• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK: “Grand Prix Nederland op F1-kalender 2020”

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 26 november 2018 om 18:24 – 82 Reacties


Ga er maar vast klaar voor zitten.

Het allerlaatste raceweekend van de Formule 1 van 2018 heeft weinig verrassingen met zich meegebracht. De kampioen was immers al gekroond en om de écht belangrijke posities kon er realitisch gezien niet meer worden gevochten. Desondanks vinden we in de schaduw van de slotrace alsnog een interessant nieuwtje: naar verluidt is het bevestigd dat de Grand Prix van Nederland op de voorlopige kalender van 2020 is gezet.

Dit betekent dat we niet komend seizoen, maar het jaar daarna af kunnen reizen naar een van de grote circuits in Nederland om voor het eerst sinds 1985 een Grand Prix op eigen bodem te bezoeken. Momenteel is nog niet bekend of deze Grand Prix verreden zal worden in Assen of in Zandvoort, al hebben we uit verschillende berichten in de tussentijd kunnen vernemen dat laatstgenoemde flink de voorkeur krijgt ten opzichte van het TT-circuit.

Hoewel het Formula One Management (FOM) tegenover de bron heeft bevestigd dat de wedstrijd inderdaad op de kalender staat voor het seizoen van 2020, is het nog allerminst zeker. Afgezien van het feit dat de financiën nog op orde moeten worden gemaakt om de Grand Prix inderdaad naar Nederland te halen – en onze overheid duidelijk heeft laten weten geen interesse te hebben geld in de race te steken – is het tevens onduidelijk welke wedstrijden er zullen verdwijnen om ruimte te maken voor de twee nieuwe Grand Prixs van dat seizoen. Recentelijk is Vietnam namelijk ook bevestigd voor de organisatie van een Grand Prix in 2020 en als we daarbij ook nog eens Zandvoort rekenen komen we uit op 23 wedstrijden, mits er geen verdwijnen. Echter, aangezien de teams momenteel al aan hun taks zitten, is het nog maar de vraag of dit haalbaar is. De kans bestaat dus dat de komst van deze twee nieuwe wedstrijden ten koste zal gaan van klassiekers, zoals São Paulo en Silverstone. (Bron: Formule1.nl)

Met dank aan @shibby voor de tip!

Ook interessant!

  • Grand Prix Zandvoort
    Er komt GEEN tweede Grand Prix op Zandvoort
  • Dutch GP
    Video: F1-teams komen aan op Circuit Zandvoort
  • Zandvoort positief
    BREEK: Rechter heeft bepaald of GP Nederland doorgaat!
  • Prins Bernhard wil freebees
    Heb jij al bericht gehad van het circuit van Zandvoort?

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

assen, circuit-zandvoort, Formule 1, nederland, Racing, zandvoort

Vorig bericht: « Nieuwe Urus-concurrent komt uit onverwachte hoek
Volgend bericht: Red Bull kiest wéér voor “afdankertje” bij laatste Toro Rosso-stoel »

Lees Interacties

Reacties

  1. transaxleman zegt

    26 november 2018 om 18:41

    Als ze Brazilie en Silverstone verruilen voor Zandvoort dan hebben ze bij Liberty Media wel echt teveel oranje tompoezen gegeten…

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      26 november 2018 om 18:45

      @transaxleman: São Paulo en Silverstone weg voor Zandvoort. Dat zou ik jammer vinden. Dat zijn namelijk twee echt iconische circuits. Voor de Nederlandse fans zijn Oostenrijk, Hongarije, Duitsland en België meer dan uitstekend. Dat Zandvoort is niks.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      26 november 2018 om 19:42

      @transaxleman: Silverstone kiest er zelf voor om het contract met Liberty/FOM op te zeggen. Sao Paulo heeft al jaren financiële problemen en vrijwel elk jaar zijn bezoekers, teamleden en coureurs slachtoffer van criminaliteit. Hoe mooi de circuits zelf ook zijn, als ze van de kalender verdwijnen hebben ze dat toch echt aan zichzelf te danken.

      Login om te reageren
      • transaxleman zegt

        26 november 2018 om 22:12

        @edge: En dat is heel jammer want Interlagos is elk jaar weer een van de mooiste races op de kalender. Er gebeurt altijd wel iets en het is een fantastisch mooi circuit zoals ze die vroeger bouwde. Ik denk dat het qua TV en internet ook echt voor veel meer kijkers zorgt dan Sochi of zo iets achterlijks. Ik denk dat F1 er echt slechter uit zou zien als Interlagos van de kalender verdwijnt. dan mag liberty media daar wel financieel bijspringen

        Login om te reageren
  2. duckmefaddy zegt

    26 november 2018 om 18:43

    Stratencircuit door downtown Giethoorn

    Login om te reageren
    • marinepower zegt

      26 november 2018 om 20:01

      @duckmefaddy: met het Victory Team vanaf de Thijssengracht vol gas het Molengat op!

      Login om te reageren
      • dirkv zegt

        26 november 2018 om 23:21

        @marinepower: Victoria’s Secret?

        Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      26 november 2018 om 20:14

      @duckmefaddy: Chinese investeerders staan geheid vooraan in de rij

      Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    26 november 2018 om 18:44

    Fantastisch nieuws!

    Kunnen we in 2020 gewoon naar Assen of Zandvoort om getuige te zijn van Max die voor het tweede jaar op rij de Grand Prix wint.

    Login om te reageren
    • ferdinandvw zegt

      26 november 2018 om 19:23

      @moveyourmind: als maxi cosy weer eens geluk heeft ja dan idd.

      Login om te reageren
    • Boomer zegt

      26 november 2018 om 19:45

      @moveyourmind: voor het tweede jaar op rij ‘de grand prix’ wint. Kun je uitleggen wat je daarmee bedoelt?

      Login om te reageren
      • n0zem zegt

        26 november 2018 om 19:56

        @airc: van de autosport waarschijnlijk. Vermoedelijk niet van het dammen…

        Login om te reageren
        • Boomer zegt

          27 november 2018 om 08:27

          @n0zem: de is niet een woord wat voor ‘grand prix’ past in deze context. Hij wint of ‘een grand prix’ namelijk die van Nederland of de wereldtitel. Of de grand prix van Nederland maar in 2020 kan dat dan dus nooit de tweede zijn.

          Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      26 november 2018 om 20:59

      @moveyourmind: kampioen word in nl

      Login om te reageren
  4. dracae zegt

    26 november 2018 om 18:45

    Ik ben er absoluut voor dat F1 terug komt op Zandvoort, maar dat mag niet ten koste gaan van andere legendarische circuits. SIlverstone en ook Sao Paulo moeten blijven!

    Kom’t vast wel goed..want ze luisteren uiteraard echt wel naar mij….

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      26 november 2018 om 19:29

      @dracae: Dat is helemaal niet nodig, Het benodigde geld bij elkaar harken om überhaupt een Nederlandse GP binnen te halen is al een serieuze uitdaging, en dan nog het geld zien te vinden om Zandvoort op enigszins waardig niveau te brengen is een tweede uitdaging.
      Ik ben van mening dat er in 2020 geen Nederlandse GP zal zijn, of ze moeten in een goed jaar tijd wonderen verrichten op Zandvoort.
      Zandvoort zou op dit moment toch een aanfluiting zijn als daar een F1 GP gereden wordt.
      Of hebben we het over een klassieke GP F1 met bolides uit 1960.

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        26 november 2018 om 21:25

        @hzw: Het één heeft eigenlijk weinig met het andere te maken, als Zandvoort of anders Assen het niet rond krijgen betekent dat (jammer genoeg) niet dat Silverstone en/of Sao Paulo wel blijven.

        Login om te reageren
      • dennisdd zegt

        27 november 2018 om 06:48

        @HZW: denk dat het geld best snel bij elkaar is. Alleen Heineken stopt al 200 miljoen per jaar in de F1. Als zij daarvan een derde reserveren voor Zandvoort zijn we er al.

        Login om te reageren
  5. tkoote zegt

    26 november 2018 om 18:46

    Hoewel het voor mij als F1-fan geen meer- of minderwaarde zou hebben om een gp in Nederland te organiseren zou het wel zonde zijn om banen als Silverstone en Interlagos te schrappen. Zou dan liever Monza of Monaco zien verdwijnen aangezien de races daar (uitzonderingen daargelaten) toch een stuk minder spannend zijn

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      26 november 2018 om 18:55

      @tkoote: Monaco is een iconische locatie en levert ook gewoon teveel geld op. Die gaat niet verdwijnen, hoe saai dat enkel spoor ook is om naar te kijken.

      Login om te reageren
  6. gwnbmw zegt

    26 november 2018 om 18:47

    doe maar ten koste van monaco en een of andere zandbak race waar geen reet aan is.

    Login om te reageren
  7. rob5nismo zegt

    26 november 2018 om 18:55

    Laat Silverstone maar blijven

    Login om te reageren
  8. jasg zegt

    26 november 2018 om 19:05

    Laat het alsjeblief in assen wezen, eerst maar infrastructuur op orde daar in Zandvoort

    Login om te reageren
    • Barryyy zegt

      26 november 2018 om 19:09

      @jasg: infrastructuur in orde in Zandvoort kan je vergeten. Dan moeten ze wegen gaan bouwen door de duinen heen en dat gaan ze zeker niet doen

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      26 november 2018 om 20:02

      @jasg: Kom gewoon met de boot.

      Login om te reageren
    • harrie zegt

      26 november 2018 om 21:00

      @jasg: Weg dichtgooien, zooitje pendelbussen, probleem opgelost. Nog meer vragen?

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      26 november 2018 om 22:23

      @jasg:
      Assen is een motorcircuit. Die gaan echt de MotoGP en Superbike niet verruillen voor zoiets instabiels en onzekers als een F1 Grand Prix. De MotoGP rijders hebben al gezegd dat ze niet op F1 auto’s zitten wachten, foe zouden namelijk het asfalt kapot maken. Daarbij is Assen voor auto’s gewoon een rukcircuit.

      Login om te reageren
  9. VeniVidiVici zegt

    26 november 2018 om 19:09

    24 races misschien, want de GP van Miami was toch ook aan de orde? Of ging Azerbaijan daarvoor weg? Wel idioot dat de NL overheid er geen cent in wil steken, maar wel financieel flink mee profiteren zeker als er straks investeerders geld in stoppen en er een race komt.

    Login om te reageren
    • retetikker zegt

      26 november 2018 om 19:42

      @venividivici: Daar heb ik nou ook altijd last van. Ik maar hard werken, en de overheid die er financieel flink van profiteert.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        26 november 2018 om 19:47

        @retetikker: Ja maar dat heeft een reden. Ze moeten de niet harde werkers en import golddiggers financieren.

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      26 november 2018 om 19:47

      @venividivici: Miami is tot nader order in de ijskast gezet. Liberty wil graag en ze hebben ook een organisator gevonden die graag wil, maar de gemeenteraad van Miami zit er niet echt op te wachten. Liberty kijkt op dit moment of het haalbaar is om de begoode tweede Amerikaanse Grand Prix op een stratencircuit in Las Vegas, of op Indianapolis (Road couse) te verrijden

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        26 november 2018 om 19:50

        @edge: Ah thanks, die info is nieuw voor me.

        Login om te reageren
    • Foramen zegt

      26 november 2018 om 21:12

      @venividivici: Laguna Seca lijkt me ook wel vermakelijk.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      27 november 2018 om 10:53

      @venividivici: waarom zou de overheid geld moeten steken in een 1 daags auto race event.
      “Nederland er mooi uit laten zien”? Houdt toch op, niemand die na het zien van de GP_NL opeens wel een vakantie naar NL gaat boeken en dat ervoor niet deed.
      “Sport aantrekkelijk maken voor de jeugd”? Ja, prima als het atletiek is, of (vrouwen)voetbal, of wielrennen; maar normale kids kunnen niet zomaar gaan karten of zo.
      “GP at Amsterdam-Beach” –> denk dat Amsterdam wel even klaar is met nog meer toeristen.
      Voor die 20-50 miljoen kan je een coole sportdag organiseren voor alle basisschool kids! Heb je veel meer aan.

      Login om te reageren
    • sjeppie156 zegt

      27 november 2018 om 12:12

      @venividivici: Ik wil hier niet de linkse hond uithangen maar zover ik weet is er zo goed als geen evenement dat direct of indirect winst weet te genereren van het houden van een F1 race. Lijkt mij dat het geld wat in basis het geld van ons allemaal is wel on andere dingen gestopt kan worden, iets met klimaat of wat dacht je van andere dringende zaken.

      Login om te reageren
  10. Robert zegt

    26 november 2018 om 19:10

    Silverstone schijnt de hoge kosten niet langer te kunnen (of willen?) opbrengen – dat was in het verleden óók reden om de grand prix’van bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk en België voor één of meerdere jaren te schrappen.

    Brazilië heeft al jaren een probleem om tijdens de grand prix de teams en de bezoekers fatsoenlijk te beschermen tegen de werkelijk hondsbrutale criminelen die zoveel geconcentreerde rijkdom als potentiële ’toeleveranciers’ zien.

    Voor beide circuits ziet het er dus somber uit. Ook dit hoort echter bij de historie van de Formule 1.

    Login om te reageren
  11. Joost zegt

    26 november 2018 om 19:12

    Sotsji eraf. Zal Bottas niet leuk vinden.

    Of Bahrein, dat mag ook wel weg

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      26 november 2018 om 19:48

      @ijoost: De sjeiks en Putin draaien hun hand niet om voor een organisatiefee van tientallen miljoenen per jaar. Die zie ik dus niet snel verdwijnen

      Login om te reageren
      • Joost zegt

        27 november 2018 om 13:13

        @edge: ik vrees dat je gelijk hebt…..

        Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    26 november 2018 om 19:13

    Alles goed en wel

    Maar is 2020 niet te snel om alle formaliteiten af te werken?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 november 2018 om 19:31

      @toyotafortuner: met formaliteiten bedoel je de vergunningen, de extra geluidsdagen, het aanleggen van een bezoekers infrastructuur op het circuit en de verbouwing van het circuit zodat het geschikt is? Extra parkeerplaatsen en een ruimer treinstation? Natuurlijk gaat dat lukken.

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        26 november 2018 om 19:32

        @mashell: ja dat. Ik wilde het gewoon samenvatten.

        Login om te reageren
      • potver7 zegt

        26 november 2018 om 20:06

        @mashell: En een vliegveld op een eiland voor de kust.

        Login om te reageren
      • karhengst zegt

        26 november 2018 om 20:38

        @mashell: Extra geluidsdagen? Komt de V10 weer terug dan?

        Login om te reageren
  13. kle500 zegt

    26 november 2018 om 19:18

    ‘Nasr verlyid bevestigd aan een bron’ mwoaah niet heel zeker dunkt me.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      26 november 2018 om 19:59

      @kle500: wie is Nasr Verlyid nou weer?

      Login om te reageren
      • kle500 zegt

        26 november 2018 om 20:18

        @720s: dat is die geheinzinnige bron. Of een spelfout.

        Login om te reageren
      • karhengst zegt

        26 november 2018 om 20:41

        @720s: Klinkt als een sjeik die de naam van z’n Nederlandse (bij-)vrouw aan moest nemen.

        Is de geld kwestie ook meteen van tafel.

        Login om te reageren
  14. ferdinandvw zegt

    26 november 2018 om 19:22

    Belachelijk dat Zandvoort de voorkeur geniet, natuurlijk alles met de koninklijke lobby te maken, Assen heeft zijn voorzieningen veel beter voor elkaar.

    Login om te reageren
  15. snorrie zegt

    26 november 2018 om 19:23

    Mag hopen dat de arbeidsvoorwaarden voor de coureurs aangepast gaan worden met al die extra races die ze moeten gaan rijden.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      26 november 2018 om 20:33

      @snorrie:
      Ja, want die Verstappen rijdt in een derdehands occasiontoppertje van gouwe Bram en woont ergens in een flatje in een dwergstaatje.
      Pure armoe!

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        26 november 2018 om 21:37

        @desjonnies: hij klust wel bij in de plantsoenendienst

        Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      26 november 2018 om 21:52

      @snorrie: LOL

      Login om te reageren
  16. HZW zegt

    26 november 2018 om 19:35

    Zoveel races is gewoon bespottelijk.
    Alles wat in de F1 werkt heeft amper privé tijd voor Familie en Vrienden en zijn alleen maar op reist het hele jaar.
    Hamilton heeft al aangegeven als het 25 races wordt dat hij er mee stopt.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 november 2018 om 22:44

      @HZW: want 25 weekenden werken per jaar is echt ontzettend veel. Dat doet me denken aan vroeger toen de slaven per jaar wel 45 weken van elk 40 uur moesten werken…

      Login om te reageren
      • dirkv zegt

        26 november 2018 om 23:33

        @mashell: Haha, precies!
        Die F1 gasten zullen het best druk hebben het hele jaar door maar als ze het 5 jaar gedaan hebben kunnen ze de rest van hun leven uitrusten.

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      27 november 2018 om 10:57

      @hzw: in Nascar werken ze ook gewoon met verschillende crews. Niet elk crewlid hoeft elke race mee te werken; ligt aan het team om het zo in te plannen.
      Daarnaast zullen de meeste F1-team-medewerkers bij zo’n team werken omdat ze het cool vinden en doen ze het niet speciaal voor de poen; want dat schijnt vergeleken met andere sectoren helemaal niet zo’n vetpot te zijn. M.a.w. 21 of 25 weekenden; ach.

      Login om te reageren
  17. Boomer zegt

    26 november 2018 om 19:40

    Ik hoop echt zeer dat dit een onjuist gerucht is. De flater die Nederland gaat slaan zal weer ongekend zijn. Hele hordes tokkies… ik bedoel, hele hordes Max Verstappen fans luid joelend (half)dronken naar een circuit. Mensen die nog nooit bij een race geweest zijn die ineens vooraan willen staan omdat ze al jarenlang Max fan zijn. Heel ‘autokennend’ Nederland (Jan lammers, gebroeders coronel heel de ziggo crew) allemaal geilend op Max verstappen gefêteerd door Frits van Eerd dagenlang op TV. Jaja het wordt weer iets om trots op te zijn….

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      26 november 2018 om 22:26

      @airc:
      Ach meisje toch…

      Login om te reageren
  18. f31bmw320d zegt

    26 november 2018 om 19:40

    Naar verluidt is er nog niks bevestigd dus …..

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      27 november 2018 om 13:19

      @f31bmw320d: inderdaad maar dit doet het goed in de reacties

      Login om te reageren
  19. Rick-dos zegt

    26 november 2018 om 19:43

    Heel Nederland staat te juichen dat er weer een race is in Nederland. Heel de wereld zal na de GP van Holland (Holland ja, want het wordt in Holland gehouden) schreeuwen “wat een saaie flut circuit” als het op Zandvoort wordt verreden.

    Login om te reageren
  20. Silverarrow zegt

    26 november 2018 om 20:07

    Man, man, man… Wordt er potentieel eindelijk weer een race in Nederland georganiseerd, krijg je zo’n bak aan betweterige, zure, Nederlandse polderkneuzen die twee jaar van tevoren al beginnen te janken hoe k*t het allemaal wel niet gaat zijn. Ga met je blik bier vissen dan, stelletje GroenLinks stemmers.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      26 november 2018 om 21:04

      @silverarrow:
      Echt, wat een spirit en ondernemerschap hier hè.
      Lekker denken in problemen ipv oplossingen, lijken wel vrouwen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        26 november 2018 om 22:47

        @harrie: ik denk in zoveel oplossingen dat er soms zelfs geen probleem bij weet.
        Kun je me helpen, welk probleem wordt er opgelost door een race in Nederland te organiseren?

        Login om te reageren
        • harrie zegt

          26 november 2018 om 23:21

          @mashell: als je zo redeneert kan je ook de F1 afschaffen

          Login om te reageren
      • gregorius zegt

        27 november 2018 om 10:59

        @harrie: nope. Kijk naar wat men zegt hier:
        GP op Zandvoort: moet je niet willen.
        GP op Assen: ach.
        GP ergens in NL, stratencircuit of nieuw circuit; betaalt door sponsoren: niemand die daar tegen stemt.

        Login om te reageren
    • Boomer zegt

      27 november 2018 om 09:39

      @silverarrow: Niet iedereen leeft op een roze wolk?

      Login om te reageren
  21. audirick1995 zegt

    26 november 2018 om 20:21

    Wauw! Autoblog is een automotive app/blog waar dus mensen op zitten die van auto’s houden…… meer nee hoor alleen maar zeiken! Guy’s als jullie niks leuk vinden in de auto/autosport, ga dan lekker temptation island kijken met je vrouwtje. En laat de echte auto liefhebber lekker genieten dat de auto wereld in Nederland weer opbloei! Jezus wat kan hier iedereen zeiken!!!!!!!!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 november 2018 om 22:53

      @audirick1995: want als je niet voor een race in Nederland bent niet voor bent dan ben je geen autoliefhebber!
      Heb je enig idee hoe dom dat klinkt? Het circuit park Zandvoort is alleen per trein nog enigsinds te bereiken. Daar gaan dus de treinliefhebbers naar toe. De circuits in België, Duitsland en Oostenrijk zijn typisch met de auto te bereikbaar, daar gaan dus de autoliefhebbers naar toe.

      Login om te reageren
      • audirick1995 zegt

        27 november 2018 om 00:51

        @mashell: nee wat ik bedoel is dat er eindelijk meer belang stelling is in automotive/autosport. En het enigste wat hier gebeurt is zeiken…. ik kots er echt van! Als je kijk hoe trots Duitsers op hun circuits/kampioenschappen/rijders zijn. Dan is er zo veel mogelijk om leuke dingen te organiseren! Helaas hier in Nederland trappen we al die kansen/mogelijkheden liever de grond in :(

        Login om te reageren
        • gewoondirk zegt

          27 november 2018 om 07:51

          @audirick1995: Enigsinds, serieus?
          Buiten dat, wel eens gehoord van het drama dat “op zondagavond met de auto naar huis vanaf Spa” heet?

          Login om te reageren
          • audirick1995 zegt

            27 november 2018 om 09:41

            @gewoondirk: ja ik ben hier heel serieus in ik hoop echt dat de nieuwsgierigheid en interessen in de auto sport door blijft groeien! Met in de hoop dat dnrt, Dutch timeattack of Dutchsuper etc. Net zo wordt bezocht als de vln in Duitsland…. maar 80% van de AB lezers zeiken dat liever af…..

            Login om te reageren
      • enjoypunani zegt

        27 november 2018 om 04:25

        @mashell: kijk je toch lekker op tv mee?

        Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        27 november 2018 om 06:21

        @mashell: België is anders ook een redelijk drama met de auto.

        Login om te reageren
    • racerx zegt

      27 november 2018 om 09:14

      @audirick1995: De echte autoliefhebber wil interessante races zien op mooie, uitdagende banen. Je kunt de klok erop gelijk zetten dat Zandvoort een zaadrace gaat worden vanwege de beperkte layout. Uitbreiden is ivm natuurgebied niet mogelijk. Assen is een motorrace baan bij uitstek, zo is ‘ie ooit opgezet. Ook dat gaat qua autoracen niet heel veel spektakel opleveren ben ik bang, qua motorrace des te meer. Daarom zit ik elk jaar met MotoGP, BSB en WSBK ook langs de kant.

      Nogmaals, de ECHTE autoliefhebber, niet de opportunistische Max fan met nationalistische inslag, wil de races op mooie iconische locaties behouden. Locaties als Silverstone en Interlagos, waarbij Zandvoort nog niet eens in de schaduw mag staan. Ik snap best dat de Nederlandse autosportfan een Holland GP willen vanwege de prestige, maar als het ten koste gaat van een andere daadwerkelijk mooie baan… no thanks.

      Login om te reageren
      • audirick1995 zegt

        27 november 2018 om 09:46

        @racerx: tuurlijk willen we mooie circuit’s zien en ik denk dat dat op Zandvoort echt wel kan! Ik hoor zo vaak dat mensen de F1 saai vinden. Die mensen kennen waarschijnlijk niet de tijd dat schummie 40sec van de nummer 2 weg reed…..

        Login om te reageren
  22. right zegt

    26 november 2018 om 22:00

    F1 in Zandvoort is natuurlijk een leuk idee, hebben we al gehad tot 1985. Laten we het daarbij houden en een echt circuit als Silverstone op de kalender houden. Zandvoort is altijd een hobby race geweest met een hobby management. Staat bekend om zijn Michelin poppetjes als baanofficials. Te dik om te lopen. De catering die bekend staat om de slappe frikadel. En, natuurlijk de bereikbaarheid, fantastisch teleurstellende bereikbaarheid.
    Oja, ik heb echt een autosport hart.

    Login om te reageren
  23. HZW zegt

    26 november 2018 om 22:21

    Mensen zien de realiteit van F1 en Nederland niet.
    De realiteit is dat Nederland de F1 niets te bieden heeft qua circuits.
    Zandvoort is half blijven hangen in 1985 en slechts een klein stukje doorgeschoven na die tijd.
    Het bestaat uit een aantal hopen zand met een asphalt pad er doorheen en slechts één armzalige tribune.

    Wil de F1 in 2020 hosten, dan moet je met mega tempo beginnen de baan overal minimaal 2-3 meer breder maken, van af de Arie Luyendijk bocht tot de Tarbanbocht vaste tribunes uit de grond stampen, en vervolgens een state of the Art pitstraat met Pitboxen aanleggen, en dan heel misschien is er een kans dat de F1 GP binnen te halen valt, als het benodigde geld bij elkaar geharkt kan worden om alles te betalen.

    Login om te reageren
    • f31bmw320d zegt

      26 november 2018 om 23:35

      @HZW: zeg je nou dat er een State of Art pitstraat moet komen?

      Login om te reageren
  24. monsieurleloure zegt

    26 november 2018 om 22:37

    Maak er een Rotterdam Cityrace van.
    Weet alleen niet of de F1 auto’s de mileuzones in mogen…

    Login om te reageren
  25. ri_ck zegt

    26 november 2018 om 23:40

    Als het Zandvoort wordt ga ik alvast in de file staan… wat een drama gaat dat worden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North