Het artikel die je wist dat zou komen is eindelijk hier.
Met dit nieuws pakt De Telegraaf deze ochtend uit. Hoewel Max Verstappen er zelf nog niet heel erg mee bezig lijkt te zijn -al gaf hij ons laatst al een vette hint– zou het hoger management bij Red Bull al besloten hebben dat Verstappen volgend jaar voor het eerste team van de energiedrankjesfabrikant rijdt
De aanwijzingen waren er natuurlijk al legio. Zo zou Verstappen een doorlopend contract hebben met Red Bull, dat echter ruimte biedt voor een overstap naar een ander team als Red Bull Racing de coureur na twee seizoenen Toro Rosso niet op de loonlijst zet. Topman Helmut Marko heeft al laten vallen dat alle grote coureurs na twee jaar Toro Rosso doorstromen naar Red Bull en dat hij Verstappen onder die grote coureurs schaadt.
Toro Rosso-teambaas Franz Tost wil de hardnekkige geruchten niet bevestigen noch ontkrachten en wil alleen maar kwijt dat de kans op een overstap aanwezig is. Daar heeft hij zelf overigens weinig over te zeggen, zo voegt hij er aan toe. ‘Als Red Bull Racing Max Verstappen wil laten rijden, dan hebben we daar bij Toro Rosso niets meer over te zeggen.
Volgens De Telegraaf is het Danill Kvyat die moet vrezen voor zijn plaatsje en zelfs teruggezet zou kunnen worden naar Toro Rosso. De kans dat de Rus, die afgelopen race nog knap naar het podium reed, volgend jaar weer bij het satelietteam van Red Bull rijdt, lijkt me persoonlijk niet heel erg waarschijnlijk. Logischer zou het zijn als Ferrari Kimi Raikkonen gaat vervangen met Daniel Ricciardo en Kvyat nog een jaartje aanblijft bij RBR.
maxverstappen2themax zegt
Max naar Red Bull is zo’n slecht idee niet. Daar nog meer ervaring opdoen en uiteindelijk doorstromen naar Ferrari of Mercedes. Hier haalt hij bet kampioenschap wel binnen ;)
kilum zegt
@maxverstappen2themax: Met RBR kan hij ook zeker kampioen worden. Het is ze 4 jaar op rij gelukt dus het kan best zijn dat ze volgend jaar gewoon met Mercedes concurreren.
maxverstappen2themax zegt
@kilum: klopt, ze doen het verassend goed tot nu toe. Ze moeten kijken of ze het na de update nogsteeds vol kunnen houden
fmgarcia zegt
@kilum: Ja inderdaad. Rbr is nou niet bepaald slecht in nieuwe auto’s ontwerpen!
awesome zegt
@maxverstappen2themax: vergis je niet in RedBull, die hebben kampioenschapsmateriaal.
De hegemonie van Mercedes kan geen jaren duren, die kunnen volgend seizoen zomaar zijn bijgehaald door RedBull of Ferrari.
maxverstappen2themax zegt
@awesome: ja indd! Het nu volhouden voor Red Bull is het belangrijkst! Voor Red Bull zelf en voor Max. Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar Ferrari als nieuw team voor Max
viezefreddyw zegt
@maxverstappen2themax: Jij bent wel echt fan van Max of niet?
maxverstappen2themax zegt
@viezefreddyw: Jaa tuurlijk! Onze Nederlandse trots eh. Beter dan die voetbalkneusjes
Edge zegt
@maxverstappen2themax: Voetbalkneusjes? Wat mij betreft moeten we gewoon trots zijn op alle Nederlanders die ons land op een hoog niveau vertegenwoordigen, van een Arjen Robben bij Bayern Munchen, tot een Max bij Toro Rosso, tot de nationale handbal damesploeg en alles wat daar tussenin zit.
MrSkyline zegt
@Edge: Ik ben een groot supporter van dames beachvolleyball.
rolov zegt
@MrSkyline: ik van voetbal en zeker als ze shirtjes ruilen op het eind
martinus zegt
@maxverstappen2themax: Waarom zou je willen dat Max de 2e rijder wordt voor de nare duitser Vettel? Ferrari is altijd een 1-racing driver team geweest, en dat is nu ook weer met Italiaans sprekende Vettel.
Zowel RedBull als Mercedes hebben de traditie om beide rijders dezelfde kansen te geven. Ook dit seizoen wordt TR eigenlijk natuurlijk genaaide door de Italianen van Ferrari, ze mogen alsof ze een 2e rangs team zijn alleen een oude afgedankte motor van vorig jaar gebruiken, die ook nog eens 0.0 updates krijgt.
Ferrari heeft geen liefde voor Max.
maxverstappen2themax zegt
@martinus: Best logisch toch dat Ferrari dat doet? Met het sterke chassis dat STR heeft en dan de 2016 motor van Ferrari.. STR wordt dan concurrentie van Ferrari en dat willen ze zo veel mogelijk vermijden, zodat ze zelf meer kans maken op de overwinning!
martinus zegt
@maxverstappen2themax: Wat heb je liever als Ferrari, consistent 4 Ferrari aangedreven F1 in de top6 of slechts 2?
Mercedes was niet bang om hun superieure motortechniek voorgaande jaren aan een ander top-3 te leveren (Williams).
Dat er meer Ferrari aangedreven F1 bolides kans maken op een podiumplek dan alleen de twee van Ferrari zelf, is niet alleen goed voor Ferrari zelf, maar ook voor de sport.
Ferrari heeft veel meer budget en coureurs met meer ervaring dan TR, dus ook met dezelfde motor, zouden ze TR voor moeten blijven.
MJB zegt
@martinus: Mercedes heeft niet zoveel te vrezen van de teams waaraan zij motoren leveren, die hebben allemaal een heel beperkt budget en zullen echt niet in staat zijn een uitdaging te vormen voor Mercedes. Voor Ferrari ligt dat anders, en zeker bij een team als Toro Rosso dat toch vaak in staat is een behoorlijk sterk chassis te produceren. Het feit dat Ferrari weigerde om 2016 motoren te leveren aan STR en om überhaupt wat te leveren aan RBR (zelfs de 2015 motoren wilden ze uiteindelijk niet meer leveren) geeft wel aan dat Ferrari niet zo zeker is van haar eigen chassis en toch wel een flinke dreiging ziet in RBR en STR zodra zij een goede motor achterin hebben.
berlinetta zegt
@MJB: Hetzelfde geldt voor Mercedes. Zij wilden ook niet leveren aan Red Bull.
martinus zegt
@berlinetta: Ik denk dat dat ook mede te maken heeft met het gedrag van Horner. Iedereen is vrij om wel/niet zaken te doen met een ander, een goede zakenman kan zaken met iedereen doen. Horner is door bijna geen enkele andere team principle geliefd, mede door zijn eigen gedrag nu en in het verleden.
Edge zegt
@martinus: Ach wat, ze zijn gewoon jaloers op die kekke foto van Horner in uit een of ander magazine van wat jaren geleden (semi-NSFW)
Edge zegt
@berlinetta: gelukkig komt daar verandering in, want er is besloten dat de FIA een leververplichting kan forceren aan motorfabrikanten om te voorkomen dat een team zonder motor te zitten komt.
Edge zegt
@berlinetta: Overigens vraag ik mij wel af hoe de FIA dat precies wil handhaven als het nodig is. Als Honda, Renault (TAG Heuer), Ferrari en Mercedes allemaal geen motoren willen leveren aan Red Bull, wie wordt dan alsnog door de FIA verplicht om een motorendeal te bewerkstelligen? Welke fabrikant je ook kiest, het is altijd een vorm van concurrentievervalsing. Kies je de zwakste (op dit moment Honda), dan gaat Red Bull klagen dat ze oneerlijk behandeld worden en liever een Mercedes of Ferrari willen, maar als je Mercedes of Ferrari aanwijst dan bevoordeel je als FIA zijnde Red Bull juist.
berlinetta zegt
@Edge: Klopt, ik zie het ook nog niet gebeuren. En waarom moeten ze worden verplicht om te leveren? Red Bull wil meedoen aan de F1, dan vind ik het eerder aan hen de taak om voor een motor te zorgen. Het is toch vrij raar dat een ander team zelf voor concurrentie moet zorgen, omdat Red Bull wil meedoen aan de F1.
supercarsfromeu zegt
Goed nieuws op de vrijdag ochtend!
rob5nismo zegt
En dan sainz weer als team maat krijgen?
ferrariman zegt
Hij gaat gewoon naar Ferrari en wereldkampioen worden. Veel beter idee
martinus zegt
@ferrariman: ‘bitch’ zijn van Vettel bij een one-man-team is voor geen enkele rijder positief voor zijn ontwikkeling.
ferrariman zegt
@martinus: ik ben ook niet de grootste fan van Vettel, maar rijden kan ie zeker. Ik had liever kimmie gehouden.
martinus zegt
@ferrariman: Mijn kritiek was niet gericht op Vettel, maar op Ferrari dat defacto al jaren werkt met een 1e en 2e rijder systeem.
mashell zegt
@martinus: dat is toch geen enkel probleem? Als je maar die eerste rijder bent. Overigens rijdt Ferrari de afgelopen vooral met ex-wereldkampioenen rond, dus Max is nog niet klaar voor Ferrari.
benro zegt
“Oh Verstappen”
rojeho zegt
(O)Verstappen…
Arnoud zegt
RBR heeft nog steeds de briljante Adrian Newey in dienst. Wie weet wat hij voor volgend jaar uit zijn magische pen laat vloeien zodat Max gewoon echt om de podium plaatsen meedoet.
harrie zegt
@Original_Arnoud:
Ja, en er zitten nogal wat regelement wijzigingen aan de auto’s aan te komen volgend jaar.
MJB zegt
@Original_Arnoud: Newey blijft natuurlijk briljant, maar James Key is bij Toro Rosso ook absoluut niet slecht bezig. Zou uiteindelijk een prima opvolger kunnen worden van Newey. Al hoop ik dat die laatste nog wel even aanblijft bij RBR, zeker als Max daar aan de slag gaat.
viezefreddyw zegt
Ricciardo naar Ferrari, Kimi is out en Max Verstappen naar Red Bull. Laten we wel wezen, dat is toch gewoon de beste optie voor Max? Met Red Bull heb je een topteam en het is wachten totdat Red Bull weer aan de top komt. Dat gaat ook wel weer gebeuren. Even een voorbeeld: Max gaat voor een jaar of vier voor Red Bull rijden om vervolgens daarna Vettel te vervangen bij Ferrari of Hamilton en Rosberg bij Mercedes. Dan is Max nog maar 22 jaar. 22!! Kan je nagaan. En dan heeft ‘ie al zes jaar ervaring…
Gaat helemaal goed komen dit.
berlinetta zegt
@viezefreddyw: Precies. Eerst met Red Bull naar de top. Vervolgens met Ferrari of Mercedes naar de top. Als hij daar is uitgespeeld, zijn tegen die tijd McLaren en Renault ook hopelijk weer bezig met een opmars en kan hij die teams naar de top brengen.
Samengevat: Max gaat naar de top ;)
Edge zegt
@berlinetta: zou mooi zijn! Het is maar weinig coureurs gegeven om met meerdere teams de absolute top te bestormen en ook de gewenste resultaten te boeken. Als Max dat zou lukken, wordt hij ongetwijfeld in één adem genoemd met mannen als Schumacher, Senna en Prost.
berlinetta zegt
@Edge: Precies, Max heeft het talent en hij is nog jong genoeg om waarschijnlijk met meerdere teams wereldkampioen te worden. Persoonlijk zijn Ferrari en Renault mijn favorieten.
gertjan2012 zegt
Kimi weg bij Ferrari ( misschien vertrek naar Renault ) , Ricciardo naar Ferrari, Max naar RBR met Kvyat als teamgenoot, Sainz blijft nog een jaar bij STR met Piere Gasly als teamgenoot?
clarkson zegt
@gertjan2012: Ik weet niet of Sainz mag blijven bij STR. Zoals ze het zelf al zeggen ze willen ruimte maken voor talent. Krijg je het niet voor elkaar om binnen 2 jaar naar RBR door te stromen lig je er volgens mij gewoon uit. Ik denk dat er best een team voor Sainz klaar staat hoor (Willam’s? Renault?). Max die gaat al zeker naar RBR, ze kunnen ook niet anders want als ze Max nu geen zekerheid geven zijn ze hem zo kwijt.
Edge zegt
@clarkson: Een derde jaar bij Toro Rosso is ook niet uitgesloten voor Sainz. In het verleden hebben Vergne en Alguersuari ook een derde jaar bij Toro Rosso gereden, dus wat dat betreft is het zeker mogelijk.
stfu zegt
@clarkson: ook vreemd. Als coureurs in 2 jaar moeten doorstromen, dan blijven ze ook maar stoeltjes wisselen bij RBR.
michael_steel zegt
@stfu: Sainz heeft gewoon een 1 jarig contract hoor.
martinus zegt
@clarkson: Volgens mij hebben zowel Sainz als Verstappen een 2+1 contract bij TR + RB. Wat betekend dat als ze niet voor RBr gaan rijden, ze alsnog een jaar bij TR mogen blijven. Verstandig van TR+RB.. anders zouden ze alleen maar opleiden voor de concurrentie.
clarkson zegt
@martinus: Dat weet ik niet. Als zij liever een nieuw talent in die auto zetten zal dat ook gebeuren.
sjeppie156 zegt
De telegraaf…. bwhahahahahahahaha
martijn11 zegt
Hij kan nog wel eens heel groot worden
audicoupe84 zegt
Als er een krant liecht alsof het gedrukt staat, is het De Teleraaf wel.
audicoupe84 zegt
@audicoupe84: Als er een(1) krant liegt alsof het gedrukt staat, is het de Teleraaf(geen spelfout)wel.
stfu zegt
@audicoupe84: liecht. Oh my…
E34M5Touring zegt
Ik hoop dat Kvyat gaat wieberen en Ricciardo nog even mag blijven. Lijkt me iemand waar je meer en makkelijker van leert dan van Kvyat. En ook een sympathiekere kerel in zn algemeen denk ik.
berlinetta zegt
@E34M5Touring: De vraag is dan alleen waar Kvyat heen gaat. Terug naar TR?
E34M5Touring zegt
@berlinetta: Ik hoorde dat Vettel hem graag in de entourage wil :)
Rick-dos zegt
Wat een kut krant is het toch ook.
“Max Verstappen maakt na dit jaar zo goed als zeker overstap naar Red Bull Racing.”
Lees je het stuk om te bekijken hoe ze aan dit nieuws komen en dan kom je niet verder dan een vermeende lach op het gezicht van Jos, een quote van Tost die die al 100.000 keer ook aan andere nieuwsorganisaties heeft gegeven en z’n manager die een nietszeggende quote heeft van “logische stap”.
En uit dat alles tikt de Telegraaf dan een stukje en brengt het als nieuws….
Edge zegt
@Rick-dos: De bijnaam van de Telegraaf is niet voor niets ‘Televaag’…
stfu zegt
@Edge: en AB doet lekker mee ;)
Dizono zegt
@stfu: en jullie ook =)
michael_steel zegt
@Rick-dos: Is dat niet die zelfde krant die als eerste aankondigde dat Max bij STR zou rijden in 2015? Kan mij nog heel goed herinneren dat ik toen hier de zelfde reacties zag toen de naam Telegraaf naar boven kwam. Zij bleken het uiteindelijk dus toch bij het rechte eind te hebben.
Rick-dos zegt
@michael.steel.52012: Zou het niet weten want ik lees dat vod niet. Weet wel dat er andere sites waren die al konden melden, toen Verstappen bij RB junior team werd voorgesteld, dat hij in 2015 voor TR zou rijden. Durf dus te wedden dat de Telegraaf niet de eerste was, maar misschien wel de eerste was met copy-pasten van een andere site.
Ook dit verhaal is niks nieuws. Dit gerucht doet al langere tijd de ronde en daarnaast zou het niet meer dan een logische stap zijn, maar de Telegraaf presenteert het alsof ze journalistiek hebben bedreven en het gerucht bevestigd hebben gekregen.
Het zou mij niets verbazen als ze weer aan het copy-pasten zijn geweest van andere sites en hier een verhaal van hebben gemaakt. Vraag mij af of ze echt met Jos, de manager of Tost hebben gesproken…
Dutchdriftking zegt
Lijkt me een heel mooie stap.
mrwheely zegt
Beste wat hij kan doen is gewoon bij redbull en later…. naar Ferrari of naar mercedes daarna is er overigens niks meer, Je kan nooit meer hoger op.
berlinetta zegt
@mrwheely: Dat is niet waar wat je zegt. Ferrari en Mercedes zijn momenteel de twee topteams, maar vergeet niet dat Red Bull ook jarenlang op kop heeft gereden. En Mclaren-Honda en Renault zijn hard aan het werk om weer terug aan kop te rijden. Het wisselt zichd dus altijd af qua topteams.
reactief zegt
‘Het artikel die je wist dat zou komen is eindelijk hier’
Moet dit niet zijn:
Het artikel die je wist dat zou komen is er eigenlijk nog steeds niet, maar-de-geruchten-lijken-steeds-groter-te-worden-en-de-roddelkrant-weet-het-zeker, dus daarom nog maar een roddelstuk waar jullie allemaal al-te-graag op klikken!
(inclusief mezelf…, die ook nog zo nodig moet reageren…)
jaimeeus zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Tof voor die jongen! Zat er ook wel aan te komen, hoewel ik Ricciardo een ontzettend sympathieke vent vind en het jammer zou zijn als hij in een soort webber rol terecht gaat komen. Ik zou echter niet weten waar max anders terecht zou kunnen, ferrari heeft vettel en ik zou als ik max was niet als een tweede viool achter vettel willen rijden, mercedes heeft twee topcoureurs en mclaren loopt nog voor geen meter..
stradale888 zegt
@Dizono: het schaadt Verstappen niet dat Marko hem onder de grote coureurs schaart. ;)
mrrallycross zegt
Riccardo gaat niet naar Ferrari, dat wilt vertellen niet want dan wordt ie zoek gereden. En kvyat wordt bij redbull weggebonjourd
Edge zegt
@mrrallycross: Dat moet ik nog maar zien. Ricciardo is een geweldige coureur, maar dat is Vettel ook. Dat Ricciardo hem in 2014 het snot voor de ogen reed kan inderdaad een klasseverschil zijn, maar het kan ook eraan liggen de wagen niet goed bij Vettel’s rijstijl paste of dat Vettel een vormdip had. Ik wil het nog wel zien, Vettel in vorml tegen Ricciardo in vorm in auto’s waarin ze zich beiden prettig voelen .
pomoek zegt
Kvyat gaat naar Renault. V& S naar Red Bull, die Australiër weet ik niet maar Ferrari zou kunnen.
Edge zegt
@pomoek: Kvyat naar Renault zou prima kunnen, want Palmer presteert niet geweldig en zit er enkel en alleen omdat Renault zijn contract à 15 miljoen niet wilde/kon afkopen. Er gaan op dit moment echter ook geruchten dat Sotsji Palmers laatste kans is, en dat als hij daar geen verbetering laat zien Esteban Ocon mag instappen. Mocht dat het geval zijn, vraag ik mij af of er nog plaats voor Kvyat gemaakt kan worden. Magnussen presteert prima, en Ocon wordt al jaren door Renault gezien als hun oogappel dus die zal niet snel eruit geschopt worden.
Alex_79 zegt
Geen nieuws, hooguit de fans een beetje warmhouden. Toen Max namelijk een contract tekende bij Red Bull, stond erin dat het een verbintenis voor 3 jaar betrof, met de clausule dat als hij na twee jaar niet doorschuift naar RBR, hij vrij man is. Inmiddels is Max zo gewild dat RBR wel heel stom zou moeten zijn om hem na twee te laten gaan.
ferrato zegt
Alle Red Bull rijders van hebben steeds een contract bij Red Bull Racing en worden “uitgeleend” aan Toro Rosso. Red Bull kan dus steeds beslissen bij welk team de rijders gaan rijden. Verstappen staat dus al de hele tijd onder contract bij Red Bull Racing