• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW gaat 40 (!) modellen lanceren in 2 jaar tijd

Auteur: machielvdd, gepost 15 maart 2025 om 09:59 – 16 Reacties

De komende tijd hebben we geen gebrek aan BMW-nieuws.

We worden er wel eens van beschuldigd dat we BMWblog zijn, maar ja, wij kunnen er ook niet aan doen dat BMW zoveel nieuws heeft. En de komende tijd gaan er nog een hoop nieuwe BMW’s bij komen. Maak je borst maar nat.

BMW licht een tipje van de sluier op tijdens de bekendmaking van de jaarcijfers. Die zijn overigens niet geweldig. De winst daalde met 37 procent naar 7,7 miljard. Ook verkochten ze 4,4 procent minder auto’s, wat neerkomt op 2,2 miljoen auto’s. Dat lag niet aan EV’s, want de verkoop daarvan steeg wél met 13,5 procent. Maar dat konden we in januari al melden.

BMW heeft echter genoeg in petto voor de komende tijd. Ze hebben tussen nu en 2028 namelijk 40 (!) nieuwe lanceringen gepland. Uiteraard zijn dat niet allemaal nieuwe modellen, maar ook nieuwe versies van bestaande modellen. CEO Oliver Zipse vertelt dat al deze modellen een Neue Klasse-DNA zullen krijgen.

De allereerste auto op het langverwachte Neue Klasse-platform wordt in september onthuld op de IAA. Dit is de productieversie van de Vision Neue Klasse X, die officieel iX3 gaat heten. Dit model wordt louter elektrisch en staat dus los van de X3 met verbrandingsmotor.

Het volgende Neue Klasse-model wordt een “sportieve sedan” die nog geen naam krijgt van BMW. Maar dat is natuurlijk de elektrische 3 Serie, ofwel de i3. Die auto komt in 2026. Beide modellen zullen gebruik maken van 800V-technologie, zoals Mercedes eerder deze week introduceerde op de nieuwe CLA.

Het ‘DNA’ van de Neue Klasse-modellen zal vervolgens ook zijn weg vinden naar de rest van het BMW-gamma. Daarbij moet je denken aan zowel de designtaal als de technologie.

BMW gaat niet alleen EV’s en auto’s met een verbrandingsmotor lanceren, maar óók een waterstofauto. Ze hadden ‘m al eerder aangekondigd, maar voor 2028 staat nog steeds een waterstofauto gepland. Deze wordt ontwikkeld samen met Toyota. Die hebben er ten slotte verstand van.

Ook interessant!

  • BMW Neue Klasse krijgt enorme AI-bemoeienis?
    BMW Neue Klasse krijgt enorme AI-bemoeienis?
  • Weer gelekt: BMW Vision Neue Klasse X
  • Eerste BMW Neue Klasse rolt al van de band
    Eerste BMW Neue Klasse rolt al van de band
  • Dit gaat BMW allemaal presenteren in 2025

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Elektrisch, ix3

Vorig bericht: « Video: Dwars gaan met je E-klasse
Volgend bericht: Nieuw op kenteken: de vernieuwde Model Y en meer »

Lees Interacties

Reacties

  1. cdlop01 zegt

    15 maart 2025 om 10:05

    Ben erg benieuwd naar de neue klasse….vind de 3 serie neue klasse als prototype al prachtig, eindelijk weer een mooie Bmw….. . Hoop niet dat het verpest wordt door digitale display als dashboard, veel hard plastics en matige afwerking. Laatste Bmw’s zijn toch teleurstellend als het op materiaalgebruik aankomt, zelfde voor Audi en Mercedes overigens.

    Login om te reageren
    • AudiRS zegt

      15 maart 2025 om 15:41

      Smaken verschillen. Juist de laatste versie 3serie is erg fraai. Die neue klasse is om te kotzen.

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      16 maart 2025 om 19:13

      Ik zat bij de dealer in de nieuwe X3, vanaf prijs 75k. Man wat een armoedig interieur. De deurgreep was van het goedkoopste plastic dat ik ooit heb gezien in een auto (beetje kwaliteit binnenkant kofferbak ‘92 Civic) en de cover die over de deurgreep zat hing half los. Verder proberen ze de armoe te verbloemen met pianolak plastic dat binnen 3 seconden onder de vingerafdrukken zit. Dat team interieurontwerpers moet heel gauw eens in een F11 of tijdgenoot gaan zitten om te kijken hoe het hoort. En dan mogen de bonentellers even hun mond houden tot de verkopen weer omhoog gaan.

      Login om te reageren
  2. hanstadema zegt

    15 maart 2025 om 10:53

    Helaas, helaas … nog steeds de laadklep rechtsachter. Zo gaat het ‘m voor mij nog steeds niet worden. Jammer, begint er weer goed uit te zien

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      15 maart 2025 om 11:37

      Wat maakt dat uit?

      Login om te reageren
      • ouwedibbes83 zegt

        15 maart 2025 om 20:10

        Overzicht bij wegrijden, wordt iedere chauffeur geleerd.

        Login om te reageren
    • mattr zegt

      15 maart 2025 om 12:51

      Neem een laadkabel van 8m ipv 5m en je kunt zorgeloos verder met je leven

      Login om te reageren
      • hanstadema zegt

        15 maart 2025 om 13:09

        Aangezien ik als chauffeur en tevens laadverantwoordelijke linksvoor uitstap, is de locatie van de klep linksvoor al de meest logische plek. Ik parkeer thuis in een vak met de neus eerst. Dat is de plek van de laadpaal. Paal heeft vast krulsnoer. Dus uitstappen, klep open, snoer koppelen. Klaar. Alles binnen 1 meter handbereik. Maakt mijn leven prettiger. Een prachtig leven trouwens. De kont van de auto naar achter maakt de klep rechtsachter ook bereikbaar, maar dan is de kofferbak niet meer te openen. Zo heeft ieder z’n ding.

        Login om te reageren
        • waterisnat zegt

          15 maart 2025 om 14:46

          Altijd (zeker als chauf) met de kont naar achteren parkeren. Is veel veiliger.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            15 maart 2025 om 22:47

            Maar niet als je iets uit de kofferbak moet halen.

            Login om te reageren
        • mashell zegt

          15 maart 2025 om 22:46

          De laadpoort hoort daarom gewoon midden voor. Dat is in de meeste gevallen niet onhandig.

          Login om te reageren
  3. Motomoto zegt

    15 maart 2025 om 13:24

    Oh nee! Niet doen! Kijk naar Toyota, die dat ook doen. Zouteloos design is dan je loon. Creativiteit moet langzaam groeien. Net als goede wijn: duurt even

    Login om te reageren
  4. alcantara zegt

    15 maart 2025 om 22:13

    Ze mogen heel de vloot zo’n beetje wel vernieuwen met dat belabberde design van de laatste jaren.
    En hopelijk komt er weer een waardige opvolger van de F20 1-serie.

    Login om te reageren
  5. Boem Parterre zegt

    16 maart 2025 om 22:12

    Breng de z3 opnieuw uit. Een kleine compacte roadster electrisch of hybride maakt niet uit; ALS JE MAAR KAN SCHAKELEN, Ik heb gelezen op TG dat de bpm misschien wordt afgeschaft maar de btw niet. Het scheelt veel, echt veel. Ik denk dat er een explosie zal komen die zijn weerga niet kent. Dit woorden paarse, rooie, roze, gele tijden. Dealerships zullen als paddestoelen uit de grond komen, mensen zullen zich als apen verkleden.

    Login om te reageren
  6. Boem Parterre zegt

    16 maart 2025 om 22:15

    Breng de z3 opnieuw uit. Een kleine compacte roadster electrisch of hybride maakt niet uit; ALS JE MAAR KAN SCHAKELEN, Ik heb gelezen op TG dat de bpm misschien wordt afgeschaft maar de btw niet. Het scheelt veel, echt veel. Ik denk dat er een explosie zal komen die zijn weerga niet kent. Dit worden paarse, rooie, roze, gele tijden. Dealerships zullen als paddestoelen uit de grond komen, mensen zullen zich als apen verkleden.

    Login om te reageren
  7. cossiekiller zegt

    17 maart 2025 om 08:36

    mooie Astra sedan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North