• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Binnenkijken in de heilige hallen van BMW

Auteur: perry_snijders, gepost 22 juni 2016 om 21:05 – 84 Reacties

Afbeelding Binnenkijken in de heilige hallen van BMWAfbeelding Binnenkijken in de heilige hallen van BMWAfbeelding Binnenkijken in de heilige hallen van BMWAfbeelding Binnenkijken in de heilige hallen van BMWAfbeelding Binnenkijken in de heilige hallen van BMWAfbeelding Binnenkijken in de heilige hallen van BMWAfbeelding Binnenkijken in de heilige hallen van BMWAfbeelding Binnenkijken in de heilige hallen van BMW

Binnenkijken in de heilige hallen van BMW
BMW heeft veel meer klassiekers dan alleen de auto’s die je in het BMW Museum ziet.

In het BMW Museum zijn we allemaal weleens geweest (en als je er nooit geweest bent moet je er dringend heen, een bindend reisadvies dat trouwens ook geldt voor de musea van Mercedes en Porsche). Bij het 100-jarige BMW zie je echter maar een fractie van de klassiekers die het bedrijf bezit terug in het museum. Van vrijwel ieder model is minstens één exemplaar bewaard gebleven. Dat zorgt ervoor dat de klassiekercollectie van BMW inmiddels uit meer dan duizend auto’s bestaat. Ongeveer een tiende van die collectie is met enige regelmaat rijdend te bewonderen, bij evenementen als de Mille Miglia, de Creme21 Youngtimer Rallye of het Goodwood Festival of Speed. Waar die auto’s staan? Op verschillende locaties in München – en ze lieten mij de nieuwste zien.

Historisch
Sinds kort heeft BMW namelijk een oude locatie opnieuw in gebruik. BMW Group Classic verhuisde in maart naar de Moosacher Strasse in München, naar de plek waar in 1918 de eerste BMW-fabriek werd geopend. In 2014 kocht BMW een deel van die gebouwen terug van het bedrijf dat nu op die plek te vinden is, Knorr-Bremse. De toegangspoort werd teruggebracht in z’n oude glorie en een grote hal is in gebruik als stalling voor klassieke BMW’s. De werkplaats van BMW Group Classic is echter in een ultramodern gebouw gevestigd, want natuurlijk was bij dit bedrijvencomplex lang niet alles meer in de staat waarin BMW het in 1920 achterliet. Want eerlijk is eerlijk: dit complex is historisch omdat het de éérste fabriek van BMW was, maar niet omdat het merk er zo lang gevestigd was. In tegenstelling tot Knorr-Bremse overigens, want dat bedrijf kocht de panden in 1920 en bezit nu nog steeds het grootste deel.

Kleine kans
Voordat je denkt dat we gehackt zijn door een architectuursite, gaan we door met wat er ín de gebouwen te zien is. De kans dat je hier ooit binnenkomt, is namelijk klein. Op het moment dat we aankomen, rijdt er net een BMW M1 (hier de eerste) door de poort. Twee weken eerder voor het eerst op kenteken gezet, met nog geen 2.000 kilometer op de teller. Op het binnenterrein wordt intussen een 2002 GT4 in een vrachtwagen geladen. De auto is ontworpen door Frua en mocht je je afvragen hoe exclusief zo’n GT4 is: er werden er twee gebouwd.

328’s lijken gewoon
En dan zijn we nog niet eens binnen. Daar staat nog veel meer. Antonia Cecchetti, een van BMW’s internationale pr-managers, staart bijna verliefd naar een E30 M3 en meldt dat ze dit nog steeds het beste autofront ooit vindt. Een vrouw die van auto’s houdt en je op een fantastische klassieker wijst – beter kan het bijna niet worden. Maar toch hebben we even geen oog voor Antonia en de M3, want er staat nog zoveel ander moois in deze hal – veel exclusiever dan een M3 ook.
Een rijtje vooroorlogse 328’s, net terug van de Mille Miglia, lijkt bijna gewoon omdat drie meter verderop de nóg specialere 328 Mille Miglia Touring Coupé staat. Je dacht het bijzonder was om een BMW 507 te zien? Hier staat er twee naast elkaar, waaronder de enige gele die de fabriek verliet. Overigens staan ook twee Bond-auto’s hier heel casual naast elkaar: de Z8 uit The World Is Not Enough en de 750iL uit Tomorrow Never Dies.

Nog specialer
Nog specialer wordt het als je ziet dat hier ook one-offs en prototypes staan. Wat denk je dan een BMW 750iL die in 1992 door Karl Lagerfeld onder handen werd genomen? Of de BMW Z1 Coupé uit 1988? En dan is er nog de BMW E1, een elektrische auto die het merk ontwikkelde ver voordat je ooit van de i3 of de Tesla Model S had gehoord. Minstens zo bijzonder is een andere compacte auto, de Z13. In 1993, twee jaar na de E1, toonden de Duitsers deze stadsauto. Hij weegt slechts 830 kilo en de aandrijving komt van een 1,2 liter groot motorfietsblok. Het meest opvallend is echter de zitpositie: in deze driepersoonsauto zit de bestuurder in het midden, net als in de McLaren F1.

En over die F1 gesproken: niet zo lang geleden spraken we een pr-manager bij McLaren die zei dat er wekelijks aanvragen binnenkomen van media die met een F1 willen rijden. ‘Maar die hebben we niet. Te bijzonder, te duur. Heb je gezien voor hoeveel die van Rowan Atkinson verkocht is?’ Nou, zo’n McLaren F1 vind je dus wél in de collectie van BMW. Uit beleefdheid kijken we niet al te lang naar de McLaren en gaan we weer snel door naar de BMW’s. De Just 4/2 bijvoorbeeld, een roadster die slechts 660 kilo weegt. Of de M1 ProCar waar Nelson Piquet mee racete. Er staan hier zoveel andere dingen dat je terwijl je er rondloopt alleen maar denken kunt denken als: ‘Ik wil hier wonen.’ Mét Antonia en die M3, als het even kan.

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • Video: Hert gebruikt BMW als springplank
  • Video: BMW bestuurder gebruikt knipperlicht

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Klassiekers, museum, Racing

Vorig bericht: « JD Power’s kwaliteitsonderzoek! Blijft Porsche #1?
Volgend bericht: Smullen: deze Alfa Montreal staat te koop in NL »

Lees Interacties

Reacties

  1. martijn11 zegt

    22 juni 2016 om 21:07

    Daar staan een paar mooie auto’s tussen

    Login om te reageren
    • denniss00 zegt

      23 juni 2016 om 08:19

      @martijn11: Behalve op foto 9 en 20. Dat is een BMW Multipla…

      Login om te reageren
  2. beefcake zegt

    22 juni 2016 om 21:10

    Zonder uitzondering HEBB0N!

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    22 juni 2016 om 21:11

    Wat een saaie meuk eigenlijk ..

    Tenminste .. Als je gaat vergelijken met Peugeot of Buick of nog 20 willekeurige auto fabrikanten ..

    Login om te reageren
    • hplh zegt

      22 juni 2016 om 21:17

      @lincoln: buick is zeker geen toonbeeld van spannend.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        22 juni 2016 om 21:28

        @hplh:

        Kan je na gaan ..

        Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        22 juni 2016 om 21:28

        @hplh: Vind jij.

        Login om te reageren
        • hplh zegt

          22 juni 2016 om 21:42

          @viezefreddyw: ja meneer.

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            22 juni 2016 om 21:46

            @hplh:
            inderdaad.
            He-le-maal nix dat Buick :

            http://cdn.barrett-jackson.com/staging/carlist/items/Fullsize/Cars/81321/81321_Front_3-4_Web.jpg

            Login om te reageren
            • hplh zegt

              22 juni 2016 om 22:12

              @desjonnies: zo is dat!

              Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              22 juni 2016 om 22:16

              @desjonnies: Prachtige Riviera! Ik vind ze van het bouwjaar ’65 eveneens schitterend. Ook heb ik een zwak voor de welbekende ‘Boattail’. Prachtig. Wat ik eigenlijk ook erg gaaf vind is de tweede generatie Regal. Zo mooi als de vroegere Buick’s is het natuurlijk niet, maar vind hem gewoon erg tof. Met name vanwege de NASCAR geschiedenis ermee.

              Login om te reageren
  4. cpp1 zegt

    22 juni 2016 om 21:11

    Zo zie je maar…net zoals de auto’s, is ook de bouwstijl van kantoren zienderogen achteruit gehold. Een schitterende bouwstijl hadden ze vroeger, met versierselen etc. En ook kwalitatief hoogwaardig. Tegenwoordig alleen maar prefab systeem bouw, jammer…maar ja goedkoop he.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 juni 2016 om 21:39

      @cpp1:

      En met die conclusie in het achterhoofd ben jij je meer gaan concentreren op Audi ..
      Met name het RS versierseltje ..

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        22 juni 2016 om 21:47

        @lincoln: nee, ben meer een BMW liefhebber heb naast de Audi ook BMW voor dagelijks gebruik (geen lease). En heb diverse BMW’s gehad. Die RS4 B5 heb ik omdat ik het een mooie en aparte auto vind. Heb hem ook al lang. Zijn er weinig van en je ziet ze haast nooit. Het huidige Audi (vanaf het singel frame tijdperk) vind ik echt helemaal niks!

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          22 juni 2016 om 21:58

          @cpp1:

          Zo zie je maar ..
          Ook prefab hapklare fabrieksmeuk heeft liefhebbers ..

          Anyway .. Ben aan het shoppen voor een ouwe TT ..
          Welke moet ik hebben ??
          De Quattro of FWD ??
          De 180 of 225 peekaa ??

          Heb werkelijk geen idee nml ..

          Login om te reageren
          • ter zegt

            22 juni 2016 om 22:42

            @lincoln: De 1e generatie 3.2 v6.

            Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            22 juni 2016 om 22:44

            @lincoln: jij bent in de markt voor een TT als in Audi TT? Heb je een zonnesteek ofzo?!

            Login om te reageren
          • cpp1 zegt

            22 juni 2016 om 23:20

            @lincoln:

            Een nette van de eerste eigenaar:

            http://m.mobile.de/auto-inserat/audi-tt-1-8-t-coupe-guter-zustandt-korntal-münchingen/225769109.html

            Maar zou als ik jou was gewoon voor een Bureko 6×6 gaan…

            Login om te reageren
          • lekbak zegt

            23 juni 2016 om 08:28

            @lincoln: gewoon eentje halen. Voelt het goed dan is het goed ;)

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              23 juni 2016 om 17:19

              @lekbak:

              ???????? ..
              Wetenschap maakt onzeker .. Dus dommer ..

              Login om te reageren
      • dailydriver zegt

        22 juni 2016 om 21:56

        @lincoln: er worden zat innoverende en technische hoogstaande gebouwen gebouwd. Waar milieubewust, besparing, duurzaamheid en ergonomie een prioriteit spelen. Echter mag niet voor U oordelen.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          22 juni 2016 om 22:01

          @dailydriver:

          Klopt .. Ben ook gek op de nieuwe nieuwbouw ..

          Maar het Colosseum in Rome staat al 2000 jaar ..
          Groener en duurzamer gaat het niet worden ..

          Login om te reageren
    • Rob zegt

      23 juni 2016 om 08:35

      @cpp1:
      Wat is er mis met prefab?

      Als een gebouw inspiratieloos en saai is, is dat de schuld van de architect. Niet van de bouwwijze. En prefab hoeft absoluut geen goedkope rommel te zijn. In tegendeel zelfs.

      Ik denk eerder dat jouw smaak moderne architectuur niet slikt. Dat kan natuurlijk, iedereen vindt mooi wat ie mooi vindt. Maar met prefab an sich is weinig mis. Mooi voorbeeldje van een prachtig modern kantoorpand is deze: (en ja, het metselwerk is prefab en nee, een goedkoop prutpandje is het allesbehalve)
      http://www.architectenweb.nl/aweb/projects/project.asp?PID=10456

      Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    22 juni 2016 om 21:14

    Autoblog doet een “gripje” met “die geheime halle”. Blijft altijd apart om te zien wat de fabrikant zelf heeft staan ( en niet ). Volgende keer Mercedes-Benz en Alfa-Romeo aub!

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      22 juni 2016 om 21:15

      Overigens, zie ik daar die BMW 3000 frua staan? Weten we ook meteen aan wie Nico Aaldering de BMw heeft verkocht.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        22 juni 2016 om 21:47

        @henkhupelschoten: de hoogste bieder… ?

        Login om te reageren
  6. moondustfocus zegt

    22 juni 2016 om 21:14

    Staan een paar leuke wagens tussen, maar er staan daar ook een aantal die er niet uit zien

    Login om te reageren
  7. hplh zegt

    22 juni 2016 om 21:16

    Kan iemand mij vertellen welk type op foto 9 en 10 staat

    Login om te reageren
    • perry_snijders zegt

      22 juni 2016 om 21:20

      @hplh: Ik weet niet precies welke je bedoelt, want op foto 9 en 10 staan verschillende auto’s. Maar de compacte stadsauto is de E1, dan is er de Z3 Concept en tot slot de Z1 Coupé Concept.

      Login om te reageren
      • hplh zegt

        22 juni 2016 om 21:45

        @perry_snijders: ahh…dank u.
        Maar bedoelde eigenlijk foto 9 en 14

        Login om te reageren
  8. escort77 zegt

    22 juni 2016 om 21:17

    Bewust geen foto van Antonia Cecchetti geplaatst? Ik was al bijna ongezien verliefd geworden namelijk.

    (en bij die auto’s zitten toch ook wel wat gedrochten hoor, een two-tone 7-serie, je verzint het niet.)

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    22 juni 2016 om 21:18

    Stel dat je er een mag uitzoeken…. niet te doen.

    Login om te reageren
    • turboboy zegt

      22 juni 2016 om 21:26

      @dutchdriftking: gewoon lekker Nederlands doen, het exemplaar met de hoogste waarde.

      Login om te reageren
    • bossie zegt

      22 juni 2016 om 21:48

      @dutchdriftking: easy, 507 voor mij en zn jonge broertje de z8 erbij.

      Login om te reageren
  10. genesis zegt

    22 juni 2016 om 21:20

    Wat een prachtig merk is BMW toch, ik vind vooral de vermaarde 6 cilinder motoren geweldig.

    Maar een BMW met voorwielaandrijving……dat vind ik een stuk minder. ??

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      22 juni 2016 om 21:57

      @genesis:
      Ok, wat vind je dan van de Isetta’s ?
      Een in licentie gebouwde bubblecar van een Italiaanse koelkast fabrikant ?

      http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201412/1956-bmw-isetta-2_1600x0w.jpg

      Overigens wel het autootje waardoor ze toen in leven zijn gebleven na de prachtige enorme flop die de 507 toen was !

      Login om te reageren
      • perry_snijders zegt

        22 juni 2016 om 22:01

        @desjonnies: Al droeg de 700 daar ook aardig aan bij.

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          22 juni 2016 om 22:03

          @perry_snijders:
          Die kwam veel laterrrrr

          De neue klasse heeft ze gered en de basis gelegd voor wat BMW nu is.
          De Isetta heeft ze in leven gehouden, dit in tegenstelling tot de Barokengel en de nu zo geliefde 507 !

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            22 juni 2016 om 22:47

            @desjonnies: @perry_snijders: zowel een Isetta als een 700 doen in concoursstaat tegenwoordig al 30k+.

            Login om te reageren
          • perry_snijders zegt

            22 juni 2016 om 22:50

            @desjonnies: Er zijn verschillende meningen over. BMW stuurde een paar jaar terug een persbericht over de 700 met als titel: The car that saved the company. Ik kan het zo snel niet vinden, maar hier is een artikel waarin het volgens mij bijna letterlijk is overgenomen: http://www.bmwblog.com/2009/06/07/bmw-700-the-car-that-saved-the-company/

            Login om te reageren
            • desjonnies zegt

              22 juni 2016 om 23:12

              @perry_snijders:
              Yep, dit is mijn mening. Ooit vertolkt op klassiekerrally 2009, wat vliegt de tijd toch !

              http://www.klassiekerrally.nl/iconen-bmw-die-neue-klasse/

              Login om te reageren
          • kilum zegt

            23 juni 2016 om 11:48

            @desjonnies: Ik dacht toch echt dat het die familie was die BMW gered heeft. Anders was BMW allang geleden failliet gegaan. Die man had bijna het hele familie kapitaal er in gestopt maar het is nu wel een van de rijkste familie’s van Europa.

            Login om te reageren
  11. moldauferrari zegt

    22 juni 2016 om 21:22

    Erg leuk artikel!

    Login om te reageren
  12. porsche928 zegt

    22 juni 2016 om 21:26

    Z1 shooting brake. Alsnog bouwen naar dan wel met fatsoenlijk front.

    Login om te reageren
    • perry_snijders zegt

      22 juni 2016 om 21:36

      @porsche928: Als 928-liefhebber weet je natuurlijk wie ‘m ontworpen heeft. Was bedoeld als kruising tussen een coupé en SUV.

      Login om te reageren
  13. Rick-dos zegt

    22 juni 2016 om 21:30

    Als ik uitgenodigd zou worden en de deuren zouden zich openen dan zou je dit geluidje er bij horen…

    https://www.youtube.com/watch?v=OLdtVSAR6mc

    Vervolgens zou ik wat lederhosen aantrekken de bergen in Beieren inrennen en de scene uit the Sound of Music naspelen maar dat is verder niet relevant…

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      22 juni 2016 om 21:32

      @Rick-dos: Of je gaat naar een gezellig theehuisje boven op een berg in berchtesgaden, maar dat terzijde…

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        22 juni 2016 om 21:35

        @henkhupelschoten: Moet ik eerst een snor laten groeien om goed in mijn rol te kunnen komen…

        Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      22 juni 2016 om 22:01

      @Rick-dos:
      Mag ik dan in een jurk als een overjarige Julie Andrews ’the Hills are alive with the sound of music zingen ‘ please, please please ?

      Ik doe dit altijd als ik in de buurt van de Alpen of welk een ander gebergte kom, vooral als ik een jongere collega bij me heb.
      Ze schamen zich dan altijd rot, in plaats van tweede stem te gaan zingen…..

      Edelweiss, edelweiss, every morning I greeeeeeaaaaat youuuuuuuu……..

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        22 juni 2016 om 22:15

        @desjonnies: Haha! Ik doe het altijd bij mijn dochter. Pak ik haar even stevig beet zodat iedereen kan zien dat ze bij mij hoort en dan dat luidkeels zingen. De schaamte die ze dan heeft is onbetaalbaar voor de rest Mastercard…

        Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      22 juni 2016 om 22:05

      @Rick-dos: bij mij dit: https://youtu.be/djDZatmdUgc

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        22 juni 2016 om 22:23

        @e1000bmw523i:
        Waarom zie ik ineens een rode Jaguar Mk II door Oxford rijden ?
        http://www.imcdb.org/i002260.jpg

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          22 juni 2016 om 22:50

          @desjonnies: ook leuk autootje. ;)

          Login om te reageren
      • Rob zegt

        22 juni 2016 om 22:38

        @e1000bmw523i:
        Niet “Die Fahne hoch”?
        https://www.youtube.com/watch?v=HmDixtbIzOw

        (oke, oke, ik vertrek al ;-))

        Login om te reageren
  14. apriliarsv zegt

    22 juni 2016 om 21:37

    Ik hoop dat ze niet met die vorkheftruck worden vervoerd ?

    Login om te reageren
  15. thowmas97 zegt

    22 juni 2016 om 21:41

    Wat valt het op dat die Z8 en 507 zoveel op elkaar lijken als ze naast elkaar staan. De Z8 is er natuurlijk op gebaseerd, maar dan nog. Mooi modern ontwerp op gebouwd!

    Login om te reageren
  16. janmetdelangeachternaam zegt

    22 juni 2016 om 21:44

    Foto 9, de voorloper van de 2 serie active tourer

    Login om te reageren
  17. donvinnie zegt

    22 juni 2016 om 21:44

    Halleluja

    Login om te reageren
  18. Jansen zegt

    22 juni 2016 om 21:45

    T Peugeot museum. Ook erg mooi, en interessanter want Peugeot heeft een veel langere een meer diverse industriële geschiedenis.

    Login om te reageren
  19. sanderm3 zegt

    22 juni 2016 om 21:47

    Holy hall ! …. fk jamin, dit is pas de snoepwinkel

    Login om te reageren
  20. tomperignon zegt

    22 juni 2016 om 21:47

    foto 9 , een bmw punto ?

    Login om te reageren
    • perry_snijders zegt

      22 juni 2016 om 21:54

      @tomperignon: E1, elektrisch probeersel uit de jaren ’90. Voorloper van de i3, zou je kunnen zeggen.

      Login om te reageren
      • tomperignon zegt

        22 juni 2016 om 21:58

        @perry_snijders: ah thanks voor de info, leuk om te weten.

        Login om te reageren
  21. desjonnies zegt

    22 juni 2016 om 21:53

    Iedere zichzelf respecterende fabrikant beschikt over zo’n collectie, voor mezelf Renault Histoire et Collection.

    Login om te reageren
  22. evian zegt

    22 juni 2016 om 22:00

    Ik dacht dat daar ook de enige BMW (5 serie?) staat met een werkende V16 motor. Ooit als prototype gebouwd, maar nooit op de markt gekomen.

    Login om te reageren
    • evian zegt

      22 juni 2016 om 22:02

      @evian: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Goldfish_V16 deze bedoel ik

      Login om te reageren
    • perry_snijders zegt

      22 juni 2016 om 22:03

      @evian: Die hebben ze wel, maar hij stond niet in deze hal toen ik er was. Ze hebben niet alles op één plek.

      Login om te reageren
  23. skinnybmw zegt

    22 juni 2016 om 22:02

    https://www.youtube.com/watch?v=ruNyGf9f_MM

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      22 juni 2016 om 22:03

      @skinnybmw: Die heiligen Hallen von BMW…in dit geval een must see ;)

      Login om te reageren
  24. ivofga zegt

    22 juni 2016 om 22:17

    De beide auto’s op foto 19 aub. De 7 serie als daily en de z8 voor weekend gummerij

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      23 juni 2016 om 00:07

      @ivofga: die 7-serie en zijn allebei 1 van mijn favorieten. Jammer genoeg zijn de Nederlandse exemplaren vaak verpest. Of helemaal doorgeroest of aftermarket shit er op. Hier in de straat is er een liefhebber, alleen heeft ie uitlaten aan beide kanten geplaatst. Zo zonde.

      Login om te reageren
  25. ghost zegt

    22 juni 2016 om 22:23

    Allemaal lekker!

    Login om te reageren
  26. Rob zegt

    22 juni 2016 om 22:26

    Sorry Autoblog, ik zeg het alvast: er komt zo een pleer linkjes aan…..

    Login om te reageren
  27. Rob zegt

    22 juni 2016 om 22:29

    Opslagloodsen met ouwe meuk zijn leuk. Al is dit niet de meest spannende. Verre van eigenlijk…..

    Nee, dat doen ze in Frankrijk toch een stuk beter:
    http://www.autoblog.nl/nieuws/barnfind-du-jour-het-franse-brandweerauto-kerkhof-77561
    http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/29/mega-gespot-de-schlumpf-collection
    http://www.autoblog.nl/een-kijkje-in-de-opslagloods-van-heuliez
    http://www.autoblog.nl/mooie-collectie-oude-raceautos-in-stoffige-franse-schuur
    http://www.autoblog.nl/nieuws/megagallery-frans-autokerkhof-staat-vol-vergane-glorie-86784
    http://www.cliosport.net/threads/flins-sur-seine-aka-the-renault-heritage-collection.607947/
    https://quatrecylindres.com/2011/11/22/le-conservatoire-citroen-la-fabuleuse-ode-a-javel/

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      22 juni 2016 om 22:34

      @Rob:
      En bonus:
      http://www.mullinautomotivemuseum.com

      Niet in Frankrijk, maar daar staat zo’n beetje alle pracht en praal van de vooroorlogse Franse automobielindustrie…

      Login om te reageren
  28. eefie zegt

    22 juni 2016 om 22:34

    Deze historische auto’s zijn mooier dan de eenheidsworst van nu

    Login om te reageren
  29. tstile zegt

    22 juni 2016 om 22:48

    Ik ben wel benieuwd hoe Karl Lagerfeld een BMW 750iL dun en plat heeft gekregen

    Login om te reageren
    • perry_snijders zegt

      22 juni 2016 om 22:53

      @tstile: Het is die twotone-7 op de foto’s. Zit een soort chesterfield-bekleding in om het af te maken trouwens.

      Login om te reageren
  30. eifler19 zegt

    22 juni 2016 om 23:01

    Leuk om hier wat over te lezen, een maand geleden mocht ik ook even binnenkijken :) heb je Florian toevallig ook gesproken daar?

    Login om te reageren
    • perry_snijders zegt

      22 juni 2016 om 23:06

      @eifler19: Ja. Niet zo lang, maar morgen of overmorgen herkansing op Goodwood ;-)

      Login om te reageren
      • eifler19 zegt

        23 juni 2016 om 00:46

        @perry_snijders: Hij is nog met vakantie volgens mij, maar gelukkig de auto’s niet :D Have fun daar!

        Login om te reageren
  31. Forza zegt

    22 juni 2016 om 23:52

    Wat is dat z3 vehikel? Kan m nergens terugvinden op de internets…

    Login om te reageren
    • perry_snijders zegt

      23 juni 2016 om 00:42

      @Forza: Z3 Concept. De hemel zij geprezen dat daar nog wat finetuning overheen is gegaan voor ze ‘m in productie namen, zou ik zeggen.

      Login om te reageren
  32. Diederik Lieftink zegt

    23 juni 2016 om 10:12

    Dit is ook een mooi filmpje over de Heiligge hallen van bmw https://www.youtube.com/watch?v=ruNyGf9f_MM

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North