• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M5 CS met 650 pk onderweg

Auteur: willeme, gepost 22 juni 2020 om 15:01 – 18 Reacties

M5 CS met 650 pk

De BMW M5 CS met 650 pk zou al dit jaar onthuld kunnen worden.

BMW is lekker bezig op om de 5 Serie modelrange te vernieuwen. De gewone 5 Serie werd een kleine maand geleden onthuld. Daarna mochten we de Alpina B5 verwelkomen en vorige week was het tijd voor de BMW M5.

Range

Is daarmee de range compleet? Nou, nee. Nog niet helemaal. Voor de sportiever ingestelde BMW rijder met V8-fetish is er een M550i (530 pk), M5 (600 pk), Alpina B5 (621 pk) en M5 Competition. De kenner ziet nu precies waar het mis gaat: er is geen M5 met 650 pk.

M5 CS met 650 pk

M5 CS

Gelukkig maar dat BMW juist dat stukje onontgonnen marktsegment gaat aanboren met de BMW M5 CS. Volgens welingelichte bronnen van het onvolprezen BMWBlog komt de M5 CS ook nog eens heel erg snel. Kijk, dat is nog eens lekker nieuws.

M5 CS met 650 pk

S63B44T4

Uiteraard krijgt de M5 CS lekker wat extra paarden toebedeeld uit de S63B44T4-motor. Het vermogen stijgt naar 650 pk. Het maximale draaimoment gaat ook omhoog naar maar liefst 800 Nm. Dat is 50 pk meer dan de M5 en 25 pk meer dan de (afgebeelde) M5 Competition. Qua koppel doet de nieuwe het een stukje beter met 50 Nm extra ten opzichte van beide modellen.

Scherm

Sportief randje

Het leuke van de M5 CS met 650 pk is dat men ervoor heeft gekozen de auto een sportief randje mee te geven. Dus niet alleen extra vermogen, maar ook lichtgewicht onderdelen als een koolstofvezel dak, nieuw sperdifferentieel, keramische remschijven en wat aerodynamische aanpassingen.

Uitlaat

Einde van dit jaar

Volgens de kwaliteitspublicatie verschijnt de M5 CS aan het einde van dit jaar. De meerprijs zou zo’n 10.000 euro zijn (voor belastingen). Naast de genoemde afwijkingen komen er waarschijnlijk ook een paar kleuren en een of meerdere velgen beschikbaar. De M5 CS wordt de tweede CS sedan van BMW M, er was al eens een BMW M3 CS.

Ook interessant!

  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Win deze M5
    Wees snel en win deze BMW M5 CS met gouden wielen
  • M5 CS met 788
    M5 CS met 788 pk klinkt nu veel beter

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, m5, m5-cs, V8

Vorig bericht: « Ford Focus hybride is zuiniger en sterker
Volgend bericht: MINI GP3 – rijtest en video van het 306 pk sterke bommetje »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    22 juni 2020 om 15:31

    Waar ik de recente facelift op de reguliere 5 maar so-so vindt, vind ik ‘m op de M5 zo goed gelukt!

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      22 juni 2020 om 16:06

      @str8six: Hmmm… Vind hem een beetje somber uit zijn ‘ogen’ kijken. Zeker zo op de foto recht van voren.

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        22 juni 2020 om 17:17

        BMW is ook somber. Mega veel ontslagen en ze hebben toekomstige technologieën nog niet op de rit.

        Login om te reageren
        • johnhert zegt

          22 juni 2020 om 20:52

          @vondick: De I3 rijdt toch al enige jaren op de Nederlandse wegen ? Ontslagen zijn nooit leuk, maar er zullen meerdere bedrijven volgen…

          Login om te reageren
  2. petroldrinker zegt

    22 juni 2020 om 15:34

    Goh, na het melken van competition en GTS gaan ze nu ook al het CS label melken bij BMW….

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 juni 2020 om 15:43

      Dat ///M label bleek de koe met de gouden uiers dus niet zo gek dat ze het nog een keer doen.

      Login om te reageren
    • vondick zegt

      22 juni 2020 om 17:12

      Hèhè, eindelijk een beetje porrie.

      Login om te reageren
    • elemento zegt

      22 juni 2020 om 17:29

      @petroldrinker: wel waardig toch

      Login om te reageren
  3. cazzo046 zegt

    22 juni 2020 om 16:10

    Niet lelijk voor een BMW, zeker zonder die hockeystick.
    Alleen diffuser er nog af en je hebt best een fraaie auto.

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    22 juni 2020 om 16:16

    Volgens mij gaat ie dan de T6 heten: S63B44T6.

    Maar moet je nou zeggen dat het knap is dat BMW 650pk uit hun 4.4 blokje haalt, waar ze bij invoering in 2008!!! 402 pk uit haalden (en dat in een auto durven te schroeven waar ze x-jaar garantie op gaan geven).
    (en voordat je iets gaat zeggen over turbo’s: 10 jaar geleden leverden ze het 4.4 blok voor de M-versie met 560pk; dus over 10 jaar krijg je er nog geen 20% bij (90pk) bij door ontwikkelingen aan het top-top-top-top blok.
    Dus moet je zeggen dat BMW deze ontwikkelingen eigenlijk al jaren en jaren op de plank had liggen en dat ze het maar extra lang uitsmeren over de tijd?

    Login om te reageren
    • royaledeluxe zegt

      22 juni 2020 om 16:37

      Dat is juist wat iedereen doet. Zolang mogelijk geld halen uit bewezen technologie. Kijk maar naar het top artikel van @Willeme over de NSX. Die jappen hebben jaren aan een stuk dezelfde V6 gebruikt.

      Niet tegenstaande mogen ze zich eens wat meer gaan focussen op VEEL minder gewicht. Dan heb je ook zo geen belachelijk veel PK’s nodig om vooruit te komen. bijna 2 ton voor een 4 zitter sedan dat is pas obesitas!

      Login om te reageren
  5. Teerdz zegt

    22 juni 2020 om 16:31

    Slechts 10.000 euro extra voor een carbon dak en remschijven (+ de overige zaken), laat op zich wel zien dat de oorspronkelijke mark-up van de M5 al behoorlijk is haha

    Login om te reageren
  6. elemento zegt

    22 juni 2020 om 17:31

    Normaal gesproken betaal je 8500 euro voor keramische schrijven. Dus carbon dak en extra pk krijg je erbij

    Login om te reageren
  7. The Alpina fan boy zegt

    22 juni 2020 om 18:04

    Zinloos, en alleen voor mannen met een te klein p*kk*e. Rijdt nog steeds als een hobbelpaard en schakelt als een trekker.

    Login om te reageren
  8. donaldjgarrison zegt

    22 juni 2020 om 18:30

    Welke fantasieloze debiel daar bij BMW heeft die waardeloze Golf 7 dagrijverlichting gekopieerd?

    Login om te reageren
  9. hiscoxke11 zegt

    22 juni 2020 om 18:59

    Even over de motor : als het van de ingenieurs had afgehangen hadden ze met alle gemak 900 of zelfs 1000pk uit het blok kunnen puren. Maar ja een beetje te rijke medeburger 900pk in zijn racepovere handen geven is iets te gevaarlijk. Met 650pk zit je ook vooraan hoor bij het volgende roodlicht. En dan met 3 op de achterbank.
    Wat het exterieur betreft mag het voor mij nog gerust een tikkeltje aggressiever. Wat meer uitgebeende wielkasten voor en achteraan en wat meer aerodynamica stuff, het doet wel iets met mijn petrol hart. Nog enkele milimeters dichter bij de grond, laat maar komen.
    Ik hoop dat het interieur ook wat meer “sporygenen krijgt”, less is more. Wat meer alcantara, wat meer racy feeling, wat meer m-stiksels en vergeet de die-hard hebbedingetjes. Dan wordt het best een leuke machiene.

    Groete

    BV

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 juni 2020 om 23:07

      @hiscoxke11: vergeet je niet dat het een M5 is? Dus in de basis een loeigrote zaken sedan? Een echte sportwagen wordt het nooit. Maar ordinair zoals een AMG63 of een RS6 met die vadsigge wielkasten wordt het al snel.

      Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    23 juni 2020 om 09:13

    Ik vind het toch een hele fraaie sedan zo in het rood. Was nooit helemaal weg van deze generatie 5-serie, maar zo vind ik hem toch echt wel mooi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North