• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ares blaast nieuw leven in Ferrari 250 GTO

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 30 september 2018 om 11:06 – 39 Reacties

Afbeelding Ares blaast nieuw leven in Ferrari 250 GTOAfbeelding Ares blaast nieuw leven in Ferrari 250 GTOAfbeelding Ares blaast nieuw leven in Ferrari 250 GTOAfbeelding Ares blaast nieuw leven in Ferrari 250 GTOAfbeelding Ares blaast nieuw leven in Ferrari 250 GTO

Ares blaast nieuw leven in Ferrari 250 GTO
Een zeer smakelijk apparaat op de zondagochtend.

Sommige koetsenbouwers hebben het simpelweg bij het rechte eind. Ares Design bestaat misschien helemaal zo lang nog niet, wat ons betreft schaart Dany Bahar’s wonderkind zich in het rijtje bij de grootheden van weleer. Het in Modena gevestigde bedrijf heeft in haar korte bestaan al enkele bolides verfraaid, maar nu ze begonnen zijn met deze hedendaagse interpretatie van de 250 GTO, doen ze God’s werk.

De iconische sportwagen uit de jaren ’60, waarvan de overgebleven exemplaren vandaag de dag voor tientallen miljoenen worden verkocht, wordt door Ares naar het heden gebracht. Hoewel het momenteel bij een handvol schetsen blijft, lijkt het plan om de auto’s daadwerkelijk te maken steenhard.

Althans, als de klant waarvoor deze schetsen zijn gemaakt groen licht geeft om de auto te laten maken. Wanneer dit gebeurt, maakt Ares mogelijk tien exemplaren van de nieuwe 250 GTO. Aanvankelijk is het voor Ares vooral belangrijk om uit te vinden wat de liefhebbers van deze schetsen vinden. Dat gezegd hebbende, volgens CEO Dany Bahar zullen er geen aanpassingen meer worden gedaan aan het design.

Daarover gesproken, het is vanzelfsprekend dat de nieuwe 250 GTO niet als twee druppels water op het origineel lijkt. Immers, in het vooronder van de door Ares bedachte 250 GTO ligt een motorblok dat dubbel zo groot is als die van de Italiaanse legende. Afhankelijk van de keuze van de klant, baseert Ares de moderne versie op de 812 Superfast of de Ferrari F12. In beide gevallen gaat het om een V12, maar waar het 6,5-liter blok in de Superfast 800 pk produceert, moet de F12 genoegen nemen met een 780 pk sterke 6,3-liter motor. Omdat dergelijke krachtbronnen vele malen intenser moeten worden gekoeld dan de 3-liter V12 die in het origineel schuilt, heeft het nieuwe exemplaar tal van luchtinlaten.

Hoewel Ferrari zelf mogelijk ook nog een moderne 250 GTO in de pijplijn heeft zitten, hopen wij momenteel in ieder geval dat de versie van Ares Design er komen gaat. Wat een plaatje. (Bron: Robb Report)

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

250, 250-gto, ares, coachbuilding, Ferrari, Klassiekers

Vorig bericht: « Elon Musk moet weg als bestuursvoorzitter Tesla
Volgend bericht: Verstappen wil vier wereldtitels voor zijn dertigste »

Lees Interacties

Reacties

  1. screamgt zegt

    30 september 2018 om 11:16

    Wauw, bij de eerste afbeelding kreeg ik al kippenvel. Wat een geniaal design!

    Login om te reageren
  2. loserboi932 zegt

    30 september 2018 om 11:23

    Dik! Zet maar op de oprit!

    En nu serieus: doet me erg denken aan de the Cerbera tijdloos en classy

    Login om te reageren
  3. e36thuglife zegt

    30 september 2018 om 11:24

    Te veel front overhang mang.

    Login om te reageren
  4. mopar zegt

    30 september 2018 om 11:32

    Prachtig! Alleen die overgang aan de voorkant is een beetje te groot voor mijn smaak. De rest van de auto is geweldig.

    Login om te reageren
  5. 100octane zegt

    30 september 2018 om 11:32

    Een dodge viper. Niet mijn interpretatie van elegantie.

    Login om te reageren
    • FieRo zegt

      30 september 2018 om 11:34

      @100octane: dacht ik als eerste ook aan..

      Login om te reageren
  6. FieRo zegt

    30 september 2018 om 11:33

    Ik vind de neus wat geforceerd, te druk en te lang…

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      30 september 2018 om 12:50

      @fiero: heeft een beetje weg van een Marcos imo

      Login om te reageren
    • raym zegt

      30 september 2018 om 16:28

      @fiero: neus inderdaad iets te. Rest geweldig. Koplampen lijken wel beetje op afalf romeo 8c

      Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      30 september 2018 om 16:49

      @fiero: volkomen mee eens. En die set velgen staat hem ook niet heel mooi.

      Login om te reageren
  7. ablogjunk zegt

    30 september 2018 om 11:34

    Vanaf de achter kant tot aan de voorwielen prachtig.De neus zelf komt een beetje uit verhouding over met dat rare wipje net voor de openingen…

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      30 september 2018 om 11:36

      @ablogjunk: eens. Tot de a-stijlen prachtig, de neus is te geforceerd op de GTO gebaseerd. Te retro. Een alfa C8 heeft dezelfde stijl maar de neus is wel modern.

      Login om te reageren
  8. skinnybmw zegt

    30 september 2018 om 11:36

    Je zou ‘m maar op de oprit hebben staan…damn wat een vet apparaat is dit, zeg! ‘Gewoon’ een dikke non-turbo V12 er in met 600-700pk. Niet zo mooi als de originele maar een prachtige moderne insteek is het wel!

    Login om te reageren
  9. dberkwood zegt

    30 september 2018 om 11:37

    Waanzinnig. Wat een beauty en zo sprekend het origineel.

    Login om te reageren
  10. evdw zegt

    30 september 2018 om 11:38

    De voorkant is inderdaad net wat te lang, verder een prachtige wagen natuurlijk.

    Login om te reageren
  11. FieRo zegt

    30 september 2018 om 11:39

    Maak van die 3 openingen 1 brede en van de ovale grill rechte hoeken aan de bovenkant. Dan heb je toch de interpretatie zonder de ‘250’ look too much te forceren

    Login om te reageren
    • imarinos zegt

      30 september 2018 om 11:42

      @fiero: en als basis een Pontiac met een 2.8 V6 zeker haha

      Login om te reageren
      • FieRo zegt

        30 september 2018 om 11:51

        @imarinos: wat jij wilt, ik zou er niet aan beginnen.

        Login om te reageren
  12. coffeecup zegt

    30 september 2018 om 11:41

    Iedereen ziet schijnbaar iets anders, maar ik vind de neus wel heel erg Marcos-achtig. Verder een prachtig ontwerp!

    Login om te reageren
  13. piquet1986 zegt

    30 september 2018 om 11:43

    Ow…shit

    Login om te reageren
  14. alloallo zegt

    30 september 2018 om 11:54

    Bij het klikken had ik hoge verwachtingen! Helaas toch teleurgesteld. Het ontwerp is zeer Amerikaans en doet denken aan een Corvette of Viper.

    Login om te reageren
  15. papa zegt

    30 september 2018 om 11:55

    Achterlichten heb ik recht boven laten zetten op die van mij

    Login om te reageren
  16. tonino zegt

    30 september 2018 om 11:56

    3/4e van de wagen is prachtig! Maar de neus is te lang, te druk en te kitscherig… ? Dit maakt er een karikatuur van…

    Login om te reageren
  17. chriscross zegt

    30 september 2018 om 11:59

    De voorkant kijkt te vriendelijk

    Login om te reageren
  18. tvklarenbosch zegt

    30 september 2018 om 12:19

    En dan nog een handbak erin en hij is af.

    Login om te reageren
  19. BaRa zegt

    30 september 2018 om 12:21

    Leuke bak, maar om dat nou aan de 250 GTO op te hangen… it’s a bit of a stretch.

    Login om te reageren
  20. JanJansen zegt

    30 september 2018 om 12:22

    Het ontwerp van Michiel van den Brink blijf ik nog steeds geniaal vinden. Deze neus is toch jammer.

    Login om te reageren
    • ahs1979 zegt

      30 september 2018 om 16:57

      @janjansen: precies dat!

      Login om te reageren
  21. rufctr01 zegt

    30 september 2018 om 12:26

    Gave auto!

    Login om te reageren
  22. lompey zegt

    30 september 2018 om 12:28

    Doe er maar 1

    Login om te reageren
  23. kukuk zegt

    30 september 2018 om 13:43

    Bah

    Login om te reageren
  24. jurgen80 zegt

    30 september 2018 om 14:22

    Hoe bedoel Ferrari heeft een 250gto in de pijplijn?

    Login om te reageren
  25. ericd zegt

    30 september 2018 om 16:31

    De bij Lotus met ruzie vertrokken Bahar zou nu Lotus onder Geely’s hoede is, wel goed op z’n plaats zijn. Jammer. De man had flair. Daarbij denk ik aan de maar liefst zes Lotus concepts die hij onderhand zo’n 8 jaar geleden liet zien.

    Login om te reageren
  26. kempenaer zegt

    30 september 2018 om 16:52

    Prachtige interpretatie!

    Login om te reageren
  27. dunhozzie zegt

    30 september 2018 om 18:28

    Ik vraag me af hoe dit design eruit ziet met spaakvelgen. Iemand de skills? Verder vind ik de neus niet te lang, maar de cabine ziet er wat lang uit. Het origineel had ook een lange neus

    Login om te reageren
  28. Gulli zegt

    30 september 2018 om 18:47

    Ik weet niet of ik die achterlichten zo zou plaatsen. Icm die uitlaten worden het wel heel veel even grote rondjes in een apart patroon op de achterkant.

    Login om te reageren
  29. jippie zegt

    30 september 2018 om 19:10

    En toch weer die verdomde luier aan de achterkant.

    Login om te reageren
  30. allesmetturbo zegt

    30 september 2018 om 19:53

    Had van mij een dubbele uitlaat in het midden onder gemogen. Die 4 achterlichten en 4 uitlaten lijkt nu wat vaag en te druk.

    Login om te reageren
  31. lambowambo zegt

    1 oktober 2018 om 10:30

    Poeh, als ik toch geld zou hebben.. Kan erg waarderen wat Ares tot nu toe gefabriceerd heeft. Dat ze maar snel gaan bouwen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North