• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Boze GT3-bezitters in opstand tegen Porsche

Auteur: carmiggelt, gepost 24 april 2014 om 21:00 – 30 Reacties

Afbeelding Boze GT3-bezitters in opstand tegen PorscheAfbeelding Boze GT3-bezitters in opstand tegen PorscheAfbeelding Boze GT3-bezitters in opstand tegen PorscheAfbeelding Boze GT3-bezitters in opstand tegen PorscheAfbeelding Boze GT3-bezitters in opstand tegen PorscheAfbeelding Boze GT3-bezitters in opstand tegen PorscheAfbeelding Boze GT3-bezitters in opstand tegen PorscheAfbeelding Boze GT3-bezitters in opstand tegen Porsche

GT3-eigenaren zijn super pissed
Porsche GT3-rijders zijn woest. En teleurgesteld. Daarom vormen ze een front tegen het almachtige VAG. Tijd voor de Duitsers om hun verantwoordelijkheid te nemen.

We weten inmiddels allemaal waar GT3-gate over gaat. Eigenaren van over de hele wereld zijn de ondoorzichtige handelswijze van Porsche meer dan zat en bundelen zich in de GT3 Worldwide Action Group. De auto’s van de groep zijn samen een niet misselijke 19 miljoen dollar waard. Wat je noemt een statement.

Compensatie
De boze rijdersclub heeft het gevoel dat VAG bewoners van het ene land beter compenseert dan bewoners van het andere. Zo zouden GT3-gedupeerden uit de VS zo’n 2000 dollar smartengeld per maand ontvangen, terwijl gedupeerden in de Emiraten of thuisbasis Duitsland respectievelijk twee en drie keer zoveel krijgen. Kom je uit Engeland dan heb je pech, daar betaalt Porsche nul komma nada.

De oprichter van de groep, Sunil Mehra, is al 25 jaar trouw klant bij Porsche. Hij zei: “Het gebrek aan informatie vanuit de fabrikant heeft veel frustratie opgeroepen bij onze leden. Tot nu toe hebben we geen idee wanneer onze auto’s gerepareerd worden.”

Teleurstelling
De groep heeft in februari te horen gekregen dat hun motoren vervangen moeten, maar daar is het bij gebleven. Dat stelt teleur. Het is geen geldkwestie, louter een principedingetje. Je moet er als hard cashend Porsche/VAG toch ook niet aan denken dat je je meest hardcore fans zo tegen je in het harnas jaagt?

Porsche doet het lekker de laatste tijd, als het gaat om klanttevredenheid. Of zijn we Nick Murray alweer vergeten? De man die een lemon-911 kocht en er subtiele haatfilmpjes van op Youtube zette? (Via Streetinsider)

Met dank aan Tom voor de tip!

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Hoe ziet jouw droom Porsche 911 GT3 eruit?
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat
  • Deze Porsche 911 is nóg veel meer bijzonder dan je denkt

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, GT3, motor, Porsche, terugroepactie, vuur

Vorig bericht: « Autoblog teaser: 0 naar 300 in een McLaren 650S Spider
Volgend bericht: Ferrari 458 doet een pijnlijk kunstje in Monaco »

Lees Interacties

Reacties

  1. jerone zegt

    24 april 2014 om 21:16

    Nick Murrays Porsche wordt teruggekocht door het concern, zie ook zijn laatste update http://youtu.be/iJjxeyC2W8s

    Login om te reageren
  2. marussia zegt

    24 april 2014 om 21:27

    Arme Richard Hammond. :(

    Login om te reageren
  3. HZW zegt

    24 april 2014 om 21:28

    VAG wordt met de dag arroganter.

    Login om te reageren
  4. norge zegt

    24 april 2014 om 21:33

    Deze perikelen werden natuurlijk al voorspeld toen VAG de boel overnam..

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      24 april 2014 om 22:05

      @norge:
      Dat gaat alleen nog maar erger worden nu meer dan de helft van de geleverde auto’s gewoon omgekatte 0000’s zijn.
      Ik vrees dat Porsche over een jaar of 10 de betrouwbaarheidslijstjes van auto’s ouder dan 10 jaar niet meer aanvoert. Daar hadden ze toch decennia lang patent op..

      Login om te reageren
  5. topless zegt

    24 april 2014 om 21:34

    Wanneer je van de daken schreeuwt dat je een premium merk bent en superieure kwaliteit levert en dito prijzen vraagt, wekt dat verwachtingen. Wanneer je die dan niet waar kunt maken, krijg je ontevreden klanten. Maar bescheidenheid was nooit de sterkste kant van Duitsers.

    Login om te reageren
  6. mrrallycross zegt

    24 april 2014 om 21:35

    Vag neemt t over en je het meteen dit soort gezeur

    Login om te reageren
  7. utr1984 zegt

    24 april 2014 om 21:36

    Ondertussen zou ik gewoon die GT3 flink de sporen geven, je krijgt immers toch een nieuw blok :D

    Login om te reageren
    • Wesley zegt

      24 april 2014 om 21:38

      @utr1984: en toen fikte je Porsche af. Geef je weinig kans als je dan bij Porsche komt…

      Login om te reageren
  8. sergio72 zegt

    24 april 2014 om 21:44

    Iedere klant die zoveel geld uitgeeft dient gelijkwaardig behandeld te worden! Premium beleid…..

    Login om te reageren
  9. toniominestrone zegt

    24 april 2014 om 21:49

    Kan mij herinneren dat vorig jaar alle Porsche medewerkers nog een bonus van 4000 euro hebben mogen ontvangen dus iets meer coulance naar haar (nog) trouwe klanten zou op zijn plaats zijn.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      24 april 2014 om 23:57

      @toniominestrone: Haha meen je dit? Denk niet dat het die mensen ook maar iets kan schelen hoe Porsche haar medewerkers beloont, en zeker niet met zo’n modaal bedrag.

      Als Porsche beter had gecommuniceerd over hoe lang mensen hun auto kwijt zijn was er (op zelfontbrandende gt3’s na) niets aan de hand geweest.

      Login om te reageren
  10. krokant zegt

    24 april 2014 om 21:57

    Wat veel negatiefs de laatste tijd rond Porsche. De 911 991 vind ik echt een prachtige auto, jammer dat veel mensen kritiek hebben op de besturing, en nu het hele gedoe rondom de GT3, jammer dat de prestaties niet even goed zijn als het uiterlijk.

    Login om te reageren
  11. gash zegt

    25 april 2014 om 00:03

    Was ik maar lid van deze club………..

    Login om te reageren
  12. 2cool4school zegt

    25 april 2014 om 07:13

    Prachtige bak! Met die klachten komt het ook weer goed, dus de gt3 blijft epic

    Login om te reageren
  13. suzy991 zegt

    25 april 2014 om 07:16

    Ze hebben zeker een punt op t gebied van de afhandeling van deze Porsche soap, maar om allemaal een gelijke vergoeding te gaan vragen is ronduit belachelijk! Amerikanen gaan zo dus nog winst maken op hun GT3, aangezien het ding daar maar $130k kost, terwijl de auto hier in Zwitserland, zonder belastingen, omgerekend $195k kost en in NL $212k. Als je minder betaald voor iets, moet je ook tevreden zijn met minder vergoeding.
    Maar goed, een vergoeding voor gemaakte kosten is zeker op zn plaats (verzekering/belasting enz.), maar ook geen cent meer dan dat!

    Login om te reageren
    • TomTomV8 zegt

      25 april 2014 om 07:40

      @suzy991: kun je me uitleggen waarom Porsche meer zou moeten betalen aan klanten die vanwege een extra gierige overheid en belastingdienst (dus zonder enige invloed van Porsche) meer hebben betaald voor hun auto? Da’s niet logisch, want daar heeft zowel Porsche als de klant geen enkele invloed op.

      Het is simpel: mensen over de hele wereld hebben deze auto gekocht voor verschillende prijzen en met verschillende garantie-termijnen, afhankelijk van hun regio. Nu maken ze allemaal dezelfde puinhoop mee, doordat Porsche zijn zaakjes niet voor elkaar heeft. En voor diezelfde puinhoop willen ze op dezelfde manier gecompenseerd worden. Da’s alles. Logisch, dunkt mij.

      Login om te reageren
      • suzy991 zegt

        25 april 2014 om 13:01

        @TomTomV8: Het zijn altijd de belastingmaatregelen die de prijsverschillen veroorzaken. Porsche heeft voor elk land z’n eigen prijsstrategie.
        Voorbeeld: nettoprijs in Zwitserland (excl. importbelasting en MwSt.) is CHF170k oftewel € 139k, de Amerikaanse prijs is zonder belastingen $130k oftewel € 100k, Dat zijn € 39.000 verschil in basisprijs oftewel, in de VS is de auto 28% goedkoper zonder dat belastingen van invloed zijn op de prijs.

        Don’t get me wrong… Ik ben met je eens dat Porsche er een behoorlijke puinhoop van heeft gemaakt en daar mogen de GT3-kopers best voor gecompenseerd worden, maar het is niet de bedoeling dat er mensen winst gaan halen uit zo’n zaak. Dat gaat wel gebeuren op deze manier.

        Login om te reageren
        • suzy991 zegt

          25 april 2014 om 13:18

          @suzy991: NIET altijd de belastingmaatregelen moest daar staan ;)

          Login om te reageren
        • TomTomV8 zegt

          25 april 2014 om 16:45

          @suzy991: Ik zie niet in hoe mensen winst gaan halen uit deze zaak. Je vergeet de afschrijving, voor sommige financiering, verzekering, geboekte trackdays, perceptie van de markt van de ‘aangetaste’ 2014 GT3s, etc.

          Wat ik wel zie is dat Porsche op deze manier klanten aan het verliezen is. Sommige voor tijdelijk, sommige for life. En ik ben er een van. Ik weet alleen nog niet in welke van die twee vakjes ik uiteindelijk terecht kom.

          Porsche wilt in de premium league spelen, dan moeten ze kunnen omgaan met een kritische doelgroep die een premium product en service wenst. Dat het produkt te wensen overlaat is nog tot daar aan toe, maar de service en communicatie hieromtrent is om te janken. En ik kan het weten, trust me!

          Login om te reageren
          • suzy991 zegt

            25 april 2014 om 18:07

            @TomTomV8: Ik begrijp jou volkomen TomTom en ik hoop dan ook dat dit uiteindelijk tot een goed einde wordt gebracht. Klanten zal Porsche zonder twijfel verliezen hierdoor. Dat staat buiten kijf.
            Persoonlijk denk ik dat PAG de grote fout heeft gemaakt om dit grotendeels door de locale dealerorganisaties/importeurs te laten afhandelen. Wanneer deze hun werk goed doen, is er weinig aan de hand (In Zwitserland krijgen getroffen GT3 eigenaren, zonder probleem, CHF 200,-/dag en een jaar extra garantie bovenop de standaard 4 jaar).
            In landen zoals de VS waar PCNA wel vaker behoorlijk wat steekjes laat vallen, is dit minder goed geregeld. In Groot-Brittanië blijkbaar nog veel slechter.
            PAG had dit van meet af aan zelf geheel ter hand moeten nemen en de getroffen klanten een voorkeursbehandeling moeten geven á la 918 klanten. Goede en snelle communicatie en duidelijkheid had hier een hoop ellende kunnen voorkomen.
            Het zijn uiteindelijk maar 785 (over het algemeen zeer loyale) klanten en dat had PAG makkelijk zelf kunnen afhandelen.
            Maar goed… laten we hopen dat dit alweer een goede les is voor de klantenservice afdeling in Zuffenhausen.

            Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      25 april 2014 om 09:39

      @suzy991: je moet niet overdrijven, 190k franken is 150k euro’s!

      Login om te reageren
      • suzy991 zegt

        25 april 2014 om 13:05

        @lambo4all: Ga eerst eens op wikipedia zoeken wat het verschil is tussen $ en €…….
        Amerikaanse prijzen zijn nooit inclusief belastingen, dus ik heb de 8% MwSt. en voor NL de 21% BTW eruit gehaald en toen het bedrag omgezet naar dollars. Vandaar de $ voor de cijfers! Moeilijk he dat lezen?

        Login om te reageren
    • clioracing zegt

      25 april 2014 om 11:51

      @suzy991: Dus dat zou betekenen dat die auto in Engeland gratis is, aangezien je daar geen enkele vergoeding krijgt;)

      Login om te reageren
      • suzy991 zegt

        25 april 2014 om 13:07

        @clioracing: Whatever you say, don’t mention the war!! ;)
        Maar ’t is wel schandalig dat Engelsen niks krijgen inderdaad… al klopt het niet helemaal, want ik ken een aantal Britse GT3 kopers die gewoon n nette 991 Turbo S als leenauto voor de deur hebben staan. Maar goed… das dan weer niet genoeg waarschijnlijk…..

        Login om te reageren
        • clioracing zegt

          25 april 2014 om 14:26

          @suzy991: Haha, waarschijnlijk dat de Engelsen niks krijgen vanwege alle oorlogen in het verleden. De Britse kopers die een leenauto hebben gekregen moeten ongetwijfeld gedreigd hebben dat als Porsche helemaal niks zou doen, dat ze het dan wel even in België met hun zouden gaan uitvechten ;)

          Jij weet er veel van. Werk je bij Porsche?

          Login om te reageren
          • suzy991 zegt

            25 april 2014 om 15:30

            @clioracing: Nee ik werk niet voor Porsche ;) Dan was dit niet gebeurd! (just kidding).
            Ik ben gewoon een petrolhead met een lichte voorkeur voor Porsche. Rij zelf een Boxster S en ben daardoor veel actief op diverse Porsche forums, zoals 6Speed, Rennlist en Rennteam.

            Deze actiegroep is ontstaan op de Rennlist forums, dus ik heb het op de voet kunnen volgen. Niet alle GT3-eigenaren cq. -kopers zijn het overigens eens met deze actiegroep. Velen zien liever een extra garantie en bijvoorbeeld gratis onderhoud tot een bepaald kilometrage, of een of twee gratis sets banden. Nu wordt het accent iets teveel op de vergoeding gelegd vind ik en die mening delen meerdere Porsche-enthusiasten op de forums.

            Neemt niet weg dat Porsche dit, communicatief en PR-matig, gewoon slecht heeft afgehandeld tot nu toe en daarin staat deze actiegroep volledig in hun recht. Punt.

            Login om te reageren
            • clioracing zegt

              25 april 2014 om 21:26

              @suzy991: Oké, had je dan niet suzy981 moeten heten? ;) Of wordt de volgende een 991?

              Een vrouwelijke petrolhead met een Boxster S en woonachtig in een land met fantastische bergwegen. Marry me! ;)

              Login om te reageren
              • suzy991 zegt

                26 april 2014 om 12:20

                @clioracing: Had de Boxster S vorig jaar eigenlijk als tijdelijke auto gekocht (demo), terwijl ik in het orderproces voor een 991 zat. De auto bevalt echter erg goed en ik ben een beetje over het idee heen dat ik persé een 911 “nodig” heb. Die 991 heb ik dus gecancelled.
                Heb vorige maand wel een nieuwe MY2015 Boxster S besteld (deze keer met PDK), die binnenkort geleverd wordt.
                Kon hier mijn naam echter niet meer veranderen, dus zit vast aan Suzy991 ;)

                Oh en sorry. Leuk aanbod, maar ben niet “available” ;)

  14. drivingpleasure zegt

    25 april 2014 om 15:11

    Tja dat krijg je met al die VAG invloeden…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North