Audi overtreft BMW dankzij Nederlander

Auteur: , 42 Reacties

Nee, het was niet Arjen Robben.

Arjen Robben '19

Gisteren was een historische dag. Het was de laatste dag dat Arjen Robben een wedstrijd speelde in de Bundesliga. Daarbij scoorde de dribbelaar uit Bedum, uiteraard. Het was zijn 99e goal in de hoogste Duitse divisie van het betaalde voetbal. Ondanks zijn leeftijd kan hij nog heel aardig mee, mits de blessures niet opspelen.

We behandelen Arjen Robben op Autoblog geregeld, maar dan gaat het zelden over zijn linkerbeen. Geregeld duiken er links en rechts een paar occasions op die voorheen van Robben geweest zijn. Aangezien hij jarenlang bij Bayern München speelt (Van Gaal haalde hem in 2009 naar Duitsland), zijn het steevast Audi’s.

FC Bayern Audi

Het merk met de vier ringen is al sinds jaar en dag sponsor en leverancier van Der Rekordmeisterhttps://www.autoblog.nl/nieuws/koop-de-oude-auto-van-arjen-robben-99705. De technische staf, directie en uiteraard de spelers verplaatsen zich in allerlei Audi’s, veelal de wat dikkere uitvoeringen. Enkele maanden geleden werd door Edmund Stoiber, commissaris bij Bayern-Munchen, bevestigd dat de club een nieuwe sponsor heeft: BMW.

FC Bayern Audi

Dat kon ook niet logischer, want BMW en Bayern-München passen uitstekend bij elkaar. Sterker nog, de ‘B’ in BMW duidt Bayerische aan. Er zou 800 miljoen mee gemoeid zijn en een intentieverklaring was ook al getekend. Het zat allemaal in kannen en kruiken, dus.

FC Bayern Audi

Maar nee, zo blijkt volgens de Frankfurter Allgemeine. Het dagblad bevestigt dat het definitief niet doorgaat. Het was de Nederlander Bram Schot die er een stokje voor heeft gestoken.

FC Bayern Audi

Ondanks de intenties van Bayern en BMW, heeft Audi een aanbieding gedaan dat dermate hoog was, dat het vanuit een zakelijk standpunt onverstandig was om dat te weigeren. Voor BMW was het economisch niet haalbaar en onrealistisch. De details van de deal zijn vooralsnog niet bekend.



42 reacties

👍🏻 BAM Bram!!
@audiquattro71: Nou, eerder een schot voor Schot… Eikel! 😡
@venividivici: Zit het zo diep?
@phaeton: Ja, en ik wil er niet over praten haha
Arme Robben…
@monsieurleloure: Ja, niemand stopt bij 99 goals. 100 is veel mooier!
Wat geld dan allemaal niet kan doen, maar goed. Zelf prefereer ik ook de 4 ringen boven BMW, dus ik zie het als iets positiefs!
@smex: Haha alles in het leven draait om de fluit en om de duit. En betreffende die 4 ringen… ach, als BMW liefhebber zeg ik… ieder zijn ding/smaak!
BMW mag dan ‘Bayern’ in de naam hebben, goed twee maanden terug was ik nog in München en alles ademt daar ‘Audi’, zeker als je daar op de luchthaven aankomt. Een indrukwekkende showroom/demo-opstelling als je vanuit de aankomst- en vertrekhal naar de autoverhuur loopt, het congrescentrum wat ‘Audi Forum’ wordt genoemd, alles wat daar de klok slaat is ‘Audi’.

En daarbij, Ingolstadt is ook maar goed drie kwartier rijden vanaf München…
@RRRobert: Zeker niet in BMW-Welt geweest daar dan? Dan had je heel iets anders getypt namelijk. Kom er ook geregeld. München is meer dan alleen het vliegveld. Staat zelfs totaal los van elkaar.
@skinny058: er rijden BMW’s in BMW-Welt….you don’t sayyy
@skinny058: niet waar, het vliegveld van München ligt bij München (duh) en biedt de volledige München belevenis, lekker eten en drinken maar stervensduur. BMW Welt is een wat groot uitgevallen BMW en MINI showroom, tikkie saai maar je kunt er wel lekker eten.
@mashell: Mmmm ook niet in BMWWelt geweest, zo te lezen. Veel te kort door de bocht om het een showroom te noemen. Ja, er zit een dealer/showroom waar je je nieuwe BMW op kunt halen maar het is zo veel meer dan dat. Het standaard museum (wat al redelijk groot en compleet is) en het museum wat je op afspraak kunt bezoeken. Daarnaast kun je ook de fabriek bezoeken op afspraak. De (grote) dealer is maar een klein onderdeel van het geheel.

Ik ken de stad beter dan het vliegveld aangezien ik er altijd met de auto kom, dus dit kan ik niet beamen maar geloof je dat het München uitstraalt. Mijn ervaringen echter met vliegvelden is dat het een vliegveld is en geen stad. ;-). Dus ja, er zullen typische Münchener dingen te koop zijn maar ik zou mijn mening over een stad niet baseren op een vliegveld, snap je? München straalt helemaal geen Audi uit, zoals hier wordt beweerd, alleen omdat er een uitgebreide Audi experience is op het vliegveld…
@skinny058: ik ben zeker wel in BMW Welt geweest. En het is echt gewoon een grote showroom. Eentje waar toevallig het BMW museum, een fabriek en het hoofdkantoor naast staat, die zijn immers geen onderdeel van BMW Welt.
@mashell: Daar heb je wel gelijk in. Ik zie het wel meer als een ‘presentatie- en distributiecentrum voor de huidige producten van het automerk BMW en een conferentie- en symposiumcentrum’.
@rrrobert: blijkbaar hebben ze het nodig..
@rrrobert: Dat valt wel mee hoor, ik ben niet op het vliegveld geweest maar München zelf ademt BMW, de Mercedes rijdende taxichauffeur was enorm lovend over het merk, BMW investeert veel in München, denk aan OV maar ook aan groenvoorzieningen, lokale evenementen, werkgelegenheid, cultuur (BMW is best wel een behoorlijk hipstermerk wat dat betreft) e.d. Een soort partner vd Gemeente. De Münchenaren zijn blij met de aanwezigheid van de fabrikant en is een belangrijk onderdeel van de stad.
Als er een bedrijf uit München komt is het wel BMW. En wel omdat het vanaf de oprichting in München is gevestigd. En dat heeft niks maar dan ook helemaal niks te maken met wat een merk uitstraalt.
BMW kan die 800 miljoen beter in een autosportprogramma pompen. Ze doen voor een sportief merk niet bijster veel heb ik het idee.
@karaya: ietsje meer verdiepen in de autosport dan ;-)
@skinny058: Nou, ik zie ze niet meer op de hoogst haalbare treerde van de autosport meedoen… de F1!
@skinny058: Ietsje? BMW speelt tweede viool.
@karaya: Vertel…ben het met je eens dat er meer BMW in de autosport moet, hoor, daar niet van. Maar leg me eens uit van die tweede viool? Alle klasses waar ze in mee doen (motorisch en daadwerkelijk met een auto/motor) doen ze prima mee voorin. Dat is mijn punt.
@skinny058: Niet de eredivisie. En laten we over motorsport maar helemaal zwijgen. Het superbike avontuur ging als een nachtkaars uit.
@karaya: Niet de Eredivisie, nee. Zei ik dat dan? Er is meer dan alleen WK-Superbike. Op Eredivisie niveau alleen DTM misschien (waar ze trouwens enkele jaren geleden na lange tijd terugkwamen en gelijk er vandoor gingen met de hoofdprijs).
@karaya: motorsport zijn ze oververtegenwoordigd, er is een wereld buiten de F1.. wintersport wordt je ook met BMW logo’s doodgegooid
@lekkaah: Tweede divisie.

Waarschijnlijk is het budget van Mercedes het tienvoudige.
@karaya: dat klopt maar als je kijkt naar de geschiedenis zie je dat fabrikanten komen, gaan en weer terugkomen, het zou zomaar kunnen dat bijvoorbeeld een Mercedes de F1 vaarwel zegt binnen enkele jaren (bijvoorbeeld bij grote veranderingen vanuit de FIA), en dat bijvoorbeeld een Porsche, Audi of BMW dan weer besluit meerdere jaren een tas geld te reserveren om het te proberen aldaar. Maar zoals ik al eerder benoemde in mijn betoog hierboven (omtrent München), BMW is een ‘hipster’merk, ze ze spenderen veel aan de Formule E, ook zijn ze met Hydrogen (waterstof) aan het testen voor een eventuele terugkeer naar LeMans in de hoogste klasse (LMP) dus het lijkt erop dat ze ouderwetse technieken in de top van de racerij (lees; F1, LeMans) laten voor wat het is, voorlopig althans.
@lekkaah: @karaya: Daar bovenop natuurlijk het feit dat ze in lagere raceklassen écht oververtegenwoordigd zijn, de racecultuur is gigantisch bij BMW, dat zie je ook als je bijvoorbeeld naar een Nurburgring gaat, dat is de achtertuin van BMW qua reclame, aanwezigheid en producten (denk dat zo’n 1/3 wat daar rondrijd een BMW logo draagt)
@lekkaah: Gigantisch? Op welke plek zou BMW staan als je ze afrekent op racing heritage? Eén F1 titel met Piquet (nooit als constructeur) en één Le Mans overwinning (per abuis).

Overigens kan Audi niet besluiten weer mee te doen want die hebben nooit meegedaan. Het Auto Union project stond onder leiding van Ferdinand Porsche. Audi had daar niets mee van doen. Grappig om te zien hoe Audi krampachtig probeert de Auto Union racewagens in hun eigen historie te betrekken.
@karaya: tsja, als je enkel naar de F1 kijkt en het vergelijkt met Mercedes dan zou je idd kunnen stellen dat BMW helemaal geen ene zak aan autosport doet.
@karaya: BMW is geen sportief merk, het is een chique en conservatief merk.
@mashell: Zalig zijn de onwetenden.
Lijkt mij voor beide partijen beter om dit geld in ontwikkeling van wat dan ook te stoppen of in ander marketing spul.
@fanboy: Audi voert besparingen in de R&D door maar geeft hier wel veel geld aan uit, merkwaardig, ook omdat de Bayern niet echt populair zijn buiten Beieren.
Heerlijk toch elk seizoen een nieuwe RS6, S8 of SQ7 samenstellen!
800 miljoen en Audi overtreft dat? En dan legt de regering een miljard boete op voor sjoemeldiesels…

Man man man, ik lach weer de ballen uit mn broek..
@ghost: het evenwicht is inderdaad steeds verder te zoeken. Het zelfde geldt helaas voor grote tech bedrijven…
@ghost: Overheden weten dat en verzinnen gewoon iets om mee te profiteren (doormiddel van een boete) van de inkomsten van zulke mega bedrijven.
@venividivici: Als dat het doel van de overheden was deden ze de belastingen wel wat omhoog. Gemakkelijker en veel beter voorspelbare inkomsten. Het zijn juist de grote bedrijven die losjes omgaan met de regels om extra winst te kunnen maken, leuk voor de aandeelhouders slecht voor de burgers. Terecht dat de burgers dat via hun overheid bestraffen.
Overigens bestaat er ook de Audi Cup. Aantal voetbalclubs die tegen elkaar gaan voetballen. O.a. Real Madrid, Barca en Fenerbahce.
@stijnson: “Aantal voetbalclubs die tegen elkaar gaan voetballen”
Joh?!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).