• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bisimoto gooit het over een andere boeg

Auteur: willeme, gepost 10 oktober 2017 om 19:58 – 15 Reacties

Bisimoto HyperIoniq


Nog altijd extreem, maar anders dan dat wij gewend zijn.

Bisimoto is weer eens bezig geweest. Voor de aanstaande beurs van de Specialty Equipment Market Association (SEMA) komt het bedrijf traditioneel met iets extreems op de proppen. Er zijn drie projecten die ons extra goed zijn bijgebleven. De eerste is de Honda Oddyssey met meer dan 1.000 pk (1.040 stuks om precies te zijn). Een ander knutseldingetje van hen was deze Hyundai Santa Fe, ook met meer dan 1.000 pk (1.060 pk om precies te zijn). De laatste is een Hyundai Genesis, ook heftig aangepakt. Je raadt het al, ook deze auto heeft 1.000 pk.

Voor 2017 heeft Bisimoto wederom een Hyundai bij de kladden genomen. Het is een, eh, Ioniq. Je weet wel, de Prius van Hyundai. Nu hopen jullie (net als wij) dat ook deze auto 1.000 pk heeft. Het liefst uit een atmosferische V12. Helaas, ditmaal heeft Bisimoto een andere richting gekozen. In plaats van zo veel mogelijk vermogen is de HyperIoniq zo efficiënt mogelijk. Volgens Bisimoto moet de auto met gemak 1 op 35 halen volgens de Amerikaanse meetmethode. De heren van Bisimoto hebben enkele tests gedaan en hadden weinig moeite dat getal te halen, integendeel. Nu lijkt 1 op 35 niet zo ambitieus, maar de methode in de VS wijkt in de praktijk minder af dan in Europa.

Alle mogelijke manieren om de auto zuiniger te maken werd toegepast. De meeste wijzigingen kunnen we aan de buitenkant zien. De auto heeft een unieke bodykit. Deze ziet er niet alleen gaaf uit, maar moet ook zorgen voor minder luchtweerstand (en dus een gunstiger verbruik). Verder heeft de HyperIoniq splitters aan de voor- én zijkant, plus een bescheiden spoiler. De afdekking voor het achterwiel doet denken aan de eerste Honda Insight en de Citroen SM. De velgen zijn geheel van koolstofvezel, net als bij de Mustang Shelby GT350 R.

In tegenstelling tot die krachtpatser heeft de Hyper Ioniq totaal ander rubber. De banden zijn speciaal ontwikkeld om de rolweerstand zo laag mogelijk te houden. Om de auto wat lichter te maken zijn de remmen van aluminium en om de aerodynamica te verbeteren is de auto verlaagd. Het is een verfrissende trend die wij enkele maanden geleden al aankondigde. Milievriendelijk tunen gaat een dingetje worden…

Ook interessant!

  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Hyundai toont eerste glimp van volgende Ioniq
  • Hyundai waterstof
    Hyundai presenteert 690 pk waterstof monster
  • Hyundai IONIQ 5: 480 km actieradius en dit kost 'ie!

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

bisimoto, ioniq, milieu, sema, sema-2017, tuning

Vorig bericht: « YouTuber overleeft dikke crash met z’n F-Type
Volgend bericht: Dit zijn 7 toffe Zweedse automerken »

Lees Interacties

Reacties

  1. hollandsemarokkaan zegt

    10 oktober 2017 om 20:15

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. humpyourdog zegt

    10 oktober 2017 om 20:37

    Dat wordt lastig velgen poetsen…

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      10 oktober 2017 om 21:53

      @humpyourdog: waarom zou je dat uberhaupt doen als je het toch niet ziet.

      Login om te reageren
      • humpyourdog zegt

        10 oktober 2017 om 22:06

        @mab: wat een inzicht, vanaf nu geen wc-papier meer voor mij!

        Login om te reageren
  3. Gulli zegt

    10 oktober 2017 om 21:11

    Oppassen dus dat je geen splinters in je vingers krijgt!

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    10 oktober 2017 om 21:56

    Steek maar in de brand.

    Login om te reageren
  5. 20vtsport zegt

    10 oktober 2017 om 22:32

    1040, 1050

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      10 oktober 2017 om 23:35

      @20vtsport: 1045?

      Login om te reageren
      • 20vtsport zegt

        11 oktober 2017 om 12:23

        @kennone: precies ?

        Login om te reageren
  6. 20vtsport zegt

    10 oktober 2017 om 22:33

    Noem gewoon wat ook

    Login om te reageren
  7. kennone zegt

    10 oktober 2017 om 22:35

    Bisimoto is ook al verpest

    Login om te reageren
  8. smoked zegt

    10 oktober 2017 om 22:37

    Groen tunen, daar is Amerika nog lang niet klaar voor.

    Login om te reageren
  9. allesmetturbo zegt

    10 oktober 2017 om 22:49

    Moet toegeven dat ik deze niet eens lelijk vind, en carbon velgen vind ik ook wel vet. Dat hij 1 op 35 loopt zal me een worst wezen, een hyundai rijdt je toch niet voor je plezier. Tune m dan met een 1000pk elektromotor om een beetje in lijn met de vorige auto’s te blijven

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    10 oktober 2017 om 23:05

    Ach gossie.. alleen maar onzekere typjes hier die niets positiefs durven zeggen over een auto die elektrisch wordt aangedreven?

    Komt ie: als dit milieuvriendelijker is maar er zo ruig uitziet dan kan dat best aanslaan. Ik vind het een badass body kit. Alleen zijn al die aanpassingen waarschijnlijk duurder dan de hele Hyundai Ioniq electric.. dus slaat het niet echt ergens op. Maar wel stoer gepimpt dat ding.

    Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    11 oktober 2017 om 10:59

    Best wel leuk. En zeker leuk voor Hyundai. Goeie reclame voor hun bakje…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North