• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Acht vette fietsen van automerken

Auteur: MrBrown, gepost 12 juli 2014 om 14:16 – 31 Reacties

Audi E-bike


Deze maand worden we op TV weer helemaal doodgegooid met beelden van snelle fietsers die van Engeland naar Frankrijk rijden #tourdefrance. Leuk, maar de meeste autoliefhebbers hebben niet zoveel met fietsen. Met deze acht tweewielers + twee bonus vierwielers komt daar misschien verandering in.

Porsche Bike RS/RX
27,5 inch velgen, luchtvering, hydraulische remmen en een carbon body. Klinkt serieus voor een fiets. De Porsche Bike heeft het en is het ideale vervoer voor de sportieve boomknuffelaar.

Aston Martin One-77 Cycle
Ook Aston Martin vond het cool een fiets te (laten) bouwen. Maak kennis met de One-77 Cycle. Kost je 31 mille en valt afhankelijk van je conditie onder de snelle fietsen.

Alfa Romeo 4C IFD
Is in de meest luxe uitvoering net zo duur als een Fiat Panda maar dan heb je ook wat. Een echte Alfa Romeo 4C fiets, uiteraard van carbon. Leverbaar in Italiaans rood of wit.

Range Rover Road Bike
Een Range Rover met éénwielaandrijving. Zoals het een automerk-fiets betaamd, voorzien van de duurste Shimano-spullen en een grote merkbatch. Volgens de persfoto’s past-ie prima op het fietsenrek van zijn gelijknamige autobroertje.

AC Schnitzer BMW M-Bike
Nee, de originele BMW M Bike vind je niet terug in deze lijst. Waarom niet? Er is een beter alternatief. Dit is namelijk de getunede M-Bike van AC Schnitzer. Met zijn wielen, zadel en zadelpen van carbon is-ie een kilo lichter dan het origineel. Bizar!

McLaren Tarmac Specialized
Een racefiets van McLaren, hoe cool! Kost je ongeveer 20.000 euro, daarvoor krijg je uiteraard de beste kwaliteit onderdelen en de meest exotische materialen. En een Nederlands kleurtje.

Audi e-bike
Wie liever lui is dan moe, gaat op de elektrische toer. Audi’s e-bike is niet te koop maar wel superdik. Hij heeft namelijk een elektromotor van 3,1 pk en een totaalgewicht van 21 kg. Met trapondersteuning kan je een snelheid halen van 80 km/u. Trap je niet, dan gaat-ie max 50 km/u. Maar het coolste komt nog. Hij heeft een automatische wheelie-functie!

smart e-bike
De smart e-bike (zonder hoofdletters) is voor degene die Daimler en het milieu graag een warm hart toedraagt. Heel groen, praktisch en urban allemaal, maar waarom je deze fiets echt moet hebben? Omdat de Paus hem ook heeft.

BONUS:

Ferdinand GT3 RS
Ja, dit is een fiets! Niet helemaal officieel van een automerk en ook geen tweewieler, maar toch is deze GT3-RS het vermelden zeker waard. We zien een Porsche 997 GT3 body opgetrokken uit aluminiumfolie, aangedreven door een stel trappers. Deze fietswielen zijn trouwens de mooiste die ik ooit gezien heb.

Fahrradi Farfalla FFX
Wie liever een Ferrari heeft, ook dat kan! Van hetzelfde bedrijf als bovenstaande Porsche. Behoeft verder geen woorden, check vooral de gallery.

Ook interessant!

  • Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
    Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
  • Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan
    Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan
  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Video - Porsche 918 en Ferrari GTC4 Lusso geramd door BMW

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

ac-schnitzer, Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, BMW, Ferrari, fiets, Land Rover, lijstjes, McLaren, Porsche, range-rover

Vorig bericht: « Kies maar: BMW Isetta of Fiat 500L
Volgend bericht: Man bouwt elektrische piramide-auto [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. marussia zegt

    12 juli 2014 om 14:26

    Jullie zijn de lambo fiets vergeten :(
    http://www.citylab.com/design/2013/03/introducing-32000-lamborghini-bicycle/4954/

    Login om te reageren
  2. p924 zegt

    12 juli 2014 om 14:27

    Als ik dan geen geld heb om een auto te kopen van een duur merk, dan hoef ik ook geen fiets van dat dure merk. Voor dat geld koop ik wel een auto van een goedkoop merk.

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      12 juli 2014 om 14:41

      @p924:de kopers van dit soort fietsen zijn dan ook vaak mensen die al zo een auto in hun bezit hebben en niet aan kunnen komen met een “goedkope” batavusje, want daar zijn ze te goed voor. Of dacht je soms dat jan modaal zo een fiets koopt?

      Login om te reageren
  3. norge zegt

    12 juli 2014 om 14:54

    Dit is pas een vette fiets van een automerk

    Login om te reageren
    • utregcity zegt

      12 juli 2014 om 19:48

      @norge: 1.000.000

      Login om te reageren
  4. scooper zegt

    12 juli 2014 om 14:59

    Deze is van de Kroatische Rimac… hij heeft vorige zomer een e-bike gelanceerd welke (wanneer gestart met middelfinger) 75km/h kan bereiken…

    Heb er meerdere malen op gereden en een van de gaafste belevenissen, vooral vanwege de fenomenale koppel…

    http://www.greyp-bikes.com/

    Login om te reageren
  5. agera zegt

    12 juli 2014 om 15:04

    Hahaha hoor die grap een racefiets van Mclaren kost 20k? Mensen die dit kopen hebben geld teveel.

    Naast auto’s heb ik nog een liefde en dat zijn motorfietsen, mijn jeugdliefde Kawasaki Ninja gaat er vroeg of laat komen. En het mooie is, het is binnen handbereik. Een fiets voor dat bedrag gaat nergens over als je nagaat dat je supersport motor kan kopen.

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      12 juli 2014 om 15:11

      @agera: scheelt niet zoveel met de S-Works waarop ‘ie gebaseerd is hoor, die zit rond 16k-17k.

      Login om te reageren
    • bluebird zegt

      12 juli 2014 om 15:25

      @agera: die McLaren wordt (nog) niet door hobbyisten gebruikt ;) bij Astana (team van geletruidrager Nibali) rijdt er nog maar eentje mee, zo nieuw is deze fiets.

      Login om te reageren
    • super zegt

      12 juli 2014 om 17:06

      @agera:
      alsof mensen die een mclaren auto kopen geen geld teveel hebben

      Login om te reageren
  6. rotarypowah zegt

    12 juli 2014 om 15:10

    De McLaren Tarmac Specialized moet eigenlijk Specialized S-Works McLaren Tarmac zijn.

    Het is namelijk een S-Works die in samenspraak met McLaren wat tweaks heeft gekregen. Het is geen ‘echte’ McLaren fiets.

    Login om te reageren
  7. lamm7191 zegt

    12 juli 2014 om 15:22

    McLaren Tarmac Specialized bitte!

    Login om te reageren
  8. str8six zegt

    12 juli 2014 om 15:34

    Die Spyker fiets mis ik eigenlijk in dit rijtje, die velgen en dat zadel zijn zo mooi!

    Login om te reageren
  9. 991gt3rs zegt

    12 juli 2014 om 16:00

    Welke zou het lichtst zijn? Ik denk de Mclaren. Er zijn nog veel meer racefietsen van automerken. Zo heb je ook nog Colnago for Ferrari. Er is ook nog een racefiets die bijna helemaal van Carbon is. 2.7kg! http://www.bikeradar.com/road/gear/article/the-worlds-lightest-bike-36902/

    Login om te reageren
    • saikol zegt

      12 juli 2014 om 19:48

      @991gt3rs: wilerenfietsen hebben een minimum gewicht van 6,4kg. Lichtere bestaan wel maar zullen niet in wedstrijdverband gebruikt worden

      Login om te reageren
  10. brabander zegt

    12 juli 2014 om 16:24

    Bij RR had ik wel een mountain-bike verwacht eigenlijk

    Login om te reageren
  11. theblackstig zegt

    12 juli 2014 om 17:57

    Als je een lijst maakt, doe het dan goed…

    [img]http://media.peugeot.com/images/FICHES_PRODUITS/3-Design/4-Concepts_bike/Onyx/peugeot-concept-bike-onyx-08.jpg[/img]

    Login om te reageren
  12. henrie zegt

    12 juli 2014 om 18:55

    Jammer dat die automerken altijd voor een carbon fiets kiezen. Voor het zelfde geld zouden ze ook een titanium fiets kunnen (laten) maken. Ziet er m.i. vaak veel mooier uit dan die carbon gedrochten en het schijnt nog veel comfortabeler te rijden ook…

    Login om te reageren
    • qoekje zegt

      12 juli 2014 om 20:28

      @henrie: comfort gaat altijd ten koste van snelheid vergelijk het met een hard geveerde race auto. er zijn ook wel merken die het anders aanpakken

      Login om te reageren
      • henrie zegt

        12 juli 2014 om 21:05

        @qoekje: Comfort hoeft niet per se ten koste te gaan van snelheid hoor. Als je op een knetterharde racefiets zit met ultradunne bandjes opgepompt tot 10 bar, voel je elk hobbeltje en gaatje in de weg. Dat is, weet ik uit ervaring, erg vermoeiend. Ik heb namelijk zowel een racefiets als een mountainbike. Die eerste is een stuk vermoeiender om op te rijden en op slechte wegen ben ik domweg sneller op de mountainbike dan op de racefiets, zeker als ik al enigszins vermoeid ben. Beide zijn van aluminium overigens, wat ook een tamelijk stug materiaal is. Ik overweeg mede om die reden volgend jaar mijn racefiets in te ruilen voor een titanium racefiets. Mijn mountainbike blijft voorlopig, want die is wel comfortabel door z’n vering en dikke banden…

        Zo’n knetterharde racefiets zal dus op een biljartlaken gladde asfaltweg (of op de baan) inderdaad de snelste zijn. Maar op alle andere wegen (vrijwel alle wegen waar je in de praktijk op rijdt dus) zal een iets comfortabelere fiets in de praktijk sneller zijn. Tenzij je een toprenner bent misschien, maar de doorsnee sterveling kan beter op een iets minder hardcore fiets gaan zitten…

        Vergelijk het anders eens met een hard geveerde raceauto ;) Een topcoureur zal daar het uiterste uit halen en er sneller mee zijn dan met de straatversie van dat model. Maar de gewone sterveling is waarschijnlijk beter af met die straatversie, die niet ieder foutje meteen genadeloos afstraft…

        Login om te reageren
        • qoekje zegt

          12 juli 2014 om 22:04

          @henrie: het mooiste zou zijn dat je een stuk van 10km fietst op je eigen mountainbike en de tijd opneemt. en vervolgens dat zelfde stuk op mijn fullcarbon tijdritfiets met 85mm hoge velgen en 11,3 bar in de bandjes rijdt. de tijd van bijde stukken vergelijkt en ook je hartslag.ik weet de uitkomst al sneller op de tijdrit fiets en een lagere hartslag dit is mijn reden om jouw verhaal onzin te vinden

          Login om te reageren
          • henrie zegt

            12 juli 2014 om 22:59

            @qoekje: 10 km

            Login om te reageren
          • henrie zegt

            12 juli 2014 om 23:02

            @qoekje: Op een tijdritje van 10km zul je met een tijdritfiets ongetwijfeld sneller zijn dan op een mountainbike. Maar als ik ga fietsen, dan rijd ik wel wat verder dan 10km. Na 10km ben ik net opgewarmd. Ga maar eens 100km in de tijdrithouding zitten. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik weet wel dat ik dat niet volhoud. De houding niet, en het stuiteren over het wegdek in die houding al helemaal niet…

            Login om te reageren
            • qoekje zegt

              12 juli 2014 om 23:18

              @henrie: in een triathlon zit ik 180km per wedstrijd op de tijdritfiets je zit juist beter omdat je torso gedragen word door je skelet en niet door je spieren zoals op een normale racefiets de wendbaarheid en zeiwind gevoeligheid zijn echter wel tricky voor beginnende rijders zoals jouw

              Login om te reageren
  13. qoekje zegt

    12 juli 2014 om 20:30

    Login om te reageren
  14. qoekje zegt

    12 juli 2014 om 20:31

    http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201104/montante-for-8ctf-ma_1600x0w.jpg

    Login om te reageren
    • henrie zegt

      12 juli 2014 om 21:11

      @qoekje: Waarom heeft dat ding geen achterrem? Of is het zo’n onding (een fixie dus)?

      Wel een mooie klassiek ogende fiets trouwens. Daardoor wel weer jammer van die schijfrem vooraan. Niks mis met schijfremmen (al oogt deze wel wat klein), maar het past niet bij de klassieke look van de fiets…

      Login om te reageren
  15. Robert zegt

    12 juli 2014 om 20:33

    Het hoeft allemaal niet zo exclusief, hoor. Zo zijn er ook simpele, degelijke fietsen van Peugeot, bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
    • henrie zegt

      12 juli 2014 om 21:13

      @RRRobert: Peugeot is dan ook een echt fietsenmerk. De fietsen die in dit bericht staan, zijn allemaal fietsen van gewone (of soms iets exclusievere) fietsmerken, met een automerk erop geplakt…

      Login om te reageren
  16. mashell zegt

    12 juli 2014 om 20:35

    Schoenmaker blijf bij je leest. De meeste autofabrikanten hebben net zo veel verstand van fietsen als van kruiwagens.

    Login om te reageren
  17. rob5nismo zegt

    12 juli 2014 om 21:14

    Doe mij de autos maar

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North