• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Actieradius Opel Vivaro-e deelt tik uit aan VW

Auteur: willeme, gepost 28 april 2020 om 22:31 – 34 Reacties

actieradius Opel Vivaro-e

De actieradius van de Opel Vivaro-e bewijst maar weer eens dat de tijd niet stilstaat.

Opel deelt een gevoelige tik uit aan hun grote Duitse concurrent Volkswagen. Dat doen ze met de Vivaro-e, een geheel elektrische bedrijfswagen van het merk uit Rüsselsheim.

Geen directe concurrent

Om alle verwarring te voorkomen, de Opel Vivaro-e is niet de directe concurrent van de Volkswagen e-Crafter. De Crafter is namelijk een volle maat groter dan de Vivaro. Toch laat de Opel zien dat de ontwikkeling van elektrische mobiliteit enorm snel gaat. De Vivaro heeft namelijk een aanzienlijk grotere actieradius.

actieradius Opel Vivaro-e

Identiek vermogen

Als het gaat om het maximale vermogen, zijn beide elektrische Duitse bussen identiek. In beide gevallen levert de elektromotor namelijk precies 136 pk, ofwel 100 kW. De maximale trekkracht bedraagt 260 Nm. Het grote verschil is hoe ver je kunt rijden, de actieradius dus. In tegenstelling tot bij Volkswagen kun je kiezen hoe ver je komt op een accu.

actieradius Opel Vivaro-e

Twee accu’s

Er zijn namelijk twee opties mogelijk. De instapper heeft een accupakket van 50 kWh, waardoor je volgens de WLTP maximaal 230 kilometer ver komt. Mocht je dat te weinig vinden, kun je upgraden naar een 75 kWh batterij. Het is mogelijk om via een 100 kW DC laadstation de 50 kWh in een halfuurtje op te laden naar 80%. Bij de 75 kWh-accu duurt dat een kwartiertje langer. De actieradius van de Opel Vivaro-e bedraagt dan 330 km. Dat is dan precies waar de e-Crafter het laat liggen. Die is er met één accupakket, waarmee je slechts 173 km op een accu kunt halen.

Interieur

Keuze

Nu kun je ook wel wat met zo’n elektrische Vivaro. Het laadvermogen bedraagt namelijk 1.275 kilogram, 130 kilogram minder dan bij een vergelijkbare dieselmotor. Ook handig: je kan er een kar achter hangen. De Vivaro-e kan maximaal 1.000 kg (geremd) trekken. Er zijn drie verschillende lengtematen: 4,60 meter, 4,95 meter en 5,30 meter lang. Ook kun je kiezen voor een dubbel cabine, platform-cabine of personenversie.

actieradius Opel Vivaro-e

De Opel Vivaro-e is binnenkort te bestellen, prijzen worden dan bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Opel Vivaro-e Hydrogen (2021)
    Opel Vivaro-e Hydrogen is gek op water
  • Opel Zafira op waterstof
    Opel Vivaro op waterstof is oplossing EV-rijden
  • Opel Vivaro miljonair
    Opel Vivaro is vandaag een jarige miljonair
  • elektrische Opel
    Grotere actieradius voor elektrische Opels

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Busjes, Elektrisch, Opel, vivaro, Vivaro-e

Vorig bericht: « Lorinser maakt een Puch de perfecte auto voor een safari
Volgend bericht: Nieuwe BMW 4 Serie: eerste foto’s en info bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. donjunior zegt

    28 april 2020 om 22:37

    De. concurrentie valt of staat natuurlijk met de prijs.. en aangezien we die nog niet weten..

    Login om te reageren
    • Graafke zegt

      29 april 2020 om 06:33

      @donjunior: eens. Al staat VW natuurlijk niet bekend dat ze de goedkoopste aanbieding hebben.

      Login om te reageren
      • sonnybonds zegt

        29 april 2020 om 09:44

        of betrouwbaarheid

        Login om te reageren
        • henkhekje zegt

          29 april 2020 om 13:36

          daarbij moet je de de afgegeven cijfers van Volkswagen ook nooit vertrouwen.. zo is gebleken uit het verleden ;-)

          Login om te reageren
    • flutterby zegt

      29 april 2020 om 07:59

      @donjunior: of laadvermogen..

      Login om te reageren
      • mikje90 zegt

        29 april 2020 om 08:06

        @flutterby: of actieradius.

        Login om te reageren
  2. Lotus zegt

    28 april 2020 om 22:47

    Hij smoelt goed van de voorkant! Ook dat heeft hij meezitten.

    Login om te reageren
    • dwfc zegt

      28 april 2020 om 23:01

      Idem zoals een Peugeot, Toyota …..

      Login om te reageren
  3. dwfc zegt

    28 april 2020 om 23:00

    mooi voorbeeldje van ‘Native advertising’

    Login om te reageren
  4. flik2punt0 zegt

    28 april 2020 om 23:05

    En hij kan ook nog eens 1000kg trekken

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      29 april 2020 om 09:47

      @flik2punt0: dat is helaas 2000kg te weinig voor de lokale aannemers…

      Login om te reageren
      • flik2punt0 zegt

        29 april 2020 om 10:39

        @laptom: alle beetjes helpen. Is nog altijd 1000kg meer dan de concurrentie.

        Login om te reageren
  5. remarkable zegt

    29 april 2020 om 02:35

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. caprio zegt

    29 april 2020 om 05:47

    Mijn nieuwe surf-bus, geweldig. Paar ramen erin, zonnepanelen op het dak, isoleren, bed erin en ik kan er weekendjes mee weg zonder op te hoeven laden want dat gaat slecht in de natuurgebieden.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      29 april 2020 om 08:01

      @caprio: hoeveel zonnepanelen was je van plan mee te nemen? Een stuk of 20? Dat heb je namelijk wel nodig om in 2 dagen de accu vol te krijgen.

      Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        29 april 2020 om 09:45

        ik vermoed dat hij de panelen gebruikt om fijn te kunnen recrëeren …
        met twee keer 120ah accu’s erin kun je vrijwel alles zelfvoorzienend maken in je campertje
        en de zonnepanelen houden de accu’s mooi in conditie!

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          29 april 2020 om 10:28

          Waarom zou je 2 van die lompe accu’s meenemen, dat is slechts iets van 2kwh, terwijl er al 50 of 75kwh in zit?
          Gebruik gewoon alles op de 12v van de auto en je kan er heel lang mee doen. Zeker een weekendje is niks.

          Login om te reageren
        • dawwg zegt

          29 april 2020 om 13:40

          Ze moeten gewoon fabrieksaf zo’n fietstrap-fitness apparaat als optie leveren waarmee je de accu’s kunt opladen.
          Ff lekker 20m ochtend gymnastiek en je accu is weer (deels) bijgeladen ! Lijkt me ideaal voor in de wildernis …

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            29 april 2020 om 18:25

            @dawwg: Of een intrekbaar windmolentje erop…

            Login om te reageren
      • laptom zegt

        29 april 2020 om 09:48

        @flutterby: met iedere paneel kan je 1200-1500km rijden per jaar… alleen in 2 dagen is dat inderdaad moeilijk …

        Login om te reageren
  7. deepep zegt

    29 april 2020 om 06:23

    Vraag mij dan af wat in de realiteit de range is als je gemiddeld laten we zeggen een 600kg aan lading hebt. Beetje wind tegen met een regenachtig koude dag op slecht wegdek.
    Volgens mij vallen ze dan door de mand en kan je daar zo 80km van de range aftrekken.

    Login om te reageren
    • niezel zegt

      29 april 2020 om 09:12

      @deepep: ik dacht net hetzelfde. Dit zijn wagens die in de praktijk steeds met een zware last rond rijden. Ze zouden zo ook getest moeten worden.

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        29 april 2020 om 09:49

        @niezel: bij regeneren is zware last weer een pluspunt…

        Login om te reageren
    • jelmer zegt

      30 april 2020 om 01:07

      Tsja, en als je alleen maar in de bebouwde kom rijdt – om bijvoorbeeld pakketje te bezorgen – valt de range waarschijnlijk weer erg mee.

      Login om te reageren
  8. mashell zegt

    29 april 2020 om 06:56

    Heel slim die persfoto’s in geel, duidelijker kun je “DHL deze is voor jullie” niet zeggen.

    Login om te reageren
  9. Jochempie zegt

    29 april 2020 om 07:48

    Ik dacht dat een Vivaro E in de laadruimte van een Crafter past?

    Login om te reageren
  10. henkhupelschoten zegt

    29 april 2020 om 07:58

    Waarom heeft deze bus dan toch 2 laadkleppen?

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      29 april 2020 om 09:45

      @henkhupelschoten: 2 laadkleppen?? Waar zie jij die?? Ik zie een schuifdeur links en rechts en een dubbele achterdeur

      Login om te reageren
  11. fanboy zegt

    29 april 2020 om 08:09

    Prima waardes, prima bus. 130kg minder laadvermogen is ook nog best netjes!
    Hij zal wel aardig wat duurder zijn, maar voor bedriijven gaat het toch ook om operationele kosten, die makkelijk lager zouden kunnen zijn.

    Login om te reageren
  12. vpowert zegt

    29 april 2020 om 09:32

    Altijd als het om busjes gaat op Autoblog moet ik denken aan Wouter denken die een gehaktstaaf in een bekertje koffie doopt. Ik lees te lang Autoblog. Edit: 2009! https://www.abhd.nl/video/de-nieuwe-volkswagen-transporter/

    Login om te reageren
    • winniedepooh zegt

      29 april 2020 om 18:28

      Geweldig! Die kende ik nog niet, bedankt voor de tip.

      Login om te reageren
  13. Onehp zegt

    29 april 2020 om 12:25

    Leuke ruime familieauto ook. En nog iets leuks erbij voor als papa alleen op stap mag…

    Login om te reageren
  14. por100 zegt

    29 april 2020 om 15:53

    Busjes zijn irritant handig. Iemand in de familie (in de buurt) moet er eentje hebben … Zodat de rest gewoon een fatsoenlijke kar kan rijden.

    Login om te reageren
  15. clarkson zegt

    29 april 2020 om 18:47

    Prima reclame. Kijk eens naar de e-ducato, lijkt mij meer een prestatie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North