• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) niet

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 januari 2014 om 13:51 – 18 Reacties

Afbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) nietAfbeelding Audi’s diesel-hypercar komt er (voorlopig) niet

Audi R8 V12 TDI Concept (2008)
Slecht nieuws voor wie graag een superpotente Audi boven de R8 had gezien: deze is door de directie voorlopig in het vriesvak gezet.

Over deze R10/Scorpion/Super-Audi werd de laatste twee jaren veelvuldig gepraat, iets dat werd aangejaagd door voormalig ontwikkelingschef Wolfgang Dürheimer. Maar Dürheimer moest wieberen, en een aantal van zijn paradepaardjes nu ook.

Ulrich Hackenberg (ex-VW) zit nu op zijn stoel, en een nieuwe manager betekent doorgaans ook een nieuwe draai aan de visie van het bedrijfsonderdeel; voor Hackenberg heeft een Audi-supercar geen prioriteit. En dat op het zesde verjaardagsfeestje van het R8 V12 TDI Concept. Heeft die man geen hart?

In zoverre logisch, omdat Lamborghini ook al in de portefeuille zit, maar een blubberdikke diesel klonk ons toch wel als muziek in de oren, moet ik schoorvoetend toegeven. Gelukkig is er het Nanuk Concept nog.

Wel is een anorexia-TT (conceptueel bekend als Ultra Quattro) nog niet van het Audi-bureau geveegd, dat past wat beter in zijn straatje, zo vertrouwde de R&D chef een Britse verslaggever toe. Krijgt Audi wellicht toch zijn eigen Sesto Elemento, op MQB-leest geschoeid.

Oude wijn in nieuwe zakken

En nu we het toch over de toekomst hebben, graag even uw aandacht voor de flinke partij herkauwnieuws uit de lebmaag der automedia die deze beursdagen tot ons komt: de SuperVeyron en de Galibier zijn afgeschoten, oud nieuws ; en de Urus komt in 2017, zo kopten de persdiensten gisteren, en de wat langzamere automedia vandaag. Sorry, oud nieuws.

In de categorie ‘opgewarmde lijken’: de R8 e-tron heeft een paar klappen met de defibrillator gekregen; na het wel/niet/wel/niet/toch-weer-wel/oh-nee-hij-toch-dood dansje van de afgelopen jaren komt de elektro-R8 er nu ineens weer wél, maar dat kan over 3 maanden zo weer anders zijn natuurlijk. Het laatste nieuws omtrent de Porsche 550-reïncarnatie / het model onder de Boxster (zomogelijk nog vaker bediscussieerd dan de R8 e-tron): voorlopig luidt het oordeel vanuit Zuffenhausen ‘NEIN’.

Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.
  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Diesel, Lichtgewicht, Supercars, ulrich-hackenberg, Wolfgang-Durheimer

Vorig bericht: « Video: 50 Cent draait dikke donuts in C63 Coupé
Volgend bericht: Kia GT4 Stinger live-pics: sexy beast »

Lees Interacties

Reacties

  1. 370z_stillen zegt

    15 januari 2014 om 13:52

    Jammer :(

    Login om te reageren
  2. daandaan zegt

    15 januari 2014 om 14:08

    Tering, ik heb hier nog nooit zoveel nieuws in 1 artikel gelezen. Goed werk;)

    Login om te reageren
  3. SimonMc zegt

    15 januari 2014 om 14:17

    Wanneer gaan ze bij Audi nu eens snappen dat Diesel + sport = no go?

    Login om te reageren
    • daandaan zegt

      15 januari 2014 om 14:19

      @SimonMc: Volgens mij hebben ze tijdens de afgelopen le mans toch redelijk aangetoond dat diesel-hybride + sport weldegelijk een go is.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        15 januari 2014 om 15:37

        @daandaan: als je wat van le mans afwist had je geweten dat ze alleen maar winnen omdat ze een 10x zo groot budget hebben dan derest en de diesels (waarvan niemand dus het geld heeft om ze te ontwikkelen behalve audi en vroeger peugeot) regelvoordelen hebbenten opzichte van benzinewagens.

        Login om te reageren
        • daandaan zegt

          15 januari 2014 om 16:02

          @lambo4all: Mua, doet toch geen afbreuk aan het feit dat ze met genoeg R&D ook hier een succes van kunnen maken?

          Login om te reageren
          • tupperware zegt

            15 januari 2014 om 16:51

            @daandaan:
            Als je van een straatauto een succes wilt maken heb je meer aan een goede marketingafdeling dan aan een goede R&D afdeling, misschien doet 0000 het daarom zo goed in de handel.
            Verder moet ik @lambo4all gelijk geven, jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van autosport.
            Wel heb ik het vermoeden dat je door een bril met 4 ronde glaasjes kijkt.

            Login om te reageren
            • kor1 zegt

              15 januari 2014 om 18:28

              @tupperware: Voor jou zou het misschien niet verkeerd zijn om ook een bril aan te schaffen jrk68, dan had je gezien dat diesels en autosport dus wel samengaan. Het feit dat Audi en Peugeot een groot budget hebben doet niks af aan het feit dat de laatste 8 jaren een diesel Le Mans heeft gewonnen. Dat zou niet het geval zijn geweest als diesel en autosport niet samen gaan. Dat wil trouwens niet zeggen dat ik de beleving in de autosport niet een stuk intenser vind met een jankende hoogtoerige benzinemotor.

              Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        16 januari 2014 om 00:43

        @daandaan: Snap je nu niet dat diesel in de basis gewoon niet sportief is? Je bent steeds gebonden aan een beperkt toerental, en om er wat fatsoenlijk vermogen uit te halen, grijpt men tegenwoordig al naar 3 turbo’s.

        Login om te reageren
  4. vale46 zegt

    15 januari 2014 om 14:24

    Audi had deze diesel al 2 jaar geleden op de markt moeten brengen. Wie wil er nu geen bandenverscheurende 500 pk en 1500Nm op de achterwielen??
    Al was het maar in een limiet oplage van honderd stuks…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 januari 2014 om 16:46

      @vale46: En jij gelooft dat dat losgelaten wordt op de achterwielen?

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        15 januari 2014 om 16:57

        @berlinetta: Oeps, 4 wielen natuurlijk!!
        Waar zat ik toen met mijn gedachten…

        Login om te reageren
  5. italia007 zegt

    15 januari 2014 om 15:00

    Leuk allemaal, maar die Urus mag er van mij morgen al komen. Wat een gave auto blijf ik dat toch vinden.

    Login om te reageren
  6. lambowambo zegt

    15 januari 2014 om 16:18

    Helaasch, de R8 is een gave bak dus ben wel erg benieuwd geweest hoe ze die zouden verbeteren om hem naar een hogere sportklasse te tillen.

    Login om te reageren
  7. TDI-goeroe zegt

    15 januari 2014 om 16:43

    ik denk, dat je uit een 4.0 V8TDI ook wel 500pk kunt persen :P

    Login om te reageren
  8. maseratizzzzzzzz zegt

    15 januari 2014 om 17:15

    Gelukkig, een diesel supercar, is het zelfde als een kever met W16, net niks dus.

    Login om te reageren
  9. mclarenf1lm zegt

    15 januari 2014 om 19:32

    Ik zal hem niet missen, ik zie naast het koppel niet echt redenen voor een diesel R8, en 99% van de mensen die tegenwoordig nog een supercar kopen doen het voor het showen, en kleine stukjes te rijden, dus dan wil je juist een beetje een fatsoenlijk geluid lijkt mij.

    Login om te reageren
  10. jessetje zegt

    16 januari 2014 om 16:47

    Ook wel jammer hoor

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North