Bevestigt Land Rover het interieur van de nieuwe Defender?

Auteur: , 36 Reacties

Rustig aan met je zelfverdediging op Twitter!

Defender interieur

Spyshots zijn altijd opvallend. Grappig, want met onopvallende camouflage worden nieuwe auto’s meestal rondgereden voor hun tests. We zeggen onopvallend, maar het lijkt tegenwoordig meer om de publiciteit te gaan dan om het daadwerkelijk verhullen van de auto. Land Rover bijvoorbeeld, die rijdt rond met gecamoufleerde auto’s waar heel groot op staat #best4x4xfar. Dit moet de nieuwe Defender voorstellen.

Dat de Defender zijn iconische vierkante vormen inlevert voor ronde, Discovery-achtige vormen, wordt duidelijk door deze spyshots. De rest van de auto is nog niks over zeker. Tot vandaag dan. Een op het oog niet bij Land Rover betrokken Twitteraar deelde een foto van een geloofwaardig JLR-interieur met ‘Defender’ op het stuur. Je moet dat soort foto’s altijd met een korrel zout nemen.

JLR schiet zichzelf echter in de voet. Tenminste, een Britse Twitteraar die in zijn biografie heeft staan dat hij PR-director is bij Land Rover, reageert nogal aangebrand op de tweet. ‘Verwijder deze post, je weet best dat het niet mag! Ik stuur legale teams op je af!’ Tof, iemand die opkomt voor de privacy van zijn bedrijf, maar dat soort acties voer je waarschijnlijk uit omdat de olijke Twitteraar verdacht dicht bij de waarheid zit.

Nogmaals, het kan allemaal een grote publiciteitsstunt zijn, met de gehashtagde auto’s lijkt dat waar JLR goed in wil zijn. Kijk maar naar de pre-productie-acties van de XE SV Project 8 en de F-PACE. De licht ontvlambare Brit kan het ook doen zodat de interieurfoto’s op media verschijnen, van de VS tot aan hier. Nou, dat is gelukt!



36 reacties

Ach ja…negatieve aandacht is ook aandacht!
Oei, oei, das leluukk zeg, hoop dat het pre-production is idd …..
@720s: “legale teams”, kom op dat kan je beter.
@danmar: Precies, dat heet gewoon een flesje advocaat openschroeven.
@danmar: Haha die vertaling is wel erg slecht ja. De hele vertaling klopt niet.

Google translate doet dat nog beter.
@danmar: de beste moet je uitleggen ;-)
@danmar: De juridische afdeling is al onderweg !
Ziet er toch niet uit vind ik, nogal plastic achtig zo op de foto. Laten we hopen dat het echte resultaat beter uit pakt de en niet zo begravenis-grijs
Allejezus, wat een lelijke goedkope troep. Dit verwacht je haast in een tata nano ofzo. Ik snap dat het degelijk moet zijn, maar dit is echt droevig…
@joris24: denk dat je de defender niet helemaal snapt
@wceend: Ik snap de auto wel hoor. Heb er ook in gezeten in redelijk taaie omstandigheden en vind het erg coole auto’s. Alleen dit interieur vind ik gewoon niks – over smaak valt te twisten toch.
@joris24: Het is een terreinauto, geen handtasje.
@berlinetta: Nee, zoals ik hierboven ook al zeg, dat weet ik heel prima en ik vind het verder echt wel ruige auto’s. Maar ook voor een terreinauto is het interieur niet mijn smaak :)
Lijkt Rutte wel…

Pleurt op met je foto’s anders stuur ik illegale eenheden (not juridical teams in het Engels) teams op je af om de onderste steen boven te krijgen.
En dit is wel heel duidelijk een slecht vertaald bericht. Zinnen als “De rest van de auto is nog niks over zeker. ” en “Ik stuur legale teams op je af!” zijn echt niet fijn om te lezen.
Zit er nou een afbeelding van een persoon(gezicht) tussen de meters?
Interieur heeft veel weg van m’n Sprinter
Wel fijn dat er STOP en GO op het rem en gas pedaal staat.
Enkel een stop pedaal was voldoende @verplicht:
@verplicht: toch even kijken welk pedaal het ook alweer was
@verplicht: maar vreemd dat knoppen op het stuur en airconditioningbediening dan weer geen tekst hebben. Ook bij vroege prototypes is dat meestal al wel gedaan.
Gaaf. Zo te zien wordt het gewoon weer een werkpaard
@barkingiron: Exact dat! De Defender is nooit een luxepaardje geweest en wordt dat hopelijk ook niet.
jammer van dat scherm, hoort niet in een defender
@gove: kan nog wel 5 dingen opnoemen die er eigenlijk niet in horen, maar goed, ze kunnen niet voor eeuwig op het ontwerp uit 1948 leunen. Gelukkig zijn er redelijk wat Defenders gebouwd afgelopen 70 jaar waar we nog lang plezier van kunnen hebben
@gove: Waarom niet? Is prima water dicht te maken zoals in de Wrangler, simpel en bied mogelijkheden om er bijvoorbeeld je OS mappen op te laden of off road waterpas. De nieuwe Defender gaat sowieso niet volgens dezelfde filosofie gebouwd worden als de oude, die is helaas dood en begraven.
@gove: ps ook de tellerbak is een scherm.
Een defender met een automaat? Waar gaat dit nou weer heen
@lankie: dat was inderdaad een van de meest opvallende verandering die ik zag
@lankie: ook niet voor het eerst, de Defender is er wel vaker met automaat geweest (oa de Works V8 en de NAS)
@lankie: Niks mee mis zolang er ook een handbak komt. Op zich is een automaat in het terrein, mits je die ook op handbak mode kunt zetten ideaal. Ik dacht dat ik er nooit aan zou kunnen wennen maar ik ben toch erg blij met mijn automaat in zwaar terrein.

Wel een groot probleem is het soort knop dat verdwijnt als de motor uit gaat zoals we laatst hebben meegemaakt. Op een heel steile beklimming viel de motor uit bij een Discovery 5 met automaat (klopt, door de anti-stall kan het in theorie niet maar het gebeurd wel vaker). Als het zo glad is als dan en de auto met de rem er op gaat glijden dan is het een broekpoep momentje (want totaal geen controle en zwaar sturen of zelfs steer-lock). Zeker als de knop verwijt dus je kunt hem niet snel in R rammen zodat je op de motor kunt afremmen. Enigste wat je kunt doen is de motor zo snel mogelijk weer starten om weer controle terug te krijgen en de knop tergend langzaam omhoog ziet komen.

Hier zien we een apart pookje, veel beter dus.
Op zich niet eens zo gek. Een acceptabel balans tussen simpel en modern. Leuk detail is dat het er op lijkt dat de Defender nog gewoon met drie zitplaatsen voor te krijgen is.
Al zijn er wel aanwijzingen dat dit niet het definitieve dashboard is vooral de positie van de ventilatieroosters lijkt mij niet juist.
Ik heb de nieuwe Defender al mogen zien en kan wel bevestigen dat dit het interieur is. Beetje naïef van de PR directeur omdat het verwijderen van die ene post totaal geen zin heeft, dweilen met de kraan open.

Land Rover doet behoorlijk zijn best om de buzz te behouden rond de nieuwe Defender. Ik weet uit eerste hand dat er een legertje fotografen bij Gaydon stond te wachten op de eerste test ritten van het boven genoemde gecamoufleerde exemplaar, maar ze waren maar half geïnformeerd en de eerste prototype stond bij een andere locatie. Toen heeft LR dat prototypen naar Gaydon vervoerd zodat hij daar onder het oog van de fotografen de poort uit kon rijden.

Het hele spyshots gebeuren is tegenwoordig half opzet, half per ongeluk maar in elk geval deel van de media strategie.
@sketcher: Het lijkt mij ook vrij dom om zulke makkelijke PR links te laten liggen.
Maar je maakt mij wel een beetje nieuwsgierig, ik snap dat je er waarschijnlijk niets (of weinig) over mag zeggen maar is het wat die nieuwe Defender of denk je dat het tegen gaat vallen?
@robert110: Ik kan geen details geven maar wel mijn mening. Ik vond hem wel tof, maar het is een moderne Land Rover en dus heb ik zelf liever een echte Defender. Ik vond de DC100 persoonlijk toffer maar ja dat was ook een concept car. Op zich hebben ze hun best gedaan op een balans tussen het praktische van de oude en het moderne van de huidige model range te vinden.
@sketcher: ps. dit lijkt een vroeg prototype of mock-up te zijn, want geen labels en kleine verschillen met wat ik gezien heb.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).