• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Blijkbaar wil Vettel volgend jaar ook falen bij Ferrari

Auteur: willeme, gepost 8 oktober 2018 om 11:58 – 47 Reacties

Sebastian Vettel


Ondanks fout na fout na fout..

Op dit moment zit de Duitse Formule 1-coureur Sebastian Vettel in de hoek waar de klappen vallen. Toegegeven: hij zoekt de hoek zelf op en deelt de klappen aan zich zelf uit. Dankzij een nieuwe blunder dit seizoen kan hij het kampioenschap wel op zijn Bauch schreiben. De kloof met Lewis Hamilton is inmiddels te groot om ook maar serieus gevaar te vormen. Sterker nog, als Lewis volgende race wint en Vettel P2 niet weet te pakken, dan is de Brit voor de vijfde maal wereldkampioen in de Formule 1.

Dat is eigenlijk heel vreemd, want halverwege het seizoen leek de Ferrari toch écht de betere auto te hebben. In Canada, Groot-Britannië en België won Vettel nog glorieus. In Duitsland, Frankrijk en vooral Italië heeft hij het zelf verprutst. Aan AutoBild laat Vettel weten geen conclusies te trekken:

Ik zal Ferrari niet verlaten. Ik ben onderdeel van het team en ik wil dat dat zo blijft. Ik denk dat we enorm veel potentie hebben. Natuurlijk, de laatste paar races verliepen niet geweldig. We hebben het Mercedes veel te gemakkelijk gemaakt. Maar de sfeer in het team is goed.

Desalniettemin lijkt ook Vettel nu ervan overtuigd te zijn dat hij in mathematisch opzicht geen wereldkampioen meer kan worden:

Natuurlijk, het gaat nu bijzonder moeilijk worden. Maar ja, we blijven aanvallen, we hebben immers niets te verliezen. We zullen alles geven. Er zijn nog steeds belangrijke facetten van de auto waar we meer van kunnen leren.

Dan bij deze komen we even op de ‘kop’ terug. Nee, Vettel heeft niet gezegd dat hij wil falen bij Ferrari. Althans, niet direct. Wat verbazingwekkend is, is het feit dat de term zelfreflectie onbekend lijkt te zijn bij Ferrari. Dan hebben we niet alleen over de botsing met Verstappen. Wederom heeft het team een seizoen lang niet naar verwachting weten te presteren. Kijk naar Red Bull, dat met bijzondere condities of slimme pitstop-strategiën nog kan verrassen. Dat terwijl hun auto duidelijk minder goed is dan de Ferrari en Mercedes.

Sebastian Vettel

Nergens wordt er gerept over het feit dat het wéér mis is gegaan. Raikkonen is redelijk stabiel, maar gezien zijn leeftijd hoef je er niet meer van te verwachten. Maar van Vettel zou je verwachten dat hij de kar zou trekken. Nu dat mislukt is, weigert hij nog steeds de hand in eigen boezem te steken. Dat de sfeer bij het team ‘goed’ is, is eveneens zeer opmerkelijk. De met emotie overladen Arrivabene weet de rust en kalmte blijkbaar niet te bewaren: de meeste fouten die gemaakt worden in het team zijn menselijk. Aan de auto heeft het (voor een groot gedeelte van het seizoen) niet gelegen. Nu de FIA een tweede sensor heeft geplaatst op het complexe accupakket van de Ferrari en de rode auto minder snel lijkt te zijn (ten opzichte van de Mercedes), zou Ferrari daar de schuld neer kunnen leggen. Toch, in die tussentijd hadden ze een gat kunnen slaan.

De volgende race vindt in Amerika plaats op 21 oktober.

Ook interessant!

  • Sebastian Vettel is boos en teleurgesteld
  • Gestolen Ferrari F50 na 18 jaar teruggevonden
  • Ferrari met piepkleine V6
    Ferrari met piepkleine V6 bijna klaar, komt al volgend jaar
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, Kimi Räikkönen, Maurizio-Arrivabene, Racing

Vorig bericht: « Man propt Corvette-motor in Porsche 911
Volgend bericht: De Duitse V12 wordt met uitsterven bedreigd »

Lees Interacties

Reacties

  1. ouwedibbes83 zegt

    8 oktober 2018 om 12:05

    Als Vettel de hand niet in eigen boezem steekt en Kimi voor jonge hond LeClerc wordt vervangen, dan kan Arriverbene wss ook blijven zitten. Maar waar zit dan het echte probleem?

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      8 oktober 2018 om 13:16

      @ouwedibbes83: Arrivabene zou als teambaas al niet moeten vingerwijzen na die mislukte kwalificatie. De kapitein Schettino van Ferrari.

      Login om te reageren
      • justsomebody zegt

        8 oktober 2018 om 18:27

        @harrie: Sheittino?

        Login om te reageren
  2. acakoning zegt

    8 oktober 2018 om 12:10

    Ik denk zelf dat Leclerc rondjes om Vettel heen rijd volgend jaar.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      8 oktober 2018 om 12:38

      @acakoning: Ik denk dat je dan nog eens moet na gaan hoe het werkt bij Ferrari. Charles moet zich lekker nederig opstellen tijdens de races ben ik bang. Zullen leuke kwali’s gaan worden!

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        8 oktober 2018 om 13:30

        @fmgarcia: als charles vanaf race 1 voor vettel zit, mag vetteltje lekker achter charles aan rijden.

        Login om te reageren
        • gasskaas zegt

          8 oktober 2018 om 17:29

          @gwnbmw: oh nee zeker niet, dat zal vettels contract ongetwijfeld afdwingen.

          Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      8 oktober 2018 om 12:55

      @acakoning: Volgend jaar nog niet denk ik maar dat gaat niet lang duren voor het pijnlijk duidelijk wordt dat Vettel naast zichzelf ook vooral Ferrari in de weg zit. Hij is gewoon niet gediciplineerd genoeg om kampioen te worden.

      Login om te reageren
      • fouadski zegt

        8 oktober 2018 om 15:23

        @sketcher: toch heeft hij dat al 4 keer voor elkaar gekregen

        Login om te reageren
        • Design_Driven zegt

          8 oktober 2018 om 15:45

          @fouadski: Dat klopt natuurlijk, ik bedoel op het moment. Als alles zijn kant op waait is hij briljant. Als dat niet lukt is hij snel gefrustreerd en forceert hij de boel. Hamilton is wat dat betreft een koelere kikker al gaat het mij MB natuurlijk op het moment voor de wint.

          Login om te reageren
          • fouadski zegt

            8 oktober 2018 om 18:57

            @sketcher: gefrustreerd raken we allemaal wel eens. Ik heb ook liever dat max kampioen word. Maar Vettel blijft in mijn ogen wel een goede automobilist

            Login om te reageren
            • notsobig zegt

              8 oktober 2018 om 19:46

              @fouadski: Hij zal zou zomaar een goede automobilist kunnen zijn, geen idee… Als correur heeft hij in het verleden wel beter gepresteerd…

              Login om te reageren
        • donvincenzo zegt

          9 oktober 2018 om 00:03

          @fouadski: Dat het vier keer gelukt is kwam door twee dingen: een dominante auto en een nogal matige teamgenoot (Webber). Toen de auto minder was en de teamgenoot beter (Ricciardo) werd-ie gewoon om z’n oren gereden.

          Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      8 oktober 2018 om 21:03

      @acakoning: En waarom denk je dat precies? Of wil je beweren dat Seb totaal niet kan rijden??

      Login om te reageren
      • jje003 zegt

        9 oktober 2018 om 03:43

        @skinnybmw: dat is geen denkwerk, maar aangetoonde feiten. Het enige seizoen waar ie een gelijkwaardige danwel betere teamgenoot had, presteert ie zwaar ondermaats en vertrekt hij naar Ferrari waar hij duidelijk eerste man is. Naar mijn mening is Vettel zeker niet slecht, maar ook niet heel goed, al komen 4 titels niet helemaal vanzelf. Maar als je zijn preF1 carriere bekijkt, is het niet heel indrukwekkend.

        Login om te reageren
        • skinnybmw zegt

          9 oktober 2018 om 08:15

          @jje003: Dan moet je je eens iets meer verdiepen in de feiten van zijn pre-F1 carriere (die heel erg kort was, net als Max). Won bijna alles in de karts, werd al snel opgenomen in Red Bull Junior team vanwege talent, promoveerde al snel naar Formule BMW, welk kampioenschap hij gelijk won (18 vd 20 races winst). In de F3 daarna werd hij 5de maar het jaar erna lag hij aan de leiding in de Formule Renault 3.5 toen hij moest invallen bij BMW-Sauber voor Kubica en pakte gelijk punten in z’n eerste race. Toen naar STR waar hij in 2008 zijn eerste pole en overwinning behaalde op Monza (zijn 2de volle jaar in de F1). Op zich genoeg reden om Seb een super talent te noemen dus ging hij door naar Red Bull waar hij de jongste pole-sitter, GP-winnaar, wereldkampioen en GP-winnaar met 2 teams werd. Vind je het gek dat hij voor z’n F1-carriere ‘niet zo veel gepresteerd’ heeft? Hij zal in 2007 al in de F1…maar het zou hem nu sieren om ook de titel met Ferrari te pakken. Ja, hij is dominant met de snelste auto (zoals Lewis dat nu weer is) en wordt 4x (!) WC, kan gefrustreerde acties uithalen wanneer het niet wil maar dat geldt ook voor Lewis. In de STR liet hij zien ook met een mindere auto een race te kunnen winnen. Zoals ik hieronder ook zei had ik Lewis in de Ferrari precies hetzelfde zien doen dit jaar en Seb in de Mercedes ook WC zien worden. Persoonlijk heb ik Lewis ook hoger zitten als Seb maar Seb hoort gewoon bij de top 3, naast Alonso en Lewis. Kimi zet ik op plek 4 (ben een Kimi-fan) en Max op P5 met Daniel op P6. Daarachter wordt het wat moeilijker met de verschillende top-talenten maar die gaan zich nog wel opwerken in de top 6 de komende jaren. Ben heel erg benieuwd naar Leclerc volgend jaar…maar Seb gaat hij zeker nog niet aan snot rijden (al hoop ik wel dat hij het hem heel moeilijk maakt, beetje zoals Max bij Daniel het eerste jaar). Denk dat hij een frisse wind is voor Seb die zich niet laat kennen en het uiterste uit hemzelf haalt. Wordt nog mooi, dat is zeker! Wanneer Leclerc volgend jaar boven Seb eindigt in het kampioenschap neem ik mijn woorden terug en zat ik er flink naast. Dan is er iets gebeurt in Seb’s hoofd de laatste jaren wat hem niet zo goed meer laat presteren…

          Login om te reageren
          • jje003 zegt

            9 oktober 2018 om 08:58

            @skinnybmw: Ik ben inderdaad geen grote fan van hem, dus heb niet veel verder gekeken dan het rijtje op Wikipedia. Hij is zeker goed, maar ik heb moeite hem een ‘legende’ te noemen gezien hij vaak minder goed uit de verf komt zogauw hij onder druk staat. Mijn gevoel zegt me dat Kimi het beter zou doen als hij de hulp zou krijgen die hijzelf deze periode aan VET heeft verleend. Maar volgend jaar word zeker heel mooi gezien wat talenten de kans krijgen. Ik ben alles behalve Ferrari fan maar ik zou het leuk vinden als de Mercedes hegemonie eens doorbroken word.

            Login om te reageren
            • skinnybmw zegt

              9 oktober 2018 om 09:17

              @jje003: Dat gevoel van falen onder druk heb ik ook zeker met Seb en een legende wil ik hem al helemaal niet noemen. Kimi had zeker beter gepresteerd wanneer hij niet in de schaduw van Seb had moeten rijden maar eerlijk is eerlijk, Seb is meestal (vooral in de races) de snellere, dus dat dwingt Seb dan wel af. En dat heeft ook met Kimi te maken, te vaak tijdens races net niet dat beetje extra.

              Login om te reageren
  3. fejjie zegt

    8 oktober 2018 om 12:16

    Want zelf over je eigen fouten beginnen wanneer je met de pers praat is goed voor de branding ofzo? Is toch logisch dat hij er over zwijgt als niemand anders er over begint.

    Login om te reageren
  4. troefdoeter zegt

    8 oktober 2018 om 12:16

    Heb een beetje gemengde gevoelens bij dit mannetje. Aan de ene kant is zijn consistente falen hilarisch. Aan de andere kant ben ik wel klaar met z’n constante gezeur en z’n stomme ritueeltje wanneer hij een keertje wint.

    Login om te reageren
  5. Volvo_440_turbo zegt

    8 oktober 2018 om 12:17

    Van het beetje formule 1 dat ik volg moet ik zeggen dat dit een manneke is met een foute mentaliteit op de baan… zijn ego lijkt me te groot om wereldkampioen te worden, het lijkt me dat hij denkt dat hij alleen op de baan rijdt , sorry voor de fans hier, indien niet eens met mij, spuw het maar hieronder uit ;)

    Login om te reageren
    • koeckenbacker zegt

      8 oktober 2018 om 13:00

      @Volvo_440_turbo: dit artikel gaat over vettel, niet over max dit keer ;)

      Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      8 oktober 2018 om 13:08

      @Volvo_440_turbo: ach, de beste man is pas 4 keer wereldkampioen, wat wil je nog meer?

      Login om te reageren
      • Boomer zegt

        8 oktober 2018 om 14:22

        @toniominestrone: De vraag is dus of dat lag aan de Red-Bull of aan Vettel. Het verschil met Lewis is dat Lewis op het moment dat het echt moet ineens grandioze dingen laat zien (ok op Q3 in rusland na). Maar vettel kan gewoon niet met druk omgaan. En inhalen kan hij eigenlijk al helemaal niet.

        Het verschil werd in mijn optiek pijnlijk duidelijk toen Lewis Vettel buitenom pakte in rusland. Dat was racen!

        Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    8 oktober 2018 om 12:27

    En ik hoop dat Vettel volgend jaar nog harder faalt. Hopelijk opent dat de ogen van Ferrari eindelijk eens en kicken ze hem eruit. Dat ie maar lekker bij een subtopper gaat rijden.

    Login om te reageren
  7. fmgarcia zegt

    8 oktober 2018 om 12:44

    Vettel is het nieuwe Feyenoord-Ajax! Echt top, hoorde net nog twee oude vrouwtjes bij de tram over zn nieuwe baarddracht. Ze vonden het ook echt minder dan twee weken geleden. Waar maken jullie je druk om zeg. Ik hoop eigelijk dat hij volgend jaar sneller is en iedereen de vinger kan geven. Het gaat om racen en niet om de zeshoek, vierkant of dat kutrondje van Jack waar dit soort headlines door komen. Schrijf liever over de niet consequente manier van regels toepassen bij de Fia.

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      8 oktober 2018 om 14:23

      @fmgarcia: Wat wil je daar over schrijven dan?

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      8 oktober 2018 om 14:27

      @fmgarcia: volgens mij staan de zinnen niet in de goede volgorde of zit je op het verkeerde bericht te reageren?

      Login om te reageren
  8. Design_Driven zegt

    8 oktober 2018 om 13:07

    Vettel kan snel zijn maar in gewoon te inconsistent, maakt te veel volkomen vermijdelijke fouten. Hamilton daar in tegen is in topvorm en heeft alles veel meer onder controle. Verdiende wereld kampioen.
    Laat Max er zijn lessen uit trekken. In potentie is hij namelijk even of sneller dan Hamilton maar hij zal ook in de juiste auto nooit een echte bedreiging vormen zolang hij leert waar de risico’s te nemen en waar niet. Dat het niet een automatisch bijproduct van leeftijd is laat Vettel goed zien.

    Login om te reageren
  9. lambowambo zegt

    8 oktober 2018 om 13:35

    Ik denk dat de combinatie Vettel+Ferrari gewoon niet goed is. Ze delen dezelfde negatieve eigenschap dat als het niet goed gaat ze in paniek raken. En zoals het artikel al belicht, er is geen enkele mate van zelfreflectie dus jezelf verbeteren is dan erg lastig. Plus, de combinatie Hamilton+Mercedes werkt gewoon als een goed geoliede machine dus de marge voor fouten is gewoon heel erg klein.

    Ik vind het erg jammer want ondanks dat ik een Hamilton supporter ben en dus graag zie dat hij zijn vijfde titel binnenharkt, vind ik het gewoon helemaal kut als de overwinningen hem op een presenteerblaadje toegereikt worden. Dat zijn eigen team het doet is één ding, maar dat de concurrentie het doet (niet expres obviously) is echt zonde voor de sport… Het begin van het seizoen zag er zo veelbelovend uit. Hoop dat Ferrari volgend jaar de zaken meer op orde heeft en dat het niet alleen de eerste helft van het seizoen spannend is.

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      8 oktober 2018 om 14:36

      @lambowambo: Ik ben het volledig met je eens! Zonde voor de neutrale fan, maar ook de niet neutrale fan. Tuurlijk zie ik hem graag WK worden, maar liefst dan pas in Brazilië.
      Als je er over nadenkt dat hij ook nog twee WK’s verloren heeft door pure pech zou hij nu net zo ver zijn als die andere duitser die ooit bij Ferrari was.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        8 oktober 2018 om 14:54

        @airc: 2007 zou ik toch geen pure pech willen noemen. Zowel hij als Alonso hadden het op een gegeven moment drukker met elkaars leven verzieken dan presteren op de baan, en dus werd Kimi de lachende derde.

        Login om te reageren
      • lambowambo zegt

        8 oktober 2018 om 15:13

        @airc: Ik ben zoals ik stelde een Hamilton fan, maar in de eerste plaats vooral van de sport in het algemeen. De titelstrijd zou inderdaad idealiter pas beslist worden in de laatste race van het seizoen. Zeker nu die zeepkisten van AMG en de SF zo dicht bij elkaar liggen had dit seizoen zich daar uitermate goed voor geleend…
        Ik ben overigens niet van mening dat Vettel een incompetente coureur is, 4x wereldkampioen word je niet met puur geluk, toeval en enkel een goede auto onder je bips.

        Login om te reageren
  10. fastforward zegt

    8 oktober 2018 om 13:52

    Dit doet me erg denken aan 2014, toen Seb geen topauto meer had. Hij pakte al snel zijn biezen.

    Login om te reageren
  11. Rick-dos zegt

    8 oktober 2018 om 14:56

    Vettel behoort gewoon tot de absolute top. Punt. Elk andere conclusie is gewoon onzin.
    Je kan hem misschien niet mogen maar zijn talenten ontkennen is gewoon stupide.

    Het is net zo dom als Verstappen afschrijven toen hij begin dit seizoen al die fouten maakten. De fouten die Vettel heeft gemaakt zijn in dezelfde categorie te vinden als die Verstappen heeft gemaakt. Het zijn fouten die net iets te overijverig zijn of te ambitieus. Het zijn van die manoeuvres dat als het goed gaat hij de held is en als het verkeerd gaat de schlemiel.

    Met Vettel erbij is Ferrari weer naar de top gestegen nadat ze jaren weggezakt waren. Ook hier moet het even allemaal klikken en dan komt het goed. Daarnaast is Mercedes weer dominant nadat de tweede sensor bij Ferrari is geïnstalleerd. Dus je kunt je ook afvragen de rol van Ferrari in dit hele verhaal.

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      8 oktober 2018 om 16:06

      @Rick-dos: Helemaal mee eens! Ben geen Seb-fan (Kimi) maar hij hoort bij de top in de F1, niks meer en niks minder. Over het algemeen worden coureurs al afgeschreven na een paar slechte races, dit zie je ook in het voetbal. Dat hoort nu eenmaal bij topsport. En nu nog even een ‘als’: Seb dit jaar in de Mercedes en Lewis in de Ferrari en er werd zo over Lewis gesproken nu en werd Seb consistent en lachend wereldkampioen.

      Login om te reageren
  12. gregorius zegt

    8 oktober 2018 om 15:57

    Het is 2018. Publieke spreekbuizen (Vettel voor Ferrari F1), zeggen niet meer wat er aan de hand is, maar zeggen was ze graag zouden willen dat anderen geloven. In dat geval is het net een Duitse Trump.

    Login om te reageren
  13. tttijn zegt

    8 oktober 2018 om 16:18

    Na komend seizoen krijgt Max Vettel zijn stoeltje.

    Login om te reageren
  14. tvklarenbosch zegt

    8 oktober 2018 om 17:04

    Vettel is al eens eerder zoek gereden door een nieuwkomer bij zijn team. Acht de kans wel aanwezig dat Leclerc dat kan herhalen

    Login om te reageren
  15. skinnybmw zegt

    8 oktober 2018 om 21:01

    Seb vs. Lewis F3 2005. Beide heerlijke racers!

    https://youtu.be/kDkK8a4jHZ8

    Login om te reageren
  16. olivierc zegt

    8 oktober 2018 om 21:18

    Vettel heeft veel geblunderd dat is waar, maar dit weekend werd hij nogmaals van de baan geramd door verstappen. maar dat zien jullie niet door je oranje kijkers.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      9 oktober 2018 om 00:24

      @olivierc: Vreemd dat zo goed als de gehele pers alsmede de raceleiding een andere mening had. Die zullen er wel naast gezeten hebben.

      Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      9 oktober 2018 om 07:33

      @olivierc: Ben benieuwd wat voor kijker jij op hebt dan? Max knijpt Seb bij het insturen inderdaad maar het is nog altijd Seb die Max er af tikt (of ‘ramt’, zo u wilt). Zoiets heet ‘een gat dichtgooien’ in de racerij. Seb had beter moeten weten. Dat Max agressief verdedigt weet iedereen inmiddels en siert hem alleen maar i.p.v. dat eeuwige gezeur over ruimte geven. En ben een Kimi-fan dus geen oranje-bril voor mij. Puur neutraal bekeken dus.

      Login om te reageren
    • koeckenbacker zegt

      9 oktober 2018 om 16:09

      @olivierc: ik vind dat je wel een beetje gelijk hebt ook, seb zit ernaast, en kan eigenlijk nergens meer heen. Al had max ruimte gelaten zou hij er ook nog voor kunnen blijven omdat hij aan de buitenkant op de racelijn blijft. Maar max pleurt liever de deur dicht want wil nergens verlies nemen. En waar met max gevochten wordt om een plek, volgt er 9 van de 10 keer een botsing, maar dat ligt nooit aan max, vreemd genoeg. Hij houdt wel woord met wat hij eerder zei, “ik rij ze liever van de baan als dat ik ze voorbij laat”

      Nou maxie, succes met die 4 titels voor je 30ste, de komende paar jaar sta je nog wel droog met die gare honda achterin. Ferrari wilt je niet omdat je zowat meer rode verf als blauwe op je auto hebt. En mercedes zit voorlopig gebakken met lewis, die voorlopig in nog topvorm is. Leclerc is er eerder als jij.

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        11 oktober 2018 om 01:13

        @koeckenbacker: Seb zat er niet ‘naast’ zoals jij beaamt, daar sla je de plank al mis…

        Login om te reageren
        • koeckenbacker zegt

          11 oktober 2018 om 10:13

          @skinnybmw: ohnee, vettel raakte max op de achterkant, dat is waar.. je kan gewoon geen duel aangaan met max zonder dat er brokken vallen, bij wie dan ook.

          Login om te reageren
  17. vincent55 zegt

    10 oktober 2018 om 09:08

    Ferrari en Max zou qua temperament dé combinatie zijn..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North