Slecht nieuws voor wie graag een superpotente Audi boven de R8 had gezien: deze is door de directie voorlopig in het vriesvak gezet.
Over deze R10/Scorpion/Super-Audi werd de laatste twee jaren veelvuldig gepraat, iets dat werd aangejaagd door voormalig ontwikkelingschef Wolfgang Dürheimer. Maar Dürheimer moest wieberen, en een aantal van zijn paradepaardjes nu ook.
Ulrich Hackenberg (ex-VW) zit nu op zijn stoel, en een nieuwe manager betekent doorgaans ook een nieuwe draai aan de visie van het bedrijfsonderdeel; voor Hackenberg heeft een Audi-supercar geen prioriteit. En dat op het zesde verjaardagsfeestje van het R8 V12 TDI Concept. Heeft die man geen hart?
In zoverre logisch, omdat Lamborghini ook al in de portefeuille zit, maar een blubberdikke diesel klonk ons toch wel als muziek in de oren, moet ik schoorvoetend toegeven. Gelukkig is er het Nanuk Concept nog.
Wel is een anorexia-TT (conceptueel bekend als Ultra Quattro) nog niet van het Audi-bureau geveegd, dat past wat beter in zijn straatje, zo vertrouwde de R&D chef een Britse verslaggever toe. Krijgt Audi wellicht toch zijn eigen Sesto Elemento, op MQB-leest geschoeid.
Oude wijn in nieuwe zakken
En nu we het toch over de toekomst hebben, graag even uw aandacht voor de flinke partij herkauwnieuws uit de lebmaag der automedia die deze beursdagen tot ons komt: de SuperVeyron en de Galibier zijn afgeschoten, oud nieuws ; en de Urus komt in 2017, zo kopten de persdiensten gisteren, en de wat langzamere automedia vandaag. Sorry, oud nieuws.
In de categorie ‘opgewarmde lijken’: de R8 e-tron heeft een paar klappen met de defibrillator gekregen; na het wel/niet/wel/niet/toch-weer-wel/oh-nee-hij-toch-dood dansje van de afgelopen jaren komt de elektro-R8 er nu ineens weer wél, maar dat kan over 3 maanden zo weer anders zijn natuurlijk. Het laatste nieuws omtrent de Porsche 550-reïncarnatie / het model onder de Boxster (zomogelijk nog vaker bediscussieerd dan de R8 e-tron): voorlopig luidt het oordeel vanuit Zuffenhausen ‘NEIN’.
18 reacties
Als je van een straatauto een succes wilt maken heb je meer aan een goede marketingafdeling dan aan een goede R&D afdeling, misschien doet 0000 het daarom zo goed in de handel.
Verder moet ik @lambo4all gelijk geven, jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van autosport.
Wel heb ik het vermoeden dat je door een bril met 4 ronde glaasjes kijkt.
Al was het maar in een limiet oplage van honderd stuks…
Waar zat ik toen met mijn gedachten…