019 om 15:33

    Dus geen F1 meer maar F-Zero :-)

    Login om te reageren
  13. jenzen zegt

    29 januari 2019 om 15:39

    Wow! Volgens foto 7 is de technologie zo ver in 2050 dat zelfs vrouwen zo goed kunnen rijden dat ze in de f1 mogen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 januari 2019 om 16:10

      @jenzen: ja, ja. Dat is wat autonoom rijden ons gaat opleveren: vrouwen rijden dan precies even goed als mannen.

      Login om te reageren
  14. bartteeuwen zegt

    29 januari 2019 om 15:48

    Als ze 3 jaar geleden een tekening hadden gemaakt zou de cockpit nog open zijn.. koffiedik kijken dus.

    Login om te reageren
  15. ghost zegt

    29 januari 2019 om 15:53

    Yeah right!

    Login om te reageren
  16. Dizono zegt

    29 januari 2019 om 16:24

    De engineers van McLaren kunnen hun energie beter steken in de wagen voor 2019. Als ze zo blijven doorgaan voorzie ik uberhaupt weinig toekomstperspectief, laat staan voor 2050…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North