Autoblog advies: vlotte leaseauto voor €650 p.m.

Auteur: , 80 Reacties

Het autohart versus het gezonde verstand. Is dat te combineren?

Ford

Voor wie er ervaring mee heeft: niets is zo leuk als het uitzoeken van een nieuwe leaseauto. Het is natuurlijk de kunst om verreweg de beste auto uit te kiezen in het gestelde budget. Tussen koop en lease zitten nogal wat verschillen. Niet alleen in de betaalconstructie, maar ook in de prijsstellingen. Een dure auto in aanschaf hoeft niet per se een dure auto in de lease te zijn. Andersom geldt hetzelfde: een auto met een lage aanschafprijs hoeft niet direct ook een gunstige leaseprijs te kennen. Kortom: het uitzoeken van een leaseauto kan nog een heel karweitje zijn.

Dit geldt ook voor Autoblog lezer Joost, die op zoek is naar een nieuwe leaseauto. Joost is nu 31 en vader van twee kinderen: een baby en een kleuter. Dus de auto moet wel een beetje praktisch zijn. Let wel: het gaat niet zozeer om de ruimte die de kinderen zelf innemen, maar wel om de benodigdheden om ze er representatief uit te laten zien. Met ‘vlotte’ in de titel bedoelen we (en Joost) niet zozeer een zeer snelle auto (dat mag overigens wel), maar eentje die er origineel uitziet. Of toch verstandig? Twijfels!

Joost rijdt op dit moment rond in een Seat Leon ST 1.4 FR-Line DSG, waarmee hij eventueel ook nog twee jaar door kan rijden. Dat is op zich nog niet eens zo’n gek idee, overigens. Op een kleine facelift na is de Leon nu immers nog hetzelfde. Je rijdt zeker niet in een verouderde auto rond. Om een beeld te krijgen van de eisen en wensen, heeft Joost de tabel der tabellen ingevuld:

Huidige /vorige auto's:Seat Leon ST FR 1.4 TSI 150pk DSG (erg blij mee!)
Koop / lease:Lease
Zakelijk / privé:Zakelijk
Budget:€650 per maand
Jaarkilometrage:20.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine (absoluut geen diesel!)
Reden aanschaf andere auto:Contract loopt af
Gezinssamenstelling:2 kleine kinderen (3 jaar en baby), 2 volwassenen
Voorkeursmerken /modellen:Goede combinatie tussen verstandig en leuk
No-go modellen / merken:-

De auto’s en prijzen zijn niet direct één op één te vergelijken. Maar het overzicht is vooral om een beeld te geven van welke kanten je allemaal op kunt gaan. Dit zijn de aanbevelingen geworden:

Mazda 6 Sportbreak 2.0 SkyActiv 165 Skylease GT
€650 p.m. 
We beginnen maar meteen met de de dikste en de duurste. De Mazda 6 loopt al weer een paar jaartjes mee, maar het is nog steeds een puike aanbieding in zijn klasse. Qua exterieur is het een zeer geslaagd model, maar het rijden is de kers op de taart. Mazda heeft echt een home-run geslagen met de 6. De motor is in tegenstelling tot de concurrentie nog atmosferisch. Dat merk je wel: je moet de auto echt meer op zijn staart trappen om snelheid te maken. Als Skylease GT uitvoering zitten alle leuke opties en extra’s erop. Bestel er eentje in het Soul Red, graag!

Mazda

Volvo V60 T3 Nordic
€650 p.m.
Ditmaal doen we premium zonder een BMW, Audi of Mercedes te benoemen. De Volvo V60 (rijtest) is niet de meest ideale auto. De  kofferbak is niet overbemeten (hoewel dat vooral geldt voor de Twin Engine modellen). Het model is ook al een paar jaar oud en je ziet ze werkelijk overal rijden. Maar is dat een reden om er niet naar te kijken? Op zich niet. Het is nog altijd een fraai model. De stoelen zijn uit de kunst en het comfort is bovengemiddeld. De ‘Nordic’ uitvoering is een actiemodel en beschikt dus over lekker wat opties. De T3 motor is een 2.0 liter met turbo en levert iets meer dan 150 pk, maar is eenvoudig tot 200 pk te chippen.

Volvo

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI Highline DSG
€620 p.m.
Dit verklaart meteen waarom je zoveel Volkswagens ziet terwijl de aanschafprijs hoger is. Dankzij de hoge restwaarde valt de leaseprijs mee. Terecht of onterecht: waar bovenstaande auto’s rond de 35 mille kosten, zit de Tiguan (rijtest) meer richting de 40 mille. Desondanks is de leaseprijs maar enkele tientjes per maand lager. Heb je dus geld over voor een stoer R-Line pakketje. De Tiguan is een fijne, praktische no-nonsense SUV waarmee je niemand tegen het hoofd stoot. De motor en bak zijn identiek aan jou huidige auto, dus geen verassingen op dat vlak. Gewoon een uiterst fijne SUV voor alledag.

Volkswagen

Citroen Picasso PureTech 130 Shine
€550 p.m.
We hoeven niet het volledige budget uit te geven om een leuke auto te bedenken. Mocht je een midi-MPV zoeken is de Citroen C4 Picasso by far de leukste. Gaaf om te zien dat de designers echt heel erg werk hebben gemaakt van het uiterlijk. Ook van binnen heb je niet het idee in een alledaagse auto te zitten. Qua rijden is het vooral heel gemoedelijk en comfortabel. De 1.2 turbo driecilinder moet 130 pk leveren, maar zo voelt ‘ie zeker niet aan. Het is adequaat, niet meer dan dat. Maak anders even een proefritje voor de zekerheid. Anders valt een 165 pk sterke 1.6 ook nog in het budget.

Citroen

Kia Sportage 1.6 T-GDI DynamicLine
€630 p.m.
Te kort aan vermogen zul je bij deze Kia niet hebben. De 1.6 turbomotor is goed voor 177 pk en 265 Nm. Daarmee komt de Sportage aan meer dan acceptabele prestaties. Je zou het niet zeggen, maar dit is al de vierde generatie Sportage, de eerste twee waren niet al te best, maar sinds generatie drie heeft Kia mega stappen gezet. Dat zie je ook terug in het interieur, dat gewoon keurig is. Supergoedkoop zijn de Koreanen niet meer, maar gelukkig hoef je niet te zemelen over opties: bijna alles zit er al op. Denk aan climate control, navigatiesysteem, led-verlichting achter, DAB+ radio, regensensor, 17″ velgen en elektrisch inklapbare buitenspiegels. Dat is pas premium.

Kia

Skoda Superb Combi 1.4 TSI Active Business
€570 p.m.
Oké, we begrepen dat het wel iets cachet mag hebben. Dat heeft de Superb (rijtest) niet. Maar voor een relatief beperkt bedrag heb je wel een zeer ruime auto. Qua binnenmaten doet het niets onder voor bijvoorbeeld een Audi A6, een auto met een bijna twee keer hogere prijs in lease of aanschaf. De 1.4 TSI motor is voldoende en de Active Business uitvoering heeft eigenlijk alleen airco en navigatie, maar wat heb je nog meer nodig? Met kinderen, Ikea bezoekjes, sportdagen, verjaarfeestjes en familiebijeenkomsten is de overdaad aan ruimte een grote luxe. Bijkomende voordelen zijn de lange wielbasis en de spoorbreedte, waardoor de Superb uiterst comfortabel is. Ook handig: met een paar fietsen op het dak en wat gezonde Hollandse bluf kun je de Tour de France van dichtbij meemaken.

Skoda

Honda Civic 1.5 VTEC Sport (FK7)
€600 p.m.
Wederom een auto die eigenlijk aan alle eisen voldoet. Het is een gloednieuw model, dus je ziet ze nog niet overal rijden. De nieuwe Civic is 10 cm langer dan de oude Civic, een auto die al niet te kort schoot qua ruimte. In het budget kun je kiezen uit alle uitvoeringen, maar we opteren vandaag voor de Sport: die smoelt het beste. Ze waren een beetje laat met downsizing bij Honda, maar de 1.5 VTEC turbo motor is een topper. Met 182 pk en 240 Nm kun je zelfs de gemiddelde lease BMW het lekker lastig maken.

Honda

YOLO: Ford Focus ST Wagon (DYB)
€710 p.m.
Voor deze zul je het budget ietsjes moeten opwaarderen, alhoewel 6 tientjes niet onoverkomelijk is. Maar dan heb je wel wat. De Focus ST Wagon (rijtest) is gezegend met een 2.0 EcoBoost turbo met maar liefst 250 pk. Aan de buitenkant bestaat er geen twijfel: dit is een snelle auto. De centrale stortkoker en dikke bodykit maken dat wel duidelijk. Van binnen zit je heerlijk vast in Recaro sportkuipen. Om te rijden een absoluut genoegen. Het verbruik zal wel ietsjes hoger liggen, maar verder kun je de vrouw uitleggen dat je gewoon een stationwagon hebt gekocht.

Ford Focus

YOLO II: Saab 9-3 Turbo-X Combi Hirsch

€19.995
2008
120.000 km
Misschien een hypothetische stelling, maar je kan ook voor de leaseauto bedanken en zelf iets uitzoeken. Natuurlijk kunnen we dan uitkomen bij een Brabus V12 Combi, maar dat is ridicuul. Voor 20 mille heb je bijvoorbeeld een bijzondere Saab als deze. Oké, net als bij de Alfa Romeo 159 is het idee van de auto beter dan de uitwerking, maar met de 9-3 Turbo-X kwam Saab behoorlijk dichtbij. De 2.8 V6 turbo motor levert na een Hirsch kuur dik 300 pk. De overbrengingen van de 9-3 zijn nogal lang, waardoor de acceleratie wat tegenvalt. Maar kijk op de snelheidsmeter en je ziet dat die power er wel in zit. Die Boxster werd ook flink kleiner in de binnenspiegel. Bekijk deze video van @CasperH om te zien waar je op moet letten.

Saab

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



80 reacties

Op de yolo’s na niks wat ik ook maar onder de categorie vlot schaar. Lease ‘gaap’. Al die stomme opschmuck op die auto’s zonder dat ze ook maar vooruit te branden zijn.
@meritocraat: zoals in de tekst vermeld staat: een vlot uiterlijk. En met 130 tot 182 pk kom je meer dan behoorlijk met het verkeer mee.
@willeme: sterker nog, in de file heb je zelfs met 2pk genoeg om mee te komen.

Trouwens enkele jaren terug was je met 110pk al een held… we zijn allemaal verwend de laatste jaren.
-edit: nutteloze bijdrage-
@meritocraat: wat is er mis met lease… altijd maar weer die leasehaters…
@freezzr: heb je een paar uur? Dan vertel ik het je wel :). In de regel valt het wel mee maar in de praktijk is het vaak: 3-cilinder AMG look, kekke schoentjes aan en alles van de weg afdrukken op de A2. En het wegversmalling feest mag er ook wezen.
@freezzr: er is in feite niets mis met lease, echter is er iets mis met een deel van de lease rijders. De manier hoe die mensen die arme auto’s afbeulen alsof ze hem gestolen hebben en hoe vuil ze hem laten worden bijvoorbeeld. Nog maar te zwijgen over de manier hoe ze mensen de stuipen op het lijf jagen, op met name, de linker baan. Je kunt gewoon aan alles zien dat het ze geen zak interesseert omdat ze het zien als een soort huurauto. Weet pertinent zeker dat, indien het eigendom was van deze mensen, er behoorlijk netter met die auto’s zou worden omgegaan.
@cpp1: over een leasewagen wordt BPM, MRB en bijtelling afgedragen. Het zijn daarmee de zwaarst belaste voertuigen op de weg. Daarom is ook de meest linker rijstrook voor leasewagens gereserveerd. Als je dat nog niet wist dan wordt het echt tijd voor Postbus 51 spotjes.
@mashell: maar geen btw op de brandstof en het onderhoud!

Met dat gejakker op de linkerbaan is dat al snel €4000 per jaar natuurlijk.
@cpp1: mooi dat je het zeker weet, maar helaas klopt het niet :-p

Hiervoor een leaseauto waar ik helemaal weg van was. Die kwam echt de wasstraat niet in bijvoorbeeld. Nu sinds een jaar een eigen auto (nieuw, dus geen oud lijk ofzo) en die is in die tijd 2x door de wasstraat geweest… verder niet naar omgekeken.
@cpp1: de frustratie spat eraf man. Ik heb wel een beetje medelijden maar goed, ik ga zo maar eens wat autoconfigurators openen, want eind van het jaar moet er weer een nieuwe wagen komen om af te beulen ;P
@cpp1: Stel je is niet zo aan joh.
@meritocraat: duidelijk dat je niet met de Ford ST hebt gereden.
@tvr1974: Saarom zegt hij ook, Op de Yolo’s na…
@ikbenmnzus: edit: Daarom.
Zo’n Picasso is nu niet bepaald een leuke vlotte auto en dan druk ik mij nog enigszins eufemistisch uit. Past niet echt in dit rijtje thuis.
@cpp1:
Maar voor een gezin met twee opgroeiende kinderen nog eens niet zo’n slecht idee.
En in dit rijtje verreweg de mooiste wagen, vind ik dan.
Natuurlijk zijn deze wagens vlot zat. Maar of je dit kunt leasen voor 650? Bij mijn werkgever kan dat bij lange na niet.
@mashell: Als het de kale leaseprijs is dan is het wellicht mogelijk. Mijn vorige werkgever leek ook een leuk budget ter beschikking te hebben, flink meer dan dit. Maar daar zat dan reeds brandstof, belasting en verzekering bij in… netto lag het dus flink lager dan de hier genoemde 650€.
En de Mégane Estate TCe 205PK EDC GT dan?
@RegnuM: in die Megane’s rijden de meest agressieve accountmanagers die men zich kan voorstellen…het is werkelijk onvoorstelbaar hoe die lui met hun lease schrapers de linker baan lopen te terroriseren. Daar wil ieder fatsoenlijk mens niet mee geassocieerd worden…
@cpp1: Maar dat is met Audi’s toch net zo? Lopen ook de linkerbaan te terroriseren en te bumperkleven.
@viezefreddyw: ook, maar de Megane rijders lijken de nieuwe Audi rijders tegenwoordig. Echt opvallend irritant.
@cpp1: Mijn ervaring is juist dat ALLE auto’s er tegenwoordig een handje van hebben. Niet alleen de Megane’s. Maar ook de Passats, Golfjes en noem ze allemaal maar op.
@viezefreddyw: vergeet de polos en v40’s ook niet want die kunnen er ook wat van
@ferraricorse: het is allemaal de schuld van Wilders! En buitenlanders! En alles wat je verder nog kan bedenken! D’r uit met alle leasewagen!

Stakkers..
@kareljansen: Minder minder minder… leasebakken op de linkerbaan (wink).
@kareljansen: that’s true, it’s definitely true. And the fake news media of course.
Na de eerste 3 reacties gelezen te hebben ben ik toch zeer blij met de wonderlijke gave van het kunnen lezen van een artikel!

”Met ‘vlotte’ in de titel bedoelen we (en Joost) niet zozeer een zeer snelle auto (dat mag overigens wel), maar eentje die er origineel uitziet.”

Ik zou de Mazda bestellen, of toch de civic…
@Tuono: waarvan akte en waarvoor dank!!!
@Tuono: als je moet uitleggen wat ergens mee bedoeld wordt is de communicatie niet helder. Daarbij over “vlotte” auto’s praten die origineel moeten zijn en dan elke keer over het aantal pk’s lopen lullen en hoe moeilijk je het een BMW gaat maken bij de opsomming van de auto’s… dat staat nogal haaks op elkaar nietwaar?
Originele niet sturende auto die in het turbobereik leuk meedoet maar daarna enkel ‘origineel’ blijft was dan wellicht de juiste titel geweest.
@meritocraat: De ruimte hebben we niet op de balk. Niet echt catchy, ook ;)
@tuono: als je een vriendin een vlot jurkje zoekt dan bedoeld ze niet een “origineel jurkje” maar een jurkje dat snel uit kan.
@mashell: Haha, daar moest ik even oprecht om grinniken!
@mashell: En een vlot kapsel betekend kaal vanaf vandaag!
@fmgarcia: shaven, not furred
@dunhozzie: de vriendin bedoel je dan
Rij zelf de V60 D6 Twin Engine, V60’s rijden allemaal stuk voor stuk ontzettend lekker! En ze zien er nog goed uit ook. Wel krapjes achterin.
Als het aankomt op een leaseauto zou ik per direct een Mazda 6 bestellen. Verreweg de mooiste auto in zijn segment.

Maar me zou niet zo snel een auto leasen en ik zou dan voor de laatste YOLO-optie gaan. Voor een paar knaken kan je al iets heel erg moois vinden. Of je gaat zoeken naar een mooie youngtimer. Een W124 of W140 bijvoorbeeld. Die dingen kan je nu voor een habbekrats zakelijk gaan rijden. Of zoek een strakke 159 SW op. Die dingen kan je vinden met 200 PK en als je hem naar Squadra brengt zal dat op een klap meer kunnen uitkomen.
@viezefreddyw: kun je mij eens uitleggen op welke manier het zelf aanschaffen interessant is op deze manier?

Er zijn maar weinig werkgevers die je bij niet-leasen het leasebedrag op je rekening storten. Dan is er nog de aanschaf van 20k, de restwaarde die nagenoeg nihil is van bijvoorbeeld de Saab bij 200.000km en alle bijkomende kosten qua brandstof, onderhoud, verzekering/belasting.
@freezzr: Er zijn meer auto’s dan alleen een Saab. En een auto met ruim 200.000 kilometer op de klok schrijft nooit meer af dan een wat nieuwere auto.

Ik snap wel wat je bedoelt, geen enkele werkgever gaat jou de 20.000 euro overmaken zodat je die ene leuke auto kan kopen. Maar het is meer een persoonlijke voorkeur. Ik ben niet een fan van leasen. De auto zal namelijk nooit van jezelf zijn. Je hoeft trouwens niet perse een auto te kopen van 20.000 euro. Voor de helft van het geld koop je ook een ruime en vlotte wagen. DEZE bijvoorbeeld. Is een veel leukere auto dan alle auto’s hierboven. Schappelijk geprijsd en hij is echt van jezelf.
@freezzr: daarvoor moet je ondernemer zijn, geen werknemer. Dan snap je dat vanzelf :). Dat is niet lullig bedoeld maar als werknemer is die optie inderdaad een stuk minder interessant.
De nieuwe tiguan met r pakket is een hele mooie auto. Staat er bij ons in het dorp 1 in het zilver met de glans zwarte delen erg mooi. Flinke verbetering t.a.v. het oude model.
Damn wat is dat leasen duur in Nederland…..?
Voor €650 heb je hier in België een BMW 125i met 224pk.
@FB_100001036415374: ik betaal netto 575 voor de Kodiaq die ik in juni/juli geleverd krijg. De Skoda Superb die ik nu rij (2015, uitzwaai actie model van de vorige) kost netto 437 oid. Klein stukje bijbetalen qua huurprijs (beide 1000 (baas betaald 750)), de rest is bijtelling. En de brandstof gaat op de credit card ook.

@Willeme – mijn oud model Skoda ligt zowat elke oneffenheid in de weg met zijn neus op het asfalt (drempels zijn echt erg). Is die nieuwe beter hierin?
@FB_100001036415374: tot mijn verbazing krijg je hem hier ook vanaf die prijs: https://www.leaseplandirect.nl/lease-auto/bmw/1-serie/125ia-5d/282051/#tab=standaard-uitrusting

Kaal, zonder brandstof etc
@FB_100001036415374: een vriend van mij heeft voor $350 een GTI 7 full option (dakje, xenon, leer etc) in Californië.
Volvo 850R estate. Deze rijd ik ooknop de zaak en valt onder de jongtimers 35% over de dag waarde is een lachertje. 300pk+ haal je er makkelijk uit. En onderhouds gevoelig zijn ze niet. Een radio met scherm er in en de auto is zo goed als up to date.
Ford ST. Ziet er goed uit. Geen standaard keuze. Stuurt strak. Voor een paar euries meer een hoop lol bij ieder stoplicht.
Die Honda kende ik niet . Vind het een mooie verschijning ertussen. Dus zou ik die of de Mazda 6 nemen. De rest op de st is zo saai.
Wat een lelijk hok is zo’n civic toch ook! Ik zou trouwens voor de Sportage gaan in de kleur silvergrijs, verry nice met de zwartgespoten delen!
Het is de Saab 9-3 Turbo-X.

De Aero-X was een studiemodel coupé.
@escort77: Volkomen gelijk! Ik heb het even aangepast. Thanks!
Mazda 6 in Sonic Silver!
Ik weet niet wat jullie doen maar voor 65o pm heb ik al een vlotte C-klasse leasing.
De CLA die men onder mijn gat wilde duwen was amper 450 pm.

Hierboven toch een stuk magerdere wagens.
@Hupke: een CLA in basistrim is inderdaad mogelijk. Gezien het feit dat dat echt een instapper is qua uitrusting en nogal krap hebben we ‘m buiten beschouwing gelaten.
@hupke: In Nederland lukt dat maar net, maar is niet bepaald vlot te noemen wat je krijgt. Houd er ook rekening mee dat bij 20k km per jaar het leasebedrag een stuk duurder word.
@s2khonda: Zou je dat uit kunnen leggen? Het bedrag zou namelijk een stuk lager moeten zijn: Minder afschrijving, minder onderhoud, en een lagere brandstofcomponent. Zodra ik aangeef 10.000 kilometer per jaar minder te gaan rijden wordt de leaseprijs namelijk naar beneden bijgesteld.
Yolo is in mijn optiek meer een youngtimer S8 leasen.
Wat een optimistische leaseprijzen… Geen opties aangevinkt, 60 maanden contract, eigen risico op 300 ofzo??
Ik heb tijdje terug ook zo een lijstje ingevuld voor een nieuwe auto, grijs kenteken. Wordt daar iets meegedaan? Of is dat niet interessant genoeg
Waarom zulke grote auto’s? voor een baby en een kind van 3 heb je toch geen Mazda 6 nodig? Volgens mij is een Mazda 3, Volvo V40, Volkswagen Golf, Citroen C4, Kia Cee’d, Skoda Octavia of Ford Focus hatch dan prima. Die zijn ook net iets goedkoper waardoor je een grotere motor of een paar opties extra kan aanvinken. De Honda Civic is eigenlijk de enige in het lijstje die qua formaat juist is.
@robert110: ga maar eens met 2 kleine kinderen een weekend weg :-)
Zeker als ze nog in de wandelwagen zitten en er moeten kinderbedjes mee, dan zit een v40 of golf (niet station) al snel vol hoor
@robert110: ik ben nu drie daagjes naar de schoonouders om carnaval te vieren met een kind van 5 en een kind van 1,5. De Superb kofferbak zat behoorlijk vol. Speelgoed, kleren, luiers, kinderwagen etc etc
Alfa romeo Guillia voor 575 per maand.
Ik vraag me bij dit advies eigenlijk vooral af hoe Autoblog de leaseprijzen heeft bepaald. Dat lijkt me namelijk nogal afhankelijk van het soort leasecontract. Ten eerste de duur van het contract. Bij mijn werkgever is dat 4 jaar, of 150.000 km voor benzine-auto’s of 180.000 km voor diesels. Ten tweede heeft mijn werkgever een exclusief contract met Leaseplan, dus je kunt niet bij een concurrerende leasepartij gaan shoppen, of ze tegen elkaar uitspelen. Ten derde zijn er tussen mijn werkgever en Leaseplan afspraken gemaakt over wat er in het leasecontract meegenomen moet worden. Zo maakt per definitie alle brandstof (enkele uitzonderingen daargelaten) en andere vloeistoffen, onderhoud, motorrijtuigenbelasting, verzekering, zomer- en winterbanden inclusief het wisselen ervan standaard onderdeel uit van het leasecontract. Dat kan de leaseprijs dus nogal opdrijven…

Daar komt nog eens bij dat mijn werkgever geen auto’s met grijs kenteken toestaat, en coupé’s, cabrio’s en SUV’s evenmin. Bovendien moet de auto een A- of B-label hebben, en maximaal 110 g CO2 uitstoot hebben. Dat beperkt (in mijn geval) de keuze nogal, waardoor de hier genoemde auto’s zeker niet allemaal tot de mogelijkheden zouden behoren. De Focus ST (heb ik wel naar gekeken) bijvoorbeeld staat domweg niet in het rijtje auto’s waar ik uit kan kiezen. De Kia Sportage ook niet (want SUV), en van de Volvo V60 en de Mazda 6 kan ik alleen de diesels kiezen. Opvallend genoeg kan ik een Mazda 3 (diesel) dan weer niet kiezen, want die heeft (in tegenstelling tot de 6) een C-label…

Voor mijn situatie zou een dergelijke adviesaanvraag dan ook tamelijk zinloos zijn. Maar goed, ik kan dan ook prima zelf kiezen ;) De keuze is (eind 2015) op een V40 D2 Business Ocean Race gevallen. Tot op heden zeker geen spijt van. Maar voor Joost wellicht een beetje krap, met z’n twee koters…
@henrie: Ter aanvulling: door alles wat er dus standaard in mijn leasecontract zit, komt de prijs van mijn V40 met ongeveer €780 per maand een stuk hoger uit dan de leaseprijs van de hier genoemde V60 Nordic (€650)…

Oh ja, en laten chippen mag ik niet. Althans het is voor eigen risico, dus mocht er ooit motorschade zijn, dan wordt dat vrijwel automatisch verweten aan het chippen, en mag ik het lekker zelf gaan betalen. Bovendien ben ik dan vermoedelijk aan het frauderen, aangezien mijn V40 nog in de 14% bijtellingscategorie valt. De ‘gewone’ D2 en de D3 en D4 vielen daar niet in…
@henrie: in principe kan zoiets zelfs reden voor ontslag zijn. Die auto is niet jouw eigendom.

Zelf waren mijn leasewagens overigens ook altijd gechipt hoor :-p
@henrie: klinkt als de Atos leaseregeling die ik vroeger had. ;-)

Maar idd de leaseprijzen zijn als ik vergelijk met Leaseplan direct nogal onrealistisch. En kekke kleuren is ook nog extra betalen.
@henrie: Hier exact dezelfde voorwaarden in het leasecontract, inclusief de 110g uitstoot.

Hebben wij dezelfde werkgever ? ;-).
@olivier420: Geen idee, maar zou best kunnen natuurlijk. Het is werkgever met iets van 7000 werknemers, de kans dat er een collega ook op Autoblog komt, is wel aanwezig… :) Aan de andere kant, het zijn ook weer geen unieke voorwaarden. Kan me goed voorstellen dat er ook andere bedrijven zijn die (bijna) dezelfde voorwaarden hebben…
Ik zou de mazda 6 doen heerlijke auto
Wat een gedrocht is die Civic toch
De Honda natuurlijk!, wat een beauty. De Focus is snel maar ordinair en zodra je daar mee gaat gassen komt het onvoorziene onderhoud weer aan bod.
SKODA KODIAQ met de 1,4 tsi 150 pk, echt een topding,
Vlot?
Waarom de nieuwe scenic niet dan? Af fabriek met 20″ en ook wel een ok look.
Met de tce 130 ook geen raket maar waarschijnlijk ook noet erg duur…
Zag net een lexus reclame voor de nieuwe lexus is 300h. Kon je leasen vanaf 599pm.
St 100%
Ik zou van dit lijstje ongetwijfeld voor de Focus ST wagon gaan. Looks, snelheid, redelijk comfort en veel plaats voor de accessoires van de kinderen. En in het geel of blauw een echte eyecatcher! Alleen dat budget…. Ik zou er zowieso wel 60 euro voor bijbetalen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).