• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog-advies: nette Youngtimer met trekhaak voor 20k

Auteur: willeme, gepost 13 april 2016 om 14:00 – 124 Reacties

Ik ben een bulldog.


Youngtimer aanvraag, we gaan terug naar de jaren 90!

Geniet ervan zo lang het kan: de youngtimer regeling. Dit maakt het zeer aantrekkelijk om zakelijk een dikke auto van weleer te gaan rijden. Kwalitatief kunnen veel auto’s nog prima mee dus is het interessant om de dagwaarde van zo’n topper bij te tellen dan in een 15% muesligebakje te zitten. Dit viel Rik ook op. Rik volgt al jaren Autoblog, inclusief de reaguursels. Dus legde hij bij ons en de community de vraag: wat is een goede vervanger voor zijn Golf?

Rik rekent zichzelf niet zomaar rijk, hij heeft een budget, maar weet dat er kosten bij gaan komen. Want de auto’s waarin hij geïnteresseerd is waren destijds flink prijzige auto’s met navenante kosten. Het moet groot zijn en er moet een flinke kar achter kunnen. Hij is van plan een flink aantal kilometers te gaan rijden, dus een betje degelijkheid en comfort zijn wel zo prettig.

Zoals je gewend bent, het wensenlijstje:

Huidige /vorige auto's:VW Golf Variant (2000)
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Zakelijk en privé
Budget:€ 20.000
Jaarkilometrage:45.000km
Brandstofvoorkeur:Verbruik maakt ook niets uit. Het mag best een slurpert zijn.
Reden aanschaf andere auto:Golf is te saai en langzaam. Tijd voor iets leuks!
Gezinssamenstelling:Twee volwassenen en twee pubers
Voorkeursmerken /modellen:Youngtimer in goede staat met grote motor
No-go modellen / merken:Geen

Voor de luxe aannemer: Mercedes-Benz ML55 AMG
Niet BMW, maar Mercedes was het eerste met een echte SUV. Waren de Range Rover en Grand Cherokee nog echte terreinwagens met leren bekleding, de ML was vele malen meer geciviliseerd. Hoogtepunt was de ML55 AMG. De 5,4 liter grote handgebouwde V8 was goed voor 347 pk en 510 Nm. Voor 20 mille heb je een in nieuwstaat verkerende ML55. Mocht de AMG je te ordinair zijn, ga voor de ML500. Deze is nauwelijks langzamer, maar ziet er meer ingetogen uit.

'Get your motor runnin'...'

Wasa-racer: Volvo S70 R AWD:
Tsja, een snelle Estate is wel heel standaard. Tegenwoordig weet iedereen wel dat een vlavlip gele of oranje Volvo stationwagon erg snel is. Dus heeft een S70 R in een minder felle kleur zeker zijn charme. Ten eerste voor het sleeper gehalte. Een 850 T-5R is ook leuk, maar beginnen duur te worden. Daarbij hebben ze gewoon tractieproblemen. Met de S70 heb je alles in een klap voorkomen. Toppers zitten rond de 20k.

Histerische blokkendoos.

De maatstaf: BMW X5 4.4i
De BMW X5 was net als de ML een fijne SUV voor op de weg. In het terrein ben je net zo kansloos als met een normale auto, maar op de weg is er niets wat fijner rijdt. Een hoge zit, goed overzicht en dan die fijne V8 met prettige automaat. Qua rijden is de X5 een stuk verfijnder dan de ML. Voor 20 mille word je binnengelaten bij de Youngtimerpaleizen en krijg je zelfs nog wisselgeld. Gezien jouw eisen misschien wel de beste keuze.

Ziet er gewoon beter uit dan de huidige X5...

Powerhouse: Audi A8 6.0 quattro:
Favoriete sedan van onder getekende. Sneller dan de S8 versie en toch lekker onopvallend. Daarbij zit je nu eens niet vast aan een lange versie als je een twaalfpitter neemt. Nog steeds een beeldschoon ontwerp. De auto wordt compleet gedomineerd door de motor. Verkijk je niet op de suffe looks, deze A8 had bijna 100pk méér dan de BMW 750i welke destijds zijn concurrent was. Hiermee kun je totaal niet zuinig rijden, hoe hard je het ook probeert. Een mooi exemplaar zit zo rond de 15 mille, maar ook hierbij: onderhoud is stervensduur. Je kunt ook voor een iets minder exotische S8 of 4.2 quattro kiezen. Scheelt aanzienlijk in de kosten.

Net zo snel als een Ferrari 456...

Onverwoestbaar: Toyota Land Cruiser 100
Als degelijkheid je ding is: kijk niet verder. De ‘100’ is eigenlijk veel te groot en compleet zinloos, maar rijd in een Land Cruiser en je voelt je onoverwinnelijk. Betrouwbaarheid staat op een zeldzaam hoog niveau, mits het onderhoud correct wordt uitgevoerd. Veel onderdelen zijn uniek voor de 100, dus goedkoop is dat nooit. Voordeel van deze auto is dat je er zo een ton bij kon rijden zonder dat de restwaarde compleet nul is (is bij de andere alternatieven hier wel het geval).

Jij gaat eerder kapot dan deze auto.

Cøøler dan een Volvo: Saab 9-5 Aero
Waar de snelle Volvo’s altijd iets belegen zijn, hebben sportieve Saabs net wat meer. De 9-5 Aero was destijds niet eens de duurste (dat was de V6 Griffin met assymetrische turbo) maar veruit de lekkerste 9-5. Normaliter is zo’n bodykit nogal ordinair, maar op een Saab is het cool. De motor is een heerlijkheid, zeer soepel. Trekt eigenlijk altijd, vanuit elke versnelling. De automaat is vrij hopeloos, maar met handbak is de 9-5 fijner en sneller. Een goede Aero met een beetje werk zit zo rond de 10k. Er zijn ook versies van Hirsch te koop geweest (Hirsch 9-5 Troll en Hirsche 9-5 Troll R Evo) en beide zijn net zo betrouwbaar, mits het onderhoud goed gedaan is. Klik hier om er precies te zien waar je op moet letten.

De enige auto waarbij driespaaks velgen mooi staan.

Gentlemen’s express: Jaguar XJR
Ook zo’n held van de jaren 90. De latere V8 modellen waren sneller, maar deze was beter. zowel qua betrouwbaarheid als geluid. En die foute, platte velgen worden met de dag mooier. Ook hier is onderhoud en verbruik lekker hoog. Het leuke is dat de XJR een zeer comfortabele auto is als je dat wenst, en sportief wanneer de kinderen even niet op de achterbank zitten. Meer dan bij de Audi en Mercedes.

Deze wil ik.

Gentlemen’s express II: Land Rover Range Rover 4.6 HSE
Zwaaar onderschatte auto. Iedereen is op zoek naar een mooie classic terwijl het derde type ook best populair is. De P38 is zeker de moeite waard, vraag maar aan de Sultan van Brunei, die had er een stuk of twintig. De 4.6 HSE is absoluut niet snel of sportief, maar wel een uitermate prettige metgezel. Qua rijden verfijnder dan de rudimentaire LandCruisers, en comfortabeler dan de Duitsers. Dit type staat bekend om zijn elektronische nachtmerries en die zijn ten dele waar. De meeste zijn echt wel opgelost. Voor 20 mille heb je ruime keuze, dus probeer een van de vele leuke Limited Edition modellen op de kop te tikken.

En deze ook.

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt-nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Jaguar Land Rover sloopt coronavirus uit het interieur
  • Land Rover bewaart de foutste Range Rover voor het laatst
  • Land Rover gooit waterstof in de Defender

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

100, 9-5, A8, advies, amg, Audi, autoblog-advies, BMW, D2, e53, estate, Jaguar, Land Rover, land-cruiser, Mercedes, ml, range-rover, Saab, Toyota, Volvo, w12, X5, xjr, youngtimer

Vorig bericht: « Toyota denkt dat jongeren deze uBox willen
Volgend bericht: Kies maar: Donkervoort D8 GTO-S of Porsche Cayman GT4 »

Lees Interacties

Reacties

  1. pjotr zegt

    13 april 2016 om 14:03

    BMW E39 530i. Hou je nog benzinegeld over ook.

    Login om te reageren
    • jobberns zegt

      13 april 2016 om 14:26

      @pjotr: of een E39 M5! Als verbruik toch niet uit maakt en je 20 mille hebt liggen… Ik zou het wel weten dan ?

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        13 april 2016 om 14:51

        @jobberns: Volgens mij zijn die niet met trekhaak beschikbaar… Kun je beter de 540i pakken (als je zo nodig een V8 wilt).

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          13 april 2016 om 14:59

          @e1000bmw523i: Yup, ik geef je gelijk. BMW, MB en Audi hebben allemaal >300pk V8 versies van hun 5/E/A6 geleverd die allemaal voor misschien 10k zijn op te pikken; minder dan 10 jaar oud. Dat betekent dat ook dat je in een klasse shopt waar nog redelijk moderne navi’s te vinden zijn, goede airco’s, lekkere stoelen en vele electronische snufjes.

          Bij de meeste kan je nog redelijk makkelijk een gas-installatie in laten bouwen, mocht je dat willen.
          Rijden doet t heerlijk; ik ben blij dat ik er eentje heb gehad voor een jaar of 5.

          Voor het trekken, zijn de 3.0 turbo’s en de dikke diesels misschien nog wel beter; en die doen het ook goed in de 0-130 sprints.

          Login om te reageren
          • CRX zegt

            13 april 2016 om 15:56

            @gregorius: Hij wil een auto voor de youngtimer-regeling. Dan moet ie dus minstens 15 jaar zijn.

            Login om te reageren
            • gregorius zegt

              13 april 2016 om 16:06

              @CRX:
              Ja, probeer dat maar eens uit te leggen aan een buitenlander. NL-ers en hun belasting.

              Login om te reageren
        • jobberns zegt

          13 april 2016 om 15:39

          @e1000bmw523i: oh, ik dacht dat je daar ook gewoon een trekhaak onder kon zetten! Ziet er nog wel grappig uit zelfs, zo’n powersedan met trekhaak ?

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            13 april 2016 om 18:35

            @jobberns: echt geen porum. Ik zag laatst op mobile.de een E38 Siebener. Facelift met de druppelogen, check. Mooie kleur blauw, check. 728i, check (net genoeg voor relaxed cruisen met zo’n ding en de kosten tov van de 8-pitters zijn ongetwijfeld minder). Stoffen bekleding, check (geen lelijk oud uitgezeten leder). Subtiele velgen ipv karrenwielen, check…

            Maar dan zie je een plaatje van de achterkant, heeft dat ding gewoon een trekhaak. Zucht. En dan van het kaliber achteraf een gat uit de bumper gezaagd om er een vaste trekhaak op te schroeven…Man man man. Doe je toch gewoon niet.

            Login om te reageren
            • jobberns zegt

              13 april 2016 om 21:24

              @jaapiyo: dat ben ik zeker met je eens, een stuk uit de bumper zagen om een trekhaak te plaatsen, dat ziet er niet uit. Al helemaal niet bij zo’n stijlvolle auto als een 7-serie. Maar als je de bumper heel kunt houden, en misschien zelfs een afneembare trekhaak er onder kunt zetten, waarom niet?! Bij een ‘powersedan’ als M5 vind ik het er soms nog wel geinig uitzien zelfs, mits de bumper heel blijft ?

              Login om te reageren
            • bmwtouring zegt

              13 april 2016 om 23:02

              @jaapiyo: wat is het probleem dan? Die schroef je eraf en je plaatst een bumper zonder gat. Check.

              Login om te reageren
    • gerjanm zegt

      13 april 2016 om 16:18

      @pjotr: Ja, die had ik absoluut wel in dit rijtje verwacht. Zou iniedergeval mijn keuze zijn en ik zie ook nergens dat het een SUV moet zijn. Dus geen X5, maar een mooie 5er zou ik zeggen!

      Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      13 april 2016 om 17:15

      @pjotr: waarom geen 530d? Lekker veel koppel onderin. 90 op de cc in de 5 met de caravan bij elke heuvel op

      Login om te reageren
  2. norge zegt

    13 april 2016 om 14:04

    De Landcruiser natuurlijk, of kijk eens naar een Santa Fe..

    Login om te reageren
  3. spidermann zegt

    13 april 2016 om 14:08

    Waar is het yolo alternatief?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 april 2016 om 14:17

      @spidermann: Volgens mij zijn dit allemaal yolo-alternatieven.

      Login om te reageren
      • bergmm zegt

        13 april 2016 om 17:21

        @berlinetta: heb het idee dat dat toch niks uitmaakt omdat het verbruik hem niks uitmaakt bij deze jaarlijkse afstanden. ..

        Login om te reageren
  4. v60polestar zegt

    13 april 2016 om 14:09

    de s70 R natuurlijk

    Login om te reageren
    • volvologisch zegt

      13 april 2016 om 14:12

      @v60polestar: Lijkt me duidelijk idd! ;)

      Login om te reageren
  5. Tenck zegt

    13 april 2016 om 14:10

    Een youngtimer willen voor de bijtelling maar dan privé kopen?

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      13 april 2016 om 17:24

      @Tenck: er staat zakelijk – privé.

      Login om te reageren
      • Tenck zegt

        14 april 2016 om 08:54

        @dirkiii: Eerst niet :).

        Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    13 april 2016 om 14:16

    Als je nooit meer een andere auto wil kopen, raad ik je de Landcruiser aan. Met wat liefde houdt hij het langer uit dan jijzelf.

    Als je van stijl houdt, zou ik voor de Jag gaan. Een reden lijkt me niet echt nodig.

    Persoonlijk vind ik de 7-serie E38 ook erg gaaf. Die zie je niet zo vaak rijden en dat maakt hem zo leuk.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      13 april 2016 om 14:55

      @berlinetta:

      “Persoonlijk vind ik de 7-serie E38 ook erg gaaf. Die zie je niet zo vaak rijden en dat maakt hem zo leuk.”


      Are you kidding me?! Ik zie ze geregeld hoor. Van zeer goede tot erbarmelijke staat… Blijft natuurlijk na de Jag de mooiste optie, samen met de Range Rover.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        13 april 2016 om 15:33

        @e1000bmw523i: Misschien waar jij woont dan. Persoonlijk kom ik de E38 niet erg vaak tegen.

        Login om te reageren
        • gerjanm zegt

          13 april 2016 om 16:21

          @berlinetta: Ik zie die ook niet vaak. Veel vaker de e65, maar zeker die koplampen kunnen mij niet bekoren..

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            13 april 2016 om 16:38

            @gerjanm: E65 zie ik inderdaad ook heel wat vaker rijden. De pre facelift vind ik ook niet moeders mooiste, maar die gefacelifte versie vind ik een mooie auto, behoorlijk tijdloos zelfs.

            Login om te reageren
            • gerjanm zegt

              13 april 2016 om 16:56

              @berlinetta: Die is inderdaad flink opgeknapt ja. Die zie ik dan helaas wel weer minder.

              Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          13 april 2016 om 16:40

          @berlinetta: ik kom dan ook uit de richting waar de 3 wijzen vandaan kwamen: het oosten. Hier hebben we over het algemeen een sjiek gevoel voor smaak. ?

          Login om te reageren
  7. jurdespotter zegt

    13 april 2016 om 14:17

    Ik zou voor een cayenne gaan ook al is het niet echt een youngtimer

    Login om te reageren
  8. xiran zegt

    13 april 2016 om 14:18

    Honda Legend/Peugeot 607/Lexus

    Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    13 april 2016 om 14:20

    Die ML is een drama bak. En hoe zwaarder de motor hoe groter de problemen. Zelfde geldt voor de Range Rover. Helemaal die serie is een drama. Pak een van de Zweden of die Landcruiser. Anders blijf je betalen.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      13 april 2016 om 14:40

      @e34m5touring: zo’n ml valt best mee als je niet de eerste hebt. En inderdaad bij de lichtere motoren blijft. Een prettige auto die ook nog iets op een grasveldje gedaan krijgt. In tegenstelling tot de bmw.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        13 april 2016 om 14:53

        @lekbak: Maar aangezien je 99% van de tijd op de weg rijdt, is de BMW wat betreft rijeigenschappen toch weer in het voordeel. De BMW ziet er alleen meer verouderd uit in vergelijking met de ML, mijns inziens.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          13 april 2016 om 16:32

          @berlinetta: ik vind een vroege x5 gewoon ronduit lelijk terwijl een ml redelijk is. Maar ja, die bmw zal vast beter rijden. Echter rijdt die ml ook gewoon prima en is die wel meer geschikt voor een kar. Niet voor niks heeft de helft van de boeren in Nederland zo’n ding (de andere helft rijdt ssangyong).

          Login om te reageren
          • bmwtouring zegt

            13 april 2016 om 23:05

            @lekbak: Ik zie het net anders. Een vroege X5 vind ik nog altijd een brute verschijning, een vroege ML vind ik ronduit lelijk…

            Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        13 april 2016 om 16:09

        @lekbak: Ben ik niet met je eens. Mijn beste maat heeft er 3 gehad. 1 pre facelift 320cdi en 2 post facelifts, een 400cdi en 55amg. Die 400cdi ga ik niet allemaal uittypen op de phone. Die is 3x overnieuw gebouwd onder garantie. Die 55AMG heeft 2x een nwe bak en aandrijfassen gehad. Diffs zijn vervangen etc etc. Die lui zijn die hard mercedes fans, rijden nog steeds in Mercs maar het geloof is in die periode goed op de proef gesteld. Dat ie 2 meter verder komt dan een X5 geloof ik best maar t’is ook geen G klasse.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          13 april 2016 om 16:29

          @e34m5touring: dan klopt het dus precies wat ik zeg.

          Die pre-facelift was een vroege, de 400cdi is een belachelijk slechte motor en op een of andere manier is bij alle modellen met 400cdi motor de rest van de auto ook slecht. Dan heb je nog de AMG. Tja, ook een zware motor, zelfs de 500 geeft nog wel eens problemen…

          Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    13 april 2016 om 14:20

    @willeme: deze dan maar? http://www.ginaclassics.com/audi-a8-6-0-w12-quattro-lang-2001-z8x-espressobruin/

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      13 april 2016 om 17:47

      @dutchdriftking: Gaaf man! Wat een plaatje van een auto.

      Login om te reageren
    • kars zegt

      13 april 2016 om 19:29

      @dutchdriftking: Helemaal perfect! Die velgen maken ‘m af.

      Login om te reageren
  11. viezefreddyw zegt

    13 april 2016 om 14:20

    Look no further, ik heb jouw ultieme trekauto al gevonden. Comfort, luxe, trekhaak maar nog belangrijker; E39 535i. Dit vind ik nou een prachtig exemplaar met foute maar stiekem erg gave velgen! Dit zou mijn nummer 1 keuze zijn vanwege de prijs, lage kilometerstand en omdat E39!

    En als het verbruik je echt geen drol uitmaakt, dan deze E38 BMW 750. Vol met luxe, comfort en een heuze V12 in het vooronder. Erg stijlvolle auto met een lage kilometerstand en met bijna 500NM koppel heb je genoeg trekkracht onder je rechtervoet. En schappelijk geprijst, je houdt nog wat centjes over voor onderhoud.

    Wil je een echt werkpaard maar geen Mercedes ML, X5 of Range Rover blijft een JEEP Grand Cherokee een uitstekend alternatief. Een werkpaard pur sang, genoeg comfort en luxe en genoeg kracht om je sleurhut/paardenbak/fietsenrek/aanhanger mee te sleuren.

    Mijn optie? Twijfel tussen de E39 535i of de E38 750. Ik neig een beetje naar de E39, blijft een prachtige auto. En anders gewoon fuck youngtimers en zoek een prachtige 159.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      13 april 2016 om 14:57

      @viezefreddyw: Erg gave 535i. Jammer van de gastank.

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      13 april 2016 om 15:01

      @viezefreddyw: Ik zou voor de E38 gaan. De E39 V8-modellen hadden namelijk het onderstel van de E34 overgenomen.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        13 april 2016 om 15:10

        @e1000bmw523i: Ik heb geen ervaringen met een E34, maar is het een slecht onderstel dan? Ik vind zo’n E39 535i wel erg lekker, maar als het onderstel niet zo denderend is…

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          13 april 2016 om 15:24

          @viezefreddyw: @willeme kan je waarschijnlijk er meer over vertellen. Ik weet dat er een puntje van kritiek was op de V8-versies iig. Daarnaast hadden de V8-modellen het oude stuurhuis uit de E34, terwijl de zescilinders een vernieuwd stuurhuis meekregen.

          Login om te reageren
      • bmwtouring zegt

        13 april 2016 om 23:11

        @e1000bmw523i: Had de E34 dan ook al een volledig aluminium ophanging? Ik dacht het niet…

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          14 april 2016 om 10:10

          @bmwtouring: Ik ga vanmiddag eens opzoeken wat de overeenkomsten (en nadelen) waren qua onderstel. Nu wil ik het naatje van de kous weten ook.

          Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      13 april 2016 om 23:08

      @viezefreddyw: Foute velgen? Dit is OEM BMW tweedelig lichtmetaal, heb dezelfde op een E36 Touring gehad. Zie jij dan liever ballonbanden op 15 of 16 inch? De velgen maken de auto af! De prijs is wel absurd…

      Login om te reageren
  12. 888natan zegt

    13 april 2016 om 14:21

    Kennis heeft een ML500 brabus, heel erg vet :) overigens een aannemer haha

    Login om te reageren
  13. kilum zegt

    13 april 2016 om 14:26

    Audi RS6. Volgens het artikel met trekhaak. Dus vermoed dat hij wegklapbaar is want staat niet op de foto.

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      13 april 2016 om 14:26

      @kilum: artikel > moet zijn > advertentie. -.-

      Edit knop waar zat je ook al weer?

      Login om te reageren
  14. maxidyne zegt

    13 april 2016 om 14:26

    Audi RS2 of de ur-S4? Ik heb de eerste, oerbetrouwbare 5 cilinder, vrij ruim en snel. Heb hem al 16 jaar, nog nooit een slag verkeerd geslagen. Samen met mijn 330CI worden we met ons drieën oud ;-)

    Login om te reageren
  15. thomasthomas zegt

    13 april 2016 om 14:27

    ml 1998-2000 afblijven
    ml 2000-2001 stuk verbeterd en ook in 270cdi verkrijgbaar
    ml 2001-2005 facelift beste versie

    Heb er 3 gehad op grijs kenteken in die jaren. Eerste versie is geen aanrader andere 2 prima.

    Login om te reageren
  16. Rob zegt

    13 april 2016 om 14:27

    Jeep Cherokee. Machtig ding vind ik dat. En er zit een Cherokee specialist in Nederland (Cherokeeland) Moet je vast en zeker kunnen slagen met 20k.
    https://www.netcarshow.com/Jeep-Cherokee_UK_Version-1993-800-02.jpg

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      13 april 2016 om 14:29

      @Rob:
      @E34M5Touring: Heb jij niet zo’n ding gehad?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        13 april 2016 om 16:10

        @Rob: Ik kan hier niet objectief op antwoorden :-) Mijn lieveling. Zo veel kattekwaad mee uitgehaald.

        Login om te reageren
  17. mgmgb zegt

    13 april 2016 om 14:36

    Persoonlijk zou ik voor de XJ of de S70 gaan. Eventueel de Range Rover als je van een hoge zit houdt. Waarom? Alle andere alternatieven zijn in meer of mindere mate ‘fout’ geworden. Met een Jag, Volvo of RaRo kan je, hoe oud hij ook is, overal aankomen. Het is nooit fout, er wordt nooit de aanname gedaan dat je geen nieuwere auto zou kunnen betalen. Het straalt uit dat je stijl hebt, niet bang bent anders te zijn dan de massa en vooral dat je auto niet gekocht is uit noodzaak, maar uit een bewuste keuze.

    Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      13 april 2016 om 14:50

      @mgmgb:
      Kleine toevoeging: de Saab mag ook wel in dat rijtje. Die zijn ook nooit fout.

      Login om te reageren
    • mazdarx zegt

      13 april 2016 om 15:16

      @mgmgb: Eens, met b.v. zo’n ML, A8 en X5 kan je gewoonweg niet aan komen zetten vind ik, vreselijk ordinair en ordentelijk. De Landcruiser, hoe ijzersterk hij ook is, heeft geen enkele toegevoegde waarde in Nederland. Ik zou de Saab nog toevoegen, ook een mooie en tijdloze auto al is deze wel iewat kitscherig (meer een tandartsen / architecten auto).

      Na een aantal van deze adviezen gelezen te hebben begin ik me toch wel af te vragen wat de gemiddelde leeftijd hier is zeg… Trekhaken, Carvans, “hoge zit”, jakkes…

      Login om te reageren
      • mgmgb zegt

        13 april 2016 om 15:19

        @mazdarx:
        Het lijkt me een dwarsdoorsnede van de (mannelijke) Nederlandse bevolking… Ik ben gelukkig 22 en ik heb helemaal niets met een hoge zit. Vind het zelfs vrij vervelend.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          13 april 2016 om 17:59

          @mgmgb: de groep met geld… Ook niet zo gek want die lui hebben al een half leven achter zich, dan mag dat ook.

          Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      13 april 2016 om 23:17

      @mgmgb: Een auto kopen op “imago”, ik snap het niet.
      Ik kijk naar wat de auto me te bieden heeft, welk plezier ik er aan kan beleven.
      Wat een ander er mee doet of wie er nog mee rijdt zal me worst wezen.
      Zo bekrompen man!

      Login om te reageren
  18. allesmetturbo zegt

    13 april 2016 om 14:37

    Helaas is de Audi Q7 V12 TDI nog niet oud genoeg, dat vind ik echt een beest. Touareg of range rover?

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      13 april 2016 om 15:31

      @allesmetturbo: daar loop je op leeg. De afschrijving is wel heel hoog op die dingen. Ik zag vorig jaar een tweedehands voor 85k (Auto was 2 jaar oud en 75k kilometer)

      Dit betekend een afschrijving van 210-85=125 125/24=5200 euro per maand. Grof gezegd een halve aygo afschrijving per maand. En dan komt de rest nog: onderhoud/wegenbelasting/diesel (1 op 5)/verzekering.

      Dit is de meeste slechte investering die je kunt doen.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        13 april 2016 om 15:36

        @xiran: Ik zou het niet eens een investering noemen ;)

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          13 april 2016 om 15:55

          @berlinetta: hahahaha nee idd. De afschrijving uitdrukken in aygo’s :D

          Login om te reageren
      • jolig zegt

        14 april 2016 om 11:18

        @xiran: Afschrijving is juist positief voor kopers van youngtimers. Daardoor worden auto’s als dit betaalbaar (in de aanschaf).

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          15 april 2016 om 08:07

          @jolig: ja klopt! Maar als een setje keramische schijven duurder is dan de auto zelf dan klopt er iets niet.

          Login om te reageren
  19. honeyhanger zegt

    13 april 2016 om 14:39

    Audi A6 4.2 V8 (c5) heerlijke v8! Genoeg ruimte en comfort

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      13 april 2016 om 15:01

      @honeyhanger: mooi! Die heb ik voor 5 jaar gehad. Heerlijke auto.

      Login om te reageren
  20. gt500eleanor zegt

    13 april 2016 om 14:47

    Die Saab…. word er spontaan verliefd op. Wat een machine!

    Login om te reageren
  21. bertorelli zegt

    13 april 2016 om 14:48

    Mercedes S-Klasse
    W140 of een late W126

    Rijdt simpelweg onovertroffen.
    En met een budget van €20k keuze in overvloed.

    Login om te reageren
  22. michaelcorleone zegt

    13 april 2016 om 14:51

    Wat is de eerste generatie ML lelijk in vergelijking met de eerste generatie X5.

    Mijn keuze is simpel ik zou gaan voor de Land Cruiser.

    Login om te reageren
  23. toyotafortuner zegt

    13 april 2016 om 14:53

    De Land Cruiser is écht een goed advies. Of anders andere Japanse SUVs uit dat segment een oudere Patrol of Pajero. Of is een Rexton niet wat?

    Of kijk naar de Amerikanen:

    Een oudere Suburban (Chevrolet/GMC)
    Of misschien pickups.

    Zijn er vast allemaal voor dat geld te vinden.

    Login om te reageren
  24. Lennart95vdk zegt

    13 april 2016 om 14:53

    XC60 met een kmstand van 1,5 ton. Trekauto van het jaar 2010 geloof ik

    Login om te reageren
    • MDA zegt

      13 april 2016 om 14:57

      @Lennart95vdk: das euh… geen youngtimer, ofweldan?

      Login om te reageren
  25. Rob zegt

    13 april 2016 om 14:55

    Stuit ik zomaar op een zes deurs Volvo 760 wagon! Is dat niet wat voor jou, @mout? ;-)
    http://ww3.autoscout24.nl/classified/189594307?asrc=st|as

    Login om te reageren
    • mout zegt

      13 april 2016 om 21:01

      @Rob: Ja, die is zeker fraai. Schmidt Gemert is dan ook dé specialist in verbouwde Volvo’s.
      Ze hadden (hebben?) dan ook een 245 Transfer NB te huur!
      Maar voorlopig blijf ik nog lekker in mijn ’80 Transfer rijden. Al was het maar omdat ie over 4 jaar 40 is, en ik de vrijstelling voor mijn LPG nog wil meemaken ;-)

      Login om te reageren
    • mout zegt

      13 april 2016 om 21:03

      @Rob: (O ja – om wat te knorren te hebben: Die uit jouw linkje is verbouwd, de Transfer is origineel Volvo)

      Login om te reageren
  26. TimD zegt

    13 april 2016 om 15:20

    Dat is niet zo moeilijk! FIAT stilo 1.9 JTD station, wat een heerlijke auto is dat oke oke, goedkoop… Ik zou zelf gaan voor een Audi A6 3.2 TDI C6 avant

    Login om te reageren
    • TimD zegt

      13 april 2016 om 15:21

      @timd: – TDI

      Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      13 april 2016 om 15:30

      @TimD: Is nog geen Youngtimer ;-). Wel een mooie kar.

      Login om te reageren
    • honeyhanger zegt

      13 april 2016 om 16:04

      @timd: er bestaat geen 3.2 tdi. Maar een 3.0 tdi. De 3.2 is benzine

      Login om te reageren
      • TimD zegt

        13 april 2016 om 16:26

        @honeyhanger: zie comment direct onder mijn post, ik verbeterde mij direct, ik wou een lijstje maken met 3.0 TDI en 3.2 en toen dacht ik dat diesel geen optie was

        Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      13 april 2016 om 23:40

      @timd: Wat kom jij nou met een FIAT aanzetten?..

      Login om te reageren
  27. martijn11 zegt

    13 april 2016 om 15:33

    Doe de mercedes maar

    Login om te reageren
  28. Vreddy_B zegt

    13 april 2016 om 15:35

    Cadillac Seville SLS ook een prima kar. Kwaliteit is best oké en lekkere grote cruiser.

    Login om te reageren
  29. realracing3 zegt

    13 april 2016 om 15:36

    Jammer dat er geen alfa 159’s te vinden zijn…. Misschien dan maar een 155 of deze volvo V70 ipv S70 http://www.autotrader.nl/auto/volvo-v70/2000/apeldoorn/6n564/volvo-v70-24-r-awd-1-eigenaar-laser-blue-bijtellin/

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      13 april 2016 om 16:31

      @realracing3: wel genoeg 156 GTA’s..
      En je houd genoeg in je zak.

      Login om te reageren
      • realracing3 zegt

        13 april 2016 om 16:36

        @rikus: Ik heb geen enkele gta van voor 2000 gevonden

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          13 april 2016 om 18:03

          @realracing3: 2001 mag ook nog. Mits deze 15 jaar oud is.

          Login om te reageren
  30. desjonnies zegt

    13 april 2016 om 15:59

    Er is er maar eentje

    Een dikke Avantime eigenlijk.

    Of een oude GROTE Citroën.

    Me is nogal van de CX Break serie 2, zijn gewoon goeie auto’s.

    Ziet er altijd goed uit zo’n CX!

    http://myalbum.com/photo/gOA8m7Yv0TGl/1k0.jpg

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 april 2016 om 16:19

      @desjonnies: Misschien dat je zelfs nog wat kan afdingen vanwege gebruikerssporen.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        13 april 2016 om 16:42

        @berlinetta:

        Ik zei al dat het een dure week voor me zou worden vanwege de frikadellen Speciaal !

        Login om te reageren
  31. desjonnies zegt

    13 april 2016 om 16:14

    Slurpers.
    Word je op den duur doodziek van, zeker als je 45000 per jaar rijdt.
    Ooit kocht ik een RangeRover Classic Vogue uit 1994. met de 3.9 V8 met Lucas hot-fuel injection.
    Wereld wagen, echt waar, maar op een avond stond ik weer bij de pomp om 70 liter loodvrij te bunkeren waarmee ik een 350 kilometer ver kwam.
    Opeens besefte ik me dat ik alles, maar dan ook alles in benzine verbruik rekende qua rijwerk.
    Een week later had ik hem verkocht en kocht ik een gebruikte Passat B5 TDI de 130 pk versie.
    Ik dacht eerst dat die Passat zijn brandstofmeter stuk was, dat ding bewoog niet, toen reed ik soms 1000 kilometers op een zestig liter tank !

    Login om te reageren
  32. lincoln zegt

    13 april 2016 om 16:26

    20 rooitjes uitgeven aan een youngtimer !!

    Arme jongen .. Je gaat erin met boter en suiker ..

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 april 2016 om 16:43

      Anyway ..
      Da Volvo V70R is de beste keus ..
      Daarna een E39 touring (altijd een grote 6 pitter) ..

      Geef niet meer dan 5000 uit aan een exemplaar met bewezen minder dan 200k op de teller ..
      Laat vervolgens zelf groot onderhoud plegen en rubbers en stabilisatie meuk vervangen ..

      Eerder bang zijn voor onlogisch lage km standen dan redelijke ..

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        13 april 2016 om 17:06

        Nee @lincoln, die goedkope snoepjes houden we voor onszelf!

        Login om te reageren
      • bmwtouring zegt

        13 april 2016 om 23:31

        @lincoln: Het eerste realistische advies, eindelijk! Ben van de zelfde mening, niet meer dan 5000€ mag zo’n youngtimer kosten.
        De prijzen die ik hier zie passeren zijn echt absurd, je hebt echt geld teveel als je zoveel kan uitgeven aan een-laten we eerlijk zijn- oud hok.
        (En dat is niet denigrerend bedoeld, want ik rij zelf met alle plezier en volle overtuiging met zo een oud hok !!)

        Login om te reageren
  33. rikus zegt

    13 april 2016 om 16:30

    Infiniti fx35, cayenne, s6 avant (quattro), 540i, Range Rover..
    Met 20K is de keuze reuze,

    Login om te reageren
  34. realracing3 zegt

    13 april 2016 om 16:39

    http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/alpina/b10-32-touring/5805601 Het boeide niks met brandstof. En je hebt nog geld over voor een trekhaak…

    Login om te reageren
  35. e1000bmw zegt

    13 april 2016 om 17:04

    Hier, een E39 530i met trekhaak én in een niet heel veel voorkomend kleurtje: http://ww3.autoscout24.nl/classified/286380279

    Login om te reageren
  36. tukker123 zegt

    13 april 2016 om 17:05

    Ik zou voor de ML gaan

    Login om te reageren
  37. fmgarcia zegt

    13 april 2016 om 17:06

    Zou gewoon kijken of er een goede Toeareg te vinden is. Elke motor is prima en het rijdt heerlijk.

    Login om te reageren
  38. dunhozzie zegt

    13 april 2016 om 17:09

    Uiteraard de XJ. Prachtig, goed en rijdt zalig. Of een Subaru Forester voor de momenten met 4 en een XK8 voor de momenten met 2.

    Login om te reageren
  39. frisian zegt

    13 april 2016 om 17:11

    Koop vooral geen ML55 AMG als comfort belangrijk is!

    Wij hadden thuis zo’n ding en elke drempel was ik weer bang dat het dashboard eraf zou vallen zo hard zijn die dingen afgeveerd.

    Daarnaast is betrouwbaar ook niet perse van toepassing

    Login om te reageren
  40. Roderick27 zegt

    13 april 2016 om 17:27

    http://link.marktplaats.nl/m1037059760?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=85933

    met zo’n heerlijke rustige V8 erin…. zoooo stijlvol!

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      13 april 2016 om 17:39

      @Roderick27: Handmatige airco zonder climate control en geen 2 dan wel 4 zone? Karig voor een 7. :P

      Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      13 april 2016 om 23:45

      @Roderick27: Mooi hoor!
      Die elektronische meuk gaat toch maar kapot, je kan ook zonder.
      Ik wil de eerste persoon nog tegenkomen die effectief een verschil merkt tussen de standaard airco en de 2-zone airco.

      Login om te reageren
  41. Roderick27 zegt

    13 april 2016 om 17:49

    een BMW rijder gaat toch voor zichzelf ;-) Ik vind dat kale juist heel stoer… strakke auto

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      13 april 2016 om 21:21

      @Roderick27: NIET in een 7!!!

      Login om te reageren
  42. prod zegt

    13 april 2016 om 17:54

    de RR P38!
    https://www.youtube.com/watch?v=rs40kUXTRGk

    Login om te reageren
  43. parker zegt

    13 april 2016 om 18:55

    Sorry, maar als je 20 mille gaat uitgeven aan een 15 jaar oude auto dan ben je niet helemaal lekker, tenzij je graag een dromerige youngtimerhandelaar aan een woekermarge wil helpen. Voor tussen de 5 en de 10 mille kun je een E65 7-serie vinden in een topstaat met 100 à 150dkm of voor rond de 5 mille een V70 van na 2000 met pakweg 2 ton op de teller. Auto’s waar je nog prima twee ton bij kunt zetten op de teller. Vooral niet focussen op auto’s met extreem lage tellerstanden, stilstand = achteruitgang. Dezelfde auto met 250dkm is níks minder, mits goed onderhouden en netjes bereden. Lexus GS300 ook leuk en niet al te gedateerd. Volgend jaar het nieuwe model A8.

    Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      13 april 2016 om 23:39

      @parker: Helemaal mee eens!

      Login om te reageren
  44. rovadepo zegt

    13 april 2016 om 19:30

    Let ook nog even op dat je naast de 35% bijtelling over de dagwaarde, btw over je privegebruik moet betalen . 1.5% van de nieuwwaarde en 2.7% bij Btw auto’s.. Neem je dus een 750 van €100.000 nieuw komt er nog €1500 of €2700 aan btw bij.

    Login om te reageren
  45. elias zegt

    13 april 2016 om 19:36

    Is het geen 4,8i? Of bestaat de 4,4i naast de 4,8i?

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      13 april 2016 om 19:56

      @elias:

      De 4.8i is een speciale versie van de 4.4i is mij altijd verteld.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        14 april 2016 om 02:09

        @jack_abarth: @elias

        Het was 4.4i. Dat is de motor uit de 540i/760i.

        Het topmodel van de pre-LCI X5 was de 4.6is. Een van de weinige BMW’s met Alpina motor.

        Login om te reageren
  46. hplh zegt

    13 april 2016 om 19:51

    Lekker bijdehand .netto 3500 pj betalen voor een paar privé kilometers.
    Hij kan er beter een privé auto bijkopen.

    Login om te reageren
  47. kempenaer zegt

    13 april 2016 om 20:18

    Een youngtimer van 20K is niet verstandig. 3K bij je inkomen optellen per jaar als je de auto ook privé wilt rijden. Tegen 52% betaal je 1560 euro per jaar extra belasting, 130 euro per maand.

    Rond de 5000 euro een bmw 530i kopen. Handgeschakeld. Sedan is fraaier. Automaten van die tijd zijn traag. Atmosferische 6L met rwd. Uitstervend soort. Bijzonder prettige combinatie.

    Honda accord, toyota camry, lexus gs. Dat zijn de verstandige keuzes.

    Login om te reageren
  48. kempenaer zegt

    13 april 2016 om 20:22

    Het is nog veel erger natuurlijk. Geen 15% maar 35% bijtelling. Maakt 7k bijtelling per jaar. 52% belasting. 3640 euro per jaar extra belasting. 303 euro per maand.

    Login om te reageren
  49. robert_hoge zegt

    13 april 2016 om 22:20

    W124: 500,300 of 260. Onverwoestbaar en rijden nog steeds top!

    Login om te reageren
  50. tjorque zegt

    13 april 2016 om 22:25

    Met wegligging:
    BMW 540i

    Met veel ruimte:
    Vito 320 V6

    Anders:
    Citroën C6 V6

    Login om te reageren
  51. pinut187 zegt

    14 april 2016 om 09:49

    De X5, en wat is die Toyota toch lelijk van achteren..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North