Aanschouw het interieur van de nieuwe 8 Serie

Auteur: , 67 Reacties

Dit belooft veel goeds!

Er zijn weinig auto’s waar we zo naar uitkijken als de nieuwe BMW 8 Serie. Uiteraard is het slechts een marketingdingetje: het is gewoon de opvolger van de BMW 6 Serie, een tweedeurs coupé (of cabriolet) gebaseerd op het platform van de BMW 5 Serie. Maar toch, die naam: 8 Serie. In de jaren ’90 was dat een van de coolste manieren om jezelf voort te bewegen. Via concepts en teasers laat BMW weten dat de lancering van de auto niet al te lang meer op zich zal laten wachten. Om met mijn collega @Jaapiyo te spreken: de BMW 8 Serie maakt een LL Cool J-esque comeback.

Op één of andere manier is men een stukje minder kritisch om het dashboard af te dekken, naarmate het productiestadium nadert. Een man in een regenjas kwam in een parkeergarage de nieuwe 8 Serie tegen. De auto was behoorlijk gecamoufleerd, maar het interieur was volledig zichtbaar. Sterker nog, op wat beschermingsplastic na, laten deze foto’s meer zien dan Patricia Paay tijdens een vierdeeerste date. We hadden begin dit jaar al enkele beelden, maar deze zijn aanzienlijk scherper. Het is in elk geval duidelijk dat het dashboard van de 8 Serie Concept anders is.

Het interieur van de 6 Serie was altijd al een sterk punt en bij de 8 Serie lijkt dat niet anders het geval te zijn. Volgens Bimmerpost is dit de waanzinnig dikke M850i, de voorlopige topper uit de 8 Serie range. Het instrumentarium is geheel digitaal en de middenconsole is compleet nieuw. Het is niet even een chromen stripje op een 5 Serie dashboard, maar het heeft echt een eigen smoel. Met name door de enorme breedte doet het denken aan dat van de oude 8 Serie.

De nieuwe BMW 8 Serie komt dit jaar op de markt. Net als andere BMW’s wordt het een hele ‘familie’ van auto’s: een coupé, cabriolet, Gran Coupé (vierdeurs) en een GT3-raceauto kunnen we allemaal verwachten.



67 reacties

Is inderdaad gewoon een 6-serie opvolger, heeft niks te maken met de legendarische 8-serie van voorheen.
@alcantara: Vind hem er nog steeds gaaf uitzien hoor!
@denniss00: Eens, en de vorige 6-series ook. Maar dat een auto gaaf is maakt het niet automatisch een 8-serie.
@alcantara: klopt, maar dit maakt wel weer een plek vrij voor een 6-serie. Hoe meer BMW coupes, hoe meer vreugd.
@alcantara: Was de vorige 8 ook niet een ‘opvolger’ van de E24 6-serie?
@alcantara: de legendarische 8-serie was gewoon een vervanger van de 6-serie van voorheen.
Nog steeds die tablet die boven op het dashbord staat, had verwacht dat ze ondertussen toch beter zouden weten.
@alfapeter: Als je goed kijkt op dat schermpje, zie je een innovatie: in het scherm kun je jezelf zien sturen!

Dit is de nieuwe Lewis H functie.
@alfapeter: Ik vind dit juist wel fraai. Mooier dan hoe Audi en Mercedes het oplossen.
Gaaf ziet er goed uit.

Is de laatste foto nou ook van de cabrio? Die zagen we ook niet eerder toch?
Middenconsole ziet er nu al verouderd uit
@honeyhanger: middenconsole is juist super, alles digitaal is niks aan 😛
@honeyhanger: Idd. De nieuwe A-klasse heeft een moderner interieur.
@leaper035t: Nou prachtig hoor. Allemaal onpraktische touchscreens. Maar je mag echt niet op je telefoon tijdens het rijden.. Geef mij maar gewoon knopjes
Ik krijg er een heerlijk jaren 80’gevoel bij. Heerlijk. Ziet er goed uit.
Raar pookje, relatief klein scherm en oudbollig stuur. Ik ben nog niet overtuigd.
Dit interieur kon net zo goed in de 6-serie uit 2005 zitten. BMW heeft nog veel te leren…
@romeoalfa: Ik had gehoopt dat ze verder geborduurd hadden aan het 6-serie dashboard. Met dat leder van het dashboard dat van de kant van passagier in één ononderbroken, sierlijke lijn overloopt naar de middenconsole en zo door naar de middenarmsteun.
@romeoalfa: BMW richt zich liever op zaken die er echt toe doen; alle nieuwe modellen 6-in-lijn met minimaal 250pk richting de achteras met lsd, hydraulische stuurbekrachtiging, laag gewicht, stug onderstel en een stijve carrosserie. Een zinloos schermpje is bijzaak.
@alcantara:
Inderdaad!
@alcantara: Die dingen die jij opnoemt zijn alleen relevant voor mensen die m niet kunnen betalen
@romeoalfa: Wat is dat nou weer voor een opmerking? Klinkt nogal snobistisch.
@granlusso: @romeoalfa: Sorry, ik dacht dat deze reactie op jouw reactie gericht was. Zie nu dat jij het zelf bent die op iemand anders reageert.

Toch blijf ik erbij dat het niet zo aardig is wat je daar zei :)
@alcantara: Mijn VW Golf uit 1999 heeft ook hydraulische stuurbekrachtiging…
@ferrarigolf: maar geen hydraulische versnellingsbak
@alcantara: Aha duidelijk.. vandaar al die 4-pitter Turbo’s, enkele uitlaat, 16 inch LM, stoffen interieur en gekke M badges aan de buitenzijde 3-series die ik dagelijks zie rijden op de Nederlandse wegen.
@simonferrari: En ik maar denken dat dit artikel over de 8 serie ging…
@racerx: Oej.. daar heb je een punt XD. Ging er stiekem vanuit dat je de algehele lijn modellen van BMW hedendaags bedoeld.
@alcantara: haha, laag gewicht!
Ziet er dik uit! Doet me een beetje denken aan de Z8 met dat rood en zilver
Twee digitale schermen, een slimme draaiknop en toch nog ruimte gevonden voor 48 en een half knoppen, waaronder een groene knop, die blijkbaar even belangrijk is als gevaren knipperlicht. Dat rood met plastic look aluminium kan waarschijnlijk met een paar vinkjes verholpen worden, maar van mij mag bij BMW de auto van binnen en buiten opnieuw uitgevonden worden. Liefst dit keer zonder inbreng van voetballers, rappers, vloggers, of bitcoin wondertjes.
@creaminator: há, ik had ook al zitten tellen! 48 knoppen, plus een armada op het (niet zo fraaie) stuurwiel. Je vraagt je bijna af waarom er nog een IDrive knop in zit.
@560pk: waarschijnlijk om de knoppen te vinden
Zo te zien het “sportieve pookje” uit de m5. Ben benieuwd! Zin an!
BMW is helaas niet mee met de concurrentie op vlak van digitale interieurs. Zo veel knoppen, what were they thinking?!
@leaper035t: 2 voordelen aan knoppen : ze gaan minder snel stuk dan jouw schermen en je kan ze bedienen zonder je ogen van de weg te moeten halen.
@leaper035t: ze denken juist nog als enige. Knoppen > tablets
Ben blij dat ze het interieur niet vol hebben gehangen met gigantische schermen.
Hartstikke leuk en oldscool, maar het kan gewoon niet meekomen met een a7/cls. Nee, het hoeven niet allemaal schermen te zijn, maar dit ziet er nog slechter uit dan de seat leon hier. BMW slaat de plank mis hiermee, jammer, want voor de rest wordt het 100% een prachtwagen.
En ik maar denken dat Opel veel knoppen in het middenconsole propt.. BMW kan er ook wat van.. mijn hemel wat een knoppenzee. Nee mij iets te druk..
Hadden ze nog knoppen over ofzo?!
Het middenconsole en het rode leer doet me ergens denken aan het interieur van de SLS.
Super!

Dit interieur is echt een speeltuin voor een knopjesfetisjist zoals ik. Ik zou me echt uren kunnen vermaken door alleen al naar die knopjes te kijken en ze opgewonden als een klein kind stiekem aan te raken. Gewoon om te kijken wat er gebeurd.

En ’s avonds als het donker is doelloos rond gaan toeren, met In the air tonight van Phil Collins en andere fantastische eigthies muziek op de achtergrond en genieten van al die fraaie lampjes in de cockpit.

En dan hebben ze ook nog eens er rood tapijt in gelegd! Eindelijk weer eens een echt mooi interieur.
Jammer maar helaas, Audi is mijns inziens ondertussen toch beter in dashboards en interieurs. En dat zeg ik met mijn in mijn hart.
Nou .. bling bling hello .. nu al niks
Ziet er op t eerste oog goed uit voor een BMW.
Op zijn Tilburgs: sund zeg! Wenne kwak knopkes ammel in dieje woagûh!
@jaso013: godsakker.. wennunnoop knupkes. Doar bléven ze meej zitten bij d’n Renova.
Oef, Mercedes en vooral Audi lopen wel een beetje vooruit zeg..
@timobac: als je van schermen houdt wel ja.
Wordt er niet zo enthousiast van. Hoeft voor mij geen digitaal feest te zijn, hou ik niet van. Maar dit doet me wat Amerikaans aan
Parkeergarage? Is toch een boot waar die binnen staat, of niet?
@dutchking: lijkt er inderdaad op.
@dutchking: Ja lijkt mij ook, of hij moet in het Noorden van ons land staan in een garage boven een gasveld waar men bang is voor een ‘heftige’ beving… ;-)
@enjoypunani: Enjoy punani 👍🏾💪🏾❤️
+1000 voor jou naam
Beetje veel plastic, die stoelen..
Ik hoop toch dat dit een geintje is, zo veel knopjes denk wel dat ze kunnen aangeven dat ze dan van alle nieuwe auto’s op dit moment winnen in het hebben van het aantal knopjes… Kan maar een positieve wending voor BMW verzinnen aan dit interieur de auto is volledig autonoom en ze hebben een knopjes game bedacht om je te vermaken tijdens de rit :)
Je zal er maar mee gestraft worden, sommige van jullie praten als een stel oude wijven!
Je schrijft leuke Autonieuws stukjes Willem, Hulde !
Dit interieur kan je in de zelfde stijl verwachten in de nieuwe Z4! Heb plaatjes gezien en het lijkt zo 1 op 1 overgenomen, looks good to me tho!
Zitten we hier nu niet gewoon naar de nieuwe M8 cabrio te kijken (pook, stuur, maar vooral identieke velgen als de M5 competition..)?
@roelnaldinho: +100 voor jou naam
Terug naar de zero’s. Interieur design en afwerking is iets wat BMW nog steeds niet op orde heeft
Zijn dat niet wat veel knoppen? Lijkt me dat ze dit beter konden groeperen. Het komt zo “oud” over. Ik denk dat het vooral komt door die jaren 80′ – 90′ rode kleur. Ziet er niet uit.
Het interieur is sowieso ontworpen met een vleugje nostalgie, tenminste als je zo naar het knoppenspel kijkt, maar combineert dat nou weer niet zo goed met de rest van het dashboard dat er weer hypermodern uitziet
Heb een schurftgierende pesthekel aan schermen, knoppen laten zich veel intuïtiever bedienen. Ik vind de middenconsole van deze 8 dus prima, (veel) liever dit dan zo’n schermen-orgie.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).