• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bloedmooie EV-vlaggenschip is vernieuwd en komt naar Europa

Auteur: Bas Leesberg, gepost 20 mei 2025 om 16:03 – 15 Reacties

De luxe sedan krijgt nieuwe specs, een comfortbel interieur en dikke putdeksels!

Af en toe zie je ze met een beetje geluk voorbijkomen, maar helaas: het aantal nieuwe modellen van Genesis met gele platen is niet groot genoeg voor het merk om hier een comeback te maken. In het Verenigd Koninkrijk en Duitsland heeft Genesis wel voet aan de grond gekregen. Voor onder andere die landen brengt het luxemerk van Hyundai een vernieuwde Electrified G80 op de markt.

Genesis noemt de G80 ”het vlaggenschipmodel van het volledig elektrische Europese portfolio”. Het vernieuwde model krijgt aan alle kanten aanpassingen en verbeteringen. Volgens het merk heeft het nieuwe model een aangescherpt exterieur en comfortabelere interieur. Maar ook de aandrijflijn is veranderd.

Specificaties van de Genesis Electrified G80

Voorheen had de elektrische G80 een 87-kWh batterijpakket dat goed is voor 427 kilometer. De nieuwe maakt een stap in de goede richting. De accu groeit naar 94,5-kWh en zorgt voor een rijbereik van 520 kilometer. Opladen kan nog steeds met 800 volt waardoor van 10 naar 80 procent in 25 minuutjes gepiept is.

De elektromotoren zijn ongewijzigd. Op de voor- én achteras zit een 136 kW (185 pk) sterke elektromotor. Onderhuids zorgt een elektronisch gestuurd dempsysteem er samen met ”Road Preview-technologie” voor dat drempels en oneffenheden in de weg worden gemaskeerd.

Nieuwe looks aan de binnen- en buitenkant

De G80 krijgt van Genesis een nieuw ontworpen voorbumpers waarbij de bekende verlichting wel origineel blijft. Verder zijn er nieuwe 19-inch lichtmetalen wielen die doen denken aan Maybach-putdeksels. Een wijziging die menigeen zal ontgaan, is een nieuw ontwerp voor de laadpoort. Die zit nu in de nieuwe voorbumper en heeft wat nieuwe functies. Hij opent en sluit elektrisch, is verlicht en kan opwarmen.

Vanbinnen verandert er ook een boel. De stoelen voor- én achterin zijn net als het stuur opnieuw vormgegeven. De zitplaatsen voorin zijn op te warmen of te koelen terwijl je achterin alleen maar een verwarmde zitting kunt krijgen. Wat je achterin dan wel hebt, is een eigen scherm per passagier, optioneel elektrisch openende en sluitende deuren en zonneschermen die via een elektromotortje omhoog en omlaag kunnen.

Voor de bestuurder is een 27-inch megascherm waar je alle belangrijke informatie over de auto kunt vinden. Buitengeluiden blijven buiten dankzij een ”Active Road Noise Cancellation”-systeem. Dat komt goed uit, want daardoor hoor je nog beter de door jou gekozen muziek die via het Bang & Olufsen-geluidssysteem met 17 speakers ten gehore wordt gebracht.

De Europese prijs van de vernieuwde Electrified G80 maakt Genesis nog niet bekend. Bij tweedehandsjes die hier in Nederland zijn aangeboden, werd een catalogusprijs van € 61.800 gecommuniceerd door de RDW. Voor ongeveer zo’n bedrag heb je ook een andere luxe Hyundai.

Ook interessant!

  • Europese (!) start-up komt met nieuwe EV
  • Deze stoere offroader komt jou redden, waar je ook bent
  • Autoverzekering wordt steeds duurder en dat komt door EV's
  • China komt met een écht goedkope EV naar Nederland

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, g80, genesis

Vorig bericht: « Zo weinig blijft er van je oude barrel over na de sloop
Volgend bericht: Italiaanse politie gaat boeven vangen met 45 km/u-autootje »

Lees Interacties

Reacties

  1. drdre1 zegt

    20 mei 2025 om 16:09

    Eh… bloedmooi? Okay, op de achterbank is het prima vertoeven en voorin zal ’t kwalitatief allemaal geweldig aanvoelen. Maar bloedmooi – nee. Doe mij maar tellers, knoppen ipv die lelijke schermpjes. Maar smaken verschillen.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      20 mei 2025 om 21:40

      Eens, ik zie ze in de VS nog wel eens rijden.. Best een lompe car.. Heeft daar ook echt niet de status van bijv. een S-klasse.. meer een poor-man’s-limo. Interieur ziet er wel strak uit vind ik.

      Login om te reageren
    • kas_par zegt

      21 mei 2025 om 03:34

      de hele lading knopjes gemist die deze auto heeft? Voor mij juist een stevig minpunt. Snap die behoefte aan knopjes en metertjes niet… In een EV nergens voor nodig, enkel iets dat jochies willen omdat het in hun puberbrein “cool” is.

      Login om te reageren
  2. RUBERG zegt

    20 mei 2025 om 16:18

    Schermpjes zijn passé!

    Login om te reageren
    • kas_par zegt

      21 mei 2025 om 03:29

      Zegt alleen een handjevol zelfbenoemde autoliefhebbers die in het verleden blijven hangen met een puberaal verlangen naar knopjes en metertjes…

      Login om te reageren
      • 100pk zegt

        21 mei 2025 om 09:22

        Is maar net wat je puberaal vindt. Ik vind juist schermen puberaal, lekker flitsend, veel kleurtjes en animaties, doet denken aan je smartphone of tablet waar kinderen zo gek op zijn. In het verleden blijven hangen vind ik dan weer meer iets voor ouwe knarren.

        Login om te reageren
  3. cdlop01 zegt

    20 mei 2025 om 16:48

    Vind het een oké ontwerp…..verouderd imo snel.

    Login om te reageren
  4. iphonistvongates zegt

    20 mei 2025 om 17:09

    Ford Inc. zou asap/zsm een licentie onderhandelen en een Mondeo EV rebadge uitvoeren. Komen er toch nog wat Canadese Won’s binnen op de offshore rekeningen.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    20 mei 2025 om 17:11

    Het oogt alsof een Chinees heeft probeert een grote Hyundai heeft ontwerpen. De proporties kloppen niet.
    Het aantal dat verkocht gaat worden in Europa is gelijk aan het aantal Genesis importeurs plus het aantal Zuid Koreaanse ambassadeurs.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      20 mei 2025 om 20:13

      Precies, volgens mij gaat t mis door een te korte kont. Die aflopende lijn over de zijkant die eerst redelijk evenwijdig loopt aan de heuplijn, maar dan inzakt, maakt die te kleine, kont ook nog eens wat onprettig. En de achteruit benadrukt dat er iets mis is met de kont, dat oogt ook uit verhouding. Hebben ze het van binnen een keer netjes, maken ze er van buiten zo’n potje van…

      Login om te reageren
  6. THSD zegt

    20 mei 2025 om 17:45

    De proporties kloppen niet net als jouw 1e zin 😉

    Login om te reageren
  7. Lambrusco zegt

    20 mei 2025 om 21:22

    Inderdaad bloedmooi! In de USA veel van dit merk zien rijden. Mogen ze van mij best naar NL halen.

    Login om te reageren
  8. Wolflow zegt

    20 mei 2025 om 22:21

    Het vlaggenschip is niet G80 maar G90….
    https://www.genesis.com/worldwide/en/models/luxury-sedan-genesis/g90/highlights.html

    Login om te reageren
  9. kas_par zegt

    21 mei 2025 om 03:31

    Bloedmooi? Gewoon een saaie wagen met wat leuke snufjes. Qua prestaties erg tegenvallend. Menig andere EV heeft vergelijkbare specs voor flink minder geld. Snap wel dat deze niet storm loopt hier.

    Login om te reageren
  10. Flybywire zegt

    21 mei 2025 om 10:33

    Ik snap niet dat ze in een premium auto van die opplak schermen zetten ipv netjes ingebouwde schermen. Kan er niet aan wennen en scroll meestal gelijk door: niet geschikt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North