• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW XM voor kleine portemonnee op komst

Auteur: willeme, gepost 27 maart 2023 om 15:02 – 11 Reacties

BMW XM kleine portemonnee

De BMW XM voor de kleine portemonnee is alsnog en bijzonder potig ding.

De BMW XM is een bijzonder apparaat dat – geheel volgens de trend – enorm polariserend is. Je vindt het een geweldig ding of niet. Er is geen tussenweg mogelijk. Nu kun je je afvragen in hoeverre een BMW XM nodig is, er zijn namelijk al zat snelle grote ///M SUV’s te krijgen, zoals de X5 M, X6 M, X7 M50i, Alpina XB7 en de iX M50e.

Een groot verschil met de XM en alle andere modellen is de aandrijflijn. Porsche had al een briljante V8 hybride aandrijflijn (de Turbo S e-Hybrid in de Cayenne) en Mercedes-AMG ook (AMG GT 4-Door E-Performance) en nu heeft BMW ook setup een V8 met elektromotoren, speciaal voor de XM. Uiteraard komen er meer BMW’s met deze motoren, zoals de nieuwe BMW M5.

BMW XM voor kleine portomonnee

Maar andersom is het dus ook waar, want BMW gaat de XM downsizen. Er is een BMW XM voor de kleine portemonnee op komst. En nee, dan bedoelen we niet de BMW X2 die eraan komt. Het zou volgens Bimmer Today gaan om de BMW XM M50e.

Het ligt in de lijn der verwachting dat BMW de motoren van de 760e gaat gebruiken. Dat is de B58 zes-in-lijn motor met 381 pk en een elektromotor die goed is voor 197 pk. Het systeemvermogen bedraagt 571 pk, terwijl het systeemkoppel precies 800 Nm is. Een stakker zal het dus allerminst zijn, als het aankomt op prestaties.

Voordelen

Dan zijn er nog enkele voorbeelden. Een zes-in-lijn heeft natuurlijk een veel mooiere loopt dan een V8. Verder is deze combinatie ook wat lichter c.q. minder zwaar. Het verbruik zal ook gunstiger uitvallen, ook niet verkeerd. Tenslotte zal de XM voor de kleine portemonnee wat goedkoper zijn.

Dan het slechte nieuws, volgens de publicatie is de auto enkel bedoeld zijn voor China. In principe zou voor Europa en Nederland dit ook geen verkeerde optie zijn. 571 pk is meer dan voldoende en het scheelt toch flink wat eurootjes aan BPM boete.

Via: Bimmer Today

Ook interessant!

  • BMW XM
    Video: enorme BMW XM rijdend in beeld gebracht
  • Is de BMW XM beter te pruimen in een fraai Individual-kleurtje?
  • BMW XM gelekt
    BREEK: BMW XM gelekt op het internet
  • BMW XM krijgt lekkere kleuren om uit te kiezen
    BMW XM krijgt lekkere kleuren om uit te kiezen

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, xm

Vorig bericht: « Porsche 924 Safari Special is briljante restomod
Volgend bericht: Officieel: Fisker Ocean is elektrische SUV met de grootste range »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hubert zegt

    27 maart 2023 om 15:38

    Iedere BMW SUV die in China blijft, is een winst voor Europa.

    Login om te reageren
    • William zegt

      27 maart 2023 om 19:05

      De XM wordt in de VS gebouwd dacht ik?

      Login om te reageren
  2. escort77 zegt

    27 maart 2023 om 15:50

    Voor de BPM boete hoef je deze niet te bestellen. Als je nu in de configurator kijkt, dan bestel je ‘m voor zo’n 181.000 euro waarvan een dikke 1000 euro BPM.

    En ja, daarmee is het meteen duidelijk dat de huidige BPM regeling zo krom als een hoepel is, want voor een klein compact stadsautootje op benzine betaal je veel meer BPM.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      27 maart 2023 om 20:28

      Picanto minimaal 2700 Euro bpm, gaat helemaal nergens over

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 maart 2023 om 21:04

      Is er een dikke auto waarbij je weinig gehate BPM betaal, wordt er weer geklaagd…
      Eigenlijk is het simpel, heeft een auto in de test cyclus een lage uitstoot dan betaal je weinig BPM.
      Het probleem is dat er speciaal voor dit effect modellen zoals PHEVs gebouwd worden, een raar compromis met meer nadelen dan voordelen.

      Login om te reageren
  3. Johanneke zegt

    27 maart 2023 om 17:52

    Ik hoop dat ze er enkel een atmosferische v12 in hangen zodat we er nooit 1 zullen zien.

    Knor knor.

    Login om te reageren
  4. William zegt

    27 maart 2023 om 19:07

    In sommige kleurstellingen toch een gaaf ding. Niet saai, en oogt wel fris vergeleken met de rest van de X modellen. Een nieuw ontwerptaal zeg maar. En ik vind hem er veel beter uitzien dan een X6. Dat hoekige kan zo’n SUV prima hebben.
    En met die kleinere motor zal ’t zeker verkopen in de EU. Ruim voldoende vermogen, maar met minder verbruik, minder gewicht en een lagere prijs.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      27 maart 2023 om 19:32

      Ik vind het meer een ordinaire peugeot 5008 met een varkensneus maar goed, smaken verschillen.

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      28 maart 2023 om 04:23

      Volgens de BMW honcho’s doen ze dit om te shockeren, niet om mooie wagens neer te zetten. Om BMW designhoofd Domagoj Dukec maar even te citeren: “Sommige kopers willen gewoon een irrationele en polariserende auto op de oprit hebben staan.”

      Login om te reageren
  5. launchcontrol zegt

    27 maart 2023 om 19:31

    Is hier alleen interessant als ie een best beetje goedkoper is dan de v8, in de bpm zal het niet zitten die is al zeer laag. In het echt is de XM een fraaie auto overigens…

    Login om te reageren
  6. lpgbarrel zegt

    27 maart 2023 om 22:10

    Wat loopte die 6 cilinder te lope hè!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North