• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley Bentayga Plug-in Hybrid in vol ornaat te zien

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 5 maart 2018 om 12:39 – 15 Reacties

Afbeelding Bentley Bentayga Plug-in Hybrid in vol ornaat te zienAfbeelding Bentley Bentayga Plug-in Hybrid in vol ornaat te zienAfbeelding Bentley Bentayga Plug-in Hybrid in vol ornaat te zienAfbeelding Bentley Bentayga Plug-in Hybrid in vol ornaat te zienAfbeelding Bentley Bentayga Plug-in Hybrid in vol ornaat te zienAfbeelding Bentley Bentayga Plug-in Hybrid in vol ornaat te zien


Boem, bats, daar ‘eijum toevallig.

Bentley staat al maanden te springen om de volgende stap in de automobiele wereld te zetten. De geruchten gingen al rond dat de Britse autofabrikant bezig was met nieuwe varianten van de Bentayga, maar pas begin dit jaar kregen we concreet te horen wat dit inhield. De Britten zouden hun luxe-SUV voorzien van een hybride aandrijflijn.

Diezelfde auto mochten we echter pas in Genève bekijken. Blijkbaar was het verfijnde hout te kostbaar om op af te kloppen, want één dag voor de start van het Autosalon lekt hij het internet op. Die stagiaires hebben maar een verrotte paar dagen achter de rug.

Veel nieuws krijgen we er jammer genoeg niet bij. Niet dat dat nu het verschil zou maken, want de geruchten over de aandrijflijn lagen alweer even op straat. In een eerder artikel vertelden we dat de stekker-Bentayga hoogstwaarschijnlijk dezelfde aandrijflijn krijgt als de Porsche Panamera E-Hybrid. Oftewel, een gecombineerd vermogen van 462 pk uit een 2,9-liter V6 en een elektromotor, die op zichzelf goed is voor 136 pk. Het kan natuurlijk ietwat afwijken, maar de kans is groot dat het vermogen in die buurt te vinden zal zijn.

De plug-in hybride Bentayga wordt op het gebied van elektrisch rijden de ijsbreker voor de Britten. Bentley vertelde eerder dat het voor elk van haar modellen een plug-in hybride variant wil maken.

UPDATE: het is officieel, alle info en foto’s check je in dit artikel!

Ook interessant!

  • Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
    Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
  • Bentley Bentayga in brand gestoken in Zaandam
    Bentley Bentayga in brand gestoken in Zaandam
  • bentayga-s-
    Bentley Bentayga S is hier en dit voegt het toe
  • Bentley Bentayga lichter
    Bentley Bentayga lichter dankzij carbon velg

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

bentayga, Bentley, Elektrisch, geneve-2018, Hybride, plug-in

Vorig bericht: « Graphic Pack maakt Jaguar F-Type SVR nog sportiever
Volgend bericht: Rolls-Royce met vier speciaaltjes naar Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. joost_dewildt zegt

    5 maart 2018 om 12:48

    Mooie verwijzing naar Herman van Foute Vrienden. (Y)

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      5 maart 2018 om 12:49

      @joost_dewildt :)

      Login om te reageren
  2. poursuivant zegt

    5 maart 2018 om 12:48

    De grootste tegenstelling op wielen die je zo’n beetje kunt aanschaffen.

    Login om te reageren
  3. daihatsucuore zegt

    5 maart 2018 om 12:52

    Bentley rijders staan bekend om hun begaanheid met een laag brandstofverbruik.

    Login om te reageren
  4. marklevinson zegt

    5 maart 2018 om 12:54

    Geklooi met een kabel voor 11,2 km elektrisch. Je moet er maar zin in hebben.

    Toch wordt het een relatieve verkoopknaller, want EUR 670 bpm ipv EUR 70.000.

    Login om te reageren
    • porker zegt

      5 maart 2018 om 14:03

      @marklevinson: Dat dacht ik vroeger ook. Echterrrr rij nu GTE ding en ook al is accu leeg dan nog is er altijd electric powerrr bij accelereren en eerste meters na rood licht. Weet niet of het opweegt tegen gewicht accu…. maar Hybride rijdt wel lekker eigenlijk.

      Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    5 maart 2018 om 12:56

    Zouden ze voor Bentley niet gelijk de 680 pk hybride aandrijving van de Panamera turbo-s hybrid (of hoe dat kreng ook moge heten) erin gestopt hebben? Lijkt mij iets meer voor de hand liggen.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      5 maart 2018 om 14:42

      @w0o0dy: Die blaast de W12 links en rechts voorbij. Dat kan natuurlijk niet want dan koopt niemand meer zo’n ding.

      Login om te reageren
  6. jannemaneke zegt

    5 maart 2018 om 13:05

    Wie zit hier nu op te wachten?

    Login om te reageren
  7. v6ti zegt

    5 maart 2018 om 13:10

    Whats next? Een Porsche met een dieselmotor….. ow wacht…..

    Login om te reageren
  8. marinepower zegt

    5 maart 2018 om 13:19

    Gelukkig in vol ornaat, was al bang dat er spy shots van zouden komen, en dan wisten we nog niet hoe het er uit ging zien ;-(

    Login om te reageren
  9. trustmeiamanengineer zegt

    5 maart 2018 om 13:40

    Zal in landen als Nederland extreem veel goedkoper zijn dan de meer zuipende benzine broertjes. Maar in Engeland en dergelijke koopt niemand zo’n hybride toch? Eigenlijk jammer dat ze niet de aandrijflijn van de Porsche Panamera Turbo S E-Hybride of hoe dat ding ook heet erin gegooid hebben, mét die V8 dus. Maar dat kan natuurlijk niet, want dan blijft de W12 nergens meer….

    Login om te reageren
  10. spykerboy zegt

    5 maart 2018 om 17:12

    Zou gaver zijn als ze het hybrid systeem aan de v12 zouden koppellen… maar dat is stille hoop

    Login om te reageren
  11. ikleesookoverautos zegt

    5 maart 2018 om 19:21

    Toch wel een serieuze eisbrekert.

    Login om te reageren
  12. 730ld zegt

    5 maart 2018 om 20:06

    Wanneer gaan al die hybride rijders nu eens de volle mep bpm betalen. 1. Levert meer op in de staatskas 2. Minder aso’s.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North