Opel Corsa-e is helemaal officieel

Auteur: , 35 Reacties

Het regent vanmiddag elektrische auto's.

Na het uitlekken van de nieuwe generatie Opel Corsa bleven er weinig verrassingen over. Althans, als we spreken over het design. De auto was dan volledig in beeld gekomen, de specificaties lagen nog lang niet allemaal op tafel. Vanmiddag kunnen we deze wel melden, Opel heeft zojuist namelijk de Corsa-e in zijn volledigheid onthuld.

Om maar direct met de deur in huis te vallen: de eerste volledig elektrische Opel Corsa wordt aangedreven door een elektromotor die goed is voor 136 pk, ofwel 100 kW. Met zijn batterijpakket van 50 kWh, die overigens 8 jaar fabrieksgarantie heeft, heeft hij een rijbereik van 330 kilometer.

Net als vele andere elektrische auto’s is ook de Corsa-e bijzonder snel op te laden. Wie een snellader tot zijn beschikking heeft, kan in 30 minuten tot 80 procent van de batterijen opladen en zo direct weer een kleine 300 kilometer afleggen. Zijn sprint naar de 100 km/u is niet onaardig. In minder dan 3 seconden zit je aan de 50 km/u, net na de 8 seconden tik je de 100 km/u.

Afgezien van zijn nieuwe ontwerp kan de Corsa-e ook rekenen op een verbouwd interieur. Met name de multimediasystemen zijn bij de kladden gegrepen. De Opel is bijvoorbeeld leverbaar met een 7″ of een 10″ touchscreen. Daarnaast wordt hij standaard uitgerust met een heel scala aan veiligheidssystemen.

Het is vooralsnog onduidelijk wat de auto moet kosten. Dat gezegd hebbende, de praktisch identieke Peugeot e-208 kost in Nederland 36.250 euro. De prijs zal hier ongetwijfeld dichtbij in de buurt zitten.



35 reacties

Kost dat? Het zijn helemaal geen verkeerde waarden voor een elektrische auto in het B-segment.
@dutchdriftking: ik gok ergens in de buurt van de €36k die de e-208 moet gaan kosten.
@torsen: ik denk dat ze m iets goedkoper in de markt gaan zetten
Zou liever de nieuwe Corsa willen hebben, dan de huidige Astra.
@bsxc2: facelift komt nog dit jaar
Voor de prijs zou ik 1000/1500 minder dan de elektrische 208 aanhouden.
Leuk, niet over de top en toch eigenzinnig, relevante en toch bereikbare techniek en dat allemaal voor een schappelijke prijs. Ik vind het een toppertje, niks meer niks minder.
@720s: jij noemt 36.000 euro een schappelijke prijs voor een Opel Corsa?!?
@inflatable: niet voor een Opel Corsa. Wel voor een compacte elektrische auto met 350 km WLTP.
Mooi om te zien! Dat ik dat van een Opel zeg. We mogen er nog trots op zijn ook, ze zijn weer Europees.
@vondick:

EU .. fuck yeahhhhh ..
@lincoln: Precies
Dit is technisch toch gewoon de elektrische 208?
@w0o0dy: jup.
@w0o0dy: niet helemaal, Bij de overname van door PSA hebben ze gezegd dat de Opel niet maar gewoon een kopie wordt. De opel Corsa is ontwikkelt in russelsheim, met techniek van PSA maar op gebied van veiligheids systemen is er wel degelijk verschil. De corsa komt bijvoorbeeld met intellilux LED koplampen. Ja er zullen technische gelijkheden zijn tussen de auto maar er zal genoeg verschillend zijn om de corsa anders te beleven en te ervaren dan de 208
@jurriaanvanduren: Ja die lampjes maken het verschil ;)
@reactief: De marketingmannetjes dachten waarschijnlijk: Bij Audi trapt iedereen er ook in, dus waarom proberen we niet gewoon hetzelfde? Een mooi intelligent naampje voor de lampen, leuk verhaaltje erbij…
@gandini: Nou! Niet zo doen
vanaf €17.000 voor de benzine motoren en ongeveer 35.000 tot 38.000 voor de elektrische, Beschouw mij deze keer als een betrouwbare bron, heb de informatie zelf van een belangrijke persoon gekregen.
@jurriaanvanduren: Van de koning?
@sanderp: van de koning van de lach.
@sanderp: neen, die heeft DNA zorgen …Albert zijn plezierke gaat hem centen kosten … die is volgens Paola niet betrouwbaar !
@jurriaanvanduren: bak een taart en vier het
@jurriaanvanduren: met lange regenjas
De 208 spreekt me meer aan maar de nieuwe oogt een heel stuk beter dan de misgelopen botox ingreep die de huidige Corsa is.
Vraag me af hoe de voormalige/huidige Opel rijders met een voorliefde voor Duits en een fobie voor Franse auto’s hier tegenaan kijken.
@torsen: kijk naar de Grandland x en de 3008, zelfde basis maar andere afstelling en ander interieur. Ze zullen dit met de Corsa TOV de 208 ook wel doen, interieur weten we al. Qua betrouwbaarheid kan ik niks melden, geen idee.
De EV cars schieten nu als paddenstoelen uit de grond. De plug-ins vice versa.
Tja de gemiddelde norm van 95 co² uitstoot voor het volledige wagenpark per merk in 2020 komt steeds dichterbij.
Je weet als particulier één ding zeker: als je nu deze Corsa koopt dan krijg je een mega afschrijving voor je kiezen. Niet alleen de prijzen van EV’s zullen de komende jaren dalen, de actieradius zal ook toenemen.
Interessant voor de lease want zwaar gesubsidieerd, oninteressant voor Jan Modaal.
Ziet er leuk uit, zeker als je hem vergelijkt met een Polo. Jammer dat er geen 64 KWh accu in ligt zoals bij de Kona waar hij toch wat van weg heeft, ook al is hij minder SUV.
Idioot duur voor een gewoon autootje van dit formaat, vind ik. Voor dit soort karretjes die dagelijks snel inzetbaar moet zijn met deze zwakke actieradius en lange bijtank snelheid zou ik nimmer als particulier een bedrag van ca. 36000€ neerleggen. Dan liever een zuinig dieseltje.
@tge1: je komt met dat stadsdiestje alleen de stad niet meer in… Als die absurde maatregelen tenminste echt worden ingevoerd.
@jprc: Maar ja, wat moet je in de stad met een auto? Je kan nergens fatsoenlijk rijden, je kan nergens fatsoenlijk parkeren en over het algemeen is alles op loop afstand.
@robert110: Klopt, in de binnensteden is het vaak druk en ellendig. Maar je kunt je vaak nog wel naar een parkeergarage begeven, op loopafstand van bijvoorbeeld het centrum. Wanneer je echter met een diesel ook daar niet meer terecht kunt (lees: mag komen) is dat toch een groot nadeel denk ik.
Ziet er prima uit!
E-Corsa
E-208
E-up
E-mii

Gelukkig heb ik al jaren allergie voor E-nummers…blegh🤮

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).