8 redenen waarom de Outlander PHEV zo slecht nog niet is

Auteur: , 74 Reacties
PHEV Logo

Spoiler Alert: er gaat positief gesproken worden.

Sommige dingen doe je gewoon niet. Je gaat niet naar een AA-meeting om doosjes Flügel uit te delen. Je kan niet naar een kinderboerderij gaan om je kerstmenu op te halen. Je gaat niet hand-in-hand zingen bij de F-side van Ajax (ironische naam voor het vak, maar dat terzijde). Maar wat je al helemaal niet kan doen, is een rant op Autoblog houden en verkondigen dat de Outlander PHEV een briljante auto is…

En toch wil ik graag een lans breken voor deze bijtellingsknaller van de lage landen. Want door die fiscale regeling ging iedereen rucksichtslos zo’n koelkast op wielen bestellen, niet uitmakende wat het eigenlijk was. Alles voor het besparen van wat euro’s…

Reden 1: Kosten
Dit is iets waar de overheid meer debet aan is dan Mitsubishi. Maar dan nog, het is niet zo dat je even 100 euro op jaarbasis bespaarde. De Outlander kende enorme voordelen: MIA en KIA regeling, geen wegenbelasting en uiteraard 0% bijtelling. In een land waar belasting over alles wordt geheven, was dit een zeer welkome hiaat. Daarbij, mensen die in de positie waren om een Outlander te leasen, betalen over het algemeen méér dan voldoende belasting. Zie het als een welkom bedankje van de Blauwe Brieven Brigade.

Reden 2: Het is gewoon een prima auto
Laten we even kijken wat je eigenlijk kreeg/krijgt voor het geld. Een ruime SUV. Ondanks dat de Outlander valt in de klasse van de Tiguan en RAV4, is de Outlander aanzienlijk ruimer. 5 personen, 1 labrador en een hoop bagage kunnen gewoon mee. Daarbij kan er een dakkoffer op en een flinke kar achter. Handig is die ook: je kan de achterbank kantelen voor meer zitcomfort of juist meer bagageruimte. Waarom niet alle auto’s dat hebben is een raadsel. De Rockford Fosgate stereo klinkt prima, terwijl het navigatiesysteem ook voldoende werkt. Vergeleken met de nieuwe E-klasse een beetje oubollig, maar revolutionair als je ziet wat Bentley nog niet eens zo heel lang geleden standaard monteerde

PHEV Rear

Reden 3: Hij is zuinig. Écht waar!
Met nieuwe techniek moet je leren omgaan. Een motorzaag gebruiken als gewone zaag werkt niet, je moet de motor aanzetten om de nieuwe mogelijkheden te kunnen benutten. Zo ook met de Outlander. De flippers achter het stuur zijn niet voor de versnellingen, maar daarmee stel je de mate in om af te remmen op de motor. Deze energie wordt weer geregenereerd. Een rondje bij wat parkeergarages van grote kantoren leerde dat toch een behoorlijk aandeel van de Outlanders aan de stekker hangt. Stel, je woont 60km van je werk (een redelijk gemiddelde, dunkt mij). Als je thuis en op je werk gewoon de auto oplaadt, dan kun je de eerste 25-30km elektrisch rijden. Ook al plank je daarna met 1 op 10 naar huis, dan nog haal je gemiddeld 1 op 18-20. Geen verkeerde waarden voor een SUV.

PHEV Motor

Reden 4: De techniek is best bijzonder
Oké, het is geen snelheidsmonster. De hybridetechniek is er voornamelijk om zuinig te rijden. Echter, het is best een stukje technisch vernuft. De 2.0 motor stelt niet heel veel voor, maar de elektromotoren wel. De Outlander heeft géén tranmissie, de 2.0 drijft de elektromotor aan, als een generator. Ga je sneller dan 125, dan is de uitgaande snelheid van de krukas de ingaande snelheid van de aandrijflijn, een prise direct zo u wilt. Op hogere snelheid is de benzine motor efficiënter. Daarbij heeft de Outlander PHEV elektronische verwarming (zeer effectief, wederom: waarom hebben niet alle auto’s dit?) en een zeer leesbaar scherm waarop je precies kan zien hoe de PHEV zijn krachten verwerft en gebruikt. Oh, en de PHEV heeft Super Active Yaw Control, net als een Lancer Evolution. Het werkt minder effectief dan in de Evo, maar als je flink gaat hoeken kan de Outlander behoorlijk lang partij bieden. Mede door het lage zwaartepunt ligt de grens verder dan je zou denken. En net als de Lancer is er een rally versie van!

Reden 5: Prima comfort, zeker in zijn klasse
Voor mensen die veel rijden is comfort een belangrijk item. Vanuit de folder willen we allemaal ‘sportief’ rijden, maar uiteindelijk moet dat wel gecombineerd worden met comfort. De Outlander is zeker als PHEV zeer comfortabel. Vering en demping zijn prima voor elkaar en de rust aan boord is opmerkelijk. In vergelijking met een Tiguan TDI heb je het idee in een veel grotere en volwassenere auto te rijden (wat feitelijk ook zo is).

PHEV Interior

Reden 6: Complete uitrusting, nauwelijks opties
Als je nu een standaard ‘Business Edition’ voor 41k bestelt zit het meeste wat je nodig hebt er wel op. Denk aan DAB radio, climate control, navigatie, achterruitkijk camera, bluetooth en inklapbare spiegels bijvoorbeeld, niet baanbrekend, maar op een ‘Premium’ Audi Q3 moet je hiervoor gewoon bijbetalen.

Reden 7: Betrouwbaarheid
De Mitsubishi Outlander is een zeer betrouwbare auto. Het hybride systeem schijnt probleemloos te werken en ook verdere storingen zijn de Outlander PHEV vreemd. Er is één terugroepactie geweest betreffende de accu’s en de aanverwante software.

PHEV Facelift

Reden 8: Het ‘design’
Tsja, nu begint het wel heel ongeloofwaardig te worden! De eerste serie PHEV’s waren niet echt fraaie auto’s. De plastic achterlichten en de stompe voorkant waren niet echt mooi te noemen. Echter, Mitsubishi zag dit zelf ook in en de gefacelifte versie is een enorme vooruitgang. Het nieuwe design heeft wel wat weg van de Jeep Cherokee en dat is zowaar een compliment. Ook het interieur is er met sprongen op vooruit gegaan.

Conclusie:
Ok. De Outlander is niet perfect (de irritante waarschuwingspiepjes bevestigen dat). Veel mensen waarderen de auto vanwege de fiscale voordelen. Het is geen sexy auto. Echter, de auto biedt zelfs zonder fiscale voordelen veel waar voor zijn geld en de kwaliteiten staan buiten kijf. Nog steeds is de Outlander PHEV gewoon een zeer deugdelijke aanbieding. Eén ding Outlanderrijders: ga niet zeggen dat de keuze voor de Outlander een milieubewuste was. Als dat je ding is, gebruik je deze maar.

Auto’s die populair zijn bij leasers worden veelal automatisch afgeschreven bij de liefhebbers en puristen. Dat is makkelijk (en soms bijzonder grappig!) en er zal wellicht een vorm van waarheid achter kunnen schuilen. Echter, als de bijtellingsregels er niet waren en er maar 20 van verkocht werden was het anders. Dan was het de auto’s voor kenners. Daarom houden we van de Suzuki Kizashi, Mazda RX-8, en Alfa Romeo 159…



74 reacties

Zuinig… Als je er als een bejaarde mee rijdt. Iedereen die dit hok als leasebak heeft interesseert het geen reet en jankt gewoon met 140 op benzine over de snelweg
@mrrallycross: Niet als ze voor me rijden, dan is 60/70 op de provinciaal ineens hard zat.
@mrrallycross: Zolang je inderdaad niet vol gas weg rijdt of hard over de snelweg knalt is ie zuinig inderdaad. Dat doen er inderdaad weinig, al wordt er wel steeds beter gestekkerd.

Zag vandaag eentje de snelweg oprijden en hij had plots haast, waarschijnlijk dat vanuit elektra modus dan ineens de benzine motor vol bijschakelde. Dan helpt dat stekkeren dus ook niet meer. Er kwam een flinke hoeveelheid blauwe rook uit de uitlaat, overduidelijk door verbranding van olie.
Een teken dat het gewoon niet echt goed is dat zo’n motor van koud naar 4000rpm gaat….
-edit: nutteloze bijdrage-
En dan is de V60 Hybride nog een betere koop. A. Mooier. B Sneller C. Betere restwaarde, D rijdt een stuk beter dan de Outlander
@simonbv: Mooier is subjectief (hoewel ik het met je eens ben). Hij is inderdaad sneller, maar gezien het vermogen van de Volvo vind ik zijn prestaties best wel tegenvallen. De restwaarde maakt geen fluit uit als je hem leaset en of die stukken beter rijdt? Ligt eraan wat je onder beter rijden verstaat. Comfortabeler is hij volgens mij niet en sportief rijdt die Volvo ook niet.
@berlinetta: Het klinkt alsof je niet in beide auto’s hebt gereden. Prestatie van de v60 is 6.1 seconde naar de honderd. En de combi van motor en elektro motor heeft de v60 een stuk beter onder de knie dan de Outlander die als een naai machine steeds mee jankt.
De Volvo is inderdaad (veel) mooier en sneller. Maar ook een andere (prijs)klasse.
@berlinetta: tuurlijk want restwaarde zie je totaal niet terug in het lease-bedrag? Daarom is een gemiddelde Amerikaan zo lekker voordelig in de lease.
@berlinetta: hij weegt dan ook 1850kg…
@dutchdriftking: en na 15dkm, voorop nog maar 2mm profiel over bij de Michelin Primacy’s…
Dat gewicht merk je, maar in de balans van stuurgedrag tov gewicht bevalt me het sturen erg goed.
Laatst op de weegbrug, incl myself en bijna lege tank, toch over de 2100kg schoon aan de haak!

Ik rij dagelijks ongeveer 150-250km als combi 80-wegen en snelweg. Iedere week 1 maal op het werk laden. Iedere dag thuis stekkeren, ik ben nog niet verder als een magere 1:17,5 aan verbruik gekomen.

V60 twin-engine-obesitas.
@v60germany: Maar eerlijk is eerlijk, het rijd wel fijn!
@dutchdriftking: klopt! En vlot!
@simonbv: d geen enkele ruimte
@terminator: en ik kan het weten, heb ze beide gehad, en vond de Outlander toch fijner.
Al valt hij in het niet bij m’n t8, maar die rijdt ook onopgeladen nauwelijks 1 op 10
@simonbv: wat was het, 70k voor een V60?
@simonbv: c350e is dan weer iets leuker.
@simonbv: Ik kan niet oordelen over de Outlander, maar de V60 PHEV rijdt gewoon lekker en de wagen waar ik regelmatig in mag rijden heeft ook geen problemen gehad, maar van anderen hoor en lees ik nog wel met enige regelmaat dat de V60 PHEV wat problemen vertoont. Afgaande op het artikel, afkomstig van iemand met -om het voorzichtig uit te drukken- toch wel enige kennis, knowhow van en connecties binnen de autowereld/branche, komt dat bij de Outlander PHEV een stuk minder voor. En de ruimte is ook wel een probleem. De gewone V60 is al niet heel erg ruim (zeker niet voor een Volvo station) en de PHEV is nog een stukje kleiner doordat het accupakket een gedeelte van de bagageruimte in beslag neemt.

Als je dan toch een veel duurdere Volvo wilt aanprijzen als alternatief voor de Outlander, lijken de XC90 T8 en de aankomende V90 T8 toch een betere keuze.
@Edge: Dat duurder valt dus reuze mee. V60 zit op een 70k en een leuke Outlander op 53k. 17k verschil maar ex btw is het 14k. Dan heb je nog de Mia en Vamill subsidies en dan is het verschil nog een heel stuk kleiner. Je kon in 2013 een Tesla gaan rijden voor de prijs wat netto ook een Golf kost.

Dat is zeker niet het geval bij de T8. Geen subsidies meer en alleen maar een lage bijtelling als je 1 had van 2015. Daarnaast hebben vooral de T8 een hoop storingen. Er staan al een genoeg in Beesd waar de problemen van opgelost moet worden.
@simonbv: en een klapje duurder
@simonbv: klopt, maar binnenruimte heeft die niet.
Inderdaad en goede auto. Als punten kloppen. En als je hem consequent aan de lader hangt haal je de 1 op 25 zonder problemen, zelfs met wat langere ritten erbij. En de elektrische stand kachel is briljant. Vooral lekker als je buren wel allemaal staan te krabben😂
Niet doen hierrr, nu krijg je allemaal boze fietsers en 3-cilinder-rijders over je dak!
oftewel jullie worden hier flink voor betaald, ofwel de mietselbietsie importeur staat met een geweer tegen je voorhoofd aan… de geloofwaardigheid van de site komt het in ieder geval niet ten goede….
@hans75: of ze bieden een beetje objectief tegenwicht
@hans75: Lol
Ik vind hem na de facelift behoorlijk goed opgeknapt. Het is geen auto waarvan je een poster boven je bed hangt, maar je hoeft er zeker niet voor te schamen als hij op je oprit staat. Het is alleen even zoeken op de parkeerplaats welke nou ook alweer van jou is…
Lekkwr positief @willeme! Vind het geen gekke auto, volgens mij mag zo’n ding ook nog wel 2000 kilo trekken. Overigens is die achterbank niet heel nieuw, mijn lancer wagon had dat ook. Weinig tot nooit gebruikt maar het is het wel goed bedacht.
@dwersbongel: de oertwingo had het ook, verschuifbare achterbank met kantelbare leuning ook nog
Niet alle auto’s hebben een elektrische verwarming omdat restwarmte een ongewenst bijeffect van de verbrandingsmotor is. Zou heel onzinnig zijn om dan de verwarming ook nog eens apart te laten werken…
LOL ..
Ding weegt meer dan een Lincoln Towncar ..
Zuipt onder aan de streep dan ook meer ..
Bijna goed:

2015 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+: 1785kg
2000 Lincoln Town Car (de kortste): 4015lbs, dus 1821kg
Mooi uiteengezet artikel.

Informatief en met hier en daar een leuke kwinkslag. Ik hoop dat er nog een hele hoop van dit soort artikelen gaan volgen, liefst van bijzondere auto’s die uit het straatbeeld verdwenen zijn… Of van zeldzame klassiekers zoals gisteren de Citroën SM.

Tja, en wat die Outlander betreft… In het begin vond ik het een verschrikkelijk lelijk ding, maar gaandeweg ben ik eraan gewend geraakt en vind ik het wel een lekker nuchtere en praktische auto. En na de facelift is de Outlander best een mooie verschijning geworden.
Niet kopen den vierkante bak
Wat mij met name bij de outlander opvalt is het verschil in gevoel. Afhankelijk van de uitrusting heb je bij de ene uitvoering het idee in een luxe auto te zitten, bij de ander voelt het allemaal een stuk goedkoper (niet slecht, maar goedkoper) aan. Dat verschil heb ik nergens eerder zo sterk ervaren.
Hoeveel verbruikt zo’n ding als je normaal rijd en de accu leeg is?

Mijn oom rijd zo’n ding, hij doet net of hij gemarteld word. Begrijp niet waar hij het over had toen ik een keer mee reed.
@reistje: ik rijd er soms in voor m’n werk, maar die accu is een lachertje. De actieradius van de accu’s ben je zo doorheen en daarna rijdt dat ding een op tien en dan rijd ik er nog normaal in omdat ik in andermans auto rijd (werk als studentchauffeur). Die meneer zei ook, het is een kutding, maar het kost me niks en je bent een dief van je eigen portemonnee als je die auto mag leasen en het dan niet doet..
Ik rij ook zo,n kist op wielen maar hij bevalt mij prima.
heb hem vanaf april 2015 heb 14016 kilometer weg en rij met een gemiddelde van 2,76 liter per 100 kilometer. wel concequent de stekker gebruiken natuurlijk.
Leuk artikel met het beste einde dat er te wensen valt.
Leuk artikel! Ik ben het er niet helemaal mee eens, ja de techniek is bijzonder, maar als ik het vergelijk met andere phev’s en hybride’s waar ik voor m’n werk in heb gereden vind ik de outlander de minste. Zoals Jeremy Clarkson het ooit zo treffend zei over de shelby cobra, it lacks finesse. Het heeft alles wat je wensen kunt, maar verfijnd kun je het niet noemen en dat terwijl het een vrij dure auto is. Verder is de elektrische actieradius ook bij normaal gebruik niet geweldig. Het is een beetje een net niet auto voor m’n gevoel.
De redenen dat ding verkocht/geleased wordt:

1. Portemonnee/minder bijtelling.
2. Kijk mij eens in een SUV rijden van de baas. Het lijkt nu alsof ik succesvol ben, maar als nr. 1 niet het belangrijkste was reed ik iets anders.
….
….
….
599. Verbruik
….
….
….
….
….
….
1.354.972 en laatste reden. Milieubewust
Ik vind het echt een draak van een auto. Het rijden en het kwaliteitsgevoel vallen me zwaar tegen. En ik heb niets tegen hybride, rijd er zelf ook een (niet van Mitsubishi).
Het is gewoon een auto die bij autoliefhebbers geen enkele tinteling in de pielemoos teweegbrengt. Dat moet ik niet
@appelvis: Als je hem hebt geleaset (want hem kopen doet toch bijna niemand) in de periode dat je nog geen bijtelling op PHEV’s hoefde af te dragen, houd je anders wel een leuke zakcent over voor een leuke auto waarmee je in het weekend kunt rijden.
Bevalt mij prima, ik had hiervoor een Multipla.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie zo dom?
@kobus1967: Jij bent zo slim…

Om een klassieker in spé als de Multipla weg te doen…

Daar ga je ooit nog eens flink spijt van krijgen.
@moveyourmind: heb ik al, ik had hem om moeten bouwen naar vol elektrisch.
Niet waar dat ie zuinig rijdt. Met skikoffer op het dak naar wintersport rijden (130) is het 1 op 8.
@tjvisserman: Dan moet je je schoonmoeder uit de skikoffer halen. Die 200kg die je niet hoeft mee te zeulen doen wonderen voor het brandstofverbruik!
@willeme: Je vergeet dat hij een stalen tank klep heeft!
Wederom een leuk artikel, schrijf er maar meer!
Ik heb er recentelijk even in gezeten, werd haast misselijk van de lijmlucht in de auto. Ook akelig harde plastics…. Wordt de auto in de VS gemaakt?
@willeme: waarom is elektrische verwarming zo’n goed idee als een verbrandingsmotor warmte produceert die men met alle macht aan de buitenlucht probeert te slijten? Ik vind het juist wel zo slim om dat afval product te gebruiken om je interieur te verwarmen, immers moet die elektrische kachel wèl aangedreven worden!

Voor de rest een goed verhaal.
@lekbak: misschien omdat de eerste 30km de verbrandingsmotor niet meedoet.
@mynameisjeroen: joh, zou je denken?

En na die 30 kilometer dan? Als de motor warm is verspil je dus dubbel energie door eerst de restwarmte weg te laten vloeien en daarna de motor extra laten werken voor de kachel.
@lekbak: Goede vraag! Als de motor draait, krijg je warmte als bijproduct. En die kun je dan beter daarvoor gebruiken. Echter, tegenwoordig zijn veel auto’s behoorlijk efficiënt waardoor het soms vrij lang duurt voordat je een beetje temperatuur hebt.

In een Polo Bluemotion (bijvoorbeeld) duurt het zo 5-10 minuten voordat het in de auto een beetje behaaglijk wordt. Sowieso duurt het bij diesels aanmerkelijk langer. En om een of andere reden vragen fabrikanten zo’n 2-3 mille voor voorverwarming.

Het beste zou een combinatie zijn. Een kleine heater die snel temperatuur in het interieur brengt om vervolgens over te gaan op de motorwarmte. Het is namelijk in no time warm in een Outlander.
@willeme: zo’n heater zit al in alle auto’s. Ze noemen het airco. Het is inderdaad een kleine moeite om deze ook warmte te kunnen laten geven en dat is wel een goed idee ja.

Overigens is mijn ervaring juist dat jongere auto’s sneller warmte geven dan oude auto’s, vooral doordat de blokjes minder groot zijn maar toch wel vermogen leveren. Maar er zullen ongetwijfeld nog steeds auto’s tussen zitten waarbij het lang duurt.
@lekbak: Dit is voor mij ook weer lang, heel lang geleden. Een motor zet brandstof om in beweging, maar er zijn altijd bijproducten.

Bij een brandstofmotor is dat bijvoorbeeld warmte en geluid. Hoe hoger het rendement, hoe minder bijproducten. Want bij een hoog rendement wordt er meer omgezet in wat je wilt: beweging.

Daarom is een elektromotor zo efficient: je hebt minder draaiende delen, minder warmte en bijna geen geluid. Maar ook bij otto- en dieselmotoren wordt het rendement hoger. Ergo, minder bijproducten als geluid en warmte.

Ik ben technisch niet zeer onderlegd, dus de kans dat ik facetten over het hoofd zie is groot, maar dit is wat ik heb opgestoken van mijn leraar techniek op het IVA en de monteurs op de werkplaats. (nu ik er aan terugdenk, die verkopers vond ik niets aan, maar het bijkletsen met monteurs mis ik wel een beetje, vandaar mijn spam-gedrag op AB ;-)).
@willeme: het klopt wel wat je zegt hoor. Maar fabrikanten willen ook de motor juist zo snel mogelijk warm hebben. Immers is een warme motor veel efficiënter dan een koude. Daarbij is de algemene efficiëntie van benzinemotoren de laatste decennia slechts enkele procenten beter geworden. De grootste winst zit in de rest van de auto (versnellingsbak bijvoorbeeld!).

Hoewel ik het persoonlijk (nog) niks vind ben ik me terdege bewust dat elektrisch de betere manier van aandrijven is. Al dan niet ondersteund door een brandstofmotor.

Echter is het elektrisch verwarmen nog steeds niet het meest efficiënt. Als ik me niet vergis moeten accu’s ook gekoeld worden, dus zelf daar ligt potentie om die energie op te vangen. Wèl is het geschikt om de auto voor te verwarmen als de rest nog koud is uiteraard.
Ok… en nu een zelfde artikel schrijven over de Prius..! Lukt je niet!!!! 😬

Ontopic: ik blijf vinden dat het ontwerp is mislukt: hij is te smal voor zijn lengte, de wielbasis te kort, de overhang voor en achter te groot en de deuren te hoog, hij ziet er gewoon raar uit, hoe ik er ook naar kijk, sorry..
@parker: ik vind het best een mooi ontwerp…









voor een zeecontainer…
Het is nog best een rap ding hoor voor dat gewicht. Veel (met name kleine auto’s als VW petje Polo’s) verkijken zich hierop bij het stoplicht ;-)
En nu al die onzinnige marktverwoestende subsidieregelingen overal afslopen en zien wat er gebeurd. Dan gaan mensen nadenken en ineens zien ze wel in dat het gewoon belachelijk is om in je eentje in een gigantisch stuk beton van 1800 kilo te zitten met een lachwekkende aandrijving (kom op zeg, 30 km bereik…) om daarna weer vrolijk 1:10 te doen om die zeecontainer te verplaatsen.

De enige reden dat deze auto hier verkoopt is omdat hij belachelijk gesubsidieerd wordt.

Gewoon alles gelijktrekken, en laat de fabrikanten maar eens echt zuinige auto’s gaan bouwen en laat dat tot uiting komen in lineaire belasting op branstof of uitstoot
En nu waarom het een auto van niks is. 1. Hij is Lelijk. 2. Mensen kiezen hem omdat ze het cool vinden om ook zo’n stoere SUV te hebben. En dat is het niet. Het is een lelijke domme SUV.
@frederik: Wel een leuk stuk trouwens, keep it up! :-)
Dit soort artikelen zit ik nou niet bepaald op te wachten als ik Autoblog lees. Maar niet al te vaak doen.
Maar als particulier totaal niet interessant.
De grap is altijd dat de mensen die erin rijden altijd denken dat zij een sportauto rijden en ook echt snel zijn.
PHEV…lijkt me eerder een raar virus zoals SARS…😷
Is dit een advertorial Autoblog? Rij zelf regelmatig de foutlander… Heel erg plastic fantastic, je zit op de stoelen ipv van er lekker in, navi werkt niet echt fijn en radio ontvangst is om te huilen.. En zo ruim is het voor een “SUV” niet.
Een lelijk hok dat je nooit op de NL wegen had gezien als ze niet fiscaal voorgetrokken waren.
Mitsubishi Outlander… In de volksmond ook wel ‘Metsubsidie Foutlander’ genoemd.
Reden 9: vierwielaandrijving.
Reden 10: voor hybride/PHEV-standaarden een relatief groot aanhanger gewicht.
Ik snap eerlijk gezegt niet waarom er een v60 als alternatief voor een outlander gezien word teneerste is het een heel ander soort auto qua uiterlijk dan bij een volvo is de zitpositie aanzienlijk lager bovendien kost hij een derde meer ,dat is een minitje voor je vriendin plus als je erin zit heb je veel minder ruimte .ik weet niet hoe goed deze v60 is wat betrefd mankementen maar aan een outlander gaat eigenlijk nooit niks kapot

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).