• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo zwaar is een bepantserde Jaguar I-Pace

Auteur: willeme, gepost 4 december 2022 om 09:21 – 2 Reacties

bepantserde Jaguar I-Pace

De bepantserde Jaguar I-Pace van Armormax is handig tegen kogels. Maar wat weegt dat eigenlijk?

Alle auto’s worden elektrisch uiteindelijk. Wellicht dat waterstof nog een een bepaalde invulling gaat krijgen (komen we later deze dag nog eventjes op terug), maar een elektromotor gaat het regelen. Eerst worden de crossovers elektrisch en uiteindelijk zal alles elektrisch zijn. Maar dat brengt ook wat uitdagingen met zich mee.

Zoals jullie weten is – net als op Tinder – gewicht heel erg belangrijk bij een auto. Hoe lichter een auto is, hoe beter. Bij het zien van de Jaguar I-Pace van Armormax, gingen wij ons ernstige zorgen maken. Een behoorlijk grote elektrische crossover met naast een flinke accu ook een flinke bepantsering.

bepantserde Jaguar I-Pace

Bepantserde Jaguar I-Pace

Althans, dat dachten wij. Armormax is een Zuid-Afrikaans bedrijf dat auto’s ombouwt. In dit geval is de I-Pace van Armormax voorzien B4-niveau bepantsering. Dat is relatief licht, alhoewel je aanvallen kan weerstaan van handwapens tot shotguns met een kaliber van 44.

Achterkant

Twee dingen zijn erg opvallend, vinden wij. Ten eerste het gewicht van de elektrische Jaguar. Normaal gesproken zijn bepantserde auto’s extreem zwaar. In dit geval heeft Armormax het met deze I-Pace redelijke in de perken weten te houden met 200 kg. Een I-Pace weegt leeg 2.130 kilogram. Eigenlijk hè, is dat voor een crossover in dit segment nog niets eens zo heel erg zwaar. Zelfs mét bepantsering is de Armormax Jaguar I-Pace lichter dan een Audi Q8 e-tron of Mercedes-Benz EQS. Dat komt mede vanwege het feit dat de I-Pace als EV ontworpen is, die andere twee niet.

bepantserde Jaguar I-Pace

Rookgordijn-maker

Nu is eigenlijk het idee niet zo heel erg gek. Natuurlijk, er gaan gewoon gepantserde EV’s komen, dat kan niet anders. Maar er zijn ook een paar voordelen. Het hoge gewicht zorgt ervoor dat je het niet zomaar tot stilstand kan krijgen.

Ook is een elektrische SUV als deze ideaal om je snel uit benarde situaties te redden. Zoals je weet heb je met een elektromotor directe gaspedaalrespons vanwege het koppel dat direct klaarstaat.

bepantserde Jaguar I-Pace
bepantserde Jaguar I-Pace
bepantserde Jaguar I-Pace

Naast bepantsering kun je ook kiezen voor wat gadgets die Desmond Llewelyn bedacht had kunnen hebben. Denk aan een rookgordijn-maker of electro-shock deurhendels. Het begint ongeveer bij 30 mille en loopt op totdat je stopt met gadgets aanvinken.

Meer lezen? Dit zijn de duurste auto’s met een A-Label!

Ook interessant!

  • Jaguar I-PACE vliegt in de hens tijdens het opladen
    Jaguar I-PACE vliegt in de hens tijdens het opladen
  • Alfa verkoopt beter dan Jaguar
    Alfa verkoopt beter dan Jaguar! Raar maar waar
  • Jaguar Bentley
    Zo gaat Jaguar Bentley keihard aanpakken
  • Onthuld: Jaguar F-Pace SVR Edition 1988

Nieuwste artikelen

  • Maandenlang gratis tanken komt vrouw duur te staan
    Blijf weg van dure benzinepompen. Ik herhaal…
  • Echt helemaal niemand wil een handbak
  • Dit is de echte reden dat Horner ontslagen is bij Red Bull
  • Het is zwart, weegt 2684 kilo en de vloermatten trillen. Rara, wat is dat?
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, gepantserd, i-pace, Jaguar, Video

Vorig bericht: « Heet! Elektrische Opels vallen door de mand in…uitlaatgasmeting
Volgend bericht: Audi RS6 Sedan is kneiterdik en bloedsnel »

Lees Interacties

Reacties

  1. f1timmie zegt

    4 december 2022 om 17:25

    Euh, de EQS niet ontworpen als EV?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 december 2022 om 08:36

      Ze bedoelen natuurlijk de EQC, dat is ook meer een iPace concurrent.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North