Zou jij 70.500 euro betalen voor deze BMW 420d?

Auteur: , 107 Reacties

Laten we het aloude debat 'spekken met opties vs dikke motorisering' maar weer eens een slinger geven. Bovenstaande 4 Serie is een plaatje, maar er moet ook met klinkende munt voor betaald worden.

BMW 4 Serie met dure kleren

De BMW 420d begint in de prijslijst bij 46.950 euro, het exemplaar dat lohran bij de importeur in Rijswijk spotte en uploadde heeft een cataloguswaarde van niet minder dan 70.500 eypo’s. Je krijgt hiervoor een coupé met alle toeters en bellen en een M-pakket, maar nog steeds een vierpitter met 184 pk. Geen sukkelaar, maar je kunt potenter spul krijgen uit München.

Ter vergelijking: voor 68.795 euro heb je een leuk wintersportmaatje in de vorm van een goedaangeklede 435d xDrive High Executive, en als je liever benzine rijdt, dan koop je de zescilinder 435i High Executive voor 66.795 euro. Een fijne powerreserve om aan te spreken wanneer je dit nodig acht, maar hoe noodzakelijk is dit zespitter-geweld in Nederland, dat bovendien ook een slokje extra lust?

Het blijft een lastige keuze..wat jullie? Misschien toch maar even wachten op de vanafprijs van de nieuwe M4.



107 reacties

Dit soort uitvoeringen over een jaar tweedehands kopen, voor de prijs van een vergelijkbare ‘gewone’ 420d! ;)
@MartijnGizmo: als je hier naar opzoek bent ben je inderdaad koning te rijk na een jaartje :-) performance chipje en ja zit alsnog op de 224pk dacht ik.
@MartijnGizmo: inderdaad, dit soort wagens verliezen hun waarde ontzettend snel. 80.000 euro nieuwwaarde is in 3 jaar 39.000. Mooi voor de 2e handsjes kopers, mijn vader koopt altijd premium selection omdat dat ook 2 jaar garantie biedt, terwijl je auto’s kan vinden met minder dan 20k op de teller voor de helft van nieuw.

Overigens ben ik zeer tevreden met de 320i/d, met sportstand aan vlot zat en met beide auto’s heb ik ook nog menig rotonde en parkeerplaats onveilig gemaakt. Zelf zou ik liever de 35i nemen, voor klein beetje meer wat opties erop en smullen van die 6 cilinder. Betaal graag wat extra voor benzine voor extra beleving!
@MartijnGizmo: Als je slim bent haal je een BMW 4-serie als “Jahreswagen” uit Duitsland [ http://bit.ly/jahreswagen ]. Nieuw kopen = de eerste kilometers bizarre afschrijving en 100% BPM betalen ipv 40-60% rest-BPM bij een auto met zo’n 10.000KM :-)

Rij je voor hetzelfde geld een 435 ofzo. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-435i-xdrive-coupe-navi-schiebedach-sportsitze-schwandorf/185357860.html
Nee.
veel liever een minder aangeklede dikkere motorisering, voor een 4serie is 184pk te weinig
@KaCh1ng: valt best wel mee vind ik. Alsnog op 7.3 seconde op de 100. Echter vind ik 70.000 euro als nog teveel hiervoor…
@emilio89: die tijd van 0-100 voelt echt niet zo vlot aan hoor, te weinig beleving, ga ermee maar eens zelf rijden,zo een onderstel kan 100pk meer aan met gemak
@KaCh1ng: Ja dat ben ik wel met je eens. 4 serie nog niet gereden, weet niet hoe dat in deze auto zou voelen. Maar over het algemeen voelt in 7.3 seconde optrekken naar de 100 niet als heel bloedsaai :P
@emilio89: tis geen nachtmerrie , ik bedoel gewoon als je zoveel geld uitgeeft verwacht je toch wat anders :D 428i of 425d(kweet nog nie als die versie er is) is een betere investering , beide 2.0
Neen, want diesel – en blauw.
@benzinehoofd: Liever eco en grijs.. ofniet?
@Homer55: Liever geen grijs, maar wel liever grijs dan blauw. Eco hoeft ook niet; ik heb niets tegen een 6-, 8-, of 12-cilinder, zolang die op benzine loopt. ;-)
De importeur. Die heeft het ervoor over. Want 1) het is een rijdende catalogus van opties. En 2) zo trappen journo’s erin, en denken dat een 4-serie luxe is. En 3) dat geldt ook voor gewone klanten die een proefrit maken.
Verder kan ik alleen zakenlui (al dan niet crimineel) bedenken, die hopen dat de poen zo minder opvalt dan als ze een groter / heftiger model rijden.
@mout: Uiteraard, dat truukje past niet alleen BMW toe, maar ze doen het wel fors :) Geloof dat ik daar eens een 325i van meer dan 70k meenam. Maar toen betaalde je nog wel BTW over de opties.
@sir_smokalot:

BTW? BPM bedoel je? (toch?)
Een auto met opties is altijd leuk, maar als je zoveel betaald voor een 4-serie en het is maar een 420d, dan zou ik toch goed nadenken. In dat geval misschien minder opties en een 430d pakken.
Ligt er aan met wat voor doel je de auto koopt. Als daily zou ik die liever hebben als een kale 435d. 420d is echt snel zat voor dagelijks verkeer en dan ben je mooi van alle gemakken voorzien. Als tracktoy zou ik echter snel wat anders kiezen…
@griffendahl: als je een auto voor dagelijks vervoer wil kan je dan evengoed een 118i (170pk) kopen, stuk goedkoper, als je een 4serie neemt, pak dan wat sterkers
@KaCh1ng: maar een 4 serie is veel mooier dan een 1 serie. En als je er dagelijks in rijdt dan mag het ook best mooi zijn. Ik zou ook voor meer aankleding gaan dan een dikkere motor, die extra performance went ook vrij snel en kun je eigenlijk maar zelden inzetten. Van de betere audio en de luxe navigatie heb je wel elke kilometer plezier.
@mashell: als je er dagelijks inzit, immers “daily driver”, dan boeit het niet hoe hij eruit ziet. Je zit er immers IN en dan zie je (bijna) niks van de buitenkant. Kan je dus nog steeds die 1-serie nemen met een mooi interieursamenstelling…voor zover mogelijk… (ja, ik geef de voorkeur aan Individual)
@KaCh1ng: Met zo een beredenering kun je natuurlijk ook met een Aygo gaan tuffen ;)
Mijn eerste ingeving was: ja hallo, xDrive en 6 cil voor minder geld? Sowieso doen!

Maar idd, het is duurder in verzekering, wegenbelasting en slurpt meer, dus…

Genoeg geld: xdrive, veel pk, etc.
Zuinig doen: de 420
Mijn vader heeft een e34, die heeft meer pk.. kost ook minder!
@casperfcb:
Wauw…
@Hubert: Hey, het is wel een E34 hé, toon die jongen eens wat respect ;)
@casperfcb:
Sorry, zie nu pas je leeftijd.
@Hubert: Discriminatie!
Geef mij maar de 4.35d biturbo voor dat geld zeker geen 4.20d ook al kost het biv,onderhoud enz… Meer , maar als je 70000 kan tellen denk ik dat je daar niet over zou zeuren!!!
Nee! Lekker belangrijk dat je sport bumpers hebt en sideskirts. Dit is gewoon gekocht door een of andere showoff, geef mij maar lekker een 6 in lijn onder de kap.
@lambo4all: dat is het probleem, hij is nog niet verkocht.
Ik denk dat ik met “slechts” 184pk en al die luxe toch best wel gelukkig kan zijn.
@Hubert: maar niet voor 70 mille..
@lambo4all:
Stond even los van de absolute prijs.
Ik heb liever een auto met luxe en mooi interieur met standaardmotor dan andersom.
Een mooi interieur maak ik continu gebruik van als ik de auto gebruik.
Een hoog motorvermogen gebruik ik maar incidenteel.
@Hubert: ik heb laatst een weekje met een 320d gereden en ik vond het serieus tegenvallen. Misschien ligt het dieselen mij niet zo maar ik vond het wat tegenvallen. De 184 pk zou inderdaad afdoende moeten zijn.
Weinig dingen voegen zoveel toe aan de beleving van luxe als juist een flinke motor; het gemak waarmee ik kan invoegen en inhalen voegt voor mij meer toe dan een rijbaansensor of weet ik veel.

Dus nee, geen 420d ongeacht de prachtige kleur.
Mijn 2 centjes. :)
@645ci: maar ook met een dikke motor rijdt er een vrachtwagen voor je op de invoegstrook en kom je met amper 80 de snelweg op. Voor mij is een schuifdak bijvoorbeeld veel meer luxe dan een grotere motor.
@mashell: het lukt niet altijd natuurlijk, en soms moet ik ook gewoon achter een vrachtwagen invoegen. Maar ik zit dan toch snel, eenvoudig en veilig op de linkerbaan.
Het gaat vaak -wel- goed doordat ik afstand hou en dan kan of vlug kan invoegen en naar links kan terwijl de vrachtwagen invoegt of de oprit ten volle benut als de vrachtwagen direct invoegt en -voor- hem op de rechterbaan kom.

Daarnaast past mijn dak probleemloos in de kofferbak, soms hoef je niet eens te kiezen. :)
Verschrikkelijk veel geld voor zo’n auto, dan liever een kale (en dan ook echt kaal) Porsche Cayman 2.7 Handbak met als enige optie metallic lak voor 70k.
@workhardplayhard: Of dit dus…
Vast wel een of andere idioot die m koopt
435D bestellen en M-pakket aanvinken. Snap niet wat deze 20D nou meer aan nuttige opties zou hebben dan een high exect. 435D.
@timowouters: Beiden (435d M of HE) zijn niet voor 70.500 euro te krijgen hoor, ietsje meer. En daarnaast meer brandstof en meer onderhoud natuurlijk.
Voor dat geld liever een 428i met bijna evenveel opties.
Zou een 428i mooi aankleden. Genoeg vermogen en met een paar leuke opties een fijne reisauto.
Lastige keuze ? helemaal niet, gekkenwerk dit
Voor dat geld koop ik liever een Tesla S, dan heb je écht iets bijzonders. Welliswaar de 65kw uitvoering, kan men altijd nog even doorsparen voor de 85kw versie…
@hammerman: de model s is ook niet meer bijzonder volgens mij is dit de nieuwe luxe lease slet
Ja.
Wat een prachtige kleur zo op de 4 serie!
Een auto als deze zou nog geen seconde in me opkomen. Voor dit geld lekker een 2009/10 Camaro uit de states vissen :)

Voor wwk hebben we gelukkig de spaardiesel uitgevonden. Behalve lekkere stoelen en een flinke stereo hoeft die toch niet hard te gaan.
Op de meeste autosites is de spot van de 4 deurs mini een hot item, hier gaan we verder met gelul over Paul walker en achterlijk dure bmw’s, van die mini lezen we hier volgende week ?
@yerrie: nee, dat was gisteren.
http://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-de-nieuwe-mini-met-vijf-deuren-64123

Vandaag hebben we inderdaad weer ander nieuws.
-edit: nutteloze bijdrage-
@autoblogger: goed ingekopt. :)
@yerrie: faaaaaaaaaal ! ! !
Diesel hahaha voor dat geld in $ heb ik hier de Camaro ZL1 convertible met 610 PK en van 0-100 in 3,9 gekocht ! Dus dat is met de huidige koers zo’n 52.000 euri ! hahaha
@RobUSA: USA hahaha voor dat geld woon je wel in de VS. :P
(zou ik echt niet willen wonen, zelfs al kreeg ik een ZL1 gratis)
@645ci: Er zijn 50 staten en ze worden niet allemaal geleid door religie-gekke rednecks hoor…Sommige staten zijn best wel ‘Europees’ in die zin, alleen dan toch nog met net wat minder liefde voor belastingen en beperking van consumentenkeuze.

Nederland wordt steeds meer een sterfhuis constructie met het (eco)-socialisme dat nog steeds effectief het land regeert, dus als de keuze (nog) concre(e)t (er) wordt dan weet ik het wel.
@jaapiyo: Ik zit juist te hopen dat we in Nederland, net als in Duitsland, juist eindelijk weer de totaal mislukte neo conservatief liberalen (dank u wel voor de krediet en economische crisis heren liberalen) naar huis sturen en het land weer gewoon door de socialisten laten leiden. Dat geeft toch een veel prettiger samenleving met minder haat minder agressie en meer zekerheid.
@645ci: Ieder zijn ding toch. Ik kan het hier best uithouden in FL aan de Golf van Mexico.
Gemiddeld 27 graadjes hele jaar, villa met zwembad en 3 garages, ruimte, vriendelijke mensen, en op autogebied: gladde wegen,geen flitskasten/trajectcontroles,stay in your lane,geen auto uit de top 10 best verkochtte auto’s van NLrijden hier rond,geen files,alle droom auto’s hier volop en zie je dan een Duitse auto zijn het de top modellen 335i en M 550i 750i en S en dikke E enz enz.houden jullie maar de 420D/520D en 316i aub.
@RobUSA: Een 420d en 520d kosten hier indd hetzelfde of meer in gebruik en aanschaf als een 335d/535d in de VS.
@RobUSA: inderdaad, ieder z’n ding. :)

Ik vond de USA echt een vreselijk land die paar keer dat ik er geweest bent, maar smaken verschillen gelukkig.
En, zoals m’n nick al aangeeft, ik rij niet in een spaardieseltje. :)
@RobUSA:
Geen belastingen op wagens hoera!
tot de moment waarop je in de USA ziek word en 70.500euro betaalt voor een dagopname in het ziekenhuis.
@shiva: Als je gewoon een prima baan hebt, niks aan de hand hoor.
Voor een autodealer is dit de oplossing, om alle in’s en out’s van de optie aan de toekomstige klant te laten zien, het kost hen minder geld, om dit op een minder gemotoriseerd te doen, het blijft een goed verkoopbaar model.
Of het zich uiteindelijk terugbetaald, ligt aan het gebruik en uitvoering van de verkooptechnieken, maar het lijkt mij een nuttige toevoeging aan het assortiment van elke dealer.
De latere eigenaar heeft het profijt, dat hij/zij een volbeladen auto koopt, tegen een redelijk gereduceerd tarief.

In werkelijkheid kiest bijna niemand voor dit totaalpakket en is een “zwaardere” motor een betere optie, voor 70.000 eypi.
Doe mij voor dat geld maar een tweedehands Aston Martin DB9.
@clioracing: voor dat geld hou je een DB9 niet rijdend. :)
@645ci: ah jawel joh, gewoon een hoop liefde geven;)… of een goedkopere kopen zodat je nog wat geld voor onderhoud overhoudt.
@clioracing: ga uit bij olie verversen van een litertje of 10 van het duurste wat ze hebben, banden die 300km/u kunnen zijn zachter dan normale banden en zelfs al trek je zo rustig mogelijk op is dat alsnog snel dus ze slijten zelfs veel snellerder al rij je nog zo rustig als je kunt.
En zo gaat het maar door met onderhoud…

Ik zou ‘iets meer’ dan ‘wat geld’ apart houden. Nog even los van de verzekering, tanken en belastingen.
@645ci: Tja, ik heb nooit gezegd dat het goedkoop zou zijn, maar dat zou ik gewoon veel liever rijden. Ik geef het liever aan onderhoud uit dan aan een BMW die heel veel gaat afschrijven en ook onderhoud (weliswaar goedkoper) nodig heeft. Die DB9 schrijft niet meer zoveel af.

Banden zullen ook wel wat kosten, maar niet zoveel als van een DBS. Een vriend heeft een DBS en die banden kosten 3500 euro per set en gaan nog geen 10000 km mee!! Zijn speciale Pirelli’s. Hij verklaart me trouwens voor gek dat ik voor een DB9 zou gaan, die had hij daarvoor. Die DBS rijdt een stuk beter maar is ook een stuk duurder…
Ach ja eerst maar is mijn bedrijfje uitbouwen en wie weet ooit… ;)
Dat is trouwens ook het leuke van een Aston Martin, het zal altijd een mooie auto blijven met het tijdloze design.
@clioracing: Ik rij 30 a 50.000km/jaar.. dan beginnen de bandjes er aardig in te hakken hoor. Ik heb zomers achter 275/18 en hoewel ik goedkoper rubber gebruik en minder pk’s heb dan een DB9 is het nog steeds de moeite.
Voor dat geld zou ik voor een tweedehands GTR gaan.
Nou ja voor iemand die zoveel kilometers zakelijk en privé maakt dat diesel prettig is in Nederland doch nooit meer dan 1 persoon zakelijk hoeft mee te nemen is dit natuurlijk wel een fijne optie, hoewel je met dit budget dan inderdaad ook eens naar een 430d zou kunnen kijken, wel zo fijn en op die lange stukken in de praktijk waarschijnlijk slechts marginaal dorstiger.

De 435d heeft voor mij als nadeel dat je vastzit aan xDrive, wat een belangrijke reden om voor BMW te gaan wegneemt. Het nadeel van het zwaardere (letterlijk) blok op de neus (ondanks dat BMW wel een goede basis gewichtsverdeling heeft itt VW’s vestiging in Ingolstadt) wordt dan nog eens extra benadrukt door de vierwielaandrijving.

Diesel en weinig PKs zou sowieso niet mijn gewenste uitvoering zijn maar ach, ik denk dat de man/vrouw die uiteindelijk deze wagen op de parkeerplaats mag zetten weinig te klagen heeft.
Liever wat meer power dan ruitenwisserclimatecontrol of andere onzin opties die je praktisch nooit gebruikt. Dikke motor, leer, mooi kleurtje, klaar.
Als je bijvoorbeeld 40k km per jaar rijdt dan is er toch bijna niks beters te bedenken? Al zou ik er wel een chipje bij doen als je het geld toch te besteden hebt. Maar iemand die dan 40k per jaar rijdt, zal wel zakelijk rijden dus is dat meestal geen optie.
No thanks. Hoewel ik de 3…uhh, 4-serie een prachtige wagen vindt, vind ik hem dit geld niet waard. Ook niet als ik hem zakelijk zou kunnen rijden. Nee, als het alleen om het plezier gaat zou ik voor dat geld een A45 nemen, en als het ook zakelijk nog een beetje te verantwoorden moet zijn zou ik een Volvo V60 PHEV nemen. Dat ding rijdt heerlijk, is ontzettend comfortabel en wil met die 283pk in de power-stand ook nog eens goed vlot vooruit.
Voor dit geld lekker bij Alpina gaan shoppen:)
@azuli: Want die levert een nog dikkere 4-serie af voor hetzelfde bedrag?
@alcantara: Nee, maar daar kun je nog gemakkelijker meer geld kwijt. Het is toch duidelijk dat deze 4 serie vooral gemaakt is om “vermogensrendementsheffing” te ontlopen.
Op deze foto komt de kleur prachtig over, bijna Le Mans Blau.
Maar ook zat foto’s waarbij Estoril Blau overkomt als smurfenblauw en dan ben ik not so amused. In echt ook een paar keer zien rijden en haalt het toch niet bij de mooie felblauwe gloed van Le Mans Blau. Verder zou ik liever een 2dehands E92 halen voor 30k max en wachten totdat de 4-serie ook voor ongeveer dat bedrag te koop is.
@alcantara: Ik vind Estoril Blau echt prachtig in het echt! Foto’s heb ik gemaakt met een iPhone 5, kan de kleur best goed vastleggen dus. Zonnetje stond wel goed, niet onbelangrijk!
Waarom niet? Hele zuinige, schitterende en geen langzame auto.
@littledevil9: ik zou toch gaan voor een compromis. Een iets dikkere motor maar zonder onnodige opties!
@bollegek: ligt eraan hoeveel kilometer je op een jaar rij. Een 420 is namelijk is stuk zuiniger als een 435. Dat kan op jaar basis een hoop geld schelen. Maar een 435 rijd wel wat lekkerder als je het gas intrapt idd ;)
@bollegek: Tja, sommige mensen geven minder om pk’s. In NL heb je echt genoeg aan 184 dieselpk’s. Lekker zuinig rijden, maar wel lekker luxe!
Voor dat geld zou ik gewoon lekker een Tesla kopen dat is namelijk WEL een mooie auto.
@911GT2: Ja? Heb je er wel is in gezeten dan? Ik vond het anders wel tegen vallen toen ik erin zat. Kwaliteit trouwens, loszittende randjes enzo.
Beetje overkill zo’n dure 420d
een auto van 47k en er dan 23k aan opties bijdoen… -10miljoenmiljard
Zou in een BMW sowieso een 6 cilinder willen maar buiten dan 70.000euro…. Kan je toch heel veel leuks van kopen, leuker dan dit.
Dit rijd gewoon als een 6 cilinder hoor… Super dik er snel genoeg!
Haha! Altijd hetzelfde hier: ‘joh een 4pitter in een coupé komaan…’ Of ‘200pk is echt te weinig’ en ook populair: ‘ik zou echt voor die v6 gaan blablabla’
Oh daarom dat jullie nog met je 8 jaar oude renault espace rijden? Grow up and get realistic guys. Vooral in een land als België is dankzij onze vriendelijke homo met een lelijk strikje gewoonweg dom om met een auto te rijden boven de 160 Co2 uitstoot. Btw met 180 pk een zo’n onderstel kan je echt al rijplezier beleven, veel meer dan in 85% van de andere weggebruikers.
Oh en ik las hier nog iets over een db9, wel als je die even op je bedrijfje zou zetten kost je dat aan de pesttaks alleen al om en bij de 50 000 ballen per jaar, enjoy!
@Gilles Van der Auwera: en* ipv een
@FB_1043467391: V6 in een BMW. Vind ik knap, of weet je meer dan ik? Want ik heb nog nooit een V6 in een BMW aangetroffen…wel een L6…
@Gilles Van der Auwera: 200pk is te weinig, en mijn auto wordt in maart 10 jaar oud en dan heb ik ‘m precies 3 jaar. ;P
En ik heb dus geen Espace.
Dit specifieke geval zou ik nee zeggen, 70.500 vind ik echt te gek. Echter wat betreft daily drivers zou ik het wel zou weten in NL, je hebt er gewoon geen zak aan hier. Zo rij ik zelf een (zoals ze dat hier noemen) “volle” e90 318i uit 2012 en geniet daar met volle teugen van. Daarnaast weet ik dat ik met mijn leeftijd van begin 20 met een snellere auto alleen maar brokken zou maken. Natuurlijk zou ik voor het rijplezier liever een 325 rijden, maar als ik het dan ga vergelijken rij ik het liefst in een (voor mij) mooie en aangeklede auto.
@lexusisf: Helemaal mee eens!
Zie nu pas je naam, niet om je te paaien, maar
Voor dat geld doe je mij maar een IS300h. Hou je nog een boel centen over, zal ongeveer even snel zijn en ik vind dat hij goed rijdt. Ohja en het geluid dat je erin hoort is geweldig. En ja het is kunstmatig, so what, het is leuk om naar te luisteren en is goed afgesteld op de motor.
Doe voor dat geld dan maar een e92 m3
@e30 sport evo: Ja, dat is vergelijkbaar in de kosten met een diesel (dus veel rijden)..
Ik heb net een 430dA HE met M-pakket samengesteld voor 74 ruggen. Eigenlijk moet er dan nog HK, een schuifdak en 19 inch bij maar dan heb je echt veel opties.
Veel opties… Noem me ouderwets maar voor mij is dat nog altijd het zelfde als een karige standaarduitrusting.
tsja, een 420 is op zich prima, maar de auto’s zijn zo strak in elkaar gezet dat het niet meer snel voelt.

de 184pk in een 320 voelt traag. de 245 in een 328 is precies wat de auto nodig heeft.

ik zou een dikkere motor nemen, en niet zo los gaan op de optielijst..
high executive, mooi kleurtje exterieur en interieur, strakke velgen en je bent al klaar..
Altijd leuk die reacties op zo een vraag. Wees blij dat niet iedereen hetzelfde zou bestellen, anders rijden we allemaal in dezelfde auto! De een vindt opties belangrijker dan pk’s en vice versa. Maar goed, wij – de reaguurders – hebben natuurlijk allemaal miljoenmiljard euro te besteden en hoeven geen 184pk sterke diesel (die echt prima rijdt overigens) te nemen ;)
Een simpel antwoord: Nee. Het is een diesel en geen zescilinder, dus “Nee!”
deze staat bij de dealer in deventer
Zonder nadenken de 430d, maar in mijn geval de 435i

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).