• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Loodzware zeecontainer krijgt carbon dieet

Auteur: willeme, gepost 29 januari 2019 om 14:00 – 22 Reacties

Afbeelding Loodzware zeecontainer krijgt carbon dieetAfbeelding Loodzware zeecontainer krijgt carbon dieetAfbeelding Loodzware zeecontainer krijgt carbon dieetAfbeelding Loodzware zeecontainer krijgt carbon dieetAfbeelding Loodzware zeecontainer krijgt carbon dieetAfbeelding Loodzware zeecontainer krijgt carbon dieetAfbeelding Loodzware zeecontainer krijgt carbon dieetAfbeelding Loodzware zeecontainer krijgt carbon dieet

Urban Automotive G '19
Dweilen met de kraan open voor gevorderden.

Het is een lievelingetje van de tuningscene, de Mercedes-Benz G-Klasse. De auto lijkt alsmaar populairder te worden naarmate die ouder wordt. Daardoor rijden er een hoop vermogende mensen rond in dezelfde G-Klasse. Om zichzelf te onderscheiden van de andere G-Klasse eigenaren, wordt de auto geregeld aangepast. Het aantal aanbieders is echt enorm. De meest populaire is natuurlijk Brabus, maar ook Hofele, Mansory, Lumma en Wald hebben een assortiment verfraaiingen voor de G-Klasse in huis.

Ubran G

Vandaag kunnen we weer een nieuwe aanbieder verwelkomen, namelijk Urban Automotive. Dit Britse bedrijf heeft zijn visie op de G-Klasse gepresenteerd. Zoals bekend is de G-Klasse een zware jongen, helemaal in G63 AMG trim. Waarschijnlijk dat de auto daardoor een lading koolstofvezel onderdelen toebedeeld kreeg. Op de meest wonderlijke plaatsen treffen we het peperdure materiaal aan. Denk aan de bumpers, spoilers, wielkasten, uitlaatsierstukken en treeplanken. Zelfs de behuizing van het reservewiel is van carbon. Het geheel wordt afgemaakt met 23″ velgen en een aangepast onderstel. Mocht 23″ te veel zijn: 22″ is ook een optie. Is 23″ te min, dan kun je binnenkort ook 24″ (!) bestellen.

Natuurlijk werd de 4.0 V8 motor ook even flink opgepept. Hoe ze het bij Urban Automotive voor elkaar hebben gekregen zeggen ze er niet bij. Volgens Urban Automotive betreft het een ‘Full Engine Conversion’. De resultaten zijn indrukwekkend. Het vermogen steeg namelijk van 577 pk naar een ronde 700 pk. Het resultaat noemen ze, hoe toepasselijk: The Urban G.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Beginnend bestuurster in G63 rijdt 210 km/u: 'moest plassen'

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, g-klasse, g63, Mercedes, tuning, Urban-Automotive, V8, W463

Vorig bericht: « Lamborghini maakt typenamen eenvoudiger
Volgend bericht: Zo ziet de Formule 1 eruit in 2050 »

Lees Interacties

Reacties

  1. elemento zegt

    29 januari 2019 om 14:06

    Veel mensen vinden het mooi. Ik vind het een pauper bak. Geen elegantie

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      29 januari 2019 om 15:57

      @elemento: ik ben het volledig eens met je.

      Login om te reageren
    • niex zegt

      30 januari 2019 om 03:59

      @elemento: zolang je er geen idiote accessoires aan hangt blijft de G van gaaf, een snorkel mag erop, een lier ook maar carbon frutseltjes? Nein!

      Login om te reageren
  2. peug206 zegt

    29 januari 2019 om 14:06

    Ik zou dr niet meer mee offroad durven…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 januari 2019 om 14:17

      @peug206: Je hoeft ook helemaal geen lef of skills te hebben om met dit ding offroad te gaan. Zodra je van de verharde weg rijdt, sta je toch al vast.

      Login om te reageren
      • sacha zegt

        29 januari 2019 om 14:40

        @berlinetta: Op de verharde weg ook. Tering wat een drukte…

        Login om te reageren
  3. fanboy zegt

    29 januari 2019 om 14:14

    Richard Hammond zei ooit eens dat je met een G klasse overal goed voor de dag komt. Of je nou naar een gala gaat, of offroad gaat rijden.

    Inmiddels moeten we concluderen dat waar je ook gaat met een nieuwe G klasse, je overal voor l*l staat.

    Login om te reageren
  4. beefcake zegt

    29 januari 2019 om 14:15

    Overal carbon plakken… het is alsof ze niet eens meer proberen creatief te zijn.

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    29 januari 2019 om 14:18

    Zou mooi zijn als die tuners eens vermelden wat dit met het gewicht doet.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      29 januari 2019 om 14:19

      @berlinetta: Met name het gewicht in de portemonnee daalt significant ..

      Login om te reageren
      • daihatsucuore zegt

        29 januari 2019 om 14:24

        @willeme: Of het stijgt door alle extra plastic kaartjes die nodig zijn om de betreffende G-klasse te verkrijgen en rijdende te houden.

        Login om te reageren
    • mopar70 zegt

      29 januari 2019 om 18:21

      @berlinetta: Ho ho, iedereen weet dat carbon hulsjes om je uitlaten zomaar 50 kg van je totaalgewicht halen.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        29 januari 2019 om 20:25

        @mopar70: Dat schijnt idd het geval te zijn ja.

        Login om te reageren
  6. adamdaga zegt

    29 januari 2019 om 14:27

    Bodykit van TopCar vind ik tot nu toe het beste.

    Login om te reageren
  7. beast95 zegt

    29 januari 2019 om 14:40

    Enorme zwak voor de G-klasse. Als klein kind op vakantie in het appartementencomplex een G-klasse gezien en sindsdien enorme idolaat van deze auto. Is het een perfecte auto? Nee. Is het een (economisch) verantwoorde auto? Zeker niet. Maar ik vind het zo’n coole auto waar je van houdt of je haat hem. Vooral in een donker kleurtje met donkere velgen vind ik hem heerlijk fout dat die gewoon geweldig eruit ziet. Genoeg mensen die het met mijn oneens zullen zijn, maar gelukkig dat smaken verschillen anders zouden de wagenparken wel heel monotoon zijn.

    Login om te reageren
  8. ramshoek zegt

    29 januari 2019 om 14:56

    “Loodzware zeecontainer krijgt Carbon dieet”? Ter vervanging van? Of worden de Carbondelen gewoon aan de zeecontainer vast geplakt?

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      29 januari 2019 om 17:38

      @ramshoek: ter info: er liggen nog een paar G-klasses in de Noordzee boven de waddeneilanden.

      Login om te reageren
  9. gandini zegt

    29 januari 2019 om 15:13

    Sinds de komst van die blije Suzuki, lukt het me gewoon echt niet meer om deze auto serieus te nemen. Ik blijf steeds maar in de lach schieten. Ze kunnen er nog zo veel kilo’s carbon tegenaan gooien, grote velgen monteren en serieus opvoeren, maar dat beeld krijg ik dus echt niet meer uit mijn hoofd.

    Login om te reageren
  10. ghost zegt

    29 januari 2019 om 15:53

    In de titel las ik zeecontainer, en direct dacht ik aan de G-klasse..

    “I understood that reference”

    Login om te reageren
  11. pomoek zegt

    29 januari 2019 om 16:30

    In het groen is ie het mooiste. http://3.bp.blogspot.com/_DobFdTEMh3Y/TDoijcs9YjI/AAAAAAAABBg/-czf-SjfwlU/s1600/2.jpeg

    Login om te reageren
  12. frank2b zegt

    29 januari 2019 om 21:30

    Pipo Koeien!

    Login om te reageren
  13. rob5nismo zegt

    29 januari 2019 om 22:09

    Niks voor mij origineel of aangepast

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North