• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog 2011 flashback: week 4

Auteur: ricardo, gepost 30 januari 2011 om 23:00 – 6 Reacties

Bugatti Type 22 Brescia

Tijd om weer een rondje langs de meest opvallende topics van een jaar geleden te doen. We beginnen met een verzopen Bugatti die voor €230.000 werd verpatst. We kregen een eerste impressie te zien van de opvolger van de Lambo Murciélago en Volkswagen kwam met performance afdeling: R GmbH. Maar het meest opvallende autonieuws was natuurlijk de definitieve overname van Saab door het kleine Spyker.

Jep, het was Victor Muller gelukt. Even later schoof hij aan bij Pauw & Witteman om het een en ander toe te lichten. Wouter was druk met het testen van een poepkotsbruine Volvo C30 en een Range Rover V8 terwijl Carlsson een opgekalefaterde Benz met 753 pk en 1.150 Nm introduceerde. Ondertussen zei een meerderheid van de Telegraaf-achterban volmondig NEE tegen tegen de kilometerheffing en bleek de politie een illegale kentekenscan-methode te hanteren. Peugeot bracht het nieuws dat ze meer met diesel-hybride aandrijving zullen gaan werken.

PRIOR-Design deed een 911 GT3, Jay Leno een Veyron Grand Sport, Carrozzeria Touring de Bentley GTC terwijl camperbouwer Westfalia ten onder ging. Diddy couldn’t care less en gaf zijn zoontje (16) een Maybach voor zijn verjaardag. Ook Kim Kardashian gaf er niet om en nam plaats in een kluis op wielen. En we hadden een OMGWTFLOL-momentje met het kenteken en de kentekenplaathouder van deze Veyron en HIER zagen we hoe je faalpedalen van Toyota kon herkennen.

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide
  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
  • Video: Bugatti Chiron vs. straaljager, wat is sneller?
    Video: Bugatti Chiron vs. straaljager, wat is sneller?

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

flashback

Vorig bericht: « Gespot: Magistrale Maserati Bora
Volgend bericht: Autoblog Uitzending Gemist: Top Gear S16E02 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Citrofiel zegt

    30 januari 2011 om 23:06

    Saab-Spyker alweer een jaar… Het blijft spannend.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      31 januari 2011 om 20:15

      @Citrofiel: Spannend? Bedoel je of ze nog een jaar zullen halen? :P

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        31 januari 2011 om 20:35

        @Esprit_de_Flandre: Exact. ;)

        Login om te reageren
  2. meneersander zegt

    30 januari 2011 om 23:23

    Al een jaar verder, en wat is Victor opgeschoten? Ja, hij si eigenaar, maar op een beetje gesmoes over een gerebagde Mini hebben we nog niks over nieuwe modellen gehoort.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      31 januari 2011 om 00:30

      @meneersander: Klopt ja. Nou ja, op de valreep nog een Saab 9-5 Estate, waar niemand aan twijfelde dat ie zou komen. Of was dat al de bedoeling tijdens de overname? Anyway, mooi dat die motorendeal er is met BMW, dát is een vette win. Technisch voldoen de GM motoren wellicht ook wel. Je verkoopt alleen meer wagens als er een BMW motor in ligt, gok ik. Kun je je voorstellen hoeveel New Mini mk1’s waren verkocht als er geen Chrysler Neon-motor in lag!

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      31 januari 2011 om 20:19

      @meneersander: Monneer Victor houdt wijselijk z’n mond. Wat is het nut van grote verklaringen, als je nog niets zeker weet? Of ronduit liegen, zoals we van veel ahum-Duitse-ahum fabrikanten gewend zijn.

      Ook mogen ze niet te snel gaan met nieuwe modellen lanceren, want ze moeten GOED zijn. En ècht goed. Een bedrijf op de rand kan ten onder gaan aan één slecht model. Dus beter een beetje wachten, zorgen dat het product goed is, zodat het vertrouwen in het bedrijf weer kan groeien.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North