• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Er zijn straks 68 redenen minder om een M5 te kopen

Auteur: willeme, gepost 19 mei 2019 om 21:57 – 57 Reacties

BMW M550i xDrive (G30)


530 – 462 = 68!

Het is een beetje de bijna realistische droomauto voor velen: de BMW M5. Lekker veel vermogen, maar ook praktisch. Daarnaast voorzien van een premium badge en lekker dik voorkomen waardoor de snelle 5 Serie iedereen veel mensen aanspreekt. En als je heel hard werkt, zou het binnen budget kunnen komen.

Dat is eigenlijk nog steeds zo. Maar er zijn wel een paar kapers op de kust. Daarmee doelen we niet alleen op de concurrentie van Audi en Mercedes-AMG, maar uit eigen huis. BMW heeft namelijk een sub-label ‘M-Performance’ dat tussen de gewone BMW’s en de ‘echte’ M-modellen inpast. Op dit moment is dat bij de 5 Serie de M550d. Maar er was toch ook een M550i? Jazeker, echter werd die auto vrij snel uit het assortiment gehaald. De reden waarom was simpel: WLTP.

BMW M550i xDrive (G30) '19

BMW heeft intussen flink zitten schaven aan het blok en aan het Amerikaanse Carbuzz is zojuist door BMW bevestigd dat de M550i weer terugkomt. Ditmaal sterker dan ooit, want de auto krijgt een flinke vermogensinjectie. In principe krijgt de M550i namelijk exact dezelfde N63 motor (afbeelding onder) als de M850i heeft, dus met 530 pk (bij 5.500 toeren) en 750 Nm (bij 1800 toeren). Voor de context, de ‘oude’ M550i leverde maximaal 462 pk en 650 Nm, bij gelijke toerentallen.

BMW N63 V8 '19

Wat het gaat doen met de prestaties is niet exact bekend, maar de M850i knalt in 3,7 seconden naar de 100 km/u. Wel is bekend wanneer de nieuwe M550i leverbaar wordt, in Amerika althans. De productie start in juli 2019. Dus: wil je een bijzonder snelle 5 Serie met M-badges, een twin turbo V8, vierwielaandrijving en een automaat: dan heb je straks meerdere opties. Overigens blijft de BMW M5 nog wel baas boven baas: die heeft namelijk 600 pk of 625 pk in ‘Competition‘-trim.

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • BMW M5 Touring
    BMW M5 Touring komt er waarschijnlijk gewoon

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, F90, g30

Vorig bericht: « Audi overtreft BMW dankzij Nederlander
Volgend bericht: Krokodillenleer in je Tesla, mag dat? »

Lees Interacties

Reacties

  1. rynnus zegt

    19 mei 2019 om 22:03

    Ik heb van de week het plezier gehad in een Ariel Atom to mogen meerijden, doe mij voor het geld van de M5 dan maar een m550i samen met een (tweedehands) Atompje. Prima droomgarage!

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      19 mei 2019 om 22:08

      @rynnus: jaloers! ?

      Login om te reageren
      • woudloper zegt

        19 mei 2019 om 22:18

        @drdre1: waar woon je ongeveer?

        Login om te reageren
        • momo zegt

          19 mei 2019 om 22:21

          @woudloper: Ga je hem een rondje in je Ariel aanbieden?

          Login om te reageren
          • woudloper zegt

            19 mei 2019 om 22:28

            @momo: baja. Vorige week nog alles dichtgegooid voor een lifter langs de baan.
            Euh mijnheer u was wel de laatste waarvan ik dacht dat ie zou stoppen.
            Kerel met zijn rugzak op zijn schoot volle bak meegenomen en bij hem thuis afgezet. Zijn ma deed open en wist echt niet wat denken.
            Hilarisch toch

            Login om te reageren
            • tristant zegt

              19 mei 2019 om 22:47

              @woudloper: Held

              Login om te reageren
            • fmgarcia zegt

              19 mei 2019 om 23:02

              @woudloper: Haha wat mooi dit! De kleine dingen in het leven:).

              Login om te reageren
            • baardmijt zegt

              19 mei 2019 om 23:12

              @woudloper: Super. Goed om te zien dat er meer mensen zijn die dit soort dingen doet, omdat het mooi is om mensen blij te verrassen.

              Login om te reageren
            • peugpower1000cc zegt

              20 mei 2019 om 08:08

              @woudloper: lekker bezig hoor

              Login om te reageren
            • sportevo zegt

              20 mei 2019 om 11:50

              @woudloper: maak ik hier uit op dat dit wel eens @rynnus geweest kon zijn? Of zijn het twee verschillende verhalen?

              Wel goed dat je dat doet. Zoiets vergeet zo’n jongen nooit meer!

              Login om te reageren
  2. bassx zegt

    19 mei 2019 om 22:23

    M5 is baas boven baas vanwege benzine.

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      19 mei 2019 om 22:27

      @bassx: Wat een geklets, heb je al in een 550d gereden? Het koppel is angstaanjagend en de versnelling ook, bar veel maakt het niet uit met een M5

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        20 mei 2019 om 00:36

        @autodrome: het oor wilt ook wat

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          20 mei 2019 om 10:11

          @kennone: luidsprekers?

          Login om te reageren
      • bassx zegt

        20 mei 2019 om 13:35

        @autodrome: @bitd: mijn excuus. Las het artikel met glazige ogen uit de kroeg en las m550d. @autodrome: Ik zit in een bevoorrechte positie dat ik dit soort auto’s mag rijden en weet waar ik over praat. Snelle diesels hebben hun voordelen maar M staat voor motorsport en daar hoort een diesel niet thuis. Een M5 is meer dan alleen koppel.

        Login om te reageren
        • autodrome zegt

          21 mei 2019 om 00:21

          @bassx: Ok, fair enough, jij kan het weten, ik heb een 550d gereden, nog geen M. Als je naar de cijfers kijkt dan maakt het nog niet eens zoveel verschil, begrijp dat het M label ergens voor staat, maar wat doet een M550d dan in dit geheel? Wat is het grote verschil volgens jou?

          Login om te reageren
    • bitd zegt

      19 mei 2019 om 22:38

      @bassx: de 550i is benzine…

      Login om te reageren
      • autodrome zegt

        19 mei 2019 om 23:26

        @bitd: en?

        Login om te reageren
        • bitd zegt

          19 mei 2019 om 23:45

          @autodrome: wat wil je nog meer weten?

          Login om te reageren
          • autodrome zegt

            20 mei 2019 om 01:31

            @bitd: Met diesel is niks mis, zolang alles wat schadelijk is afgevangen of (na)verbrand wordt. Dieselmotoren zijn inmiddels schoner dan hun benzine broeders …. En ja, daar heeft dieselgate aan bijgedragen maar ook daarvoor werd al het nodige gedaan … Qua vermogen is er ook weinig verschil, dus ik begrijp je opmerkingen niet ….

            Login om te reageren
            • tortuga zegt

              20 mei 2019 om 06:36

              @autodrome: al die extra’s om het proper te houden kan en gaat meestal ook stuk bij een Diesel, door de Diesel of restanten van zelf. Tenzij je garantie of lease rijdt is dat niets, maar 2de hands wordt al snel een dure grap achteraf.

              Login om te reageren
              • e38ossie zegt

                20 mei 2019 om 07:32

                @tortuga: geld ook voor benzineauto’s tegenwoordig.

            • cloverleaf zegt

              20 mei 2019 om 06:57

              @autodrome: shhhhtttt… niet hard op zeggen. Straks horen ze het in Den Haag nog…

              Login om te reageren
              • autodrome zegt

                21 mei 2019 om 00:23

                @cloverleaf: Die pepernoten van het Binnenhof die de auto tot de ultieme melkkoe hebben gedoopt?

            • bitd zegt

              20 mei 2019 om 06:57

              @autodrome: true wat betreft diesel.
              Maar het artikel gaat over de 550i, wat een benzine motor is. Dat was het enige.

              Login om te reageren
            • crepito zegt

              20 mei 2019 om 08:24

              @autodrome: Op papier schoner ja, in de praktijk dus vaak niet.

              Login om te reageren
              • Onehp zegt

                20 mei 2019 om 10:13

                @crepito: dat was dus voor dieselgate, nu zijn ze dus écht schoon, ook in de praktijk.

      • autodrome zegt

        20 mei 2019 om 13:31

        @bitd: Er wordt volgens mij in het artikel de 550d genoemd vs de 550i? De laatste komt weer terug nadat deze uit productie is geweest en de enige 550 de 550d was. Kijkend naar de cijfers hadden ze de 550i wel uit productie mogen laten, maar ja, diesel zit in her verdomhoekje ….

        Login om te reageren
        • bitd zegt

          20 mei 2019 om 14:03

          @autodrome: zie titel, 550d komt alleen langs waaien aangezien het tijdelijk de subtopper was onder de M5.

          Login om te reageren
          • autodrome zegt

            20 mei 2019 om 20:59

            @bitd: Subtopper, hahahaha, het is een van de snelste diesel producties sedans ever, zo niet de snelste en jij noemt het een subtopper. Boude uitspraken, ik heb er wel eens een gereden, denk dat je heel snel vergeet dat het een diesel is …. Ding is bloedsnel en kan zich meten met een M5 …

            Login om te reageren
            • bitd zegt

              20 mei 2019 om 21:12

              @autodrome: ja de topper is de M5 en de subtopper de 550i en was dus de 550d.

              Wat betreft je opmerking:
              ja, ik heb hem weleens gereden en vond het redelijk emotieloos, de 550d, ben uiteindelijk gegaan voor een 3.0BiTd met chip. Meer emotie naar mijn mening. Maar dus wel diesel.

              Heb ook een RS en is toch andere koek…

              Login om te reageren
              • autodrome zegt

                21 mei 2019 om 00:13

                @bitd: Dat is een keus en een kwestie van smaak, daar kom ik niet aan. De 550d heeft veel meer rek voor tuning dat is een feit …. Heb 600pk en meer gezien en 900NM – 1000NM, ronduit bruut, dat zou mijn beleving zijn. Eerst van m’n 3 genieten ….

      • bassx zegt

        20 mei 2019 om 13:37

        @bitd: Sorry

        Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    19 mei 2019 om 22:28

    Ik had eigenlijk wel gedacht dat het blok van de 850i hetzelfde blok zou zijn als de M5 maar dan teruggetuned.

    Login om te reageren
  4. bsxc2 zegt

    19 mei 2019 om 22:48

    M550i (basis) ->M5- (normaal) >M5 competition (ultra).

    Login om te reageren
  5. fromtheg zegt

    19 mei 2019 om 22:49

    Is WLTP toch nog ergens goed voor.

    Login om te reageren
    • sanderp zegt

      19 mei 2019 om 23:00

      @fromtheg: Is ook stuk beter voor het meten van de range van een EV

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        20 mei 2019 om 08:01

        @sanderp: ook van een fossiele auto

        Login om te reageren
  6. rovadepo zegt

    19 mei 2019 om 23:09

    Hoe lang zou het nog duren dat de 5 met een facelift komt. Dan zal deze wel die grote nieren krijgen, is daar al iets over bekend?

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      20 mei 2019 om 07:33

      @rovadepo: voor mijn gevoel is de G30 nog maar net op de markt

      Login om te reageren
      • rovadepo zegt

        20 mei 2019 om 07:42

        @civicfk3: 2017 idd nog niet zo lang.

        Login om te reageren
  7. sjonniedeluxe zegt

    19 mei 2019 om 23:16

    Hoe zorgt de testprocedure er voor dat een auto niet meer met bepaalde motoren leverbaar is? Teveel uitstoot zodat de wettelijke grens overschreden wordt?

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      19 mei 2019 om 23:33

      @sjonniedeluxe: Teveel gesjoemeld/ de grenzen opgezocht bij de NEDC, met de WLTP ineens veel meer uitstoot, in diverse landen ineens veel duurder, beter schrappen dan met de billen bloot…

      Login om te reageren
  8. flatsixx zegt

    20 mei 2019 om 00:07

    Gewoon 30pk meer dan een E60 M5. Wat er in 10 jaar wel niet kan gebeuren

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      20 mei 2019 om 00:22

      @flatsixx: Wat er is gebeurd… 2 cilinders minder en fake power door turbo’s t.o.v. een dikke prachtig klinkende atmosferische V10. En 30pk meer? 23pk bedoel je. E60 M5 heeft 507pk (met power knop aan).

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        20 mei 2019 om 02:25

        @venividivici: fake power, wat een onzin…

        En in 10 jaar is er 93 pk bijgekomen, of zelfs 118.

        Bovendien bespaar je ook op onderhoud.

        Login om te reageren
      • kle500 zegt

        20 mei 2019 om 04:14

        @venividivici: fake power? Wow. Je kunt atmosferisch toffer vinden maar ze zijn er niet minder rap door. Een f40, delta integrale etc zouden daar mee ook ‘fake’ zijn. Wel vrij kort door de bocht.

        Login om te reageren
        • jajeroenja zegt

          20 mei 2019 om 06:41

          @kle500: Boost over Atmosferisch any day. 1000nm voor iedereen!

          Login om te reageren
      • ukbob zegt

        20 mei 2019 om 07:39

        @venividivici: ga voor de gein eens rijden met de V10 M5 en vervolgens een van de turbo-opvolgers.. qua geluid wint de V10, maar op alle andere vlakken is de V8t minimaal een heftige verbetering (koppel, power, verbruik, range, versnellingsbak, inzetbaarheid, loopcultuur, etc)

        Login om te reageren
        • dieselkameel zegt

          20 mei 2019 om 09:37

          @ukbob: Waarom schroeven ze dan geen turbo op de V10?

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            20 mei 2019 om 11:17

            @dieselkameel: Omdat overheden hen verplicht om schoner te worden.

            Login om te reageren
          • ukbob zegt

            20 mei 2019 om 11:27

            @dieselkameel: wie houdt je tegen..? :)

            Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    20 mei 2019 om 08:20

    Dit, een echte of een Alpina. Lastig.

    Login om te reageren
  10. leaper035t zegt

    20 mei 2019 om 08:52

    Van mij mag er ook een M-performance op basis van de 6 in lijn komen voor de 5-reeks. Blok uit de M340i wat aanpassen voor meer koppel en vermogen!

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      20 mei 2019 om 10:33

      @leaper035t: Die is er al als 540i. Even langs de tjoener en je hebt 400pk.

      Login om te reageren
  11. goodolddays zegt

    20 mei 2019 om 10:11

    Ik zeg touring, en sleuren met die hut!

    Login om te reageren
  12. scrmeagle zegt

    20 mei 2019 om 13:05

    Mijn voorkeur zou toch uitgaan naar een Alpina B5 en dan het liefst een touring.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North